Kerékpáros baleset elkerülése\tapasztalatcsere

1-29 (29 hozzászólás)

Elküldve: 2013.11.26. 10:31 tib82 

  • tib82 avatar
  • sima XC-s
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • hozzászólások: 37
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy megoszthatnánk egymással az esetleges bringás balesetek kimenetelét. Gondolok itt pl arra, hogy száguldott valaki 50Km\h sebességgel dombon lefelé és kapott egy első defektet, mit csinált ezután, hogy védte ki az esést, vagy ha már esett, mit csinált volna másképpen? Tanuljon mindenki a más kárából :)

Elküldve: 2016.05.05. 22:47 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

És mi autósok (ja igen, én autós is vagyok napi szinten, 400 000+ kilométerrel a hátam mögött) ne a szabályok értelmezésén merengjünk (amelyek olyanok amilyenek), hanem segítsük elő más járművel közlekedő társaink haladását is ésszerű mértékben. Tévedni mindenki szokott. Tömegesen látok tébláboló vagy dölyfösen szabályt szegő és másokat veszélyeztető autósokat is. Megbüntetni nem a mi dolgunk. Főleg nem veszélyeztetni egy karosszéria védelme nélkül közlekedő polgártársunkat, még ha olyan fogalmatlan is.

Elküldve: 2016.05.05. 22:47 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szeretném a végén leszögezni. Mi biciklisták jobb, ha a legnagyobb körültekintéssel kelünk át a zebrákon. Ha az autósok haladási sebességük függvényében elég messze vannak még attól a ponttól, ahol mi keresztezni szándékozzuk az utat, akkor nyugodtan áttekerhetünk. De nem számíthatunk elsőbbségre, és ez nem is ésszerű, mivel a gyalogosok mozgása 4-6 km/h-val jobban kiszámítható a keskeny járdákon, mint az akár 12-14 km/h-val közlekedő biciklistának. Ráadásul a gyalogosok nem szokták rendszeresen igénybe venni a közutat is, míg a biciklista hol a járdán, hol a biciklinyomon, hol az út szélén teker.

Elküldve: 2016.05.05. 22:46 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Nézzük tovább! A kerékpáros rész a 144. oldal 20. soráig tart.Egyetlen szó nem található arról, hogy a kerékpáros nem biciklizhet zebrán, illetve le kéne szállni a járművéről, ha ott halad. Mivel eddig is bizonyítottam, hogy a biciklista szabályosan is haladhat a járdán (10 km/h sebességgel) ha ezt indokoltnak érzi, ebből logikusan következik, hogy haladási irányának megfelelően éri el a zebrát akkor amikor a járdán haladva odaér. Ennek a következménye, hogy az a gyakran hangoztatott indok miszerint "keresztbe (autós szemmel) kerékpározni a zebrán nem lehet, mert az nem a biciklista haladási iránya" nem állja meg a helyét. Viszont az ki szeretném hangsúlyozni, mielőtt mindenféle átfedést keresgél valaki a KRESZ könyv értelmezésében, gondoljon arra, hogy az autósok nem is haladhatnak át a bicikliseknek felfestett területen, még akkor sem, ha az az úttesten található sárga kockák által jelzett terület, mert a könyv írói helytelenül fogalmaztak. Tehát, rendben van! A biciklisek tolják a zebrán, az autósok meg megfordulnak ott, ahol sárga kockákat látnak az úttesten és nem keresztezik azt.

Elküldve: 2016.05.05. 22:45 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

142 oldal, 5. bekezdés, azaz 29. sor. "Ha az úton sem kerékpárút, sem kerékpársáv nincs, a leállósávon, vagy - ha kerékpározásra alkalmas - az útpadkán kell közlekedni. Alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre a földes vagy füves padka, ha az nincs kellően kitaposva vagy kijárva. Ha a padka folyamatos haladásra nem vehető igénybe, akkor az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, annak széléhez húzódva kell közlekedni." 6. bekezdés, azaz a 39. sor: "Lakott területen lévő olyan úton, amelyen az úttest kerékpárközlekedésre alkalmatlan, kerékpárral a gyalogosforgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/h sebességgel a járdán is szabad közlekedni. Az úttestnek az alkalmatlanságát mindég az adott körülmények között kell vizsgálni. (!!!!!). Van olyan úttest, amelyen száraz időben a kerékpározás lehetséges, esős időben pedig gyakorlatilag járhatatlan." Figyelem! Az utolsó két mondat a lényeg. Az "mindég az adott körülmények között"! Ez azt jelenti, ha a biciklista rossz minőségűnek érzi az utast szélét, mondjuk a sok kátyú miatt, akkor nyugodtan biciklizhet a járdán (lassan). Esetleg nincs eltakarítva a hó. Idős, egyensúlyozásban romlott képességekkel rendelkező ember mindég biciklizhet a járdán, mivel az adott körülmények alapján neki az járhatatlan. Egy rendőr meg sem büntetheti, maximum feljelentést tehet és mehetnek a bíróságra bizonyítani, hogy de Ő tudott volna ott biciklizni. Veszett fejsze nyele! Sűrű forgalomban, amikor az autósok összevissza húzódnak, az út széléhez közelebb, illetve távolabb, az út széle biciklizésre alkalmatlan. Bíróságon nem megnyerhető az ügy, a helyszínen készült filmfelvétel nélkül, ami azt bizonyítja, hogy volt legalább 50 centi a biciklis számára. Buta az a rendőr aki ebbe belemegy.

Elküldve: 2016.05.05. 22:44 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Folytatás: 142. oldal 3. bekezdés, azaz 14. sor: "Az olyan helyen, ahol a sűrű kerékpáros forgalom indokolja, de kerékpárút létesítésére nincs lehetőség, a széles úttest többi részétől folytonos - az útkereszteződésnél szaggatott - sárga vonallal kerékpársávot választanak el. Itt csak a kerékpárosok közlekedhetnek, a többi jármű menetirányának megfelelően." (Upssz!! Az autósok rá sem hajthatnak a kerékpársávra, még a kereszteződésekben sem, ott ahol szaggatott vonal jelzi. Még csak át sem tolhatják rajta! Azt egy falként kell figyelembe venniük. Áthajtás TILOS!)

Elküldve: 2016.05.05. 22:43 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szóval, az első rész: Tankönyv a járművezető tanfolyamhoz (KRESZ). Kiadó: Műszaki könyvkiadó, Budapest. Könyvet írták Duka Gyula, Virágh Sándor, Keller Ervin, Kiss István. Szerk:...Stb..ETO: 6556. 13. 05(076) Nyomta az Alföldi Nyomda Rt. Debrecen. Azonosító szám 10 282/500. Készült az MSZ 5601 és 5602 szerint. stb.stb.stb.... 142. oldal "Kerékpárral közlekedve". 142o. 2. bekezdés, azaz a 9. sor. "A kerékpáros saját biztonsága érdekében, ha lehet ne az úttesten közlekedjék. Legbiztonságosabban a saját útján, a "Kerékpárút"-on haladhat, amelynek kezdetét és végét tábla jelzi."

Elküldve: 2016.05.05. 22:41 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A http://szegedbicaj.blog.hu/ oldalon van egy bejegyzés ami a nemrégiben felkapott hírrel foglalkozik, miszerint 39 biciklisből csak egy tudta kitölteni jól a KRESZ kérdéseket tartalmazó kérdőívet. Ezzel a kérdéssel nem is foglalkoznák tovább, a fenti oldal jól reflektál a témára. Azonban a hozzászólások között folyamatosan előkerül a "zebrázás", érezhetően autós hozzászólók tollából. Gondoltam, állapozom ismét a KRESZ könyvet, hogy minden szempontból értelmezzem, és ekkor ezt a felfedezést tettem. Bemásolom ide a hozzászólásom mert annyira elaléltam magamtól azaz a felfedezésemtől, hogy ezt másnak is érdemes lehet megismerni. :)

Elküldve: 2016.04.30. 09:14 Palmers 

  • Palmers avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@JPeti86: Igen a felüljárón át lehet menni, tiltó táblát nem találtam. A környezö parasztházak egyikében beszéltem egy ottani lakossal, aki közölte, hogy "minden szegedi igy csinálja". Nincs is más lehetöség az autópálya másik oldalára való átjutásra. A tábláknál egy elegáns megoldást találtak: Az megszakitott út végén egy nyil mutatja, hogy az Eurovelo 1750 m után melyik irányban folytatódik. Azt hogy hogyan jutsz el oda, rád bizzák. Gondolom a magas költségek miatt nem épitettek külön kerékpár aluljárót az autópálya alatt, igy ezt a "kompromisszumos" megoldást választották: az elég veszélyes gyorsforgalmi úton a felüljárón valahogy át kell verekednie magát minden kerékpárosnak.

Elküldve: 2016.04.25. 20:23 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 163

@OKdoki: A poló amit viseltem, az olyan véres volt, de még a törölköző is, amivel tíz perccel később megpróbáltam lemosni magamat, hogy nem igazán voltam vigyorgós kedvemben és azt is elhiheted, hogy amikor másnap egy favágóbaltával átballagtam, "emberünkhöz" az is, egy helyes kis filmbéli jelenet volt! Azt elhiheted, milyen szinten magyaráztam el, annak a bunkónak hogy hamarosan mi fog történni vele.. Egyedül egy dolog végett mondhatom, hogy szerencsém voltam, az pedig az, hogy a bringámnak semmi baja nem lett! Az elmúlt hónapokban mindenki látta, mi mindent műveltünk vele, nekem nincs kocsim, de ha lenne is inkább járnék mindenhova ezzel, ezért ha annak bármi baja lett volna, ma ez az ember már élne! Amúgy is mindenki utálta, mert egy szemét léhűtő, hazudozó gazember, aki már itt mindenkivel összeszűrte a levet, kivételesen végre emberére akadt, el is pakolt nem véletlen, én nem szoktam csajoskodni, és harmincnyolc éve itt élek, úgy hogy aki "idevaló" az már engem ismer! Az ilyenekkel nem érdemes beszélni, hanem egyből ütni kell, csak abból értenek! Arról más nem is beszélek, hogy nem magántulajdonú területre, bármit nem lehet csak úgy kitenni, mondván, hogy "na ez ide jó lesz",->ezért csúnyán eldarálták volna rendesen, de sajnos azt már nem várta meg, mert egy másik szomszéd utólag fel is nyomta! Én csak azért nem tettem, mert magam szerettem volna befejezni ezt az egészet, sajnos másként alakult, de legalább már nem rontja itt a levegőt ez a f@reg..

Elküldve: 2016.04.25. 20:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Azt mondanám, hogy a Bartok Béla út az, ami az én GPS-em szerint folyamatos. Sajnos nagyon rég volt mikor arra jártam, talán 6 éve is megvan.

Elküldve: 2016.04.25. 19:59 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Tom771014: Jó kis történet. Együtt érzek veled, de elképzelve elégé Benny Hill-es lehetett. Köszi! Egyébként arra felé, de nem Törökbálinton, hanem valahol Nagytétényben van egy hasonló utca, amit a GPS átmenő forgalmú folyamatos utcának jelez, de valójában van közte egy út egy töltéssel (amit nem ma csináltak), így nem járható. Arrafelé vannak a "barlang-lakások" is. Oda vittük a teknősünket, aki már menthetetlenül kinőtte az akváriumát (terrárium?) és ott van egy barlangi tavacska (mesterséges), ahol télen is meleg van.

Elküldve: 2016.04.25. 18:37 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 163

Jó kis sztorik ezek, érdekes volt olvasni is, ja és gratulálok annak a kerékpárosnak, aki össze tudta villámgyorsan szedni magát a villamossínekről! Egy esetben én is jártam így, ez pedig egy éve pont így a tavasz derekán történt a Gellért-térnél, de nekem az első kereket fogta meg a sín és azonnal elvágódtam, ráadásul a bringa alá estem,akkor térdem sérült és a nadrágom is elszakadt. Emlékszem, ezután az esés után vittem első alkalommal beállítani a váltásom, mert addig minden szupi volt.. A legnagyobb baleset azonban, annak ellenére nem közúton ért, hogy alig másfél év alatt 4300km-t tekertem! Közben fél hónapot állt a gép, átépítés miatt,három teljes hónapra pedig leraktam, mert anno azt hittem, tél is lesz..:-) Szinte alig pár száz méterre a házunktól történt, az elmúlt év augusztusában.. Törökbálinton->egy zsákutcában lakom, ami gyakorlatilag nincs a végén lezárva, de hogy az autók ne tudjanak áthajtani, egy másik amúgy kizárólag körbe-kerüléssel vagy a város túloldaláról megközelíthető útszakaszra, az utca, ezen a végén egy földdombbal->van lezárva, amit még évtizedekkel ezelőtt az önkormányzat épített oda, mondván ez lesz az akadály az autósoknak! Itt még el kell mondani, hogy a műholdas navigációs eszközről elérhető térképek, szabad áthajtású területként jelölik. Na itt nincs ugye áthajtás és csak egy sorban vannak házak! Bringa, gyalogos és motor, az ugye, ezt a nagyjából 250cm magas és kábé 9méter széles dombot, gond nélkül leküzdi az, autó már nem, de terepjáró is, csak úgy, ha nem érdekli a sofőrt mi lesz a gépével.. Ez a domb, már majdnem huszonöt éve ott van és zömül ugyan, meg kapja az esőt, de egy pontról tovább már csak max "széltében" tud deformálódni, a magassága nem változik.. Mivel itt lakom és nem kerülök, minden alkalommal mikor Pest irányába indulok, az utcánk végét használom és hát én, az út egyik oldalánál megtekerem, (ozt) a lendület a másikon már mikor át is vitt, csak akkor észlelem, mi van a túloldalon..

Egyik nap mikor ugyanígy megtekertem, mondom egy megfordított szabályos és jó nagy U->betűt kell elképzelni, a másik oldal tetején váratlanul várt "valami", ami az előző nap még nem volt ott! Egy sorompó állt a domb tetejét követően, de már a másik oldali lejtésen, nagyjából a közepénél, amit az előző oldalról én még nem láthattam! a domb tetejére érve már rögtön megláttam, de hiába satuztam én mindkét fékkel azonnal, mert a lendület az néha szar egy dolog, a bringa szó szerint megállt, én pedig vittem tovább nagyjából az "átugratáskori" sebességet->csak már a bringa nélkül.. Ami miatt ez a sztori csúcs máig számomra, hogy ez még az átépítés előtt volt, így nem törtem szét a bringámat, mert a klipszből simán kiugrott a lábam, a mostani patent pedál "agyig meghúzva", már nem biztos, hogy ilyen "megértő" lett volna.. A Péterfiben a baleseti sebészeten aztán, még aznap +ragasztották az állam, előtte pedig simán visszatoltam véres fejjel és némi agyrázkódással a bringát->a domb nagyjából háromszáz méterre található a házunktól! Kimostam és bekötöztem a sebem, és még aznap este már gyalog szétnyílt állal, bementem a páromhoz, ahová pár órával az eset előtt, bringával indultam volna és egy nappal később már ki is derítettem, hogy melyik rohadt szemét állat, műve volt mindez. Az utca utolsó lakója, aki a dombbal szembeni házban lakott, önhatalmúlag kirakott a domb végére, egy házilag bermányolt acélrudas sorompót, mondván, mit rodeóznak itt a biciklisek, meg sokan mások, mert ez igazán zavarja ám az ő nyugalmát, tábla vagy valami értesítés, persze sem egyik, sem pedig a másik oldalon nincs, (nehogymár) ne törje magát össze az arra járó, ha esetleg nem számít, a dologra, mert ilyen ott korábban még sosem volt!

A sorompót másnap, egy favágóbaltával kiszedtem és közöltem a "szomszédúrral"->hogy legközelebb is kiszedem majd amit találok, bármi is legyen, de az után hozzá is beugrom majd egy kis időre és akkor már az sem fog érdekelni, hogy nem ő volt! Sajnos azóta is ott közlekedem bringával, de a jó kis ugratás(oknak) már vége mert ugyan, a domb még megvan, ám valami megváltozott bennem, és emiatt amit nem látok be "emez" oldalon, azt már csak egy gyalogos "lépési"->sebességével közelítem meg, ja arról nem is szólva, hogy a bringa azóta már a háromszorosába van, az akkori értékének, emiatt igazán inkább őt féltem!

Jó hír viszont, hogy a kedves szomszéd, aki a szóban forgó utca, utolsó házában lakott, szemben a "dombbal", több évtizedes (ottlakás) után, idén januárban váratlanul elköltözött és a házat mai napig egy ingatlanos cégen keresztül árulja! Aki szeretne egy nyugodt családi házat, Törökbálinton nagyon jó környéken és egy zsákutca, esetleg nem zavarja, továbbá utolsó ház tulajdonosakén képes megkedvelni a bringásokat, az akár meg is veheti..

Elküldve: 2016.04.25. 15:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Az a legnagyobb g.nyaság, amikor a bicikliút belevisz egy veszélyesebb útszakaszba. Itt még sétálva sem az a leányálom, persze megoldható.

Elküldve: 2016.04.25. 14:57 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@OKdoki: Ja a felüljáró szélén van egy kis csík ahol el lehet férni bringával. De a felfelé vezető részen ott van ahol nincs széle az útnak ahol el lehetne férni.

Amúgy a google térkép egy régebbi állapotot mutat, azóta van bicikliút a Matyértől (a kajakozós tó) a felüljáró előttig. Aztán hopp vége.Találd ki mere mész.

Elküldve: 2016.04.25. 13:44 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja, és a felüljárón van még egy komolyabb hiba, de az csak akkor zavaró, ha túl nagy épp a forgalom. Nevezetesen, hogy a szélső sávok kanyarodnak az autópálya felé, tehát, ha átkel az ember a felüljáró középső részén, be kell sorolnia az egyenesen tovább haladó középső sávba. Pont ekkor elfogy a betonozott "rézsű". Tehát forgatod a fejed hátrafelé (már ha nincs tükröd) és megpróbálsz átvágni a sokszor 20-30-40 km/h sebesség különbséggel érkező autósok között, miközben azok közül néhány kicsit megkésve, de most akar besorolni a szélére, hogy ráhajtson az autópályára és nem figyel előre elégé, hanem a tükröt nézi, illetve stresszel, hogy befér-e még. Ennek ellenére, ilyet én is szoktam csinálni, de elsősorban a városban, ahol azért kevesen mennek 60-nál többel. Azt mondanám, hogy az útszakasz összességében tűnik kellemetlenek, nem ideális a biciklizésre, de egy országútival közlekedő sportember biztosan bevállalja, ha errefelé visz az egyetlen értelmes edzőútvonala.

Elküldve: 2016.04.25. 13:33 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Palmers: Erről a felüljáróról beszélünk? https://goo.gl/maps/TvTq6D5Q5Dq Ezen át mernék (és az ilyeneken át is szoktam, pl. itt: https://goo.gl/maps/hYcXPyQUBou ) biciklizni. Igaz, kicsit alacsony a korlát de van elég hely, hogy elférjenek az autósok anélkül, hogy be kéne húzódniuk a szembejövők felé, illetve néhány méteren forgalom elöl elzárt terület van a két sáv között, így tudnak egy picit húzódni befelé, amikor kerülnek. A baj ezzel az útszakasszal, hogy Szeged után az "evezős tónál" elfogy a bicikliút. Ez önmagában még nem ok az aggodalomra, de ez nagy forgalmú útszakasznak tűnik (soha sem jártam arra), teli kamionnal, busszal, azaz széles járművekkel. Ránézek erre az útra https://goo.gl/maps/NNbcnnkTHxS2 és elgondolkodok, hogy ezt rendszeres beilleszteném-e a tervezett túraútvonalamba. Kivétel, ha Mórahalmon laknék illetve, egy nyári hajnalon a hétvégi laza forgalomban. Azért nyári, mert akkor már öt-hat órakor is tekerhetek errefelé világosban. Persze, ez az én gyávaságom (megfontoltságom?). Ráadásul van egy alternatív útirány hosszabb tekerésre (bár nem követtem végig, mennyire hosszú, van-e 50 kilométernyi útszakasz Szeged felől?), ha ennél a kereszteződésnél észak felé folytatja valaki az útját: https://goo.gl/maps/gM58G2P7mGG2 majd onnan esetleg Zsámbó vagy Bordány irányába. Arra sem jártam soha. Lehet, hogy vacak az út, ezt ki kell tapasztalni. Elképzelhető, hogy a keskeny és nagy forgalmú, de a padkánál is jó minőségű út biztonságosabbnak tűnik, mint egy kisebb forgalmú, de gödrökkel teli.

Elküldve: 2016.04.25. 11:46 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@Palmers: Ezek szerint van aki át mer menni bringával azon a felüljárón? Tiltó táblát nem láttam a szegedi oldalon legalábbis, az útpadka kavicsos földút szerű a rámpán, feljebb nem láttam.

De örülnék neki ha tényleg át szabad/lehet menni ott.

Én a hétvégén kerülővel mentem, északra meg délre is kb. 1-másfél km-re van egy felüljáró, de az a baj hogy arra csak terepgumival lehet menni, iszonyat laza homokos talaj, a földutak nem végig kavicsosak. Slick gumis gépet csak tolni lehet.

Elküldve: 2016.04.24. 22:15 Palmers 

  • Palmers avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@OKdoki: Nem is lehet ilyen általános szabályozás, mivel sok helyet ismerek, ahol a továbbjutás a felüljáró használata nélkül egyszerüen lehetetlen lenne. Pl. Szegedröl Mórahalomra kb. 20 km hosszúságban kitünö aszfaltozott kerékpárút vezet, amely azonban - mivel a kerékpárút az autópályát keresztezné, kb. 10 km-el Mórahalom elött egyszerüen megszakad. A továbbhaladás csak az autópálya felüljáróján keresztül lehetséges és mindenki ezt használja. A bátrabbak ráhajtanak a gyorsforgalmi útra, én korábbi tapasztalataim alapján a füvel boritott leállósávon keresztül áttolom a bringát. A felüljáró másik végétöl azután a kerékpárút továbbvezet Mórahalomig.

Elküldve: 2016.04.18. 07:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Igaz. Uttána néztem az 1994- es KRESZ könyvemben, és nemtaláltam ilyen tiltást. Tehát, ha tábla nem tiltja akkor szabályos. Veszek már egy friss KRESZ könyvet. Nem mintha ez a passzus változott volna, csak biztos van néhány ami új. Ha Estvan rendszeresen átteker, akkor már megszokta, van tapasztalata. Mindenesetre, én érte agódom, nem ellene. Ha itt mégis elsodor egy biciklistát valami figyelmetlen, illetve nemtörödöm, akkor nagyot lehet ám esni. Persze, máshol is megtörténhet, de jobban túlélhető.

Elküldve: 2016.04.18. 01:23 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@OKdoki: Honnan szedted ezt a marhaságot? O.o Miért ne lehetne fölmenni a felüljáróra bringával? Ok, az Üllői felüljáró tényleg gáz, de nem tilos (ha nincs kint tiltótábla)

Elküldve: 2016.04.17. 22:26 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@OKdoki: "Azonban, felüljáróra alapvetően tilos biciklivel felhajtani, ha jól emlékszem a KRESZ-ből."

Ezt idéznéd pontosan a jogszabályból?

"Ilyen helyeken szoktam találkozni biciklisekkel vezetés közben."

Ez miért baj? Én kb. egy hónapja a Weiss "Szabadkikötő" Manfréd út kerékpárútján találkoztam tehergépkocsival, ami feltartott. A gazba lehajtva kellett megelőznöm. Nemrég a Nemzeti Színháznál, a Duna-parti kerékpárúton robogott velem szembe vagy 30-cal egy Főkertes traktor. Pár napja a Róna utcai kerékpárúton, az OBI közelében ugyancsak szembe egy személyautó. Na EZEK bajok, em az Üllői felüljárón a kerékpár.

Elküldve: 2016.04.17. 20:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Palmers: Sajnos, az autósok némelyike szelektív látással rendelkezik. Csak a nagyobb tömegű tárgyakat veszi észre, mert az számára veszélyérzetet okoz. Így ütöttek el engem, (szerencsére csak egyszer eddig az életemben és bajom sem esett, csak kiütötték alólam a biciklit), a lámpa szabad jelzésére haladtam keresztbe egy kereszteződésen amikor a szembejövő egyszerűen nagy ívben nekem fordult, természetesen szabálytalanul, hiszen nekem volt elsőbbségem, igaz a nagy ívű fordulásra lehetősége volt, azt tábla nem tiltotta. Egyszerűen nem vett észre. Utána egy kicsit lassított, majd gázt adott és elhajtott amikor észrevette, hogy a talpamon állok. Azonban, felüljáróra alapvetően tilos biciklivel felhajtani, ha jól emlékszem a KRESZ-ből. Mintha még tiltó táblának sem kellene lennie. Ne menj fel felüljáróra. Ha csak nem brutális kerülőt igényelne az alatta való közlekedés (mondjuk vasúti terület miatt). De akkor nagyon óvatos légy és sajnos le kell nyelni a békát. Ilyen helyeken szoktam találkozni biciklisekkel vezetés közben. Én mindenkire vigyázok, de vannak ám barmok dögivel. https://goo.gl/maps/BaTM8UBAoDE2

Elküldve: 2016.04.17. 19:33 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Palmers: Ez a helyzet a Budapest környéki utakon mondhatni mindennapos. Sajnos a kerékpárosra nézve életveszélyes, és nehezen elkerülhető.

Elküldve: 2016.04.17. 18:12 Palmers 

  • Palmers avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

Én csak egy majdnem megtörtént balesetröl akarok beszámolni, amelyik bárkivel bárhol megtörténhet és nagyon könnyen halálos kimenetelü lehet. Szeged határában néhány száz métert egy országúti felüeljárón akartam megtenni, mivel megszünt a kerékpárút, ami azután az országúti felüljáró után földútban folytatódik. A szembejövö autósorból hirtelen kivágódott egy "versenyzö" és velem egyáltalán nem törödve elözésbe kezdett és legalább százzal közeledett felém. Az aszfaltúton hármunknak talán éppen elég lett volna a hely, de nem vállaltam ezt a kockázatot. Szerencsémre az út szélén az aszfalt és az útkorlát között volt egy keskeny füves csik, amely elég göröngyös volt ugyan, de MTB-mmel még stabilan tovább tudtam haladni, miközben az elözö 100 - 120 km-val szembejövö gépkocsi elsüvitett mellettem. Mostantól egy ideig tízszer meggondolom, mikor fogok felhajtani egy országútra, mivel sok az autós számára nem számitunk szembejövö jármünek.

Elküldve: 2013.11.27. 09:47 drummerdevil 

  • drummerdevil avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 201

Elmentünk a haverokkal a közeli erdőbe bringázni, ahol van egy kisebb technikásabb szakasz, és néhány jópofa lejtő, árok a kezdő terepbringások számára.Egyik jóképű lejtő közepén kisebb földkupac áll ki, amolyan ugratócska.Addig cukkoltuk egymást h ki mer róla ugrani a lejtőn lefelé zúzva, amíg azt nem mondtam,h majd én!!!Itt követtem el az első hibát, mert túlvállaltam magam.A terep felmérése nélkül nekiindultam, eleve nem megfelelő váltó állással, menet közben próbáltam magamnak belőni a megfelelő sebességet.Itt követtem el a második hibát.Nem a bringára és a terepre figyeltem.Mire az ugatóhoz értem, már legalább 25-30 volt a sebességem.Talán több is mint ami jó lett volna.Az ugráskor homokban landoltam ami kivettem az első kereket alólam, és hatalmas perec lett a vége.Az eredménye látható a fotóim között.A bringám szétszakadt, engem a bukó mentett meg a súlyosabb sérülésektől.Kezdetben azt hittem csak zúzódások, de a foltok elmúlásával sem akart a fájdalom a vállamból elmúlni.Később kiderült,h izomszakadást szenvedtem több helyen is.

Tanulság:Csak annyit vállalj amit még meg tudsz csinálni, főleg ha nincs védőfelszerelésed (nekem csak fullface volt).Mindig légy kipihent,koncentrált.Figyelj a környezetedre, és a bringádra,mert menet közben már veszélyes, megfelelő beállításokkal szarozni.

Elküldve: 2013.11.27. 07:30 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

-Mindig arra koncentrálj, amit csinálsz!

Jó pár éve tekertünk terepen egy laza 40-est, majd a hegygerincen búcsúztam a többiektől, ugyanis más-más településen laktunk a hegy két oldalán. Elindultam a lejtőn hazafelé, amin előtte már százszor lementem. Egy murvás, kb 50-90 centis változó szélességű ösvény technikás, szűk kanyarokkal, gyökerekkel, ami a hegyről rézsútosan jön le. Menet közben elkalandoztam, elkezdtem azon filózni, hogy milyen jó lesz hazaérni, mert éhes vagyok, meg mit főzhetett édesanyám... Na ekkor ütött be a krach. Egyik kanyarba kicsit gyorsabban mentem bele. A jobbos kicsit kifele lejtett, belső íven sűrű fenyőnövendékek, levágni esélytelen, külső íven az ösvény szélétől 30 centire egy 3-4 méter mély hasadék. Amint éreztem hogy megcsúsztam, ellöktem a bringát. Az beesett a hasadékba. Én hason, hátrafelé csúszva, félig az ösvényen, félig már a lukban álltam meg. Ha már ilyen testhelyzetet vettem fel, azzal a lendülettel le is másztam a kecskéért. Lent konstatáltam, hogy a kesztyűm kicsit rongyos lett tenyérnél, a szokásos térd, lábszár, könyök, alkar területeket bőrmentesítettem. A bringának letört az egyik szarva, meg három küllővel könnyült a hátsó kerék. Tanulság: ne kalandozz el, mert az fáj. Mind fizikálisan, mind pénzügyileg...

Elküldve: 2013.11.26. 17:40 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

1.) Kerékpárt nem dobálni!

Egyszer terepen letértem az ösvényről és később jött egy 5-6 méteres letörés. Jobbra-balra nézelődtem valójában egy hosszú, széles árok partján álltam, lent egy ösvény haladt az árokban.

Gondoltam rövidítek, ledobnám a biciklit (baja nem lesz) aztán lemászok a merőleges partfalon és megyek tovább a földúton.

Nagyívű biciklihátralendítős dobás közben ráakadt a pedálra a hátizsákom szíja és lerántott a súly az árokba. Először a bicikli csapódott az útra majd rögtön én gyomorral bele a felfelé meredő kormányba, majd megfejeltem a hátsókereket homlokkal.

Ráparáztam rendesen mert nőtt egy nagy horzsolt vörös hurka a köldököm fölött és még térerő sem volt és legalább 10 km-re voltam lakott területtől. Hazafelé sántikálva végig csak tapogattam meg nyomkodtam a hasamat meg az oldalamat hogy hátha belső vérzésem van. :-D

Elküldve: 2013.11.26. 14:58 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

Én egyszer villamossínen estem esőben. Észrevettem a tükörben, hogy elég közel van mögöttem a villamos, ettől eléggé megriadtam, ezért változatlan sebességgel haladva(25-30Km/h) átkaptam az első kereket a sínen, hogy átmenjek a járdára, de a hátsó kerék megcsúszott a sínen. Csúsztam vagy 3 métert, aztán rögtön tudtam, hogy el kell hagynom a helyszínt, mert jön a villamos. Felugrottam, elkaptam a bicót, meg a lakatot a sínről és jött is el a villamos. A villamos vezetője szerintem semmit nem vett észre ebből, valószínűleg oda se figyelt, mert eszében sem volt fékezni. Hogy csinálnám máskor? Először is kerülöm inkább a főutcát, de ha mégis ott kell mennem, akkor nem a sínek között, hanem a mellette lévő kb. 30cm széles részen megyek, hogy ha jön a villamos, akkor rögtön el tudjak menni az útjából. Másrészt meg ha mégis a sínek közt megyek, akkor meg inkább feltartom egy kicsit a villamost az első megállóig, minthogy elessek előtte.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!