Kerékpározás utáni nyakfájás?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2019.09.07. 20:50 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106
Témaindító hozzászólás:

Már tavaly, de az idén fokozottabban vettem észre, hogy egy, egy kerékpáros út után, a nyakam (nyaki csigolya rész hátul) megfájdul. Volt, vagy van valakinek hasonló problémája?

A sisakom könnyebb, mint a tavalyi és azt gondolom, hogy a rázkódás az, amit egyre kevésbé visel el a nyakcsigolyám, de az is lehet, hogy az előrefelé tartott (nyújtott) nyaki pozíció okozza. (vagy a kettő együtt)

26-os MTB-vel és erdei túrázom, semmi verseny, így akár az is lehet, hogy ennyi év után, már más geometriájú kerékpár lenne az optimális? Persze csak találgatok.

Elküldve: 2020.03.22. 20:19 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

Montis ismerősöm azt javasolta, hogy vegyem le napellenzőt a sisakomról, mert volt akinek ez enyhítette a nyakfájásos tüneteit. Egy próbát megér.

Elküldve: 2020.03.21. 10:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

@rcs2003: Köszönöm a tanácsaid, a különböző kormányfogást én is is variálom, ("fékkaroknál vagy azokon belül támasztom a kezem") Stucnit rövidebbet tudok felrakni, de emelni már nem, max toldószárral, de az nekem sose volt szimpatikus. Megszoktam állni, nézelődni, tehát nem folyamatos a 2-3órás tekerésem. Jól mondod, egy szakvizsgálat és annak alapján lehet, hogy kerékpár váltásra lesz szükségem, bár sajnálnám.

Köszönöm a tanácsokat, ha lesz valami fejlemény, úgyis megírom. A mostani helyzetben valószínűleg nem mostanában jutok el orvoshoz, addig is irány az erdő. ("az a legjobb karantén").

Elküldve: 2020.03.21. 10:31 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 205

Lehetőségek: 1. emelj a kormányon 1-2 centit(akár többet amíg kényelmes nem lesz), vagy 2. rövidíts a stucnin (1-2 centit szintúgy), vagy 3. keskenyíts a kormányon 4-5 centit ha elbírja. Huszonharminc évesen természetes hogy máshogy bírja az ember az igénybevételt mint közel az ötvenhez. Gondolom nem versenyre edzel, így nyugodtan tarts 5-10 perc szünetet félóránként ha nincs teljesítménykényszer vagy szigorúan kitűzött cél. Nyújtózz ki, üldögélj egy kicsit. Az embernek a segge is jócskán felfrissül ennyitől. :) Nálam ha sima az út, olyankor rendszerint jóval bentebb fogom a kormányt (kb mintha országúti lenne), a fékkaroknál vagy azokon belül támasztom a kezem. Sokat segít a komfortérzetemen (általában 60-70km-t megyek megállás nélkül montival). Ha semmi sem segít könnyen lehet hogy el kell fogadni, ez már nem lesz jobb. Sőt, ha minden alkalommal így elintézed a nyakad akkor biztos lehetsz benne hogy szép lassan tovább romlik, aztán már akkor is fájni fog ha nem csináltál vele semmit. Onnantól már jóformán nincs visszaút csak a fájdalmat tompító bogyók maradnak. Valami szakvizsgálatra lenne szükség minél előbb, de sajnos tekintve az aktuális állapotokat erre biztos nem lesz lehetőség a közeljövőben. Addig is próbáld meg a felsorolt lehetőségeket, vagy radikálisan csökkentsd a kerékpározásra szánt időt(ezutóbbi most más miatt is indokolt lenne). Inkább többször kevesebbet, mint kevesebbszer TÚL sokat.

Elküldve: 2020.03.21. 09:12 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

A nyakfájás ismét előjött, most intenzívebben mint tavaly. Egy órás tekerésnél még nem jelentkezik, de két - három óra tekerést követően minden nyaki mozdulat fájdalommal jár. A bringámat 2006-óta használom az akkori (szerintem jó) beállításokkal és egészen 2019ig nem jelentkezett nyakfájás. Persze lehet, hogy ami 20ével fiatalabban megfelelő beállítás volt, mostanra már nem az. ("vállaimat "fent" hordtam,a nyakam behúzva") ez rám is jellemző, fölég rázós terepen. Még nem tudom mi lesz a megoldás, de nem szívesen mondanék le a hosszabb utakról.

Elküldve: 2019.12.19. 07:44 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 205

Esetleg próbálj ki egy rugós nyeregcsövet és a teleszkópot is állítsd a lehető legpuhábbra hogy minél többet kimozogjon. Sokat tud segíteni a kéz rázkódásán egy puha szivacsos markolat. Kövér, puhára fújt gumik. Fontos a laza testtartás, amikor a végtagjaid "kirúgózzák" a terep egyenetlenségeit, ez veszi le a teher legnagyobb részét a derékról, nyakról. A karjaid sose pihenjenek kiegyenesítve a kormányon, mert azzal kizárod a mozgásukat.

Elküldve: 2019.12.18. 21:07 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

@gabroca: Köszönöm a válaszod. Ahány ember, annyi ízületi kopás, fizikum...stb és míg nekem a nyakfájás, másnak a térd, vagy derékfájás a problémája.

A esetemben a nyak és vállkörnyékén használt sport krém használata részben segített, de a terepen történő kerékpározás közben fellépő rázkódás továbbra is a nyakamat viseli meg a legjobban. Igyekszem erősíteni a nyak környéki izmokat és odafigyelek rá, kb ennyit tehetek és ez már az orvosi javaslat, ill az, hogy szokjak át a kerékpározásról az úszásra :-) (á marad a bringázás)

Elküldve: 2019.12.13. 20:17 gabroca 

  • gabroca avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 10

konditerem látogatás, úszás, torna otthon. a tenisz is tönkretesz, ha csak azt csinálod. a foci térfájás elmúlt, ha előtte kondizom. a térdfájást meg a bicajozás oldja. mindenképp fontos a megfelelő nagy bicaj és nekem hajlított kormányom van. sosem fáj a nyakam (56 éves vagyok!)

Elküldve: 2019.09.16. 16:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

@vitike: Neked is köszi a tippet, de én kezdetektől fogva hajlított kormányt használok. Most vettem sport krémet, azzal bekenve jobb. Ha úgy nézem, akkor a terepen sokszor megállok fotózni, vagy kiállva gurulok..stb, vagyis változtattatom a testhelyzetemet a viszonyoknak megfelelően így változó terhelést kap a nyakam is. Mégis, egyre hamarabb "elfárad", úgy látszik öregszem.

Elküldve: 2019.09.16. 11:29 vitike 

  • vitike avatar
  • sima XC-s
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 10

@azaki71: Hasonló vokt a problémám. Én csak annyit csináltam hogy a Flat kormányomat lecseréltem egy low riserre( 18mm emelkedés, íveltebb hátrahajlás 5 helyett 9 fok. És már ég és föld.

Elküldve: 2019.09.08. 15:35 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 106

@sziklánülö: Köszönöm a tippeket!

Elküldve: 2019.09.08. 15:23 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 31

Hello. A probléma oka lehet akár a rossz testtartás is,vagy túl alacsony kormány pozíció a nyereghez képest.Az is lehet,hogy túl hosszú a kormányszár,vagy a nyereg van helytelenül beállítva(előre vagy hátra dől) De lehet genetikai gond,vagy túl merev nyak,váll,hátizomzat,izület.Nem véletlenül mondják,hogy a kerékpározásnál az első lényeges dolog a helyes tekerési pozíció beállítása.A helytelen beállítás tönkre teszi az tekerési élményt,plusz jönnek a fájdalmak.Olyat is sokat látni az utakon,hogy országúti kerékpárhoz napellenzős sisakot használnak.Alsó fogásnál,ahhoz,hogy lássák az utat,nagyon hátra kell feszíteni a fejüket,hogy ki lássanak a napellenző alól.Úgy 15-20 éve ezelőtt én is sokat szenvedtem a nyakammal.Egy bizonyos km után égető fájdalom lett a nyakamban,vállaimban.Egyrészt,rossz volt a testtartásom,a vállaimat "fent" hordtam,a nyakam behúzva volt.Megtanultam a vállaimat le eresztve,lazán tartani.Könyök kissé behajlítva,és nem erősen támaszkodva a kormányon.Ellestem a profiktól.Másrészt,fontos a kellő bemelegítés,lazítás,krémezés.Aki sokat,és hosszú távon teker,annak ajánlott a heti 2-3 x tornázás,nyújtás.Indulás előtt én mindig "felkrémezem" magamat különböző lóbalzsamokkal,sport krémekkel.Térd,nyak,lábszár,csukló,felkar,derék,stb.Én a nyakamra külön figyelek,mert az izületeim amúgy is gyengék.A nyakat,vállat bemelegítő balzsammal jó erősen be masszírozom,amit egybekötök nyújtással,bemelegítő gyakorlatokkal.Érdemes szintén heti 2-3 x a kényesebb részeket(nyak,térd,vádli.stb...)iszapos lóbalzsammal bemasszírozni.És nem utolsó sorban,ha nagy a kínlódás,akkor megéri felkeresni egy masszőrt... Ennyi,így hirtelen.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!