Sziasztok.A téma adott segítsetek hogy mivel lehetne könnyíteni pl hegyen felfelé szerpentinen vagy erdős részeken mászni? Mit javasoltok milyen beállításokat?
Sziasztok.A téma adott segítsetek hogy mivel lehetne könnyíteni pl hegyen felfelé szerpentinen vagy erdős részeken mászni? Mit javasoltok milyen beállításokat?
@Vilmos23: én nem beállításokat javasolnék. Inkább nyeregben ülve a legkönnyebb pörgős áttétellel kéne irtózatosan meredek helyeken mászni csigatempóban. Legyen először 40 méter betonon. De nagyon meredek legyen. Aztán nagyon lejtős terepen felfelé, pld földút majd zúzott kő, erdei ösvény vagy patakmeder :-)
A lényeg az extrém kis sebesség és a hatalmas meredekség. Ott tapasztalja meg az ember a saját kerékpárját és izmait igazán. Először törekedj arra hogy a lehető leglassabban menj felfelé.
Ezt végig nyeregben ülve, a testsúlyodat tekerés közben rakosgatva, a felemelkedő első kereket vagy az elkaparó hátsót kompenzálva.
A haladás első jele hogy egy idő után gyorsabb leszel mintha tolnád felfelé a kerékpárt. A haladás második jele hogy síkon és lejtőn járva ha emelkedőt látsz akkor van mihez mérned az emelkedőt. Ha az emelkedő nem vészes akkor átmész lendületből nagytányérral. Ha az emelkedő húzósabb akkor pedig úgyis profi hegymászó vagy, nemigaz?
Mit szóltok a fújtatáshoz? Edzetlenül ájulás közeli állapotba kerültem, de később azt vettem észre, hogy erőltetett kilégzéssel több oxigént tudok juttatni az izmaimba. Főleg pörgetéskor jött jól, később ütköztem falba.
@Marcikutya: azzal szerintem nem lesz baj mert elől bár 28-as de hátul asszem 32 vagy 34-es a fogsor.
Én a trekkingem hajtóművét a szokásos 28/38/48-ról 22/32/42-esre cseréltettem. Bár a kérdés MTB-ről szólt.
Régi "dopping":két kávé cukor nélkül és egy fájdalomcsillapitó mászás elött:)
@iDrew: Az erőnléttel nem hiszem hogy gond lenne inkább a technikám szar.
@johnny336: köszi az eddigi tippeket azt hiszem akkor kipróbálom őket.
Szarvnak az a lényege, hogy előrébb tudod helyezni a testsúlyodat, tehát az első kerék fölé. Nyeregmagasság, vegyél fel egy normális pedálfordulatszámot, és próbáld azt tartani. Nyeregből kiállva nagyon sok hajtási energiát elvesztesz, mert próbálod a felsőtested is megtartani.
@kovacstibor79: Mindenképpen hasznos. Nekem mászásnál gyorsításnál jól szokott jönni, mert így jobban be tudom "lendíteni" a kormányt oldal irányban és így nagyobb a lendületem is. Esetleges esésnél is jól jöhet, védheti a kezet, bár ez irányú tapasztalatom nincs. Hosszabb tekerések alkalmával szintén jól jöhet, hogy tudsz fogási pozíciót változtatni. Szerintem.
Ha már felmerűlt ez a téma akkor én is kíváncsi lennék hogy a kormányra érdemes szarvat tenni? Mikor jön annak ki az előnye, ha van, és ha van mi az előnye?
Gondolkozom hogy ki kellene próbálni, de ha vennék akkor is csak olyan rövidebb fajtát.
@Vilmos23: Az egyik legfontosabb a megfelelő nyeregmagasság. A legegyszerűbb úgy beállítani, hogy vízszintesen beállítod a bringát, ráülsz (egyik kezeddel megtámaszkodsz a fal mellett, vagy megkéred a haverod, hogy fogja be az első kereket a lába közé és tartsa a kormányt), a pedált teljesen lenyomod és sarokkal rálépsz. Kb. ott lesz a megfelelő magasság ahol ebben a testhelyzetben teljesen egyenes lesz a lábad. Mivel nem a sarkaddal tekersz, így teljesen kinyújtva nem lesz a lábad tekerés közben és túl alacsonyan sem lesz a nyeregcső. A másik dolog, ha hosszabb emelkedő jön, akkor a szezon elején nem fogod bírni úgysem végigtekerni állva így muszáj az ülésre is visszaülni néha. Én mondjuk ritkán állok fel, inkább előbbre ülök az ülés elejére és úgy tekerek. Persze ez inkább országúton jön be. A teljesen betolt üléscsövet esetleg lefelé próbáld ki, mert egyszerűbb változtatni a testhelyzeten, persze ez már más tészta.
@Vilmos23: Meredek emelkedőn felfelé mindeképp jobb ha ki van merevítve a teló, de az hogy teljesen le van tolva az ülés az már nem feltétlen jó, legalábbi én nem szeretek ugy tekerni, szerintem az a combnak fárasztóbb, de lehet tévedek :)
@Vilmos23: nem tudom az számíthat-e hogy tökig betolom a nyeregcsőt meg lockolom a telót?
Ugyan országúti, de talán hasznodra válhat egyszer még :)