Kérhetek mászási tippeket?

1-19 (19 hozzászólás)

Elküldve: 2013.02.14. 16:56 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok.A téma adott segítsetek hogy mivel lehetne könnyíteni pl hegyen felfelé szerpentinen vagy erdős részeken mászni? Mit javasoltok milyen beállításokat?

Elküldve: 2013.02.16. 19:01 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

@Vilmos23: én nem beállításokat javasolnék. Inkább nyeregben ülve a legkönnyebb pörgős áttétellel kéne irtózatosan meredek helyeken mászni csigatempóban. Legyen először 40 méter betonon. De nagyon meredek legyen. Aztán nagyon lejtős terepen felfelé, pld földút majd zúzott kő, erdei ösvény vagy patakmeder :-)

A lényeg az extrém kis sebesség és a hatalmas meredekség. Ott tapasztalja meg az ember a saját kerékpárját és izmait igazán. Először törekedj arra hogy a lehető leglassabban menj felfelé.

Ezt végig nyeregben ülve, a testsúlyodat tekerés közben rakosgatva, a felemelkedő első kereket vagy az elkaparó hátsót kompenzálva.

A haladás első jele hogy egy idő után gyorsabb leszel mintha tolnád felfelé a kerékpárt. A haladás második jele hogy síkon és lejtőn járva ha emelkedőt látsz akkor van mihez mérned az emelkedőt. Ha az emelkedő nem vészes akkor átmész lendületből nagytányérral. Ha az emelkedő húzósabb akkor pedig úgyis profi hegymászó vagy, nemigaz?

Elküldve: 2013.02.16. 07:45 Teasuti 

  • Teasuti avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 12

Mit szóltok a fújtatáshoz? Edzetlenül ájulás közeli állapotba kerültem, de később azt vettem észre, hogy erőltetett kilégzéssel több oxigént tudok juttatni az izmaimba. Főleg pörgetéskor jött jól, később ütköztem falba.

Elküldve: 2013.02.15. 19:14 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@Marcikutya: azzal szerintem nem lesz baj mert elől bár 28-as de hátul asszem 32 vagy 34-es a fogsor.

Elküldve: 2013.02.15. 18:23 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

Én a trekkingem hajtóművét a szokásos 28/38/48-ról 22/32/42-esre cseréltettem. Bár a kérdés MTB-ről szólt.

Elküldve: 2013.02.15. 14:44 outlaw512 

  • outlaw512 avatar
  • sima XC-s
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • hozzászólások: 66

Régi "dopping":két kávé cukor nélkül és egy fájdalomcsillapitó mászás elött:)

Elküldve: 2013.02.15. 14:04 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@iDrew: EPO és vértranszfúzió :)

Elküldve: 2013.02.15. 11:16 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@iDrew: Az erőnléttel nem hiszem hogy gond lenne inkább a technikám szar.

Elküldve: 2013.02.15. 10:07 iDrew 

  • iDrew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

sok spenót és lépcsőzés! :D

Elküldve: 2013.02.15. 09:51 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@johnny336: köszi az eddigi tippeket azt hiszem akkor kipróbálom őket.

Elküldve: 2013.02.14. 21:14 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Szarvnak az a lényege, hogy előrébb tudod helyezni a testsúlyodat, tehát az első kerék fölé. Nyeregmagasság, vegyél fel egy normális pedálfordulatszámot, és próbáld azt tartani. Nyeregből kiállva nagyon sok hajtási energiát elvesztesz, mert próbálod a felsőtested is megtartani.

Elküldve: 2013.02.14. 19:09 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@kovacstibor79: Mindenképpen hasznos. Nekem mászásnál gyorsításnál jól szokott jönni, mert így jobban be tudom "lendíteni" a kormányt oldal irányban és így nagyobb a lendületem is. Esetleges esésnél is jól jöhet, védheti a kezet, bár ez irányú tapasztalatom nincs. Hosszabb tekerések alkalmával szintén jól jöhet, hogy tudsz fogási pozíciót változtatni. Szerintem.

Elküldve: 2013.02.14. 18:33 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

Ha már felmerűlt ez a téma akkor én is kíváncsi lennék hogy a kormányra érdemes szarvat tenni? Mikor jön annak ki az előnye, ha van, és ha van mi az előnye?

Gondolkozom hogy ki kellene próbálni, de ha vennék akkor is csak olyan rövidebb fajtát.

Elküldve: 2013.02.14. 17:39 KennyThePro 

  • KennyThePro avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 79

@Vilmos23: Az egyik legfontosabb a megfelelő nyeregmagasság. A legegyszerűbb úgy beállítani, hogy vízszintesen beállítod a bringát, ráülsz (egyik kezeddel megtámaszkodsz a fal mellett, vagy megkéred a haverod, hogy fogja be az első kereket a lába közé és tartsa a kormányt), a pedált teljesen lenyomod és sarokkal rálépsz. Kb. ott lesz a megfelelő magasság ahol ebben a testhelyzetben teljesen egyenes lesz a lábad. Mivel nem a sarkaddal tekersz, így teljesen kinyújtva nem lesz a lábad tekerés közben és túl alacsonyan sem lesz a nyeregcső. A másik dolog, ha hosszabb emelkedő jön, akkor a szezon elején nem fogod bírni úgysem végigtekerni állva így muszáj az ülésre is visszaülni néha. Én mondjuk ritkán állok fel, inkább előbbre ülök az ülés elejére és úgy tekerek. Persze ez inkább országúton jön be. A teljesen betolt üléscsövet esetleg lefelé próbáld ki, mert egyszerűbb változtatni a testhelyzeten, persze ez már más tészta.

Elküldve: 2013.02.14. 17:14 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@Vilmos23: Meredek emelkedőn felfelé mindeképp jobb ha ki van merevítve a teló, de az hogy teljesen le van tolva az ülés az már nem feltétlen jó, legalábbi én nem szeretek ugy tekerni, szerintem az a combnak fárasztóbb, de lehet tévedek :)

Elküldve: 2013.02.14. 17:10 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@Vilmos23: nem tudom az számíthat-e hogy tökig betolom a nyeregcsőt meg lockolom a telót?

Elküldve: 2013.02.14. 17:09 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@KennyThePro: köszi kezdésnek ez is jó tippek

Elküldve: 2013.02.14. 17:02 KennyThePro 

  • KennyThePro avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 79

Ugyan országúti, de talán hasznodra válhat egyszer még :)

http://www.youtube.com/watch?v=kqO1Jizbyb8

Elküldve: 2013.02.14. 17:01 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

tehát nem AM montim van csak sima merev vázas elől telóval:))

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!