Kónuszos kerékagyak karbantartása

1-28 (28 hozzászólás)

Elküldve: 2023.11.04. 10:55 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok,

Lenne egy másik ügy is, ami foglalkoztat. Miközben hátsó agyat cserélek a gyerek biciklijébe, feltűnt, hogy az új agy (Shimano Tourney TY-500-7-NT) azért foroghatna jobban is. Forog-forog, oké, nincs játéka, oké, de mintha kissé reszelősen járna, nem olyan vajpuhán, ahogy amúgy használt random agyakat már sikerült beállítanom... Most akkor létezik, hogy szét kell szedni, zsírozni, beállítani, annak ellenére hogy ez egy új agy? Ez csak a Tourney szériánál van így vagy az elvileg magasabb nívójú (Deore, mittudomén) Shimano kónuszos agyak is ilyenek a gyári "beállításokkal"?

Elküldve: 2023.11.05. 20:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

Azért írtam, hogy nem ártana egy feszesség mérő, mert ha először állnék neki, akkor biztos nem tudnám, hogy meddig lehet és érdemes feszíteni a küllőket. Aki többször csinált már ilyet, mint sok szervizes például, annak ez már evidens. De szerintem ártani nem árt a mérőműszer, komolyabb műhelyekben biztos hogy megtalálható.

Néztem már a témában sok videót, nem bonyolult a dolog, de elég pöcsölős, így nem biztos hogy lenne hozzá türelmem. Van pár kiváló magyar nyelvű YT videó is ahol végigvezeti, hogyan és mit kell a 0-ás centrírozásnál csinálni és állítani.

Elküldve: 2023.11.05. 14:40 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 919

@Makky: nekem a nyakát sem okoz gondot elnyírni az első adandó alkalommal :D Ezért utálom részben a centrírozást, pár küllőanya mindig kuka, persze ha cserélni akarom akkor meg felniig kell bontani a kereket hozzá. Utálatos.

Elküldve: 2023.11.05. 12:13 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@Makky: Attól függ, mit is értünk pontosság alatt? Azt, hogy ha a műszer azt mutatja, hogy 100 kgf-re (miért kell hülye mértékegységeket kitalálni - mindegy) van húzva, akkor ténylegesen annyi, vagy az ismétlési pontosságát? Az előbbiben lehetséges, hogy nem pontos, de hogy a benne lévő rugó ugyanakkora erőt fejt ki a tizedik, ötvenedik, ezredik összenyomásra, abban eléggé biztos vagyok. Tehát a küllők egymáshoz képesti, relatív feszességét jó eséllyel ezzel az ötezres ketyerével is detektálni tudom valószínűleg.

De minden ki fog derülni november 20.-a körül, ekkor érkezik a műszer, és majd beszámolok a tapasztalataimról.

Elküldve: 2023.11.05. 11:57 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: A parktoolos videóban pont hogy használnak küllőfeszesség mérőt. Lehet éppen pengetni, nyomogatni, de ahhoz, hogy úgy megállapítsd, hogy nna, ez a küllő kábé 900-1000 N-nal van előfeszítve, azt csak úgy tudod megállapítani, ha előzőleg van egy küllőd, ami mérés alapján ennyire van megfeszítve, azt megpengeted, és akkor azt veszed referenciának. Másrészt nem vagyok egy Mozart, azt se tudom mi az az oktáv, énekből is úgy engedtek át, hogyha megígértem, hogy közös iskolai éneklésekkor csak tátogok :DD Szóval a legkevésbé a zenei hallásomra hagyatkoznék szerelés ügyében.

Elküldve: 2023.11.05. 10:52 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

@rcs2003: Felülről csavarni a küllőt? Persze én is úgy csinálom egy pontig (az előfeszítés végéig). Ráadásul akksis csavarbehajtóval. :) De megfeszíteni rendesen az már necces. Sokkal könnyebb elnyírni a fejét, mint a nyakát. :) De ezek szerint azért megoldható úgy is. :)

Az olcsóbb feszességmérők semmivel se pontosabbak, mint a füled! :) De komolyan! A komoly cuccok meg horror összegbe kerülnek.

Elküldve: 2023.11.05. 09:24 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 919

@Aurel76: nem kell. :) Van füled is, pengessed a küllőket. Ha a kerék 40%-a üt akkor vissza az elejéhez. Először minden küllőt egyformán kell behajtani, aztán egyformán feszíteni. Csak aprócska ütések lesznek így a kerékben amit könnyen ki lehet húzni. Javaslom hogy keress rá youtube-on a park tool videójára kerékfűzés kapcsán, mindent elmagyaráznak, megmutatnak benne amiről itt megy a felesleges szócséplés a fórumon.

Elküldve: 2023.11.05. 08:53 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@Makky: Na jó, az igaz, hogy állvány nem kell. Az elején úgy gondoltam, hogy pont az fog kelleni, és küllőfeszesség mérő meg nem. Most meg pont fordítva gondolom, küllőfeszesség mérő az, ami kell. Ugyanis azzal szembesültem, hogy a radiális ütésnél, nehéz felállítani a "diagnozist" hogy miért is üt a kerék. Ha pl. jó 40%-a a keréknek kifelé eltér, akkor az miért van? Vagy ezek a küllők nem eléggé feszesek, vagy a túloldaliak vannak kissé túlhúzva. Újjal nyomogatva érzem a nyilvánvaló eltéréseket, de amikor már elég feszes az összes küllő, végig nyomogatva az összeset, a felénél már érzem az ujjbegyem, önkéntelenül sem úgy nyomom, mint az első felét, és szubjektíve is máshogy érzem. Szóval a küllőfeszességmérő kell. Rendeltem is egyet, komoly ötezer pénzért, a küllők relatív feszességének mérésére biztos jó lesz, ennyit kísérletképpen megér...

ui.: "Feszességmérőt szerintem szinte sehol nem hasznának még boltban sem!" - Köszönöm, hogy megerősítetted abbéli elhatározásomat, hogy nem érdemes ezzel ún. szerelőkhöz fordulni.

Elküldve: 2023.11.05. 08:37 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: Valószínűleg a "normálisabb" kerékre nincs akkora igény, hogy a piac reagáljon rá. Vannak az ilyen 15-20 ezer forintos fűzött kerekek, amik pont jók, ha az eleve szar áruházi bicikli kereke tönkremegy, és az ember olcsón pótolni akarja. Meg vannak a 100+ forintos kerekek, biciklimegszállottaknak, versenyzőknek, akiket "lát" a piac, de közte, mondjuk 35-50 ezerért nincs szinte semmi. Nincs mese, ezeket egyedileg kell megépíteni, vagy megépítettni...

A kerékfűzés nem tűnik (eddig) egy bonyolult dolognak. Az első kerék amit fűztem, kb. 6-8 munkaórába került (3-4 délután 2-2 órát szarakodtam vele) mert semmi tapasztalatom nem volt, hogy mennyi és milyen állításra hogy reagál a kerék. A második kereket összeraktam, kicentíroztam 2x2 óra alatt. Aztán az első kerék egyik oldalát újra kifűztem, és befűztem a Shimano ajánlás szerint (a kerékfűzős topicban volt ez kitárgyalva). Szóval csak azt akarom mondani, hogy hiába no, a gyakorlat teszi a mestert, egy idő után egyre gyorsabb és gyorsabb lesz a keréképítés folyamata.

Elküldve: 2023.11.05. 07:28 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 919

@Makky: amíg nincs fent a felniszalag, lehet egy középen megreszelt élű csavarhúzóval dolgozni. Ezért írtam hogy ha szerencsés esetben elsőre jó lesz, mert utólag korrigálni már csak küllőkulccsal lehet ha a gumi, szalag fent van. :)

Elküldve: 2023.11.05. 06:39 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

@rcs2003: Azt értem, hogy állvány és feszességmérő nem kell, de küllőkulcs nélkül mégis hogyan??? Feszességmérőt szerintem szinte sehol nem hasznának még boltban sem! Azt érezni elég jól! Az állvány mondjuk jelentős segítség tud lenni, de valóban lehet nélküle is.

Elküldve: 2023.11.05. 06:37 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

Az agy szerintem azért van gyárilag túlhúzva, mert robot rakja össze, ami nem elég "okos". :) És inkább húzza feszesebbre, mint lazábbra. Talán csak ennyi van mögötte. Zsír nyilván spórolás.

Amúgy nem a csapágy technológiától lesz egy agy jó, vagy rossz. Mindegyikből van ilyen is, olyan is. Olcsóbb Novatec agyakból is elég sok szar van. Most főleg a hátsókra gondolok. Jó iparis első agyat elég könnyű csinálni. Az szokott sikerülni azért szinte mindenkinek. :) De pl. a Mavic Aksium/Ksyrium kerekekben lévő hátsó agy egy hulladék! (A jobbak pedig ott is 200e+ HUF kategória már!) De sorolhatnám még. A DT-t is sokan istenítik, de nekem van több is és azért vannak vele problémáim. Már a tervezésével is! De ez már messzire vezet.

Elküldve: 2023.11.04. 23:33 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 919

@bl4ckv0id: se centrírállvány se feszességmérő nem kell hidd el. :) A bicajod kell hozzá és egy pár gyorskötöző. Ennyi. Persze egy küllőkulcs sem árt, de igazán az sem kell ha jól sikerül elsőre kihúzni a kereket.

Elküldve: 2023.11.04. 22:48 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

@Aurel76: Az a baj, hogy kevesen vesznek csak kerekeket. Aki vesz, az meg valami drágább, könnyebb szettet vesz, ami viszont létező kategória. Például a népszerű Mavic és DT szettek.

Az az alatti űr meg hatalmas. Vannak a semmitérő noname kerekek, amikben valamilyen alap agy van, mellé acél küllők és acél küllőcsavarok, had rohadjanak össze.

Pedig lehetne viszonylag olcsón, normális kerekeket fűzni, csak úgy néz ki nincs rá kereslet. Nekem pont tárcsafékes szett kellett, ipari csapágyakkal, na ilyet nem sok helyen kapni, vagy az említett Mavic és DT van 100-200ezer Forintig. Na az külön bekezdést érdemelne, hogy alig van olyan ami nem boostos szett vagy, ami nem 142-es papucstávolságú.

Engem annyira nem vonz a kerék fűzése, mindet megszerelek vagy javítok, de kereket nem szeretnék fűzni. Egyrészt időrabló, pepecselős munka, másrészt kellene egy centrírozóállvány is hozzá, amit nem érné meg megvenni, azért hogy X évente egyszer elővegyem. Egy normális küllőfeszesség mérő sem ártana, mert nehéz lenne csak úgy eltalálni, mi az a maximális vagy ajánlott feszesség ami megfelelő lenne.

Elküldve: 2023.11.04. 21:47 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: Na pláne... Több százezer forintos alkatrésznél főleg elvárás, hogy "gyárilag" legyen használatra kész. Amúgy szerintem ott lehet a kutya elásva, hogy nem a csóringer K-Európai piac a mérvadó, hanem az amerikai, meg a Ny-Európai. Teljesen más jövedelmi viszonyok, teljesen más hozzáállás a szervízekben, kerékpárboltokban. Ha egy bicikli 3 ezer euró a holland ipse könnyen kifizeti, ha a kerékpárbolt azt mondja, + 300 euróért leszervizeli, megvonja a vállát, jó csináld. És meg lesz korrektül csinálva, nem úgy, mint kies hazánkban... Így aztán megteheti ezt a Shimano, meg a RockShox meg mittudom én ki mindenki, hogy a költséghatékonyság érdekében így jár el. Ha meg elmegy a kedved, akkor elmegy. Kábé leszarnak minket, a K-Európaik szempontjai másodlagosak, nem ez a fő piac. De persze lehet hogy tévedek.

A kerékfűzésről annyit, hogy amikor megfogalmazódott bennem, hogy kell nekem egy 28-as bicikli, ill. kerék, először én is kész kereket akartam venni. De vagy mind szar, vagy ami jó lenne az meg tárcsafékeshez való volt, és a gépi fűzésről meg szinte csak rosszat olvastam. Így hát úgy döntöttem, sok-sok olvasgatás után, hogy inkább kitanulom a kerékfűzés csínját-bínját és akkor majd nem fogok még ezzel is szívni.

Elküldve: 2023.11.04. 21:07 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

@Aurel76: Igazad van, főleg hogy ezek a biciklik jóval egyszerűbb felépítésűek, mint egy autó. Ha 20-30-40 éve meg tudták oldani akkor manapság a gépesített szerelés korában illő lenne.

Amúgy azért sem igaz a dolog, hogy nem csak Shimano háza táján van erről szó. Ott a Fox és a RockShox 2-300ezer Forintos telói, ahol kevés az olaj és a zsír. Azért ennyi pénzért valaki nézzem már rá mennyi kenőanyag kerül bele, mert a 0-ás szerviz egyáltalán nem olcsó, nem mindenki fogja otthon rögtön leszervizelni. Akkor meg főleg baj ha valaki így használja és emiatt megy benne ez-az szét, holott jogosan feltételezné, hogy out of box jól müködik a teló.

Elküldve: 2023.11.04. 21:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

@opp: Ez igaz, de régen nem voltak ilyen tessék-lássék módon kiadva eladásra. Az megint más ha dobozos bicikli jön így ki a gyárból, ami nincs készre szerelve. A bolt majd összerakja és beállítja (bár a 0-ás szerviz akkor is indokolatlan). De egy kerék és agy ne legyen már szarul kiadva. Lásd az előző hisz.-em a gépi fűzésű kerékről.

Ahol most vettem az új kerekeket felhívtam a boltot és megkértem őket, hogy húzzák meg normálisan a küllőket a 100 kilóm alá. Egy fillért sem kértek, tök korrekt módon már aznap adták is át a GLS-nek. De annak semmi értelme, hogy megkaptam a kereket és egy hónap múlva vittem is újra centrírozni, mert szó szerint nullára lazultak a küllők. Elsőre azt hittem rosszul látok, hogy ennyire lelazult a küllők java. Úgy vettem észre, hogy szitált a kerék tekerés közben. Erre a bolt figyelhette volna. Más ha helyben veszem és mondják, hogy vigyem vissza két hét múlva és ránéznek, meg más amikor 200 kilométerrel arrébb lakok, mint a BikePro.

Elküldve: 2023.11.04. 20:55 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@opp: Mint minden párhuzam, ez is sántít valamilyen aspektusból, nyilván. De nehogymár autóipari high-end szabványnak, minőség biztosításnak tudjuk be, hogy egy kurva tengelyt le tudnak tisztességesen tömíteni. Könyörgöm, ezt a gépipar legkevesebb 50 éve megoldotta! Akkor meg?

Amúgy meg ezt írja a wiki a Shimanoról: "Shimano sales constitute an estimated 70–80% of the global bicycle component market by value" Na, valóban, még úgy is sántít a példa, hogy semelyik autógyártó nem uralja így a piacát. Ráadásul hajtás, fékrendszer szabványokat, trendeket vezet be, és diktál (a Sram meg a Campagnolo mellett), szóval még inkább Mercedes a kerékpáriparban. Hallottál olyat, hogy az autódban a váltó, az ülés, stb, Mercedes rendszerű, mint mondjuk a HG rendszerű kazettáról, láncról, stb-ről?

De nézhetünk pl. egy hűtőszekrényt is. Ne mondd, hogy te úgy tapasztaltad, hogy veszel egy olcsó hűtőt, akkor közlik veled, hogy ja hát igen uram, mégis mit várt, ez a belépő kategória, gyárilag kevés benne a hűtőközeg, szükség van egy 0 km-es szervízre, és majd utólag feltöltik önnek megfelelően. De akármilyen más gépet, eszközt is hozhatnék, semmit nem adnak el ilyen tróger módon.

Amúgy meg, lassan annyiba kerül egy komoly(abb) bicikli, mint egy korrekt 6-8 éves használtautó, úgyhogy nyugodtan hasonlítsuk csak az autóiparhoz. Ha nem tetszik a kerékpáriparnak, akkor árulják sokkal-sokkal olcsóbban a bicikliket:)

Elküldve: 2023.11.04. 20:50 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

@Aurel76: Igazad van. Egyébkent elsőre nem láttam, hogy gyerekbicikliről van szó, teljesen korrekt oda, előbb növi ki, minthogy tönkremegy. Az én 5 éves fiamnak a Tescoban vettük a 16"-os biciklit, teljesen korrekt volt az árért. Lehetett volna könnyebb a súlya, de az aluvázas gyerekbiciklik mocskos drágák és jó ha féláron el lehetne adni utána használtan ha kinövi.

A Shimano mint gyártót szeretem, a fékek, váltók, mind Shimanok nekem, de a kerekeik nem jönnek be jelenleg. Később változni fog náluk is a szemlélet, rájöttek ők is, hogy az ebike mellé gyenge a kónuszos agy hosszú távon, így van már ipari csapágyas náluk is. Gondolom a jövőben a többi agy is ilyen lesz legalább Deore szinttől felfelé.

A trehányul legyártott alkatrészek viszont tényleg nagyon gáz dolognak tartom. Ismerős boltos aki szervizel is, pont az mondta, hogy az összes kereket és agyat, meg az új biciklit amit összerak, rögtön szervizel, mert nem adja ki a kezéből ilyen szarul. Ez úgy jött elő, hogy a hátsó SNM-Assess kereket a BikeProtól rendeltem. Egy hónap után úgy kilazultak a küllők, hogy újra kellett centrírni nulláról. Nesze neked gépi fűzés. Az első kereket azt a helyi bolt fűzte, Sapim küllőkkel, érdekes módon az egy év után sem lazult meg. :)

Elküldve: 2023.11.04. 20:27 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 221

@Aurel76: nem igazán lehet autógyártáshoz hasonlítani a kerékpár ipart. Azért közel nem olyan szigorú a minőségbeli kritérium. A shimano nem prémium gyártó de van a szortimentben az is. Attól még a belépő alkatrészei gagyik tudnak lenni. A KCNC, Crankbrothers, Thomson inkább a kerékpáripar "Mercédeszei".

Elküldve: 2023.11.04. 19:09 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: Nem baj hogy elkalandoztál, szívesen beszélgetek szerelgetésekről, biciklikről :)

Én is novatec agyszettet vettem, szinte csak jókat olvastam róla itt a testbike-on, és tényleg tök jó árban vannak. Kínából, szállítással 17 ezer volt a szett. (és az is megérne egy misét, hogy magyar webshopokban miért is kerül 40 ezerbe ugyanez)

Ezeket a Tourney agyakat se abbéli meggyőződésemben vettem, hogy verhetetlen ár/értékarányúak, egyszerűen csak a csavaros rögzítés miatt, ami szerintem kell a csúszópapucsos-fülesváltós vázakba. Ezért. Régi konstrukciójú gyerekbiciklik.

Mindazonáltal eléggé lehangoló ez az üzletpolitika. A Shimano a kerékpárok világában olyan, mint az autók világában mondjuk a Mercedes. Na most mindkettőnek van egy "product range", a mercinél A osztálytól S-ig, a Shimanónak meg Tourney-től Dura Ace-ig (vagy mittudomén) Na most el tudod képzelni, hogy veszel egy zsír új A osztályú mercit, és közli az értékesítő/szervíz, hogy ja uram, mégis mit várt a belépő szinttől? 0 km-es szervíz kell ide, fel kell tölteni zsírral a féltengelyeket, mert az A osztályban kispóroltuk. Még egy Opelnél se ilyen faszok.

Elküldve: 2023.11.04. 18:51 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

Na köszi az infókat :) Szétszedtem, átzsíroztam. Az egyik oldalt még csak-csak volt benne zsír, éppen elégséges mennyiség, de a másik oldalon csak mutatóban. De a fő baj az volt hogy túl volt húzva. Már ahogy nyitottam a kónuszokon egy picit (ilyen 1/8 fordulatot talán) egyből puhán járt.

Amúgy miért csinálja ezt a Shimano? A zsír spórolás az oké, még érvelhető, legyártanak egymillió agyat, egy gramm zsírt kispórolnak az végül is egy tonna. (érvelhető, de akkor is egy tróger dolog) De a kónuszokat miért kell gyárilag túlhúzni?

Elküldve: 2023.11.04. 18:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 254

@Aurel76: Magasabb nívójú Shimano agy, az véleményes. Amilyen áron mennek a Shimano agyak, vicc kategória. Sok ismerősnek nehéz terepen simán beázott a "labirinth" tömítés (Deore és XT agyak, nem Tourney). Azóta mind vett Mavic kerekeket (CrossRide vagy CrossMax). Mondjuk azóta a Shimano is rájött, így van már nekik is "eBike ready" ipari csapágyas agy.

Pont mostanában cserélem a 26"-os kerekeket 27,5"-osra. Úgy voltam vele, ha már az alap kónuszos Assess agyas kerekeket cserélem akkor már minimum ipari csapágyas lesz az új. Eredetileg az volt a terv, hogy megveszem az alkatrészeket darabokba és elviszem összefűzni valahová. Ahogy néztem tök jó áron vannak Novatec agyak, így kár a Shimano vackaival foglalkozni. Az első agy lett volna 6-7ezer, a hátsó 14ezer. Vacakoljon a fene a konuszokkal és golyókkal. Ezek rendes iparis, tárcsafékes agyak. A DT küllő darabja 77 Ft, a nipli 30 Ft/db. A felni meg lett volna 10-12 ezer (Exal vagy Sun Ringlé). Végül találtam ilyen szettet, Rodi Excalibur felnikkel, hétfőn meg is jönnek.

Bocs közben elkalandoztam, sajnos manapság sok kereket át kell nézni 0 km-esen. A küllők is lazák szoktak lenni és a kónuszok is túl vannak húzva. A zsír mennyisége sem elég sokszor. Ez sajnos a drága teleszkópoknál is előfordul, hogy 0-ás szerviz kell rögtön, ami elég gáz amennyibe kerülnek.

Elküldve: 2023.11.04. 16:36 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 462

@azaki71: kókuszos kerékagyat olvastam-az se rossz!;)

Elküldve: 2023.11.04. 15:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 712

@Makky: Nekem is a tapasztalatom a shimano kónuszos agyaival. Kel bele zsír és kicsit lazábbra hagyni, valamint ha valaki nem szeretné, hogy egy ponton berágodjon, akkor negyed évente nem árt kivenni a kereket és vissza tenni, hogy más pozícióban kerüljön vissza.

Elküldve: 2023.11.04. 14:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

Nekem az a tapasztalatom, hogy MINDEN Shimano agy (a legtetejét leszámítva: XTR, DuraAce) gyárilag TÚL VAN HÚZVA és kevés is benne a zsír! Szétszedni nem kell teljesen, csak kiveszed a kónuszokat, ha szerencséd van, akkor a golyók nem hullanak ki. :) Jól megtömöd zsírral és utána szépen beállítod! De ez szerintem nem csak a Shimano-ra igaz.

Elküldve: 2023.11.04. 12:06 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 221

Biztos, hogy nincs rendesen beállítva. Ahogyvírtady szétszed, bezsíroz, beállít, kész.

Elküldve: 2023.11.04. 12:04 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 919

Előfordulhat, de ezek általában gyárilag tök jól be vannak lőve. Ha nem tetszik, kapd szét és rakd rendbe. Az sosem árt. Feltéve ha tényleg rendesen megcsinálja az ember.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!