@opp: Mint minden párhuzam, ez is sántít valamilyen aspektusból, nyilván. De nehogymár autóipari high-end szabványnak, minőség biztosításnak tudjuk be, hogy egy kurva tengelyt le tudnak tisztességesen tömíteni. Könyörgöm, ezt a gépipar legkevesebb 50 éve megoldotta! Akkor meg?
Amúgy meg ezt írja a wiki a Shimanoról: "Shimano sales constitute an estimated 70–80% of the global bicycle component market by value"
Na, valóban, még úgy is sántít a példa, hogy semelyik autógyártó nem uralja így a piacát. Ráadásul hajtás, fékrendszer szabványokat, trendeket vezet be, és diktál (a Sram meg a Campagnolo mellett), szóval még inkább Mercedes a kerékpáriparban. Hallottál olyat, hogy az autódban a váltó, az ülés, stb, Mercedes rendszerű, mint mondjuk a HG rendszerű kazettáról, láncról, stb-ről?
De nézhetünk pl. egy hűtőszekrényt is. Ne mondd, hogy te úgy tapasztaltad, hogy veszel egy olcsó hűtőt, akkor közlik veled, hogy ja hát igen uram, mégis mit várt, ez a belépő kategória, gyárilag kevés benne a hűtőközeg, szükség van egy 0 km-es szervízre, és majd utólag feltöltik önnek megfelelően. De akármilyen más gépet, eszközt is hozhatnék, semmit nem adnak el ilyen tróger módon.
Amúgy meg, lassan annyiba kerül egy komoly(abb) bicikli, mint egy korrekt 6-8 éves használtautó, úgyhogy nyugodtan hasonlítsuk csak az autóiparhoz.
Ha nem tetszik a kerékpáriparnak, akkor árulják sokkal-sokkal olcsóbban a bicikliket:)