Kormány átszerelése

1-5 (5 hozzászólás)

Elküldve: 2021.02.25. 01:39 Endi1 

  • Endi1 avatar
  • hozzászólások: 5
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni. Kipróbálás után úgy döntöttem, hogy Mali trekking bicikilimen szeretném a sima egyenes kormanyt országúti kormányra átépíteni/építtetni. Mivel ebben nincs tapasztalatom mert nem volt még országúti biciklim, ezért a kormány, kormány bandázs, fékváltókar típusok is ismeretlenek számomra. Érdeklődnék, hogy aki otthon van ebben a témában annak mik a kedvenc márkái, típusai kinek mi jott be a legjobban használat során. Valamint aki csinált már hasonló átalakítást, annak érdekelne a véleménye, hogy mennyire éri meg egy ilyet megcsinálni. Mennyit ront vagy javít a teljesítményen ha esetleg történt változás? Vagy esetleg csak kényelemben érzékelhető az átalakítás?

Ami az alkatrészekről elsősorban érdekelne.

Kormány: -A 380mm, 400mm, 420mm hosszúságokat kenyelemre vegyek ami nekem jó vagy ennél tobb különbség is van koztuk? -A karbonszálas véleményem szerint utcai használat során teljesen felesleges. Ezt jól gondolom vagy tényleg megéri az árát? -Jelenleg egy MTS-C297-5 allítható stucnit hasznalok. Kell fixet venni vagy jó ezzel is egy országúti kormány?

Kormány bandázs: -Ez tényleg olyan jelentős mint amit egyesek mondanak, vagy van benne egy kis túlzás? -Ha nincs a kormányon az nagyon nagy hátrány? -Megéri egy drágábbat venni vagy nemkell a márkát figyelni?

Fékváltókar: -A biciklimen shimano váltó van jelenleg. 3x8 as váltókar kéne de ilyet nem találok, vagy ha igen akkor csak nagyon drágán. Van e esetleg aki tud ilyet normális osszegért vagy valami alternatívát rá?

Ha akármilyen infót kihagytam ami fontos lenne akkor nyugottan jelezd!

Köszönöm mégegyszer ha elolvastad és akármilyen tapasztalatoddal segítesz.

Elküldve: 2021.02.26. 04:48 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Endi1: Én is azt mondom, hogy akkor inkább vegyél egy országútit. Kutyából nem lesz szalonna! De tényleg! Túl sok szívás lehet az átalakítással és még ha sikerül is, a váz sose lesz országúti, mert teljesen más a geometriája. Utána meg ott vannak a kerekek, meg a teljes hajtás is. Mások az áttételek, más a láncvonal, ilyenek.

Elküldve: 2021.02.25. 18:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Akkor inkábn add el, tegyél hozzá kicsit és vegyél egy országútit.

Elküldve: 2021.02.25. 17:23 Endi1 

  • Endi1 avatar
  • hozzászólások: 5

@Makky: Köszönöm a választ. az átalakítás oka csupán annyi, hogy volt lehetőségem kipróbálni egy koskormányos országútit és megtetszett nagyon.

Elküldve: 2021.02.25. 15:25 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Pár gondolat hozzá: Miért akarod lecserélni? Az a váz, amit nem ehhez terveztek, az csak kompromisszumokkal lesz jó! Ugyanis más a felsőcsőhossz! A koskormányon sokkal előrébb van a fogás, mint az egyenes kormányon. Vagyis, ha ugyanolyan üléspozíciót szeretnél, akkor sokkal rövidebb kormányszár fog kelleni! Ez több cm-t jelent! Ami már a bringa irányítását is befolyásolja némileg. Vagyis ilyen szempontból olyan kormányt érdemes keresni, aminek kicsi az előrenyúlása (compact) és nincs mély hajlítása, mert nem vagy versenyző gondolom. A 380-420 pedig a szélessége és nem a hossza. Válizület szélességet szoktak mondani rá amúgy. De, ha nincs benne rutinod és átlagos telstalkatod van és egyenes kormányhoz vagy szokva, akkor én inkább 440mm-t mondanék. 420 esetleg. Keskenyebbet semmiképp!

Az állítható kormányszár addig jó, amíg megnézed, hogy milyen kell. Utána pedig veszel egy olyan fixet. Csak az a baj, hogy a hossza nem állítható. Valószínűleg a fent emlíetttek miatt rövidebb fog kelleni, ha nem akarsz nagyot nyújtózni.

A karbon sokkal-sokkal drágább. Két előnye van: 1. könnyebb (általában), 2. sokkal kényelmesebb, mert jobban elnyeli a rezgéseket. De profik is mennek aluval, szóval ezt mindenki döntse el magának. Elsőre tuti nem vennék karbont, amikor még a méret is bizonytalan. Ráadásul egy koskormánynak elég sok paramétere van méretezés tekintetében. Ugye a szélesség, előrenyúlás, hajlítás minimum. Ma már szerintem nincs értelme márkákról beszélni. Tök mindegy.

Bandázs: próbáld ki nélküle nyugodtan! :) Hegyi időfutam versenyeken szoktak úgy menni, hogy nyerjenek vele némi súlyt! :) Viszont nem túl kényelmes úgy fogni és csúszik is. Itt nem igaz, hogy a drágább jobb! Viszonylag olcsón is lehet venni jó és kényelmes bandázsokat, ha a grammok nem számítanak. (Nyilván nem számít, ha ezt a topicot megnyitottad.) Edző gépen én is ilyeneket használok.

Fékváltókar: hát igen. Az drága egy alkatrész! Illetve nem is biztos, hogy kompatibilis lesz a hátsó váltóddal, hiába 8-as mindkettő! Ennek utána kell nézni, mert országúton lehet, hogy más a bowdenhúzás! (10-esnél tuti így van. 8-ast nem ismerem.) Ez igaz az első váltóra is! Alternatíva az, hogy maradsz egyenes kormányon. Vagy vegyél egy eleve koskormányos bringát! :) De persze át lehet alakítani, csak nem biztos, hogy megéri... ha a végén abból már egy komplett bicót is vehettél volna használtan.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!