@meridásgaluska: A gyakorlatról tudok beszámolni, hogyan ismerik fel a fenyegető jeleket, s cserélnek elemeket, alkatrészeket, mielőtt a nagyobb baj bekövetkezne.
Vizsgálódnak szemrevételezéssel, kongatásos módszerrel (tapasztalat és jó fül kell hozzá), és természetesen műszerekkel. Utóbbi esetünkben aligha jöhet szóba.
Fontosabb szerepű alkatrészeket gyakrabban, akár naponta, kevésbé lényegeseket ritkábban vizsgálnak. Az új elemeket is ritkábban vizsgálják, mint az éltesebbeket. (Az autók műszaki vizsgájáról nyilván vannak ismereteid.)
Gondolom én, kerékpár esetében is ezt a gyakorlatot érdemes követni. Rendszeres szemrevételezés, esetleg kongatás, fülelés, és minden rendelkezésre álló eszköz, ami megnyugtatja háborgó lelkünket. Ha pedig aggodalmaskodó vagy, és nem sajnálod a pénzt, ki is cserélheted a gyanúba fogott alkatrészt, jelen esetben a kormányrudat. Túlzásba vinni talán nem érdemes, de mondjuk 4-6 évente megteheted.
Rendszeres ellenőrzés és karbantartás mellett (kopásnak ki nem tett) vasszerkezetek élettartama száz év nagyságrendű. Alumínium ötvözeteké általában néhány évtized.