Kross Hexagon X3 kipofozás

Linkelt termék: Kross Hexagon X3
1-24 (24 válasz)

Elküldve: 2013.06.06. 19:19 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Érdekelne, hogy miket cserélnétek le ezen a bringán? Alapjáraton úgy szeretném majd megvenni, hogy a kevésbé jó alkatrészeket lecserélem (tehát alap cuccokat beszámíttatom, és új cuccokkal veszem meg).

Néhány dolog amire gondoltam:

-pedált fémre -féket Avid BB5 vagy Avid BB7-re (még mielőtt valaki kérdezi miért nem olyan bringát veszek, amin alapból tárcsafék van, azért, mert ez a fehér KROSS váz tetszett meg) -villát Suntour XCR P-LO vagy Suntour XCR RL-ra -váltót, itt kicsit gondba vagyok: mit javasoltok?

Felhasználási terület: város és terep egyaránt. Városban a jó magyar utaink és padkák. Terepre pedig pl. a Bükkbe (meg mindenfele) néznék ki amikor csak tudok. Nem akarok nagyon vadulni, de azért szeretném taposni a gépet.

Mindenbe kössetek bele nyugodtan, legutóbb kölyök fejjel bringáztam... így most csak az interneten fellelhető információkból tájékozódtam (pl. sok testbike-os vélemény).

Ti még mit javasolnátok?

Előre is köszönöm szépen a segítséget!

Elküldve: 2013.06.09. 07:07 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@szamika76: ez nyilvánvaló. Csak az a kérdés, hogy kinek mire van szüksége. Gyűröm eleget, és bírja az Alivio, tehát hobbibringásnak teljesen elég. Elnézve a hibike-os, bolhás árakat, és amúgy is, ha én építettem volna, tutira integrált hajtásom lenne. De ettől nem kell szerintem leszarozni a gyengébbet, mert nem az. Kétségtelenül korlátozott a felhasználási lehetőségük. Amúgy nézegetem itt az oldalon, hogy rengeteg nagyon drága, új Acerákkal szerelt bringát hajtanak elégedetten. Talán egy 300 ezres Beastről volt múltkor szó Acera hajtóművel, váltókarral. Bár a Tourney fogaskoszorút már én is erősnek érzem. :D

Elküldve: 2013.06.09. 06:49 szamika76 

  • szamika76 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 25

@perelli: Mindenkinek más más jön be,de a különbség óriási a felsőbb kategóriás váltások,hajtások közt.Mondjuk ez másra is igaz :-))Legfőképp az anyaghasználat,sokkal minőségibb anyagok és jóval strapabíróbak!Egyszer kipróbálod és megtapasztalod :-)))

Elküldve: 2013.06.07. 19:48 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@szamika76: ebben nem értünk egyet. Sokat tekerek.

Két Alivio cucc van a bringámon, a hajtómű (épp az említett újabb M430) és a tárcsafék. A váltásrendszer full Deore. Mikor megvettem a bicajt, gondolkodtam egy integrált Deorén, de annyi mindent kellett még venni, így eltoltam, majd ha nem bírja, de bírja. Sosem tekertem jobb cuccal, nincs viszonyítási alapom, de semmi hátrányát nem érzem, pedig kiállva a nyeregből tekerek végig fel a Mecsekre izomból. Túl sok Pantanit néztem régen biztos. :D Igaz nem ugrálok, nem terepezek. A fékkel sincs különösebb problémám, az első néha ciceg (elég gyakori), a hátsó azt se. Nekem a fékhatása aszfalton a 72 kilómhoz 160 tárcsákkal is elég. A váltással is meg vagyok elégedve alapvetően, nem volt sem SLX-em, sem XT-m, de abból kipróbálnék egyet, mert az Acerához képest a Deorén semmi pluszt nem érzek terhelés alatt, a kar és az első hibátlan. Szóval szerintem ez nagyon használatfüggő, hogy jó-e vagy nem.

Elküldve: 2013.06.07. 19:22 szamika76 

  • szamika76 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 25

@perelli: Ez így van,de Én alapból nem említettem meg a szar aliviót.Minimum egy deore vagy SLX,ennél lejjebb nem szabad adni,főleg ha sokat teker az ember!

Elküldve: 2013.06.07. 12:02 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Köszönöm szépen a válaszokat!

Az utóbbi idők legjobb döntése volt, hogy írtam ide. Sokat okultam. Remélhetőleg hamarosan én is beszállok a bringás csapatba, egy korrekt géppel. :-)

Elküldve: 2013.06.07. 10:34 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@szamika76: az SLX-re nem kis pénzt kellene azért rádobni. :) 2011-es FC-M430 Alivio már található 9-ért.

130-nál szerintem akkor máshol kellene sokkal ésszerűtlenebb kompromisszumokat kötni az integrált hajtóműért. Viszont hogy egy integrált Deore egy plusz 10-est megér-e, az megfontolandó, és legyen-e 140. Csak ezekkel mindig az a baj, hogy a jobb teló is megérné, stb. :D Hol a vége? :)

Elküldve: 2013.06.07. 10:13 szamika76 

  • szamika76 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 25

@perelli: Teljesen igaza van Perellinek,magyar netes boltok drágák.Ugyan néha-néha kilehet fogni egy egy akciót,de különben felejtős.Mondjuk nekem van egy jól bejáratott boltom,csak ki kell fogni az akciókat.kerekpar-outlet.com.Nagyon jó fej a tulaj és alkudozás is belefér.Különben meg az magon sokan árulnak új bontott alkatrészeket.JÓ ÁRBAN!!

Elküldve: 2013.06.07. 10:08 szamika76 

  • szamika76 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 25

@perelli: Lehet igazad van,de Én biztos nem vennék octalinkes hajtóművet:-)Inkább dobok rá egy kis pénzt és veszek egy SLX-et.

Elküldve: 2013.06.06. 22:57 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@perelli: jó kis összeállítás!

Elküldve: 2013.06.06. 22:39 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Marcikutya: az én bringám épített, ráadásul nem én építettem, tehát aki eladta, még keresett is rajta. Minden alkatrésze új volt, át is nézettem. Ez is bőven 200 felett jött volna ki netes boltokban, én is összeadtam anno.

Ha nem is egy nagy cucc, nem XT-s, SLX-es, de szerintem nem is egy Kross Evado 3.0. És kb. annyi volt árban, és még nem kellett cserélni semmit, kop-kop. Max. veszek egy SPD-t.

http://ge.tt/api/1/files/19w1Efi/0/blob?download

Elküldve: 2013.06.06. 22:03 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Marcikutya: csak senki nem mondta, hogy magyar netes boltokból építsen. :) Bolhán általában 2/3, szerencsés esetben kb. féláron lehet új alkatrészeket venni.

Elküldve: 2013.06.06. 22:01 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@Bruk: ...kicsit tévedtem, a 4.0 volt a fehér, csak drágállottam, a 2.0 meg szintén tetszett, a mattfekete.

És kimaradt még egy lehetőség, a használt bicikli megvásárlása. Ausztriában fillérekért megvéve vagy az onnan behozottak

Elküldve: 2013.06.06. 21:59 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@szamika76: szerintem hajtóműből a 130-ba nem fér bele az integrált, csak az oktalinkes, vagy máshol kell kompromisszumot kötnie, ami nem eltétlenül jó biznisz. Váltóból, váltókarból én is Deorét vennék, mert ott nem akkora árban a különbség. Ha új cuccokról beszélünk, akkor max. első váltóban lehet feljebb menni szerintem ennyiből.

Elküldve: 2013.06.06. 21:55 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@Bruk: szia!

Jók a hozzászólások, ha nem is mindenben értek velük egyet.

Magam is hasonló dilemmában voltam, a Kross Evado 2.0 a szép fehér váza miatt tetszett, de bowdenes volt a tárcsaféke stb. A döntés vége a 3.0 lett, a valóságban szebb a színe, mint a honlapon.

Költségtakarékosságként nekem is eszembe jutott, hogy építeni kellene a biciklit. Egy Excel-táblában gyűjöttem az alkatrészeket, de rá kellett jönnöm, hogy az alkatrészeket magyar netes boltokból megvéve is 200eFt felett lett volna a 130eFt-os bicikli. Mindenképpen venni érdemes, tavalyi modellt főleg.

A Kross különösen gazdaságos. A Merida hasonló gépeihez képest kb. 70%-os az ára, a KTM-hez képest meg fele (igaz, azok a vázak gyönyörűek).

Aztán egy év alatt kb. 50eFt még ráment. Kisebb hajtómű, nagyobb tárcsák, komoly gumik, komoly ülés, komoly pedál, új kormány, stucni, markolat. De ha ezeket nem cserélem, akkor is teljes értékű lenne, csak így még inkább.

A világítást, csomagtartót, műszert azt nem számolom.

Elküldve: 2013.06.06. 21:50 szamika76 

  • szamika76 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 25

@Bruk: Szia. Én az elmúlt 1 évbe 2 bringát építettem.Hosszú kihagyás után(10 évvel ezelőtt már csináltam) Én is így voltam mint Te,mindent újra kellett tanulnom.Egy biztos,építeni olcsóbb és izgalmas kaland:-) Alap,kell egy normális váz,szerintem itt a teszt-en vagy a magon érdemes venni,sok jó vázat árulnak,még használtba is kilehet fogni jókat.A telónál egy belépő szintü RS Tora simán elmegy vagy egy picit több pénzért Recon.A váltás,hajtás szimpátia kérdése Én spec shimano párti vagyok,de egyszer biztos kipróbálom a sramot is:-) Nos,deorenél rosszabbat ne vegyél,vagy csak jobbat,slx,xt. Fék,ebből már volt nekem jó pár,de vegyesek a tapasztalataim.A tektro draco volt az első ami nekem nagyon bejött,még a 103 kilómat is simán megfogta.De volt slx,avid és formula is.A formula nálam mindent vitt,persze árba is:-) Röviden ennyi,ha valamiben tévednék elnézést érte,de nekem ezek a tapasztalataim :-))

Elküldve: 2013.06.06. 20:57 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

Emellett döntök, összeállítok egy listát szépen és aztán abból egy bringát (persze előtte kikérem mások véleményét). Alapból is ez volt a szimpatikusabb és ésszerűbb opció, csak hát az ember kényelmes és naiv, gondoltam én, hogy 100 ezer felett csak nem olyan gagyik... :-)

Elküldve: 2013.06.06. 20:52 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Bruk: az mtb nem az én világom, és erősen teleszkópfüggő, de nyugodtan gondolkodhatsz 3x9-es, olcsóbb fajta rendszerben. Mondjuk oktalinkes Alivio hajtómű, deore váltók, váltókar ezeket Bolhán is tök jó árban adják. Szerintem kormányt, nyeregcsövet, stucnit is nagy olcsón lehet szerezni. Na kerék az izgibb, abban nem tudnék semmit mondani. Most láttam 20-ért Acera 2013-as hidrás tárcsaféket párban. Vagy az említett Avidok. Lehet legózni. Összerakni szerintem meg nem egy nagy cucc. Viszont a levadászáshoz idő kell, ha jól akarsz járni.

Elküldve: 2013.06.06. 20:42 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@perelli: Köszönöm szépen a tanácsodat!

Viszont őszig tuti nem tudni várni, így ha valamivel drágábban is, de összerakatok egy bringát.

Maradok annál a bringa építésnél és hagyom a fenébe ezeket a komplett bringákat.

Elküldve: 2013.06.06. 20:39 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Esetleg ha valami igazán hozzáértő segít összeállítani egy korrekt bringát (egy listát), azt sem kérem ingyen. A többit meg elintézem.

Kb. 1 hét múlva végre több szabadidőm lesz, és szeretnék majd tekerni (meg úgy általában, tömegközlekedés helyett is). :-)

Elküldve: 2013.06.06. 20:37 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Bruk: én azt mondom, semmiképpen ne kapkodjál. 130-ból mindenképpen tisztességes, használható bringát lehet venni. Max. nem 2013-ast, és semmiképpen nem listaáron. Vársz őszig, akciót, addig esetleg nézegeted a hirdetéseket, outleteket, stb. De szerintem a legfontosabb, hogy nagyjából kerülj képbe, mi mennyibe kerül alkatrészenként, hogy tudj számolni. Nem is annyira bonyolult, de kétségtelenül valamennyi időt igényel. Az alapötleted viszont szerintem halott ügy.

Elküldve: 2013.06.06. 20:29 Bruk 

  • Bruk avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Köszönöm szépen a válaszokat!

Az építés nekem is szimpatikusabb, csakhogy azt mindképp szakemberre kell bíznom. Előtte pedig össze kéne állítanom egy listát, hogy miből mit. Ez teló esetében nem annyira gáz, de pl. kerékagyakhoz és hasonlókhoz már hülye vagyok (tervezem, hogy bringázás közbe beletanulok mindenbe, de így előre suli és meló mellett nincs időm).

Az az igazság, hogy csak nézelődök és olvasok 2 hónapja. És nem jutok dűlőre, hogy miből melyiket lenne érdemes megvenni. Ezért is tettem fel itt a kérdést.

Őszintén olyan 130 rugót akartam erre szánni, afelett már sziszegve.

(ezt csak zárójelesen jegyzem meg, hogy nem hiszem, hogy ebben az árban nem lehet egy korrekt bringát venni/építeni, nem is tudom mi kerül ezekbe ennyibe, mert bármelyik alkatrészre rákeresek ilyen 1000 Ft-os vacak - nem utolsó sorban, ők, mint gyártók olcsóbban is szerzik be)

Tehát már csak annyi kérdésem lenne, szerintetek merrefelé induljak? Már tényleg nincs ötletem.

Elküldve: 2013.06.06. 20:01 mirage 

  • mirage avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 164

@perelli: Ez igy van... a hatso valton es a vazon kivul mindent cserelnek, de te tudod:D

Elküldve: 2013.06.06. 19:40 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Én mégis csak átgondolnám a helyedben ezt a vásárlást, ha van több pénzed rá, mert a cserékkel is mindenképpen rosszabbul jössz, mintha jobbat vennél kapásból. A menetes kerékagyak miatt fejleszthetetlen a hajtásrendszered, minden cserés, ha jobbat akarsz. Ennél még az is jobb, ha beszerzel egy neked tetsző vázat, és építesz Bolháról, Bikemagról bicajt. Különben a vége könnyen lehet pár hónap múlva egy 150 ezres bringa, ami még mindig nem megfelelő a számodra. ;)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!