Kross Hexagon X5 - Kezdő bringásnak, földutakra megfelel?

Linkelt termék: Kross Hexagon X5
1-33 (33 válasz)

Elküldve: 2012.09.10. 14:56 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Kerékpár vásárlás előtt állok, ebben szeretném a segítségeteket kérni.

Eddig én egy nem mozgó, lusta ember voltam. Gyerekként bringáztam utoljára. Néhány orvosi vizsgálat után rendszeres testmozgást ajánlottak nekem. Rögtön a kerékpár jutott eszembe és neki is álltam kerekezni egy "teszkó gazdaságos" bringával, ami a kamrában hevert. Most, úgy két hét után érzem, hogy valami jobbat szeretnék mert rákaptam kicsit a suhanás ízére :)

Kitűztem célul, hogy munkába is kerékpárral járnék, ehhez keresek megfelelő járművet. Az utam kb napi 2*8 km lenne: 90%-ban igen rázós földúton, 5%-ban viszonylag sima földúton és 5%-ban aszfalton. Olyan kerékpárt keresek, ami sokáig bírná az erős rázkódást, megbírkózik kisebb-nagyobb dombokkal (már ha én is bírom) és hétvégeken esetleg a közeli erdőkbe is kilátogathatnék vele.

Az lenne a kérdésem, hogy ilyen igénybevételre szükség van-e komolyabb kerékpárra egyáltalán? Vagy nyúzzam a "teszkósat", amíg bírja? (már két hét után nyüszögni kezdett, nyolcas lett a kerekekben, a fék is kezd tönkremenni...) A fenti igénybevételnek megfelelne egy Kross Hexagon X5? Most 80e Ft körül akciózzák több helyen. Ez az összeg lenne a maximum is, amit erre a célra jelenleg fordítani tudok.

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Jancsi

Elküldve: 2012.09.15. 18:38 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@BluElefantino: Köszönöm szépen!

Elküldve: 2012.09.15. 18:33 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

@FrankAbagnale: Használd egészséggel! ;)

Elküldve: 2012.09.15. 18:25 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget. A választás végül a Kross Hexagon X5-re esett. Fél nap után teljesen elégedett vagyok vele :) Remélem ez nem is fog változni.

Elküldve: 2012.09.13. 19:17 csmisi 

  • csmisi avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 45

@FrankAbagnale: Nos, én konkrét tapasztalattal tudok szolgálni az X5-ről, lévén a tavasszal vettünk egyet. Ennyi pénzért korrekt bicaj, sok túrán túl van már. Amit alapból cserélni kell az a műanyag pedál, és a fékbetétek is gyorsan megadták magukat. A gyári gumik fél év használat után teljesen szétrepedeztek, rövidesen kuka. A teleszkópja elég kemény, hiába állítgatod az előfeszítést, nem csinál neki semmit :) Ezt leszámítva korrekt gép, a festése szép és tartós, az Acera váltók elég jól dolgoznak, fékek nagyon jók! Ebben az árban nemigen van jobb vétel, főleg most, hogy 80 körül adják! (mi még 97-et csengettünk érte) Vedd meg bátran!

Elküldve: 2012.09.13. 12:03 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

@FrankAbagnale: A Kispestiben sokkal több a bicaj de én pont a sajátomat a Pestimreiben vettem!Ha elmész oda akkor mindenképpen Kispestre menjél! Rendesek, segítőkészek voltak.

Elküldve: 2012.09.13. 11:59 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@BluElefantino: Köszi a javaslatot! Esetleg személyes tapasztalatod is van a kispesti üzletről? A honlap alapján a pestimrei inkább szervíz.

Elküldve: 2012.09.13. 11:46 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

@FrankAbagnale: A vázméretről csak annyit hogy én 184 cm magas vagyok és papiron 19"-os bicaj kellett volna(ha főleg terepeznék vele) de hogy majdnem csak aszfalton használom így tökéletes a 21"-os váz és még így is 16cm-re van kihúzva a nyeregcső.

Speedbike-ot ajánlom ott mindkettő van azaz Kross is és Merida is(Kispest ill. Pestimre)

Elküldve: 2012.09.13. 11:32 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@BluElefantino: Köszi, köszi! Én is itt néztem az X5-öt. A Merida és a Kross között 7ezer a különbség. Valahol ki kellene próbálni mindkettőt, mert a monitor előtt ülve okosabb már nem leszek. Valószínűleg a vázméret fog dönteni. Én 175cm magas vagyok. Krossból 17-es, Meridából 18-as lenne a nekem való. Legalábbis papíron. Nem tudom, melyiken érezném jobban magam. Kéne találnom egy olyan boltot, ahol van mindkettőből és rá is ülhetek...

Mindenkinek nagyon köszönöm a sok-sok tanácsot és segítséget!

Elküldve: 2012.09.13. 11:17 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

@FrankAbagnale: Nekem van egy Kross Hexagon V3 keróm és én pár hónaposan átfestettem és a fényezőhaverom rendesen szívott vele mert baromi vastag és kemény a fényezése azaz iszonyú tartós!

Elküldve: 2012.09.13. 11:14 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

@tomsolo: http://www.bicyclewebshop.com/?1817,kross-hexagon-x5-2012 Itt 79900 a kross Hexagon X% 2012-es modell, sztm nagyon megéri a pénzét!

Elküldve: 2012.09.13. 10:46 tomsolo 

  • tomsolo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 8

@FrankAbagnale: már most szezonvége van. Januártól ezeket meg tavalyi modellnek fogják hívni ;P, az árazásuk meg aszerint fog alakulni mennyi marad meg készleten és mi lesz az a határ amiért vállalják, hogy kiszórják ~ 5-10 ezerrel lesz max. kevesebb, persze csak ami marad nekik mert van amit meg már most nem lehet kapni :)

Festéssel nem érdemes foglalkoznod - látva a terepet amit bejársz :).

Ebben az árkategóriában nem sok különbség van, se a Meridával se a Kross-szal nem úszod meg majd a kötelező/szükséges cseréket és a napi karbantartást amik majd felbukkannak a használat során. A Merida jobb vételnek tűnik ezért az árért, de nem sokkal.

Elküldve: 2012.09.13. 08:37 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@FrankAbagnale: az manapság egy jó ár, annyiért megéri megvenni. Ennél olcsóbb szerintem már nem lesz, de nem vállalok felelősséget a kijelentésemért (:

Festést le kell szarni, aluból van, úgyse rozsdál... a monti az kopik, ez egy ilyen műfaj. Persze vannak jobb-rosszabb minőségű festések, nekem egy 2007-es Meridám volt, annyira az nem volt vészes, de ha megüti az ember, akkor lepattan könnyen. Jelenleg egy bőven drágább vázam van (nem Merida szint), ezen tartósabb a festés, de azért ezt sem nagy művészet végigkarcolni vagy lepattintani /:

Elküldve: 2012.09.13. 08:29 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@Krupcheck: Nem akartalak én meggyőzni, hiszen még nem is ültem cross trekkingen. Fogalmam sincs mit tud. Csak azért csináltam képeket, hogy látszódjon is mire szeretnék kerékpárt.

Azt megkérdezhetem, mi számít szezon végének? Kb. melyik hónaptól számíthatok szezonvégi akcióra? Ez a bringa most 106900-as listaár helyett 86900 HUF. Ez nem szezonvégi akció már? http://www.testbike.hu/velemeny/mtb/merida-matts-15-v Csak a színe nem tetszik, bár élőben még nem láttam. Ill. azt olvastam a vélemények között, hogy a meridáknak egy ideje elég gyenge a festése. Nálam pedig lenne azért kavicsfelverődés... Kross Hexagon (2012) sorozat festéséről van valakinek tapasztalata kavics téren? Vagy amatőr kérdés a festéssel foglalkozni, mert az ígyis-úgyis tönkremegy? (Jelenlegi occsó bringámon egész jól bírja)

Elküldve: 2012.09.13. 08:14 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Meggyőztél, mtb az ide való, nem cross-trekking, ez egy vakvágány volt.

Viszont ha esetleg akad a kigazdálkodható ártartományban -akár használtan is, bár most épp nem találtam- egy 29er, akkor lehet avval jobban járnál, hiszen a nagy kerék pont ilyen terepen van elemében, ahol nem kell sokat cikázni a fák, meg a sziklák közt, ellenben könnyedén, kényelmesen át kell gördülni mindenen. Újonnan viszont nem akad ebben az árban, szóval marad a 26". Persze avval sincs baj, elég sokan montizunk 26-ossal, elég régóta, személyszerint nem is váltanék nagyobbra, bár más a felhasználás jellege.

Vitatkoznék kicsit az előttem szólókkal, szerintem érdemes télen venni bringát. Persze, jönnek az újabb modellek, de evvel az a tapasztalatom, hogy a felszereltség általában butul (hogy ne kelljen annyira növelni az árat), az ár növekszik, a váz fejlesztései meg ebben a kategóriában (sőt, néha sokkal feljebb is...) inkább csak a látványt szolgálják.

Meridából pl. szoktak nagy szezonvégi akciók lenni, bár inkább a drágább cuccoknál jelentős, akár 100ezres a tétel, itt még annyira nem lesz nagy durranás.

Elküldve: 2012.09.12. 20:52 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

Tettem fel képeket a szokásos útvonalamról. Ilyen terepre keresnék biciklit.

http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=11502&pp=mygl

Esetleg konkrét javaslatokat is szívesen vennék.

Elküldve: 2012.09.12. 14:46 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@Marcikutya: Az ország tetejére én csak tolni tudnék bármit is, legyen akármilyen áttétele :D Jó kép, szép bicikli!

Elküldve: 2012.09.12. 14:46 tomsolo 

  • tomsolo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 8

@FrankAbagnale: Hogy, hogy alakul a későbbi árazás azt senki sem tudja még a kereskedők sem :)

De télen én már nem vennék bicajt:

  • mert keveset tudod majd használni,
  • ketyeg a garancia feleslegesen a kopó alkatrészekre,
  • legtöbb helyen szokott lenni fél év ingyenes szervíz az is elketyeg ilyenkor a semmibe,
  • jönnek az új modellek amik teljesen megbolondítják az egész dolgot. :)

Mondjuk most sem ideálisak vásárláshoz a körülmények, de ha szerencséd van akkor még van 2-3 hónapod betekerni utána jobb ha megvárod az áprilist. Ha marad készleten tavalyi modell akkor lehet szerencséd is, de mindenhol mindig már a legfrissebbet fogják az arcodba tolni :)

Elküldve: 2012.09.12. 14:37 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@FrankAbagnale:

Szerintem a 15eFt-os kedvezménynél több már úgysem lesz. Ha meg ennél nagyobb a kedvezmény, akkor meg maga a termék nem szerezhető be.

És itt vagyok az ország tetején, ahová már csak tolni bírtam a gépet, lehet hogy felment volna, de nem akartam kinyújtani a láncot időnapelőtt, meg fáradt is voltam:

http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=11357&pp=usrgl&uid=57303

Elküldve: 2012.09.12. 14:12 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@Marcikutya: Köszi, hogy megosztottad tapasztalatodat, nagyon sokat segít! A képgyűjteményedet sajnos nem találom, biztos túl analfabéta vagyok... Az akciókra vajon meddig érdemes várni? Az X5 pl most 15 ezerrel olcsóbb a listaárnál. A tél előtt várhatóak ennél nagyobb akciók is?

Elküldve: 2012.09.12. 13:39 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

Szia!

Elolvastam az értékes hsz.-eket, ezért már túl sokat hozzátenni nem nagyon lehet, de azért megpróbálom:

  • az általad leírt használati viszonyokra a crosstrekking-stílusú bicikli nem alkalmas. Az én Evado-mon 1,5"-os (38mm) széles gumi van, 5.5bar nyomásra fújva. Már enyhe terepen, murvazúzalékos úton is elpattog, kicsúszik, a hátsó kerék kipörög.

  • a felhasznált lánckerekek MTB-re tervezettek, a nagyobb kerékkerület miatt eleve elcsúszik az áttételezés az országúti irányba. Pl. a Mátraháza-Kékestető (ld. képgyűjteményem) útvonalon inkább toltam, visszakapcsoltam volna szaporátlanabb sebességfokozatba, de nem volt hova. Sík úton elöl mindig a középső lánckereket használom, de így volt az MTB-men is.

A minap mentem az asszony MTB-jével, az a bicikli kifejezetten igényelte elöl a legnagyobb lánckereket, ezek szerint még két MTB-áttételezés sem egyforma (nagy felfedezés).

  • Ne vegyél drágábbat, inkább várj egy kis akciót, ahol a 2012-es modelleket utánad dobják, az esetleg gyengébb minőségű alkatrészek úgyis garanciálisak, de az 1-2 évet azért kibírják gond nélkül. Ha valamelyik végleg elromlott, akkor is lehet upgrade-elni a biciklit, soha nincs megállás.

Elküldve: 2012.09.12. 12:51 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@tomsolo: Lemásznék én a fűre, ha lenne. De oldalt csak szántóföld van. Vagy megyek a szántásba, vagy a napraforgók közé :D Persze mehetnék aszfalton is, de ott életveszélyes az autók miatt. És egyébként is jobban érzem magam benzingőz nélkül.

A level A3-at én is néztem már de nem tudom, hogy van-e valóban szükségem rá. Ráadásul az még plusz 35 ezer... A feleségemet így is nehéz lesz megpuhítani a 80 ezerre is.

Ma kimegyek és csinálok pár képet az útvonalról hogy szakértő szemek is láthassák. Lehet, hogy tényleg elég lenne egy cross-trekking én meg itt a sport montikra kacsintgatok.

Elküldve: 2012.09.12. 12:25 tomsolo 

  • tomsolo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 8

@FrankAbagnale: Néha érdemesebb lemászni az ilyen úton a fűre sokkal simábban lehet haladni. Csak ne essen az eső :)

Egyébként ha most kéne vennem bringát akkor valszeg egy Krosst vennék megint, mert a Level A3-at nagyon durva akciózzák így a szezon vége fele ~ 115 000 egy csomó boltban és a kék-fekete festése is nagyon bejön.

Elküldve: 2012.09.12. 11:59 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

Köszönöm a tanácsaitokat! A trekking irány is csábító lenne, mert az útvonalamon van egy hosszú egyenes és unalmas szakasz, amit jó lenne nagyobb tempóval letudni (bár ezen a szakaszon még én vagyok a szűk keresztmetszet). A gond csak az, hogy pont ez a rész ráz a legjobban. Ez egy kicsit buckás, nagyon fűcsomós, nyomvájús néhány km. Hasonlít sebgutkopf "Kona hegyeken állok :)" című képén láthatóhoz, csak több fűcsomóval. Ezen a részen az emelkedő irányba most nagyon megszenvedek, egy-egy huppanás után belassul a bringa én meg csak küzdök. Még lejtő irányban sem tudok csak gurulni, mert egyszerűen lelassul, majd megáll benne a bringa. A mostani telómról inkább nem érdemes beszélni: csak akkor mozdul meg, ha felszállok a bicóra... Csak attól tartok, hogy a telóval kapcsolatos igényem és a pénztárcám nem puszipajtások :) A trekking ellen szól viszont, hogy egy ex patak medrén azért át kell csusszannom. Valamint ha lesz hozzá tüdőm és lábam akkor a közeli hegyecskéken is körülnéznék. Azért ha lesz lehetőségem, kipróbálok egy ilyen cross trekkinget.

tomosolo, köszi a felajánlást de Pest megyei vagyok. Valaki esetleg tudna ajánlani kerékpár boltot valahol a Budaörs-Budakeszi-Zsámbék háromszögben?

Elküldve: 2012.09.12. 11:44 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Pont a rezgéscsillapítás miatt ajánlottam a trekkinget egy ballonos gumival, a nagyobb kerék ugyanis könnyebben gördül át a buckákon. Ha úgy tetszik vehetjük 29er montinak, csak más a testhelyzet.

Persze a trekkingekbe elég csirke elsőtelókat raknak, így mint említettem is korábban, ez a monti mellett szól.

A rugós nyeregcső határeset, mivel folyamatosan változik miatta a lábfej és fenék közti táv, ezáltal a térdek hajlása (úgy értem nem csak a tekerés miatt hajlik máshogy, hanem olyan, mintha lentebb lenne az ülés, mint ahogy kellene lennie) plusz terhelést rak a térdekre. Ami ráz, az ráz, minden megoldásnak van hátulütője, legtökéletesebb az össztelós, de az más árkategória, és ott is megvannak a hátulütők.

Ha már merevfarú, akkor érdemes olyant választani, amit nem annyira a robbanékony gyorsíthatóságra hegyeztek ki, hanem a kényelemre. Ilyen szempontból jobban jársz bármely gyártó alapkategóriájával, mint egy csúcs vázzal- néha az adott célra az olcsóbb a jobb.

A kerékszett érdekes kérdés, a teszkós gyászt azért ne hasonlítsuk egy Merida-hoz vagy Kross-hoz. Ezeken az alap duplafalúak is egészen sokáig el fognak futni szerintem, de ha megmukkanna, egy V-fékes kerékszett fillérekből összerakható, ha nem elsődleges az alacsony tömeg.

Elküldve: 2012.09.12. 11:16 sebgutkopf 

  • sebgutkopf avatar
  • DH/Freeride arc
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 12

@FrankAbagnale: Ha az utad nagy részét kimondottan földúton és főleg rázós földúton teszed meg, akkor a saját kényelmed és a tempód kényelmes növelése érdekében érdemes lehet azon gondolkozni mivel tudod a rázkódást hatékonyan csökkenteni és mely bringa adja számodra a leghatékonyabb haladést/kényelem arányt. Tehát gondold át, hogy valójában mennyire is ráz az az út. Ha elég hepe hupás, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a trekking bringa a jó. Ellenben a testtartás egy trekkingen kényelmesebb, de ez semmit se ér, ha szétráz. A rázkódás elviselhetőbbé tételében olcsóbb segítség a ballonosabb gumi, a rugós nyeregcső, kényelmes ülés. Ha a monti irányba mész, mert kell a rázós útra az erősebb felépítés, akkor jobban előre dőlsz, tehát nem elég a fenék felőli csillapítás, akkor a karod és csuklód meghálálja, ha nem rázod úgy szét. Ebben az esetben egy montinál nem mindegy milyen az első teló, a saját őrödön érzed, egy jobban csillapító verzióval sokkal gyorsabban lehet haladni rázós úton, mert nem veszed úgy észre az egyenetlenségeket.

Elküldve: 2012.09.12. 10:40 tomsolo 

  • tomsolo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 8

@FrankAbagnale: a Krossnak sem rosszak a vázai csak kevesebb gari van rá, mint némely márkának - de azért két év/3200 km alatt csak ki jön a hibája ha van valamiféle :) - cserébe olcsóbb és pár cuccból talán jobbat tesznek rá.

Én is vagyok 100 kiló és kéthetente erdőzök egyet vele - de csak lazán - meg buckás, járdaszigetekkel teli aszfalton nyomulok rajta naponta. Ami a gyenge pontja ennek az árkategóriának - és ez nem csak a Krossra igaz - azok a fos minőségű középrészek és kerékagyak amit előbb - utóbb le kell majd cserélni. (Ezek nem olyan nagy lóvék egyébként.)

Én trekkinget nem ajánlanék neked, ha mint írod árkon/bokron át bringázol és az eddigi bicóba is sikerült 8-ast tenni :)

Mondjuk ha már itt tartunk a felni/kerék is egy érdekes kérdés mert azért ezen is szoktak spórolgatni a komplett bicóknál, szal hosszú távon, nehéz terepre lehet majd érdemes lenne befektetni vmi jobb strapabíróbb szettbe.

Végszóként azt mondom olyan bicajt vegyél amit ki bír a pénztárcád*** és amiben tudsz hinni és szeretni (tetszik). Utóbbit azért lényeges mert akkor sokkal többet fogsz vele törődni (karbantartartani) és tovább fogod tudni használni. :)

***Egyébként vannak boltok ahol elég a felét kifizetni és maradékot havi kamatmentes részletbe fizeted. Ha baranyai vagy tudok ilyet ajánlani. :) Neten kipróbálás nélkül lehetőleg ne vegyél bicajt!

Elküldve: 2012.09.12. 10:26 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@FrankAbagnale: cross-trekking vagy mifene, azok elég masszívak. Persze egy monti erősebb, márcsak a kisebb kerék, alacsonyabb, vaskosabb teleszkóp miatt is. Dombot mászni lehet trekkinggel is, az nem fogja zavarni, egy rendes hegymászásnál már persze kijönnének a hátrányai.

Nem mondom, hogy a trekking a tuti, de ha van rá módod, mindenképp kérj kölcsön egyet és próbáld ki.

A mászás/kitekerhetőség meg áttételezés függvénye, a legnagyobb áttételt egy profi montin sem nagyon fogod síkon kihasználni. Van aki szeret nagy áttételben taposni, de nem egészséges- az izületek nem csipázzák+ kevésbé is lesz tőle fürge az ember, kötöttek lesznek az izmok. Mindenkinek más az ideális áttétel, de azért érdemesebb kicsit inkább pörgetni, mint izomból nyomni, a kilók is gyorsabban fogynak, ha ez is cél.

Elküldve: 2012.09.12. 10:02 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@Krupcheck: 175 magas vagyok és 83 kg. De nagyon valószínű, hogy a rendszeres mozgás hatására ez a 83 azért csökkenni fog :) Megmondom őszintén, hogy a trekkingeket nem néztem. Az állandó útvonalamon azért van egy-két nagyobb domb amit meg kell mászni, erre nem tudom, hogy jó-e a trekking. A sebességről pedig még nem tudok nyilatkozni. Most egy 18 sebességes montit sem tudok teljesen kitekerni, mert szétesne a terepen (és lehet, hogy a csuklóm is). Elsősorban azért gondolkodtam montiban, mert tartósabbnak, masszívabbnak tűnnek. De ezek szerint ilyen terepen egy trekking is elég megbízható lenne?

Elküldve: 2012.09.12. 09:42 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Szia!

A márka tökmindegy, a Merida felszereltsége kb. az árával arányosan jobb. Én azt választanám a kettő közül. Plusz ha netán egyszer "kinövöd" a Merida név jobban cseng, könnyebben túladható (bár a Kross is jön felfelé, nem véletlenül). Jaés a Meridára regisztrálva 5 év vázgarancia jár.

Ha örökélet vázgarit szeretnél, akkor Gepida. +1 hogy magyar név, bár a termelés nem itthon folyik, de mégis több embernek ad munkát idehaza, mint egy külföldi márka. Ár/értékben is elég jó.

Viszont amit érdemes lenne megfontolni, hogy kell-e neked a monti? A rázós földúton persze jól jön a vaskos gumi, de ha ilyen oda-vissza ingázásra, közlekedésre használod, nem technikás terepeken, akkor lehet egy trekkinggel jobban járnál. Nagy kerék, könnyebb gördülés, kevésbé ráz. Arra is lehet viszonylag ballonos gumit rakni, de talán haladósabb. Javaslom próbálj ki egyet. Én nem vagyok trekking párti, de ehhez a felhasználási igényhez szerintem passzolna.

Meg nézz szét a használt cumók közt. Persze, jó dolog a garancia, de ha 2/3 vagy féláron kapsz meg valamit, akkor pár apró hiba is beleférhet. (egyébként általában az alkatrészekre csak egy év jár, a vázra jár 2-5-végtelen, de ezek még nem annyira drága vázak, hogy ha 5-10 év után megadnák magukat, ne lehessen önerőből kicserélni).

+egy kérdés: milyen nehéz vagy? Ebben az árkategóriában ugyanis még csak négyszögtengelyes hajtás jár, azt meg nem nehéz széttaposni... meg ha nehéz vagy netán, és még rossz úton is nyúzod, akkor azért nyomósabb érv a hosszú vázgarancia.

Elküldve: 2012.09.12. 09:21 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

Egy esetleges másik kiszemelt: http://www.testbike.hu/velemeny/mtb/merida-matts-15-v

Mit gondoltok? Merida vagy Kross?

Esetleg van valakinek jobb javaslata?

tomosolo, köszi a tippet de egyelőre hiába keresgélek jobb vázat kisebb felszereltséggel :( Azért nem adom fel.

Elküldve: 2012.09.11. 09:42 FrankAbagnale 

  • FrankAbagnale avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

@tomsolo: No igen, ez az egyik nagy talán számomra, hogy most nekem sport bringa kéne inkább, vagy hobbi? Most minden másnap tekerek kb 12 km-t rázkódó földúton. Itt-ott kb 5 cm mély poron, máshol murván és árkokon is átgázolok. De nem versenytempóra kell itt gondolni, hiszen csak most kezdtem bringázni. Inkább csak olyan öregapósan átkelek mindenen. :)

Én azért gondoltam egy valamivel jobban felszerelt bringára, mert kicsit félek a cserélgetéstől. Szervízbe hordani nem igazán szeretném a vasat, viszont én nem biztos hogy pl egy váltócserével megbírkózom. Bár gondolom nem lehet annyira bonyolult.

A tanácsodat azért átgondolom. Faja váz a fontos élettartam garival.

Köszi a választ!

Elküldve: 2012.09.10. 21:40 tomsolo 

  • tomsolo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 8

Nekem X6 van, az elég jól bír mindent(de nem sport bringa ez az X8-2 vonal!), viszont ha sokat használod terepen legyen gondod a karbantartásra, ápolásra, tisztításra különben mindegy milyet veszel. :)

A márkával megvagyok elégedve, nagyon jó érték/ár arányú cuccokat készítenek csodák persze itt sincsenek - mondjuk ez más márkákra is igaz. Például egy Acera váltó azért Acera marad, akármilyen vázra is teszed. :)

Ha hosszú távban(idő) gondolkodsz és nehéz terepben akkor viszont én lehet, hogy olyat vennék - inkább drágábban és kevesebb tudással - ahol vázon örökélet gari van és jól bővíthető,(a Krossnál csak 2 év gari van rá) ugyanis szinte minden bringán van/lesz valami amit érdemes cserélni.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!