Lánc egy fokozoatban állandóan elugrik

1-21 (21 hozzászólás)

Elküldve: 2020.05.13. 20:34 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok. Az alábbi probléma megoldásában szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen irányba induljak el, mert lassan már minden ötletem elfogyott. Adott egy szinte új ROCKRIDER ST540-es kerékpár, mely azt a hibát produkálja, hogy amennyiben a hátsó soron (MICROSHIFT H092) a 7-es fokozatban van a lánc úgy erőteljesebb taposás hatására elugrik, de csak is kizárólag itt. A többi pozícióban gyönyörűen teszi a dolgát. Már minden komponenst leszedtem, újra beállítottam, cseréltem bowdent és ugyan az...

Elküldve: 2020.05.20. 06:52 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 73

@CashGetLow: Mielőtt visszavitted, sikerült legalább látszólag visszaállítani az eredeti állapotot?

Elküldve: 2020.05.19. 15:36 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22

@XCode: Köszi a linket! El is mentem! :)

Elküldve: 2020.05.19. 15:34 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22

@rcs2003: Ha a soron teljesen mértékben a váltó pontosan végigfut és csak és kizárólag egyetlen egy fogaskeréken ugrik el és csakis terhelés hatására akkor én mondjuk egy sérült fogaskoszorúra gondolnék.... na mind1 is

Elküldve: 2020.05.19. 11:05 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 73

@rcs2003: Nekem még szerencsére nem volt személyes tapasztalatom váltófül elhajlással, de ha jól értem akkor a soron lépegetve fokozatosan romlik a helyzet, tehát egyre hangosabban kattog a lánc ahogy egyre inkább át szeretne ugrani a másik kerékre. Persze javíts ki ha tévedek!

Elküldve: 2020.05.19. 10:52 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1426

Bár nem minden bajunkra gyógyír, sokunknak hasznos lehet: Nagy Sándor hibakereső oldala.

Tapasztalatom szerint a hibakeresés az orvos munkájához hasonló. Számba vesszük, felsoroljuk a tüneteket, gyógyítónk pedig találgat. Előbb-utóbb – remélhetően – rálel betegségünk okára.

Doktor úr – mondja emberünk – rosszul érzem magam, mi bajom lehet? Hát lássuk csak: nem fáj semmije, láza nincs. Ez esetben további vizsgálatokra lesz szükség. Doktor úr, én ezt már nem bírom tovább! Aha! Ez a maga baja: ideges, türelmetlen.

Elküldve: 2020.05.19. 10:02 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 218

@Zoltán-san: ha a soron lépegetve egyszercsak elmászik a beállított indexelés(ezért ugrik/ugrana át a lánc), az első a váltófül amit meg kell nézni.

Elküldve: 2020.05.19. 08:02 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 73

@rcs2003: Az általa leírt hibajelenségből kiindulva elsőre én sem az elhajlott váltófülre gondolnék.

Elküldve: 2020.05.18. 21:45 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 218

Ez ilyen, ha általánosítok, ha nem... :) Megszámlálni sem lehet hányszor futottam már ugyanebbe a témába különböző fórumokon. A vége majdnem mindig ez lett: vissza a garanciába. Nyilvánvlaó hogy nem tudtad miért szeded szét az egészet újra és újra hiszen egy ferde váltófül elsőre fel kéne hogy tűnjön, rossz váltásnál az elsők között van amit le kell ellenőrizni. :)

Elküldve: 2020.05.18. 21:34 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22

@rcs2003: Nagyon egyszerű... két-három hetet kellett volna rá várni és várakozás helyett inkább használnám. Nem az az ember vagyok hidd el, aki nem tudja mit csinál mikor hozzányúl valamihez, de nyílván 400 km-ről általnosítani könnyebb ;)

Elküldve: 2020.05.18. 20:24 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 218

Ha elsőre visszavitted volna egy csomó feleslegesen beleölt energiát és időt megspórolsz. Nem értem miért nem érik fel az emberek ésszel hogy ezért találták ki a garanciát. Inkább kínlódnak úgy hogy nekiesnek és közben fogalmuk sincs mit miért csinálnak.

Elküldve: 2020.05.18. 19:14 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22

Köszönöm a segítséget! Elfutott a méreg, levettem a válót és mindent elkezdtem újra beállítani (végpontok, sortól való távolság, új bowden stb.) és ... utána sem volt jó! Végül is vissza vittem és bár a váltót órákig néztem nem tűnt fel, hogy a váltófül némileg ferde, szóval úgy néz ki megvan a hiba forrása. Hogy mitől hajlott el az viszont számomra is talány.

Elküldve: 2020.05.18. 12:15 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 114

@CashGetLow: Volt, hogy gyárilag görbevolt a racsnisor fogaskerekének egyik foga és ezért ugrót a lánc, de ezt szemrevételezéssel ki lehet szürni. Egy új kerékpárt a vétel után mindig be kell állítani, a gyári beállítás csak amolyan alap. De ezen felül az első 50-100km megtétele után szintén kell egy után állítás, a bovdenek olyankor még nyúlnak, igazodik a rendszer és sok esetben ami állványon jól működik, terhelés közben már másként. Szóval, váltóállítás és legrosszabb esetben lánc + racsnisor csere.

Elküldve: 2020.05.18. 08:58 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@Makky: Ja igen, jogos, mondjuk az is lehet, hogy szimplán csak rossz helyre van beállítva a végpontállító csavar, és emiatt 7es fokozatban is már kicsit a 6os felé van elpozícionálva, így az ugrik meg. Egy 150 km-es Decathlonos bringánál, amit ide-oda kamionoztatnak-repültetnek a világban, erre azért elég jó esély van. Mindenesetre, mi már kicseréltettük volna a fogast és a láncot, a nem egyértelmű problémafelvetés miatt :D:D. Szóval, igen, mindenképp rá kellene nézni arra a pozícionáló csavarra is :)

Elküldve: 2020.05.15. 13:55 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 505

150 km alatt azért nem kéne elkopnia a lánc/lánckeréknek! :) Akárhogy is használod... Tuti az a 150? Én azért megnézném azt a láncot egy láncnyúlásmérővel a biztonság kedvéért. Mekkora a 7-es? Úgy értem hány foga van? Mert olyan elő tud fordulni kazettásnál, hogy 11 a vége és 12-es záróanyával rakod föl, akkor a lánc nem tud tökéletesen felfeküdni és ugrani fog. De most más értelmes ötletem nincs. Illetve biztos, hogy előrefele ugrik? Ha nincs jól beállítva a váltó, akkor ugorhat a másik lánckerék irányába is. Az érzés a pedálon hasonló tud lenni.

Elküldve: 2020.05.14. 17:22 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1426

@GeoMan: Úgy van, ahogyan mondod. S hozzá még, barátunk ifjú ember, alighanem gyakrabban használja a hetes kereket, mint jómagam. :)

Jobbféle kazettás sorokon a két legkisebb kerék külön is cserélhető. Ezt nem említettem korábban. Kérdés, lehet-e itthon pótalkatrészt szerezni, s milyen áron.

Elküldve: 2020.05.14. 16:50 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@XCode: Egyetértek, legalább lánckeréksor (kazetta vagy racsni, ez nem derült ki a 7 sebességből :) csere, de akár lánc is, együtt a fogaskeréksorokkal, viszont annyiban korrigálnék: nem feltétlenül azért ugrik mert azt használja a legjobban (jellemzően inkább a középső lánckerekeket, itt: 3-as, 4-es fokozat, szoktuk volt leggyakrabban használni), hanem azért mert azáltal, hogy az a legkisebb, annak a legkisebb az átmérője, így a kerülete is, így ott a legkisebb a lánc és a fogaskerék közötti erőátvitel érintkezési felülete, így ott "enged el" először a kopás által.

Elküldve: 2020.05.14. 07:46 CashGetLow 

  • CashGetLow avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 22

@rcs2003: körülbelül 150 km van a hatjásban :/

Elküldve: 2020.05.14. 07:28 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1426

@CashGetLow: Az is kérdés, mit jelent az „elugrik” kifejezés. Átugrik a lánc a fogakon? Vagy átugrik a másik, mellette levő lánckerékre? Úgy hiszem inkább előbbi esetről lehet szó. A leggyakrabban használt fokozathoz tartozó lánckerék hamarabb elkopik, mint a többi, s a lánc átugrik fogain, különösen nagyobb terhelés alatt. A fogak kopása, összehasonlítva a többi lánckerék fogainak állapotával, ilyenkor már szemmel látható. A baj orvoslata: új lánckerék, s hozzá általában új lánc. Tudniillik, ha a régi lánc kinyúlt, jó eséllyel ugrálni fog az új koszorún.

Elküldve: 2020.05.14. 06:27 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 218

Mit jelent az hogy szinte új?

Elküldve: 2020.05.13. 20:58 Procolus 

  • Procolus avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 90

@CashGetLow: Szia. Szerintem a lánc miatt van.Új lánc segíthet.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!