Láncfelkapás/chainsuck/ das láncbekapódás -mi lehet a baj?

1-3 (3 hozzászólás)

Elküldve: 2012.03.10. 16:55 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387
Témaindító hozzászólás:

Ma elég csúnyán felkapott a lánc :| Le is szedtem a váltót, mert máshogy nem jött volna le, maximum pajszerral. Megálltam a pirosnál tekerek 1 kört, hogy leváltsak, hogy ne 3. fokozatból kelljen elindulni és hát megtörtént és az a sz_r, hogy nem is alul a váz és a hajtókar közé, hanem az első váltónál kapta be valahogyan... Túl hosszú a lánc, vagy valamit én csinálok rosszul?

Elküldve: 2012.03.11. 11:27 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Úgy tudom, hogy az első váltó alacsony fokozatban van :| Mivel a láncvillán kapott helyet így csak 2 állás van. Azt olvastam, hogy vagy a lánc, vagy a lánctányér kopott, de nem tudom mi kophat el 1000km után. Lehet el kéne vinnem láncnyúlást megnézetni.

Igazából úgy töttént, hogy leváltok és lassan eröltetés nélkül tekerek, hogy leváltson és megakadt. Megnézem hogy mivan vele és a felső lánctányér és a váltó közé beragadt, de olyan lehetetlen pozícióba, hogy nem tudom leírni.

Egyébként hazafele megnéztem és 3-as,3-as fokozatnál, ami már nem természetes, ott már hülyén áll a váltó, de még van hely a kanálnak

Elküldve: 2012.03.10. 19:06 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Mivel a láncváltónál igen nagy különbség van a két végállapot közt, így muszáj lazának lennie a láncnak... bár ha ésszel él az ember, és nem vált keresztbe, akkor lehet rövidíteni a láncon.

A leszabályzás jó volt? Én épp csak annyit szoktam neki hagyni, hogy ne érjen hozzá a terelőlemezhez a lánc 1/1-ben. Ha ugrál kicsit, akkor nekiverődik, de nem esik le. Úgyis ritkán használja az ember azt a fokozatot, feljebb meg már rendben lesz.

illetve ez jobbára az aládobás ellen van. A váltóba hogy hogyan szorítottad bele, az kevéssé tiszta számomra. Ha a tányér meg a terelő közé szorult be, akkor még egy tippem lenne, mégpedig, hogy túl magasan van a váltó. A shimano gyári matricája szerint 1-3 mm kell csak a lánctányér teteje és a lemez éle között, hogy legyen. Ez szép meg jó, 22/32/44-re rá is lehetne így állítani, de ha fenn 42-esed van, alatta meg 34-es, akkor kapásból felakad a váltó a középső tányéron, így ott már eleve feljebb kell állítani.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!