@Makky: Igen volt róla szó, de azért nem tárgyaltuk ki teljesen... :)
Mert azt továbbra sem értem, hogy hogyan jöhet ki egy 50 mm-es láncvonal?
Ugyanis, ha 135 mm a papucstáv (ilyenhez is gyártanak/ajánlanak 50 mm láncvonalú hajtóművet), akkor a papucsoktól 67,5-67,5 mm van a bicikli hossztengelyéig. A kazatta-test kb 42 mm széles, továbbá van egy váll, ami a papucsnak fekszik, ez olyan 5-6 mm széles.
Tehát akkor "visszafelé", a papucstól számolva, 6+42=48, szóval ha a papucstól 67,5 mm-re van a középvonal, akkor ebből kivonva az 48-at, 19,5-et kapunk, ilyen távolságra a középvonaltól kezdődik a kazetta-test. A test fele meg kb. 22-23 mm, ha ezt hozzáadjuk ahhoz a távolsághoz, ahol a test kezdődik, akkor a kazetta test közepe kb. 42-43 mm-re lesz.
Itt egy rajz ha esetleg valaki vizulaizálni akarja a fenti gondolatmenetet:
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.nguide.eu/sites/default/files/mysite/hubs/283/documents/D042SB.pdf
Megnéztem más agyakat is, azok is ilyenek. Ami nem csoda, mivel ha HG kompatibilis lánckeréksorhoz, meg 135 mm-es papucstávhoz gyárt bárki is agyakat, akkor bizonyos méretek ugyanazok kellenek hogy legyenek...
Summa summarum, az az ami nekem rohadtul nem kerek a sztoriban, hogy hogy a túróba lehet 135 mm-es papucstávnál 50 mm-es láncvonal?? Akárhogyan is számolom, az 50 mm az 17,5 mm-re van a papucstól, szóval akkor a fogaskeréksor "másik fele" + az 5-6 mm távtartó (ami a papucsnak felfekszik), ebbe a tizenhét mm-be kell beleférni?
Hogyan??