Valaki birtokol esetleg egy ilyen paripat, es tudna velemenyt mondani rola? A neten effektive semmit nem lehet rola talalni. Hasznaltan felajanlottak nekem 40 ezerert, de orokhajtos bringam meg sose volt.
Valaki birtokol esetleg egy ilyen paripat, es tudna velemenyt mondani rola? A neten effektive semmit nem lehet rola talalni. Hasznaltan felajanlottak nekem 40 ezerert, de orokhajtos bringam meg sose volt.
@hunspike: Helló! Én egy ideje tervezem a bringám fixi/ss átalakítását. A linken elérhető egy kis segítség az áttételszámolgatáshoz, amivel eddig kalkulálgattam: http://nagysandor.eu/bicajos/surplace/index.html
@hunspike: vszeg egy helyben tekergetni tényleg nehéznek érződik, bár őszintén megmondva nem érzem át amit mondasz/írsz, mert természetes reflexszé vált már a trakcstandelés.
Próbáld meg a súlypontodat áthelyezni. Ugyanez vonatkozik a skidre is. Ne ülve próbáld (eleinte legalábbis, bár később is elég térdgyilkos tud lenni úgy, ha kicsit elrontod), hanem kiállva a nyeregből, kicsit előre dőlve. Csak vigyázz, nehogy katapultáljon :D
Amúgy nem nehéz dolgok ezek, csak rá kell érezni.
Amúgy ha hátra nehéz tekerni, akkor előre is annak kellene lennie, amit a túl feszes lánc okozhat. Ja, igen, fixhajtásnál kardinális dolog az optimális láncfeszesség, érdemes figyelni rá, szarul tud esni, mikor leugrik a lánc fékezés közben, vagy valami bukkanón, aztán beblokkolja a hátsó kereket, meg darál, amit ér... De egy kis odafigyeléssel ez megelőzhető.
Ja, meg ha már itt tartunk, ha rászoksz a skidre, a kontraanyát néha ellenőrizd/ellenőriztesd. Ha van fék, meg tudsz állni ha lelazult is, csak szarul esik, mikor beleállsz a skidbe, megtorpan, majd hirtelen megindul a hátsó kerék, mert leforgott a fogaskerék.
@hunspike: A hajtómű fogai számát elosztod a hátsó lánckerék fogainak számával, ez ad egy hozzávetőleges áttételi arányt (a pálya sportban inkább méterben számolnak, mégpedig az egy hajtómű körülfordulással a kerékpár által megtett távolság megadásával). A kisebb számok a rövidebb ("könnyebb") áttételt, a nagyobbak a hosszabbat ("nehezebbet") jelentik. Ebből következik az, hogy hosszabb áttételnél nagyobb erő kell a megindításhoz. De ezeket az ember általában már tudni szokta, mielőtt fixire ül. :)
Valószínűleg könnyebb, ha kiállva kezdesz gyakorolni, akkor nem elsősorban a lábak izmaival, hanem testsúllyal korrigálod a pozíciót.
Milyen pedált használsz?
@Estván: Az áttétel méretéhez sajna nem értek, de rakok fel több fotót a profilomba pár nap múlva, hátha az segít.
Az egyensúlyozás még oké, de én azt látom fixis videókban, hogy amikor állnak, akkor minimálisan előre-hátra mozgatják a hajtókart, én meg egyszerűen nem tudom hátramozdítani a lábammal. Talán még nem próbálgattam eleget, nincs hozzászokva eléggé a lábam a fixizéshez.
@hunspike: Amit csinálni szeretnél, úgy hívják hogy trackstand, és igazából nem kell hozzá "tekergetni" a hajtóművet, csak állni kell egy helyben. :)
Egyébként szabadonfutós bringával is kivitelezhető. De amúgy lámpánál megállásnál fölösleges leszállni, elég egy lábat letenni.
@Krupcheck: Ja, azt elfelejtettem most írni, hogy hátrafele tekerni a pedált valami marha nehéz, amikor ülök a bringán (meg akarom tanulni azt, hogy előre-hátra tekergetve ne kelljen leszállnom róla, amikor várakozok a lámpánál), ez normális? Alig akar mozdulni a hajtókar.
@Krupcheck: Köszi, akkor megnézek pár youtube-os videót, és gyakorolni fogom a skidet :)
@sandorp9: Pár kilométert mentem még csak vele, még nem teszteltem egy óránál tovább. Szinte azonnal hozzászoktam, még a megállást kell egy picit gyakorolnom, de imádnivaló a bringa (még akkor is, hogy a rászerelt lakatommal együtt dögnehéz...), nem különösen fáradok el tőle. Szerintem ma vagy holnap írok róla egy véleményt.
A hátsó fék+örökhajtás nem egy nyerő kombó, nekem egy ideig kényszerből csak hátsó fékem volt, állandóan össze voltam zavarodva, hogy akkor most mi a náthást húzzak-toljak.
Szerintem vagy ss két fékkel, vagy örökhajtás+első fék (anélkül is túl lehet élni, tanúsítom, de ahhoz azért kell rutin, meg matektudás), de ez szigorúan magánvélemény, ha neked jó a hátsó fék, akkor hagyd fenn.
Skiddelni viszont jó ha tudsz, nem súlyfüggő (sőt, sztem jobban jársz, mint én a girnyóságommal), viszont nem csak azért kell, hogy ne kelljen fék, hanem azért, mert úgy tudsz igazán ura lenni a bringádnak, ha képes vagy a hátsó kereket megállítani, visszaforgatni, megemelni, arrébb dobni ha épp kell.
A távolság vs. fixhajtás szerintem nem releváns, jómagam közepes edzettséggel körbetekertem a Balatont, dombon(Alfödről nézve mondjuk hegynek)-völgyön fixivel, igazából tök jó volt, nem sírtam a szabadonfutóért, pedig azt hittem egy életre megutálom. (Mondjuk a Pest belváros-Csillebérci szabadidőközont távon viszont kicsit kezdtem pityeregni, de ott nem a vízszintes távolság volt a baj...)
De kell egy olyasfajta gondolkodás meg rutin az örökhajtóshoz, amit vagy veszi a fáradtságot az ember, és megszerez sok-sok km alatt, vagy megunja már az elején (tök normális reakció). Pl. padkán feltekerés, magasabb padka mellett(!) tekerés, kanyarodás (bár rövid hajtókarral+rendes fixi vázzal azért nem annyira para), szóval eleinte lesz pár izzasztóbb élményed, javaslom hagyj a szokottnál több biztonsági tartalékot ezek megoldására.
Aztán vagy megszereted, és sosem fogod megfordítani azt a kereket (ami szerintem amúgy is halál, lehet én vagyok feledékeny, de én a montimon is állandóan elfelejtem, hogy nem kell mindig tekerni...), vagy idegennek érzed, és sosem fogsz visszatérni hozzá. Nagy divat lett a fix egy időben, szerintem sokan hajtották olyanok is, akiknek bringára sem kellett volna ülniük, szóval egy a fő, mérd fel, hogy bejön-e vagy sem, ad-e valami pluszt, vagy csak szopás, aztán csináld ahogy jónak látod, nem leszel egyik megoldástól sem menőbb, vagy gázabb, jobb, vagy rosszabb bringás, csak boldogabb.
@sandorp9: ma vettem meg a kerékpárt, van rajta mindkét fék, de skiddelni meg trükközni tuti nem fogok, 96 kiló vagyok :))))
@hunspike: Nincs mit! A skid megy? mert ha nem, akkor első fék mindenképp legyen! Illetve nagy súlynál vigyázni kell, hogy skidnél a fogaskereket le ne taposd az agyról, mert szét mehet az agy menete... üdv!
@sandorp9: így legyen, ha csütörtökön nyélbe tudom ütni a vásárlást :) remélhetőleg az örökhajtós a fogyásomhoz is hozzá fog járulni (Szeged belvárosa + a környező kis falvak és városok a határon belül). Később megírom a véleményemet is róla. minden infót köszönök!
@hunspike: Én itt a síkságon egyedül a szembe széllel küzdök, ha az nincs, akkor volt már 90km is, de ez inkább buli tekerés a haverokkal, sörözős/ökörködős... illetve ha olyan kedvem van, akkor edzésre is használom, olyan 40km-es kört megyek, de azt próbálom keményen taposni... persze hozzám mérten :) Az állandó tekerés nem megerőltető, illetve a trekingemet is pörgetem (szinte állandóan tekerem, nem izomból taposom), csak a kanyarokban állok le döntés közben, amit a fixivel nem lehet... Próbáld ki, nekem tetszik, de ha neked nem, akkor megfordítod a kereket és kész... :)
@sandorp9: milyen távolságokat szoktál megtenni fixivel? Érezhetően nagyobb erőfeszítés a lábaidnak az állandó tekerés miatt?
@hunspike: a váz is hi ten acél, nem csak a villa... sokkal jobb a cromo acél, de nem annyira rossz a hi ten sem, csak nehezebb, meg... akkor inkább alu váz szerintem. A hátsó kereket 15ös villással szeded le (általában), nem egy "vaszisztdasz" Fixivel is lehet túrázni, ha megtetszik úgyis azt az oldalt fogod használni... :)
@sandorp9:
igen, erről! Láttam már régen a Hervis-ben is, de az utóbbi két évben egyáltalán nem.
A Hi-ten villa nagyon gáz? Fixiként a városban használnám, de amint megtanulom, hogyan szedjem le gyorsan a hátsó kereket (nem tudom, milyen kulcs kell hozzá sajna), akkor SS-ként pár órás bringázásokra is elvinném. Nem divatból akarom megvenni amúgy, szeretnék egy olyan városi/hétvégi bringát, amin elég minimalista és "igénytelen".
Szia, akkor előbb próbálj ki egyet szerintem, mert a fixit vagy szeretik vagy nem (persze ha Te is fixen akarod használni...), esetleg ss ként tudod használni... Magáról a bringáról annyit találtam, hogy Hi Ten acél váz/villa (http://www.wogibtswas.at/leader-singlespeed-one-angebot-151523), erről a bringáról van szó ugye?