Létezik egsebességes nem kontra- vagy tárcsafékes agy?

1-16 (16 hozzászólás)

Elküldve: 2013.12.23. 23:20 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32
Témaindító hozzászólás:

egy olyan egysebességes kerékagyat keresek, ami nem tárcsafékes és nem is kontrafékes. létezik egyáltalán ilyen? én sehol sem találtam a neten. csak kontrafékeset vagy tárcsafékeset, ami 5 ezer ft-nál kezdődik. ha pedig hagyományos menetes agyra próbálnék egysebességes racsnit szerelni az nem megoldás, mert nincs olyan váz, ami mellett elférne úgy a hajtómű, hogy egy síkban legyen a hátsó és a középső lánctányér.

Elküldve: 2013.12.24. 21:04 Solfrutta 

  • Solfrutta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 81

@landundmeer: Nekem is úgy van, váltós fogasok váltós lánccal. Lehet valamivel hamarabb kopik el, de ezt nem érzem olyan nagy gondnak (főleg, mivel a kazettás agyas átalakítás elég költséghatékony).

Középtengely-hosszal lehet játszani, de manapság a monoblokkok korában ez nem olyan olcsó mulatság, illetve a kazettás agy hézagolóival sokkal könnyebb ezt kivitelezni.

Elküldve: 2013.12.24. 19:52 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@landundmeer: Nem kell,záró anya egysebis racsnihoz,nem is férne rá.hajtáskor szorul rá az agyra,visszafele meg a racsni elforog így nem tud letekeredni.Külön racsni leszedő kell hozzá.Nem tudom milyen vázhoz(ból)kivánsz egy sebességest átalakítani,de gyanítom kb 135 ös a sarutávod,azért is kell ilyen széles monoblokk,illetve a hajtóműved talán 3 tárcsás lehet(volt és csak a nagy lánckerék van már rajta csak)? így a legnagyobb tárcsa már elég kívülre esik,ezért az extrém láncvonal.Hisz alap esetben minél kisebb áttételre váltasz annál beljebb vált le az első váltó,és beljebb "fel"a hátsó váltó. Ez esetben így látatlantban a kazettás agyra szerelt hézagolt lánckerék a megoldás.De nagyon megkönnyitenéd a megoldás keresését,ha tennél fel képet a középrészről,és hátulról, a kerékpárodról.

Elküldve: 2013.12.24. 16:05 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

A váltóshoz való lánckerekek vékonyabbak, hamarabb elkopnak.

Elküldve: 2013.12.24. 15:50 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

@Solfrutta: és ha egy váltós láncból kiveszek szemeket és egysebességesként használom akkor nem lesz idővel valaminek valami baja? elvégre nem ahhoz lett kitalálva... egyébként miért nem lesz a láncvonal jó? azt egy megfelelő középtengely hosszal be lehet állítani, hogy egy síkban legyen a középső és hátsó lánctányér

Elküldve: 2013.12.24. 14:57 Solfrutta 

  • Solfrutta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 81

@landundmeer: Többsebességes racsni fogaskerekein nem fér el az egysebességes lánc (hozzáér a mellette lévő fogashoz). Ha ilyent akarsz, rendes váltós láncot kell feltenni, úgy működik, viszont a láncvonal valószínűleg nem lesz a legjobb.

Elküldve: 2013.12.24. 14:43 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás akkor ezek szerint az lenne, hogy egyszerűen egy 6/7 sebességes racsnihoz vennék egy egysebességes láncot és az adott lánckerékhez megfelelő méretű középtengelyhosszal szerelném a hajtóművet

Elküldve: 2013.12.24. 14:39 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

@pappsszi2: nekem egy 46 fogas hajtómű 118-as tengelyhossz mellett sem fért el a váz mellett, egy 122-eshez pedig kb 15mm-rel kellene jobbra tolni a tengelyt a kerékagyban, az pedig már elég torz kereket eredményezne. egyébként egy egysebességes racsni mellé kell még venni záróanyát is?

Elküldve: 2013.12.24. 14:21 Solfrutta 

  • Solfrutta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 81

@landundmeer: Ezek ennyibe kerülnek, talán külföldről tudsz olcsóbbat rendelni, vagy használtan nézegess.

Viszont ha tényleg olcsó kell, akkor kazettás agyat választanék, azzal csinálnék egysebit. Sokkal univerzálisabb (akár váltósra is visszatérhetsz), olcsóbb, és a hajtókar piszkálása nélkül is tökéletes láncvonalat lehet beállítani. Én is ilyent használok: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=12373&id=64 Ez teljesen házi megoldás, de lehet kapni gyári átalakító szettet is.

Elküldve: 2013.12.24. 14:14 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@landundmeer: El lehet fokolni az agyat jobbra a tengelyén,(ehhez újra kell küllőzni a kereket,hisz azzal tolod jobbra-vagy balra az agyat,de ehhez még hozzájön,hogy a csapágyakat is,vagyis az egész agyat a tengelyen el kell tolni(kérdés a tengely mennyit enged)mert alap esetben pont középre van szerelve,aztán amennyit eltoltad valamelyik irányba,annyit kell ráhézagolni a másik oldalon. pl mind két oldalon van mondjuk 10-10 mm hézagoló és jobbra akarod az agyat a tengelyen fokolni,mondjuk 5mm-t akkor a jobb oldali hézagolót cseréled 5mm esre,a bal oldalra meg teszel még egy 5mm et.Persze ehhez le kell venni a csapágyakat Ha iparis akkor az még külön móka,kell lehúzó stb. Plussz még a monoblokkot lehet kisebbre cserélni a 110 szinte mindig jó,a 107 már nagyon hajtómű függő, a 103 as meg szinte csak speciális esetben megy fel.(beleér a hajtómű a vázba-monoba) Egy normál 120as papucstávos középere szerelt agy 110 es monóval single nek szinte tökéletes.A Preciz egyenes láncvonal fixinél létfontosság a nagy láncterhelés miatt. Egyszerű megoldás kazettás agy,és addig hézagolod míg jó nem lesz(bár a gyűrűk nem olcsók db 500-tól az ezrekig,és kell vagy 3-4 db.Ha szerelés elött vagy simán le lehet küllőzni megfelelő láncvonalba,és megfelelő monoblokkal.Bármelyik méretben megfelelő agyat.

Elküldve: 2013.12.24. 14:00 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

@landundmeer: A tengelyt kell kialátétezni nem a menetet.

Elküldve: 2013.12.24. 13:55 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

@veszigeri: ezeket már láttam, de az a bajom velük, hogy rohadt drágák. nem értem, hogy miért kell, hogy 5x annyiba kerüljön egy single speed agy mint, egy hagyományos menetes... vagy csak ezen az oldalon vannak ilyen drágák?

Elküldve: 2013.12.24. 13:47 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@landundmeer: Ezek itt mind olyanok :) http://ebike.hu/termekek/kerek/agy-hatso/single-speed/?r[0]=29242

Valamint ahogy már leírták, a középcsapágy tengelyhosszával lehet játszani! Ha 4szögtengelyes hajtóműved van, akkor ahhok kapni egy csomóféle hosszúságú tengelyt, amivel össze lehet hozni az egyenes láncvonalat. Én a fixinél is így csináltam :)

Elküldve: 2013.12.24. 13:43 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

@dave55: de egy menetes agyat hogy alátétezzek ki? elfogy a menet és nincs hova csavarni a racsnit

Elküldve: 2013.12.24. 13:42 landundmeer 

  • landundmeer avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 32

@dave55: ez akkor azt jelenti, hogy nincs ilyen agy?

Elküldve: 2013.12.24. 00:35 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Ki lehet alátétezni az agyat, illetve középcsapágyhosszal is lehet játszani, hogy kijöjjön a láncvonal. Megoldás még lehet egy kazettás agyat átalakítani egysebességesre.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!