M-es vagy L-es GT Avalanche 3.0 Disc-et vegyek 178 cm-hez?

Linkelt termék: GT Avalanche 3.0 Disc
1-7 (7 válasz)

Elküldve: 2011.12.04. 22:17 jbalint 

  • jbalint avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1
Témaindító kérdés:

Sziasztok.

Az alábbi kerékpárt néztem ki. Érdekelne szerintetek 178-as magassághoz melyik ajánlott. A bolt szerint elég az M-es. Tapasztalt bicajos kolléga szerint kell az L-es. VÁrom a javaslatokat. :)

jb

Elküldve: 2012.02.26. 23:05 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@sstall: Szerintem is ez a legjobb kombináció!

Elküldve: 2012.02.26. 22:56 sstall 

  • sstall avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

@jbalint: szerintem legelőször azt gondold át,hogy mire fogod leginkább használni. Nekem 21 colos van ami hosszútávon, sík terepen tökéletes. Viszont,ha hirtelen manővereket, vagy pedig erdőben, meredek lejtőn akarod használni, akkor inkább a kissebbet ajánlom. Egyébként nekem is a méreteim alapján a nagyobbat ajánlották, de lehet,hogy elég lett volna a 19 colos is (L). És azt te tudod leginkább,hogy milyen terepen fogod használni. Szerintem a kisebb váz sokkal jobban kezelhető, a nagyobb pedig kényelmesebb.

Elküldve: 2011.12.11. 01:07 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

Néhány órát a kerékpáron eltöltve, egy alkatrész jelenléte minden bizonnyal feltűnik – a nyeregé. Ez a három testérintkezési pont közül a legkényesebb, ezzel úgymond intim kapcsolatba kerülünk. A megfelelő nyeregmagasság beállítása pedig nagymértékben meghatározza a kerékpáron leadható teljesítményt, ennek hiánya nemcsak lassabb haladást, de ízületi sérülést is eredményezhet.

Háromféle beállítást végezhetünk a nyergünkön: magasság, távolság, és dőlésszög. [1. ábra] A legalapvetőbb állítási lehetőség a magasság. A legtöbb kerékpáros túl alacsony nyereggel hajt, térdük túlságosan behajlik a pedálfordulat során. Ez hosszútávon fárasztó, és térdsérülést okozhat. A régi kerékpároknál olyan alacsony volt a középcsapágy, hogy megálláskor általában le lehetett tenni az egyik lábat megfelelő nyeregmagasság mellett is. Manapság akár 5-8 centiméterrel magasabbak a középcsapágyak, így alig van olyan ember, aki ezt a mutatványt egy mountain bike-kal meg tudná csinálni. Ha mégis, akkor ez biztos jele annak, hogy a nyereg túl alacsonyra van állítva. A túl alacsony nyeregállásnál sokkal nehezebb a lábakra helyezni a testsúly egy részét, így több jut a nyeregre, és ez magában is okozhat altáji fájdalmakat. (Bizonyos szakágak esetében viszont a biztonságos lábletétel, illetve az alacsony súlypont fontosabb, mint a hajtáshatékonyság, így ott az alábbi útmutatás nem vehető át egy az egyben!)

  1. ábra Számos képletet használnak az ideális nyeregmagasság kiszámításához. A legtöbb a lábszár hosszát szorozza meg egy állandóval. Sajnos sokkal több változó van, mint a lábszár hossza: figyelembe kell venni a lábfej hosszát, annak pedálon való elhelyezkedését, a cipőtalp vastagságát, a pedálkötés módját és a pedálozás stílusát is. Nem lehet ennyi mindent egy képletbe sűríteni, és nem lehet megállapítani a helyes magasságot egyszeri ráüléssel sem. Ez sokkal időigényesebb dolog: minél közelebb kerül a kerékpáros a megfelelő pozícióhoz, annál nehezebb megállapítani, hogy emelni, vagy csökkenteni kell-e a magasságon. [2. ábra]

  2. ábra A legtöbben már eleve túl alacsony nyereggel vágnak ismét a kerékpározásba. Ez a gyerekkorból visszamaradt reflex, a biztonságérzetet hivatott növelni. Később, ahogy a gyerek nő, a szülők nem emelik folyamatosan a nyereg magasságát, így egy idő után megszokja a zsugorban tekerést, de nem biztos, hogy szívesen megy hosszabb kerékpáros kirándulásokra. Az emberi láb akkor tudja a legnagyobb erőt kifejteni, ha a mozgás során majdnem kiegyenesedik. [4. ábra]

  3. ábra Ha megállapítottuk, hogy a nyereg alacsony, legjobb, ha fokozatosan, 1-1 centiméterenként emeljük, és minden emelés után legalább egy félórás próbakörre megyünk. [3. ábra] Ha nem rosszabb a helyzet, mint annak előtte, akkor emeljünk újra. Ha túl alacsony volt a nyereg, akkor mindenképpen könnyebben és gyorsabban fogunk haladni. Ha túl magasra emeltük, kényelmetlenebbnek fogjuk érezni a nyerget, mivel a csípő folyamatosan oldalra csúszkál rajta. Általában előbbre is csúszunk a nyergen, hogy rövidítsük a valós nyeregmagasságot. Ekkor állítsuk vissza az eredeti magasságot, vagy felezzük meg a különbséget, és próbáljuk ki újra.

  4. ábra Fontos még, hogy milyen cipőt és pedálkötést használunk. Ha utcai cipőben hajtunk, majdnem az összes erőt a pedál lefelé nyomásával fejtjük ki, így a megfelelő nyeregmagasság óriási teljesítménynövekedést eredményez az alacsony beállításhoz képest. Ha klipszes pedálkötést vagy modern patentpedált használunk, elég hatékonyan tudunk erőt átadni a pedál majdnem egész fordulata során, a láb hátulsó oldalán lévő nagy izomcsoportokat mozgatjuk, és ez nagyban növeli a teljesítményt. Viszont ahhoz, hogy kényelmesen tudjunk körkörösen pedálozni, egy kicsivel alacsonyabbra kell a nyerget állítani. Mértéke a lábhossztól függ: 5 mm-től másfél centi lehet a nyeregmagasság-csökkentés. Ez segít a nagyobb pedálfordulat elérésében is.

  5. ábra A nyereg tetejét nagyjából vízszintes pozícióba kell állítani. Lehet az orra kissé magasabban vagy alacsonyabban, de a nagy szögbeli eltéréseket mindenképpen kerülni kell. Ha túl magasan van az eleje, akkor nagyobb nyomás hat az ülőcsontok közötti puha szövetre. Ha előre lejt a nyereg, akkor nem is ülünk rajta, hanem folyamatosan előre csúszunk, így a súlyunk nagy része a vállunkra, karunkra és csuklónkra nehezedik. [5. ábra] A nyerget előre, illetve hátra lehet tolni. Ez arra szolgál, hogy súlypontunkat a két kerék közt kis mértékben befolyásolni tudjuk. A szokásos 55/45%-os megosztást a legtöbb kerékpáron úgy érhetjük el, ha a térdkalácsunk pont a vízszintesen előrehelyezett hajtókar pedáltengelye felett függőlegesen helyezkedik el. Helytelen a kormányhoz való előrenyúlást az ülés vízszintes irányú mozgatásával állítani. Ha a kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlni a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányszár rövidebbre vagy hosszabbra cserélésével, esetleg a váz kisebbre vagy nagyobbra cserélésével lehet a problémát orvosolni. [6. ábra]

  6. ábra A legtöbb modern nyeregszár beépített bilinccsel rendelkezik, amin egy vagy két imbuszcsavar található. Az egycsavarosoknál a csavar meglazításával mind a dőlésszöget, mind a távolságot tudjuk befolyásolni. A kétcsavarosoknál az egyik csavar meglazításával előre-hátra mozgathatjuk a nyerget, az egyik lazításával és a másik szorításával pedig a dőlésszöget állíthatjuk. A kétcsavaros megoldás pontosabb állítást tesz lehetővé, mivel nincsenek a bilincsszerkezetben rovátkák.

Elküldve: 2011.12.05. 14:23 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@jbalint: A testmagasság csak egy irányszám. Az alapján jó lehet az M-es és az L-es is. A testmagasságodnál sokkal fontosabbak az egyéb test paraméterek, mint pl. láb/karhossz. (Azonos testmagasság esetében is több cm eltérés lehet ezekben emberek között.) Illetve a stílustól is függ, hogy melyik jön be. Inkább a felsőcső hosszt kell nézni, mert az jobban befolyásolja azt, hogy hogyan érzed magad a nyeregben. (Mennyire kell előredőlni.) Két 18"-as váz között simán lehet akár 4 cm eltérés is hosszban. A versenyzésre szánt vázak a hosszabbak általában. Nekem L-es kéne és talán még az is rövid lenne. (Én is 178 vagyok, de ez mint írtam nem sokat jelent.)

Elküldve: 2011.12.04. 22:47 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

Igen igaza van a kollégádnak,mivel ha fejlesztesz,pl:rövidebb kormányszárral-vagy üléssel akkor már másképp ülsz a kerékpárodon,és ezért kicsi lehet az m-es méret,nálam gyárilag túl elöl-lent volt a kormány-de a képeimen látni hogy hátrébb-magasabbra helyeztem így már tökéletes nekem!

Elküldve: 2011.12.04. 22:47 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

nyeregvázcső-hossz alapján M-es mondanék, de a tuti módszer az, ha elviszed vagy az egyiket, vagy a másikat, vagy mindkettőt próbakörön, és érezni fogod hogy kics, nagy vagy pont jó.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!