Fellevegősödött az első fékem és az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan bolt Debrecenben vagy a környékén ahol rendesen le tudják légteleníteni a fékem esetleg magánszemélyhez is elvinném. Köszönöm a válaszokat!
Fellevegősödött az első fékem és az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan bolt Debrecenben vagy a környékén ahol rendesen le tudják légteleníteni a fékem esetleg magánszemélyhez is elvinném. Köszönöm a válaszokat!
@Kolompár Megatron: Szia! Köszönöm a válaszod és az eddigi felhasználók válaszait is! A légtelenítési metódust is tudod, mert olvastam, hogy máshogy kell mint más fékeknél. Egy árat tudsz privátba írni? Köszönöm!
Szia! Böszörményi úton a Biketrial-ba szerintem megcsinálják /nekem légtelenítették már a magurámat,igaz hs33-at,de magura légtelenítőjük van. A másik bolt a Chili Sport a Csapó utcán,ott is láttam már,hogy légtelenítettek! Üdv! Sok sikert! Ray
Jövő héten hozd be nyugodtan, van egy szép új légtelenítő szettem, meg hat liter olajam, és nem félek használni.:D vámospércsi 66 (Gyöngybike)
Szia!
Nem nehéz a légtelenítés, az első féké legalábbis. Én a legkezdőbb típusú Shimano fékemet saját magamnak szoktam légteleníteni.
Szükséges néhány műanyag fecskendő (egy 50ml-es és kisebbek) és némi infúziós cső orvosi műszerboltból (Debrecen, Dózsa iskolával szemben).
A fékkart vízszintesre kell állítani. Én egy székre állítom fel a bicikli elejét ehhez, de fel is lehet kötözni. Ez a megoldás különösen a hátsó féken végzett műveleteknél elengedhetetlen.
Feltöltés A légtelenítőcsavarra egy rövid csővel rácsatlakozok és addig nyomom a fékfolyadékot (Shimano-nál ásványi olaj), amíg a kiegyenlítőtartályban buborékmentes nem lesz az anyag. A fékcsövet közben gyengéden ütögetem. A kiegyenlítőben levő olajat közben egy kis fecskendővel kiszívom (erre van a légtelenítő pohár, azzal könnyebb lenne).
Légtenítés Az alsó légtelenítőcsavarra a nagy fecskendőt egy kb. félméteres csővel csatlakoztatom, a fecskendőben nincs benne a dugattyú és beteszem valamelyik bowden alá. A légtelenítőcsavar zárva van. A kiegyenlítőtartályban a szint maximális legyen. A fékkart ötször meghúzom (csak annyiszor, hogy levegőt ne szívhasson be, csak folyadékot), majd az utolsó húzással együtt megnyitom a légtelenítőcsavart és nézem az eltávozó folyadék buborékosságát. El kell zárni a csavart, és a fékkart CSAK UTÁNA szabad visszaengedni. Pótlom a tartályban a folyédékot és addig ismétlem a műveletet, amíg buborékmentes folyadék távozik alul.
Ha egyszer elrontjuk a műveletet, akkor addig csináljuk a folyamatot, amíg újra nem lesz buborékmentes alul.
A kiegyenlítőtartály tetejének kis csavarjait csak a bit-fejel húzom meg, szerszám nélkül, csak az olajos ujjaim szorítóerejével, így nem lehet túlhúzni.
FIGYELEM: az egyes márkák különböző folyadékokkal működnek, ásványi olajjal vagy DOT-jelű hidraulikus fékfolyadékkal. Nem szabad eltéveszteni!
Viszont a méregdrága SHIMANO olaj tapasztalataim szerint gond nélkül helyettesíthető a leghígabb szintetikus motorolajjal, 5W30 vagy 5W40, az 5W a lényeg. Literes kiszerelésben is csak 3000Ft, és az autóm is ezt issza.
Csipisz mester, vagy a Gyöngy. Vagy a nagy boltok, ahol árulnak hidrós cuccot.
Arra ügyeljenek, hogy a fékkarban lévő műanyag torx-fejű légtelenítő csavart ne húzzák agyon, mert el lehet darálni könnyen. Debrecen passz, ha jársz bp környékén megcsinálom neked szivesen, Royal Blood-dal.
üdv, Tomi