Manitou Skareb Super teleszkóp szétszedése, szervizelése?

1-8 (8 válasz)

Elküldve: 2011.02.03. 22:26 szimat 

  • szimat avatar
  • sima XC-s
  • Győri Riderek csapat
  • Győri Riderek csapat
  • hozzászólások: 51
Témaindító kérdés:

Hello. Az lenne a problémám, hogy nem tudom szétszedni a teleszkópom. Egy Manitou Skareb super 80mm 2004-es teleszkópról lenne szó. Ki tudom szedni a csavarokat, de a becsúszószárakat nem tudom sehogy sem kiszedni...:S Valakinek van valami ötlete, esetleg tudna segíteni? Sajnos nem találtam videót, leírást, semmit :S Bárminemű segítség jól jönne, mindent meghallgatok! köszi a segítséget:)

Elküldve: 2011.02.04. 20:27 MRoby 

  • MRoby avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@szimat: A Skareb-ek szétszedése rettentően egyszerű pedig! A rugózó oldalon el kell távolítani egy M5-ös méretű imbusz csavart (esetleg alátét és tömítés is lehet alatta), a csillapítás oldalon pedig a tekerentyű eltávolítása után egy 8-as imbuszkulccsal ki kell a nyomórudat tekerni a külső szárból! Ezek után már csak óvatosan szét kell húzni a villát. Ha ezzel megvagy, a kompresszió csillapítás egységet távolítsd el (ez van felül): a lock-out kar eltávolít, majd egy francia kulccsal távolítsd el a komplett egységet arra ügyelve, hogy legyen teljesen nyitva a szelep (értsd: ne legyen blokkolva!). Ha azt óvatosan kiszedted, kiöntheted a régi olajat. Az olajszinttel kapcsolatban az a tapasztalat, hogy a megadott "mélységi" paraméterek csalókák. Addig töltsd olajjal, amíg el nem kezd működni a lock-out rész! Az a tuti! :) A csillapító nyomórúdon van egy (általában sötétzöld) gumi O-gyűrű, amit ajánlatos minden szervizeléskor újra cserélni (8x2mm méretű, ha jól emlékszem)! A rugózó oldalon először engedd ki a levegőt, majd francia kulccsal távolítsd el a kupakot. Ezután óvatosan vedd ki a légpatront úgy, hogy benyomod a nyomórudat a becsúszószárba. Arra ügyelj, hogy miután visszaraktad a patront, egy sűrűbb viszkozitású olajjal kend majd meg (5cc 40WT)! A becsúszóknak és a perselyeknek legjobb a Motorex/Manitou Prep-M zsír, használd bőven, ne spórolj vele!

Ha bármi kérdésed van, írjál bátran!

Elküldve: 2011.02.04. 19:27 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@szimat: Nekem Manitou Sliver 80 TPC van, de ugyanaz a csillapítási rendszer, amit opp mesélt neked az imbuszos csavarral. Meglepően, mikor én is elsőre szétszedtem, nekem sem akart szétcsúszni, de már jobbat nem tudtam kitalálni, leállítottam mérgemben egy törülközőre, hogy ne sérüljön meg a festése, és jobb lábammal ráléptem a ReverseArch merevítőre, lenyomtam, a jobb kezemmel meg elkezdtem szétrántani. Harmadik próbálkozásra szétugrott, nem tört el benne semmi sem, de össze is ugyanúgy akadva ment egy ponton. Lehet valamit én csináltam rosszul? :) Nem jöttem rá azóta sem, hogy mi miatt lehetett, de mikor belenéztem, és megláttam a sok sorjás műanyagot, távtartót, meg bizerát, kicsit lekonyult a vigyor az arcomról... Ilyen apróságok is, mint a sorjás műanyag vackok is befolyásolták a mozgást, ahogy lecsizoltam, másként mozgott már utána...

Elküldve: 2011.02.04. 14:27 szimat 

  • szimat avatar
  • sima XC-s
  • Győri Riderek csapat
  • Győri Riderek csapat
  • hozzászólások: 51

@opp: köszi a segítséget:) ha esetleg megtalálod a videót, légyszi linkelt be ide:) hát lehet a csavar volt a gond, mert minden csavart kicsavartam, már az olaj is ki folyt, de jobban nem jött szét:S ha nagyon nem akar menni, akkor elviszem szerelőhöz, de nem nagyon akarom, meg pénzem sincs rá. Az olaj meglepően szép benne, elvileg nem volt sosem szétszedve, bár használva is keveset volt. De azért kicserélem benne újra.

Elküldve: 2011.02.04. 08:54 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

Jut eszembe... A csillapítás felőli oldalon, van egy hernyó csavar! abba tekered bele a visszaút állítóját! Azt kell imbus kulccsal BEFELÉ tekerni! A forgási irányra figyelj oda, nehogy megszakítsd a menetet! Ha jól emlékszem bal menetes, de nem vagyok biztos!

Ezért nem tudtad szerintem szétszedni! Az összerakása elég trükkös, mert nem szeret belekapni, ott is óvatosan! Összerakáskor én kicsit befeszítve tekertem vissza mivel kifelé kell tekerni, ezért könnyen kicsúszik a kulcs belőle! Ez az egyetlen szopós része! De nem kell meg parázni, ha van némi műszaki érzéked simán menni fog!

Elküldve: 2011.02.04. 08:20 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

http://www.youtube.com/watch?v=l9Wwl0dvhdE&feature=related Igaz ez nem pont a te típusod, de a rendszere szerintem ugyan az! 3 perctől lesz érdekes, ott összerakják azt amit te nem tudsz szét szedni! Van egy jobb videó, azt nem találom, mert dolgozok és itt nincsenek elmentet linkek :D:D Ha így se jön szét akkor nézd meg, hogy nem hagytad-e rajta a km óra vezetékét :D

Ha otthon leszek és nem felejtem el akkor linkelem a másik videót is, ott szét is szedi egy szerelő, ha jól emlékszem Skareb-et!

Elküldve: 2011.02.04. 00:10 pepsyyy 

  • pepsyyy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 81

@Norbee18: az tuti :D mondjuk stancekbe még énis otthojn vagyok :)

Elküldve: 2011.02.03. 23:47 Norbee18 

  • Norbee18 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 166

Ezzel a problémával keresd meg Roberto nevű felhasználót! Ő egész jól ért a manitou telókhoz!

 
Ez egy lezárt téma!