Marzocchi Dirt Jumper 2 QR20 miért csattog?

1-18 (18 válasz)

Elküldve: 2011.06.12. 16:02 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10
Témaindító kérdés:

Hello Az lenne a gondom, hogy az első pillanattól fogva ha gyorsra van állítva a visszaút (tehát kevesebbet csillapít), akkor egy hangos "csattanás" hallatszik amikor felrántom az összenyomot állapotából. Nagy valószínűséggel ugye a rugók csapják ki mint állat... Ha szép puha, lassú visszaútra van állítva, akkor ez nincs, viszont ha erősen odacsapom (pl. érkezésnél), akkor egy hasonló hangot ad ki, bár azért nem olyan hangosat, gondolom ez is a rugó... Szóval mit tanácsoltok, mit lehetne csinálni? Olvasgattam, és ilyesmi problémára általában azt javasolták, hogy olajcsere, mert hogy biztos kevés van benne, de hát ez már 0 percesen is így volt, vagy akkor így jött volna ki a gyárból kevés olajjal?

Elküldve: 2011.06.19. 12:00 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@94kram01: igazából így látatlanba innentől már semmi okosat nem tudok mondani, egy robbantott kép sokat segítene

Elküldve: 2011.06.17. 11:28 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: nincsen semmiféle távtartó sztem ez a gond:D a rugót csak úgy bele kell "dobni", és rátekerni, se alján se tetején semmiféle kiképzett hely nincs neki:O

Elküldve: 2011.06.16. 10:41 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

a távtartó(k) a helyén van ami a rugós oldalban a rugó és a felső zárókupak közt van? mert néhány marzo villában a távtartók alja be van marva hogy a rugó be tudjon ülni ebbe a mélyedésbe. de amúgy mivel a rugó átmérője kisebb, mint a láb belső átmérője ezért állandóan nekicsapódhat a láb belső falának a rugó, de ez teljesen természetes, amúgy a dj anynira egyszerű szerkezet, hogy ha minden jól lett visszarakva, akkor bármilyen hangja van, semmi baja nem lesz tőle, de nézd meg a távtartót hogy jól tetted e vissza, esetleg vedd ki a rugót, tekerd vissza a zárókupakot, fújd tele levegővel és nyomogasd meg, ha nem hallasz semmi kattogást akkor jó, utána tedd vissza a rugót és úgy nyomkodd meg és ha megint hallassz valamni zajt, az teljesen normális mert a rugó ütődik neki a láb belső falának

Elküldve: 2011.06.16. 10:23 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: valami mégsincs rendben :S mióta összeraktam ilyen furcsa rezgő, rugó hangja van. de most nem az amikor a falnak csapja az egészet a rugó, hanem mintha elmozdulna a rugó és összekocogna az egész :S valami ötlet?

Elküldve: 2011.06.14. 11:06 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@94kram01: azokat nem szabad villáskulcsal lazítani vagy húzni, ezért írtam csőkulcsot, ami nem nyalja el a lapokat. amúgy lehet kapni (mali.hu)de inkább nézz crc.com-on vagy ebay-en hasonló oldalakon hozzá alkatrészt, mert a maliban nem lehet megbízni és mindent a sokszorosa áron akar eladni, ráadásul hónapokig nem válaszolnak és ha náluk van szervizen egy alkatrészed, akkor szintén hónapokig ülnek rajta és visszaküldik érintetlenül. neked sem ajánlom a malit még akkorse ha ebben az országban csak ők foglalkoznak marzo alkatrészekkel.

Elküldve: 2011.06.13. 21:10 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: nah van benne fincsi olaj, találtam benzínkúton, elég fasza olaj hangja lett :) (bár gyors visszaútnál még mindig kattog, de hát amint írtad ez megszokott). Alkatrészeket egyébként lehet kapni marzokhoz? Mert a légráfújós felső 6lapos kupak kezd elnyalódni a villáskulcstól :S Pedig tényleg óvatos voltam, de gondolom aluminium :[

Elküldve: 2011.06.13. 19:42 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@94kram01: teljesen felesleges, minden teleszkópban csak az egyik oldalon van a csillapítás és egyáltalán nem baj hogy azon az oldalon van a levegőrűfújás is, de ha enynire zavar, akkor még kicserélheted a 2 felső kupakot és akkor ott lesz a levegőráfújás ahol nincs semmi csak olaj, de mondom teljesen felesleges. de szívesen

Elküldve: 2011.06.13. 19:08 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: értem, de épp ez a baj, hogy 1 oldalon van a levegőráfújásos keményítés meg a csillapítás is, és természetesen a másikat is szeretném megcsinálni ilyenre, nem csak kicserélni az oldalakat. de amint írtad felesleges, úgyhogy hagyom. köszönöm a segítséget

Elküldve: 2011.06.13. 18:32 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

dj-be nemtudom pontosan hogy mennyit kell beleönteni, de mondom ezzel el kell játszani hogy kis bemozgáskor is csillapítson, amúgy ha simán csak olajat akarsz cserélni és nem akarod kitakarítani akkor tedd is vissza az alsó csavart ahonnan kivetted, a nem csillapításos oldalban ahol csak sima nyomórúd van és nincs rugó, de levegő ez teljesen normális de azért mindenképpen több olajat kell beletenni, mint gyárilag volt abban az oldalban, igen a tömítő O gyűrűk megtartják a levegőt. rugó nélkül is működik levegővel és olajcsillapítással, de nem ajánlatos kivenni a rugót, mégis csake gy rugós villa és nem levegős, ez csak levegőrásegítéses villa. igen az oladlakat lehet cserélni, bár nemtudom ebben mi logikát látsz. vagy ha úgy érted, hogy a másik oldalát is megcsinálni, akkor felesleges. egy oldalon működő visszaútcsillapítás is elég egy villába és a másik oldali rugó helyett, ott van a levegőráfújás amivel lehet keményíteni a villát

Elküldve: 2011.06.13. 18:13 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@94kram01: előző kérdés sztornó, szétszedtem teljesen, csak várok a holnapi nyitásokra h olajat vegyek. Az alját csak az egyik oldalon tudtam leszedni, de igazából sztem ott is kár volt, mert mind2 tetejét leszedtem, és ott simán kifolyt az összes olaj. Egyik oldalban csak 1 sima dugattyú van (1 cső, alján két kis lyuk, tetején talán vmi tömítés szerű és 1 lyuk), a másik oldalon volt 1 rugó, az alján vmiféle állítás (gondolom az is dugattyú csak állítható), és a teteje ennek volt ugye levegő szelepes. Érdekesnek találtam viszont, hogy semmiféle levegőpatron se semmi nincs, egyszerűen a tömítés megtartja a levegőt :O (Tehát a rugó mellett van az olaj és a levegő egy kamrában :O). Nah mindegy, holnap veszek valami fasza olajat. Valami tipp, hogy melyik oldalba mennyit öntsek alapból? (A sima dugattyús oldalon nagyon nagyon kevés volt, kb ötöd annyi mint a másikban) Illetve ez normális h csak egyik oldalon van rugó?:S Másik kérdés, nem lehet a sima dugattyús oldalat kicserélni kompletten egy ugyanolyanra mint az állítgatós oldal? Tehát alját csillapítósra, tetejét levegő ráfújósra, és 1 rugót bele? Másik kérdés: ha a rugót kiveszem, tehát abszolút 0 rugó lenne benne használható marad? Elegendő olaj és légnyomás mellett?:O

Elküldve: 2011.06.13. 15:36 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@94kram01: nah szétkaptam nagyjából, ott tartok, hogy az alján lévő imbuszt kitekertem, ki is jött a csavar, és egy tömítő gumi (amiben menet is van mert ugy ott tartja a külső csavar a teló alján) leesett, vagyi fel, mivel fejjel lefele van. Ez nagy baj?:S Vagy miután kiürítettem az olajat, és szétszedtem (kihúztam a becsúszót) utánna úgyis hozzáférek, vagy nem?:S

Elküldve: 2011.06.13. 14:36 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: nem, felül egyik oldalon teljesen tök sima 6lapos, másik oldalt a levegőszelep, alul 1 sima imbusz, másik alul meg 1 direkt kézzel tekerhető csavara visszaútnak. De remélem akkor nem lesz probléma, megpróbálom köszi

Elküldve: 2011.06.12. 22:18 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@94kram01: igen ahogy írtad, az olajat meg mielőtt a felső 6 lapos csavarokat visszacsavarnád, ott öntsd bele az olajat és utána visszacsavarhatod a levegőszelepes 6 lapfejű felső csavarokat. elvileg 2010-től megint olasz a marzo, de ebben nem vagyok biztos, csak anynit tudok erről, hogy 2010-es évtől már megint normális villákat csinál a gyár és gondolom ez azt tükrözi, hogy megint olasz a marzo. amúgy az hogy normáls állapotban beül kb 1 centit a gyenge rugó miatt, az nem azt jelenti, hogy kotyogna... a kotyogás az oldalirányú mozgás amikor a lábban mozog oldalirányba a becsúszó. a felső 6 lapos egyik csavarban az imbusz foglalat amit írtál (gondolom erre gondolsz)az az előfeszítés, ha meg alul van, akkor az a visszaútállítás.

Elküldve: 2011.06.12. 22:07 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

@skater: oké, köszi a segítséget. Egyébként azt olvastam, hogy 2006ig olasz volt a Marzo, aztán pár évre tájván v vmi hasonló igényességű népé, és 2010 eleje óta Amerikai / részben megint olasz, ez igaz, vagy tudsz róla vmit? Csak mert mondtad h nem 2006-os ... Akkor megnyugodtam am, mert azt hittem, hogy ezt hívják annak, hogy "kotyógosodik" amit leírtam. Szétszedésről még annyit kérdeznék, hogy nekem úgy van, hogy ha felülről nézem beszerelt állapotban, akkor bal felül egy 6lapos nagy csavar van, de nem vok biztos benne, hogy az mozgatható, vagy csak dísz, jobb felül a kis műanyag kupak, allatta a levegőállításos szelep, bal alul 1 sima imbusz, jobb alul pedig a visszaút-állító csavargatható műanyag cucc, gondolom alatta ugyancsak imbusz (v. csak azt kell továbbtekerni a kattanásnál). Szóval akkor fejjel lefele, alját lekap, kicsurgat, vissza, tetejét le, megint kicsurgat, becsuszó ki, tisztít, becsuszó be, alja be, és itt írtad elvileg, hogy töltsem az olajat, de ha már a becsúszó a helyén van, akkor a mellé kell? Bocs hogy értetlen vok 1 kicsit :D

Elküldve: 2011.06.12. 16:45 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@94kram01: amit leírtál, hogy nem akar egyből följönni, abból adódik, hogy nem egy 2008 előtti vajpuha villáról van szó, ez a marzonak az egyik szarsága, tehát kicsit tapadnak a szimeringek, de ez egy idő után elmúlik, rendesen bejáratódik, az meg hogy ha szétfeszíted és csak úgy jön ki a teljes hossza az is rendben van, mert azt jelenti, hogy eléggé gyenge rugó van benne amit levegővel vagy rugóelőfeszítéssel lehet a jobb oldalán állítani.

szétszedés:mint minden marzo villát fejjel lefele fordítod és kicsavarod a lábakon az alsó csavarokat egy cső kulcsal, azthiszem a te esetedben ez 15mm-es csőkulcs lesz, lefordítod egy tálba és valamennyi olaj ki fog folyni. aztán letekered felül a kupakokat, ha vannak én szintén csőkulcsal a felső záró kupakokat is ki kell tekerni, aztán ha kitekerted és levegőt kapott akkor kifolyik az összes olaj alul, ha kifolyt, akkor a becsúszókat egyszerűen ki tudod húzni a lábból, megtakarítod és ugyanígy visszateszed a becsúszókat a lábba, az alsó csavarokat visszatekered szorosra és felül beleöntöd az olajat és szépan addig játszadozol vele, amig kis bemozgáskor már csillapít, innentől nem kell több olajat beleönteni, mert nem fogja kimozogni a teljes útját és visszatekered a felső zárókupakokat is a csőkulcsal szorosra, aztán vissza rá a műanyag kupakok. annyi motorex olajat a legegyszerűbben nagyobb kerékpár boltokban vagy kerékpár szervizekben lehet kapni kb 350ft/dl. lehet kapni olcsóbban agip, valvoline, stb olajakat de én csak motorexet ajánlanék. a te villádba minimum 5w-7.5w max 10w viszkozitású kell. de mindenképpen teleszkópolajat kell beletölteni. a sok baromra meg ne hallgass aki motorolajat, váltóolajat vagy egyéb más ételolajat tesz a villába csak mert "nincsen pénz" nem éri meg szétcseszni a villát más jellegű olajokkal.

Elküldve: 2011.06.12. 16:23 94kram01 

  • 94kram01 avatar
  • dirt/street gyerek
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • DH-DiRT-FR-Street csapat
  • hozzászólások: 10

köszi a gyors választ. akkor ez a hang van és kész? Csak mert már az idegeimre megy, mert több ismerősömnek is marzoja van, de se a dj3, se marzo888 nem ad ki ilyen csilingelő hangot :( De ez még nem is zavar, mert mondom ha rendes csillapításra állítom akkor ez hangtalan, de amikor odavágom akkor viszont szól :S Na mindegy... Sajnos gyakorlatlan vagyok teleszkóp téren, tudnál adni 1 leírást, videót vagy bármit, hogy hogyan kell szétszedni, hogy abból még villa is legyen egyszer?:D Illetve hol lehet kapni olyan olajat amit említettél? Ha másmilyenről is tudsz ami jól helyettesítheti akkor az mi és azt hol lehet kapni? Köszi előre is! Jah és még egy "probléma": ha ugye megfogom és kézzel "szétfeszítem", azaz az alját erőből húzom le a becsúszóról, akkor kijön az a 10-11cm becsúszó, de amint párszor benyomom máris bennmarad 1 kicsi. Ez normális? Illetve ezután, tehát miután beállt magának van a földön, és szép lassan elkezdem emelni, akkor olyan érzés, mintha valami később jönne fel. Nem tudom szépen leírni, de olyan mintha nem 1 darabként viselkedni, szerintem épp ez az elveszett fél-negyed cm becsúszó jön vissza ilyenkor. Ez ellen lehet vmit tenni?

Elküldve: 2011.06.12. 16:12 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

ha nincs visszaút rátekerve, akkor igen a nyomórúd csapódik hozzá a láb felső részének, de a marzo villákban alapból kattog a rugó, ez teljesen természetes, nem is érdemes vele foglalkozni. az meg hogy kevés olaj van benne, hát a vadiúj villáknál általában az első dolog ami hasznos lehet az olajcsere, mert lehet hogy a gyárban nem elegendő olajat tesznek bele, de lehet hogy pont eltalálják. ez onnan tudható, hogy kis bemozgáskor pl 1 centi bemozgáskor is visszafele csillapít, de ugyanakkor sok olajat sem szabad tölteni bele, mert ugye akkor nem mozogja ki az útját, úgyhogy érdemes erre egy fél órát szánni, hogy belődd azt az olajmennyiséget, hogy az egész útját kimozogja és mégis nagyon kis bemozgáskor is csillapítson. viszont a másik fele a dolognak, hogy a gyárban nem tesznek bele jó minőségű olajat, hanem valami olcsó löttyöt. ezért is érdemes motorex olajra kicserélni még a vadiúj gyári olajat is, mert érezhető a különbség.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!