Szétszedném a telót és kíváncsi lennék rá milyen olaj kell bele?És azt hallottam hogy egyik fele levekős abba mekkora nyomsá kell?
Szétszedném a telót és kíváncsi lennék rá milyen olaj kell bele?És azt hallottam hogy egyik fele levekős abba mekkora nyomsá kell?
2007-es Marzocchi Dirt Jumper 3-ba mennyi és milyen olaj kell lábanként? Előre is köszi a válaszokat! :)
@Caprine Riider: szerintem is jobban jártál ezekben az években jelenleg egy duroval, mint egy DJ3-al
Köszönöm szépen a hozzászólásokat :) ! Már a válaszaitok előtt meglett rendelve a Duro, a nagyobb rugóút és a kedvezőbb ár miatt. :) De így megerősítést nyert a döntésem ;)
@bandyta: mi köze van egy teleszkóp mozgásának a csapágyakhoz????????? ha elolvastad volna én az új marzo zárt csillapítású rendszeréről beszélek és nem a zárt olajpatronosról. Remélem próbáltál már nyilt olajos és olaj nélküli régi-új marzo villát. de gondolom ezt meg nekem kell elmondanom még neked ezerszer, hogy van egy kis különbség a mozgása közt. a szimeringről meg annyit, hogy akár elhiszed, akár nem a gyári új szimering mindig kicsit akadozik a becsúszón, ezért kell bekoptatni, ebből nem akarok vitát nyitni. továbbá elhiszem, hogy te is értessz hozzá, de szerintem a vitát itt fejezzük be mert ebből megint csak testbike szinvonalú emberkedés lesz, hogy ki ért hozzá jobban. kit érdekel hogy ki ért hozzá jobban? értenek hozzá az emberek és kész ez a lényeg nem más... tökömnek kell fitogtatni itt a "tudásokat" tehát ezt a vitát szerintem mással folytasd már ha akarod, mert nem kel egy újabb magyar mentalitású nethuszárkodás. ha valakinek egyéb kérdése, hozzászólása van szívesen válaszolok, de ezt a témát befejeztem, aki akarja folytassa.
üdv
@skater: Elég fájdalmas, ha egy szimeringet be kell koptatni. Század milliméter kopás már azt jelentheti, hogy kidobhatod a kukába. A visszaút csillapításnak meg semmi köze a finom mozgáshoz, gondolom ezt még tízszer le kell írnom. Sokkal fontosabb a felületkezelés, a csapágyazás, a becsúszók párhuzamossága. Zárt rendszerben jobban variálható az olaj áramlása (lsd:rs, manitou), mégis ott az olajkenés. Én meg szedtem szét/kipróbáltam/értek hozzá/ÉRTEM A MŰKÖDÉSI ELVÉT/UTÁNAJÁRTAM elég sok gyártó sokféle villáját így azt hiszem széles rálátásom van a dolgokra. Sőt, még hidraulikával/mechanikával is foglalkoztam.
@bandyta: ha a visszaút csillapítás nyilt olajfűrdős ssvf, akkor sokkal jobban mozog, ha közben meg van az olajkenés. ehez hozzátartozik a jó minőségű szimering, amit persze be kell járatni, de nem darabos. egy kenés nélküli villa logikusan rosszabbul mozog, mint egy jól összeszerelt és beállított olajcsillapítású villa. Van nekem meg volt is nekem mindkét jellegű marzo villáim és tapasztalatból mondom. Én nem mondtam, hogy mire használja valaki ezt a villát, gondolom ez egyértelmű a kialakításából, beépítési magasságából és útjából és a progresszív mozgásából, nem beszéltem freeride és CC felhasználásról. Nem mondtam véleményt az RS és manitou villákról, ezt nem tudom hol láttad. Voltak nekem manitou villáim és rugóstagom is és meg van a véleményem róluk, de ezt itt nem szeretném kifejteni, majd egy megfelelő topikban, de a véleményeim közt is ott vannak ezek az alkatrészek. " konkrét villáról volt itt szó egy 2011-es dj3 és egy duro villáról. Én elmondtam, hogy ezekről mit kell tudni, hogy a srác tudjon dönteni, mert sajnos a bringaboltokban nem mindig van naprakész és jól felkészült/tájékozódott szerelő. Tapasztalatból és ismerősi tapasztalatból tudom, hogy sok helyen elég siralmas a szerelők tudása és ismeretsége. Én csak ahoz szólok hozzá, amit már szereltem/szét szedtem/használtam/értek hozzá. semmi máshoz nem szoktam hozzá szólni.
@skater: Mi köze a jó mozgásnak a visszaútcsillapításhoz? Ezek szerint az RS és a Manitou egy kaki?:) A dj3 egy dirt villa, nem a jó mozgás a dolga. Legyen kemény, ne nyelje el az ívet, legyen lassú a visszaútja. Arra tökéletes annyi pénzért. Az, hogy ccra, frra nem jó, és ezt elég sokan nem fogják fel már más tészta.
@Caprine Riider:
Helló!
Sajnos a 2011-es dirt jumper 3 is ugyanolyan mint a 2008-tól gyártott olcsó marzo villák, tehát zsír kenésű rugó és szabályozható vagy fix utas levegős visszaút patron. Sajnos nem lehet tudni, hogy a marzo mikor lesz megint olasz marzo és mikor fog megint az olcsóbb villáiba is olajat használni. Tulajdonképpen nem mindegyik új marzo (suntour marzo) mert a drágább villái még minidg ssvf vagy zárt cartridge olaj rendszerű csillapítással szerelik mint pl az RV szériák és az RC, rc2x és az rc3-as szériák, meg a többi ata és hasonló. Szóval a marzo 2008-tól csak az olcsóbb 40-70 ezer forintos villáiba használ suntour megoldást. Nekem van egy 2008-as 888RV villám, ami még utolsó olasz széria és van egy 2009-es dj3(mellette volt még egy rakat marzo villám), ez a dj is sajnos ilyen suntour villa és egyáltalán nem mozog szépen a dj, de hallottam már hogy az ugyanilyen új DJ villák némelyike elég jól mozog, mondjuk van pár dolog amit ezért el lehet érni például a villa szétszedése után mivel nincs olajzáró szimering, ezért a porlehúzó szimeringeket belőlről szilikon alapú olajjal meg kell kenni de ne nagyon, mert nincs szimering ami lehúzná a felesleget. Tehát lehet neked jobban megérné egy suntour duró mert abban elvileg zárt olajos csillapítás van, ami nem jelent minőségi mozgást, mert ahoz nyílt olajfürdő és minőségi szimering kell, de legalább a csillapítás nem fog beállni és lehet benne cserélni az olajat. gondolkodj el rajta
Sziasztok !
Nem akartam már új mappát nyitni, mert haragszanak érte, szal ide írnám a kérdésemet, ha nem baj :) !
Akarok teleszkópot venni, majd az épülő bicómba és 2 teleszkóp jött számításba. A Suntour Duro DJ-D átütősben (100 vagy 130 mm) vagy a 2011-es FULL fekete Marzocchi Dirt Jumper 3 (ilyen jött a boltba épp 45 rugóért, 100 mm) de a Marzóról nem tudok semmit, hogy most ez is olyan rossz mint a 08-09-es szériák vagy ez már jó és nyugodt szívvel meglehet venni ?! A Boltban azt mondták nekem, hogy levegős, de nem tudom, hogy az-e, őszintén szólva még nem jutottam oda, hogy megnézzem személyesen, ezt csak mondták. Szerintetek melyik legyen??? Elfogadok + és - hozzászólásokat is, csak értelmes legyen :)) és használható. Köszönöm előre is !
Üdv: Riider
@a_pek: Értelemszerűen a te villád is a lebutított 2009-2010-es szériás (suntour) villa. A visszaút szárban, ahol a zárt rendszeres patron van, ott nincs kenés. Érdemes szétszedni és a szimeringeket belülről szilikon alapú olajjal bekenni. A másik szárban, ahol a nyomórúd van és a rugó, ott neked is egy adag zsír van a rugón és belül az elasztomer. Ezen az oldalon sincs kenés a becsúszóknak, tehát itt is érdemes bekenni belül a szimeringet szilikon alapu olajjal, de mondtad, hogy mostanában kezdett bekeményedni és rosszul mozogni, ez értelemszerűen az elhanyagolás eredménye, tehát szét kell szedni, kipucolni és belülről a szimeringeket bekenni. A zsír nem tud elfogyni a rugóról, főleg ha csak egy éves a villa. Amúgy meg elég masszív és elég sok zsír van a rugón, tehát neked a megoldás egy egyszerű komplett belső pucolás és a szimeringek belső olajkenése, de ne vastagon, mert az meglátszik a becsúszón, ugyanis ebben a villákban nincsen olajzáró szimering, mert egy gramm olaj nincs ezekben.
Hali! Van egy 2009-es dj3-am és nem elég lomhán kezdett mozogni az utóbbi időben, az a gyanúm hogy kifogyott belőle a kenőanyag(valaki írta, hogy zsír van benne). Még nem szedtem szét, ezért nem tudom hogy néz ki belülről. Valakinek esetleg van ötlete hogy mit kéne bele tenni? (ilyenekre gondolok, hogy pl teflon alapú zsír kell-e bele vagy esetleg olaj stb..) előre is köszi:)
@LeviRider: a csillapító zárt cucc az csak visszafele csillapít, odafele nem. amúgy nem nagy cucc. 2 imbuszcsavar meg 2 csőkulcs és szét van szedve, nemhiszem,hogy ezért kéne külön videó.
@skater: Ma szétszedtem a villát:D skater ahogy mondtad nincs benne olaj. Bal oldalt zárt rendszerű oda-vissza lengéscsillapító van benne. Jobb oldalt egy nagy rugó van benne, aztán egy kisebb rugó ami arra szolgál, ha esetleg lekoppanna ne csattanjon. Az egészben, (ahova kell kenés) speciális zsír van (nem ajánlatos letörölni róla mert nehéz pótolni). Majd fogok csinálni videót, hogy hogyan lehet szétszedni-összerakni.:D
@norby92: hát igen 2007-ig igényes olajos villa volt még a legolcsóbb marzo is
skater: Elnézést nem olvastam végig, akkor pontosítok én a 2007-es DJ3-ba raktam W80-at.
@norby92: most mondtam, hogy ebbe egy gramm olaj nincsen. zárt rendszer a visszaút!!!!!!
@LeviRider: akkor valószinüleg nincs ebben olaj ha 2010-es. mert ezekben az olcsób villákban zárt levegős visszaút van, a másik szárban meg nyomórúd és rugó a távtartókkal együtt zsírkenéssel. és vagy egy levegőrűfújás vagy egy állítható előfeszítés. ebbe egy deka olaj nincs szerintem
@skater: Ja eszemben volt de nem írtam be az évjárat 2010. Nem vagy én analfabéta nagyjából otthon vagyok teló téren mert motocrossozok is és ott gyakran kell szerelni mindent. Csak azt nem tudtam hogy milyen viszkozitású olajat tegyek bele, meg, hogy milyen rendszerű mert bicikli sokban más...:D A választ köszi!
@LeviRider: üdv!
Kéne egy kicsit több info. milyen évjárat? A levegőnyomásról annyit, hogy van a marzo honlapján egy sablon ábra, hogy bizonyos testsúlyhoz mennyi PSI kell bele, de ez teljesen felesleges. Ahogy te érzed, hogy te milyen keményre akarod a villát, annyit kell bele fújni. Olaj: mindenképpen teleszkópolaj kell bele, mert a többi olajtól esetleg tönkremehet. Ilyen villába mivel a marzo SSVF nyílt olajfűrdő elven működik 5w-től 10w viszkozitású olajat szoktak bele tölteni. A megfelelő olajmennyiséget meg el kell találni, erről is van egy sablonábra a honlapon, de ez nem mindig működik. Ezzel el kell játszani egy fecskendő és egy hosszú műanyag cső segítségével. Az hogy levegőrásegítéses, az meg egyértelmű hogy hogyan tudod meg, ha van rajta szelep akkor valószinüleg levegős az az oldal. Írd meg melyik évjárat, mert 2008-tól teljesen más a belső alkatrésze mint a 2008 előtti villáknak. 2008-tól nem használ a marzo nyilt olajfűrdőt az olcsóbb villáiban, hanem egy sountor zárt cartridge túlnyomásos levegős visszaútcsillapítást. ebben az oldalban nincs olaj és semmi más kenés nincs. A másik oldalban van a nyomórúd és egy előfeszítésállító 3-as imbusszal vagy egy levegőráfújószelep, de ebben az oldalban sincs olaj, csak zsírkenésű rugó. alul meg ga van akkor a visszaútcsillapító szabályzó, vagy esetleg a visszaút oldalán de felül.