Marzocchi Drop Off 4, Visszaút csillapítás, hogyan működik?

Linkelt termék: Marzocchi Drop Off 4
1-36 (36 válasz)

Elküldve: 2011.06.01. 10:52 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16
Témaindító kérdés:

Sziasztok. Egy Marzocchi Drop-off 4-et használok (150) és ha kikapom az első kereket vagy egy ugrónál ahogy elhagyja az első kerék az ugrót akkorát csattan, hogy félek egyszer tönkre megy a villa. Nem értek annyira a teleszkópokhoz így nem tudom, hogy lehetne ezt orvosolni, hogy ne koppanjon ekkorát visszafelé a teló. Olajat kapott eleget és nincs is túl fújva levegővel (kb másfél bar van benne száranként). Akinek van tapasztalata ebben a témában vagy csak ilyen telót használ légyszi írjátok meg nektek ez, hogy működik. köszi

Elküldve: 2013.06.27. 11:48 betoncipő 

  • betoncipő avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Sziasztok! Most szervizelem a Drop off IV-met, és elállítottam a visszaútcsillapítást. Azt szeretném kérdezni, hogy nektek hogy van beállítva az a csavar, mármint a henger oldalán lévő lyukat mennyire fedi le? Félig vagy jobban? Üdv! :)

Elküldve: 2013.04.01. 18:32 fumi132 

  • fumi132 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 30

@replihot: Én úgy oldottam meg hogy egy darab 12 es inbuszt ráhegesztettem egy hosszú vaspálcára és kész is a spéci szerszám hozzá :D

Elküldve: 2013.04.01. 18:30 fumi132 

  • fumi132 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 30

@kiraly_kri: Na akkor az a matrica azért van a vállon ! most már ezt is megtudtam :D

Elküldve: 2011.06.07. 16:32 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@Kalma: Kösz, meglesz. Bár itt (debrecen) nem sok nyúzni való hegy/domb található. Bár pár épülget a dirt pályánk.

Elküldve: 2011.06.07. 13:40 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@replihot: Gratula! :) Jah és nyúzd egészségben, békességben és jó időben :D

Elküldve: 2011.06.06. 15:26 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@R-A-I: Több olajjal kevesebb nyomáson használom. 1-1 elég is.

Elküldve: 2011.06.06. 12:53 R-A-I 

  • R-A-I avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

@replihot: próbáld meg kevesebb levegővel. : ) Láttam h 1,5 van fujva száranként, mennyél le 1.re. : )

Elküldve: 2011.06.06. 12:09 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@skater: Nos mire találtam olyan szervizt ahol van 12-es imbusz ami elég hosszú is hogy beérjen az aljáig... na mind1 az ötödik helyen volt én kicsit összébb zártuk a szelepet. Kapott új olajat is. Most tökéletesen működik. Nem csattan ha kikapom az első kereket. Szépen szörcsög ami egyáltalán nem zavar. zene füleimnek a csattogás után :D Köszi srácok a segítséget, igyatok egy sört este! :D

Elküldve: 2011.06.03. 19:13 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

a műanyag nyomórúdról még nem hallottam, de láttam már olyan gányt, amibe rézből csináltak házilag nyomórudat a "szakemberek". műanyag nyomórúddal még nem találkoztam. Nemtudom pontosan, hogy melyik fajta dropoff állítható, de a legtöbb, mint például a duplavállas dropoff esetében is ezek fix visszautasok.

Elküldve: 2011.06.03. 18:18 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@Dani94: Köszönöm de megoldottuk egy egyszerű olajcserével :)

Elküldve: 2011.06.03. 18:13 kiraly_kri 

  • kiraly_kri avatar
  • DH/Freeride arc
  • Győri Riderek csapat
  • Győri Riderek csapat
  • hozzászólások: 6

ja ha rá van írva hogy IRA (imternal rebound adjustment) akkor az az oldal, de nagyon lent van, úgyhogy egyszerűbb ha kiveszed a nyomórudat, és valami rettenet nagy imbusz kell hozzá

Elküldve: 2011.06.03. 18:11 kiraly_kri 

  • kiraly_kri avatar
  • DH/Freeride arc
  • Győri Riderek csapat
  • Győri Riderek csapat
  • hozzászólások: 6

az alu nyomórúdon van egy olyan dolog amibe belemegy az imbusz, azt ha tekered azzal állítod

Elküldve: 2011.06.03. 18:03 Dani94 

  • Dani94 avatar
  • sima XC-s
  • LEADER FOX-OSOK csapat
  • LEADER FOX-OSOK csapat
  • hozzászólások: 30

@Kalma: igen,lehet állítani a visszaúton,ez tuti...a múltkor amikor ki lett cserélve az enyémbe is az olaj,a szervizes srác megkérdezte hogy ne-e állítson a visszaúton(ami nekem se ártott volna xD)

Elküldve: 2011.06.03. 17:57 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@skater: Ebben az esetben felvetődik az a kérdés, hogy miért alumánium a nyomórúd és a másik oldalt miért műanyag?! :D Lehet hülyén fog hangzani de műanyagból sokkal olcsóbb lett volna akkor már meg csinálni mint alumániumból :) Ezzel a kis kitérővel arra szeretnék """célozni"""", hogy tutti van vmi ott és tutti lehet állítani csak szét kell szedni és meg kell nézni :) (amit én kihagytam...)

Elküldve: 2011.06.03. 17:52 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@replihot: Nem nem állítottam... a "szakembernél" hagytam a krovát amivel letudtam volna venni a szelepet, hogy beleférjek! :) De nekem ez az állapot tetszik! :D

Elküldve: 2011.06.03. 17:42 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@replihot: én mondtam hogy a dropoff fix visszautas. ott csak az olaj sűrűségével lehet állítani a visszautat, vagyis tuti hogy a tiedben már nagyon régi az olaj és megérett a cserére.

Elküldve: 2011.06.03. 17:27 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@Kalma: Csillapítást állítottad?

Elküldve: 2011.06.03. 17:18 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

Üdvölet! Mai nap reggel eljött haverom és 10W-s olajat öntöttünk a drágaságba 5W-s helyett! :) Sokkal jobb így!

Elküldve: 2011.06.03. 15:31 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@replihot: Le tudtam tölteni a Marzocchi honlapjáról egy PDF-et és abban van le írva, hogy a jobb oldali becsúszóba kell benyúlni egy hosszú imbusszal és úgy lehet állítani a szelepet. Nem kell hozzá szétszedni. Most már csak az a baj, hogy nincs ilyen szerszámom. Szóval csak szerviz lesz belőle. Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Elküldve: 2011.06.03. 14:18 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@Majoros Tibor: Elviszem majd szervizbe. Lehet én nem értek hozzá. De nem találtam semmi szelepre emlékeztető dolgot. Sőt nem nagyon volt különbség jobb és bal oldal között sem. A 2 műanyag rúd/cső alján ahol a csavar van ami az lábak aljához fogja ott volt 1-1 kis lyuk de semmi állítási lehetőséget nem találtam. Vagy ezt közvetlenül a beszúszók alján kellett volna keresnem?

Elküldve: 2011.06.03. 14:11 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@replihot: olyan nincs....kell benne lenni, nem hiszem h előre beállított

Elküldve: 2011.06.03. 14:02 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@skater: Nos, szétszedtem de semmi ilyesmi szelepet nem találtam benne. Úgy látszik ebben nincs semmilyen visszaút csillapítás. Ha így használom lehet baja?

Elküldve: 2011.06.03. 08:48 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@Kalma: Hajrá! Sajnos én csak hétvégén tudom szétszedni. De majd lehet csinálok pár robbantott képet a dologról.

Elküldve: 2011.06.02. 18:29 Kalma 

  • Kalma avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

Hali! Mai nap végre készen lettek az új csavarok a telómhoz és összerakás után én is hasonló problémákkal küszködtem/küszködöm... Kicsit lehangoló hallani ezt a hangot :( De holnap az említett módszerrel én is megpróbálok "halkítani" :D Remélem sikerül... :)

Elküldve: 2011.06.01. 18:33 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

volt nekem ilyen ssvf szelep csak 888-ban és a belső állítású szelep nekem néha elállítódott és ismerősöm villájában is állandóan elállítódott, ez lehet a gond és ez biztos.

Elküldve: 2011.06.01. 16:17 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@Majoros Tibor: Remélem. Ma már nem tudom szétszedni de holnap írok mi a helyzet. Köszi a segítséget.

Elküldve: 2011.06.01. 16:11 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@replihot: egy darab csavar nem nagyon tud elromlani :) nyugi, sztem csak be kell állítani, mert kinyitottak azok lyukak ami miatt gyors lett, azt vissza kell tekerni, és mehet a móka. ebben a telóban semmi bonyolult nincs, nincs benne rc2, sem rc3 csak a nyomorúd tetején 1 lyuk, amit egy belül nyitott, menetes hengerke nyit ill. zár, ennyi a nagy varázslat.

Elküldve: 2011.06.01. 16:06 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@azelod: Miből gondolod, hogy tutira elvan romolva?

Elküldve: 2011.06.01. 15:42 azelod 

  • azelod avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 1

elvan romolva ez tutti, kapd szét és ráfogsz jönni hogyműkődik ,mi a baja.

Elküldve: 2011.06.01. 15:31 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@replihot: pontosan

Elküldve: 2011.06.01. 15:27 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

@skater: Köszi srácok szétszedem és megnézem mi a pálya. Amúgy 10W olaj van most benne, 2 napja raktam bele. Kell valami specko szerszám a szétszedéshez összerakáshoz? Mert az okés, hogy 21-es kulcsal leveszem a szelepet de utána gondolom legalul kell a lábakon kicsavarni a csavart. Utána ki is lehet húzni a lábat?

Elküldve: 2011.06.01. 13:02 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

@replihot: ha esetleg állítható visszautas, akkor az képes elállítódni és esetleg ezért is ennyire gyors a visszautad

Elküldve: 2011.06.01. 12:28 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

hát... ha drop off 4ről van szó, az belső állítású és 12 es hosszú imbusszal vagy egy 8as menetesszárra rögzített 12es anyával lehet állítani, a felső kupak levételével...óramutató ellentétesen zárod, megfelelő irányban nyitod. és ez tuti.

Elküldve: 2011.06.01. 11:29 skater 

  • skater avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 228

Üdv!

A marzocchi villák nagyrészében sebességérzékeny "SSVF" csillapítás van, ami egybe van építve a nyomórúddal, viszont szinténa legtöbb dropoff esetében nem lehet állítani a visszautat, mert egy fix szelep van beleépítve, amit csak az olaj sűrűségével lehet szabályozni. pontosan nemtudom, hogy hányas évjáratú dropoff villáknál lehet már belülről állítani a szelepet. ez általában a jobb szárban lehetséges. Mindenképpen szét kell szedni a villát és ha valamelyik nyomórúd tetejét találsz egy 2.5mm-es imbusz furatot, ami egy meneten végigfutó szelep, akkor azt állítható szelepes és balra tekerve jobban csillapít a villa és jobbra tekerve kevésbé. ha nem látsz a szelep belsejében imbuszfuratot akkor az fix csillapítású, ilyenkor sűrűbb olajjal tudod csak megoldani a jobb csillapítást ez általában 7.5W sűrűségűt jelent, de ez attól is függ, hogy mennyire akarod hogy mozogjon a villa ilyenkor 5w-től 10w-ig lehet tölteni bele olajat ugye minnél sűrűbb az olaj, annál lassabb lesz a visszaút. Probléma lehet még az is, hogy nagyon régi az olaj és emiatt nincs csillapítás. A levegőnyomást meg saját magad érzed, hogy mennyire mozogjon a villa, ezt csak te tudod eldönteni.

Elküldve: 2011.06.01. 11:06 replihot 

  • replihot avatar
  • brutálfutár
  • Vega  bringások csapat
  • Vega bringások csapat
  • hozzászólások: 16

Valamint azt is szeretném megtudni, hogy ki hány bar nyomáson használja a telót. köszi

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!