Masszív bringa építése

1-11 (11 hozzászólás)

Elküldve: 2016.10.26. 15:22 tebee 

  • tebee avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Motoszkál a fejemben egy gondolat, és szeretnék véleményt/segítséget/eltanácsolást kérni.

Adott vagyok én egy elég nagy darab hapek (150 kilogramm csomagokkal). Városban rohangálok évközben, és évi 1-2 hét Balaton északi parti túra.

Na most a súlyom miatt és a dinamizmusom miatt (amit hajtok az meg van hajtva) a bicikliknek elég nagy terhelést kell kibírnia.

Az utóbbi években elég sokszor kellett szervízbe vinnem a család kerékpárjait. Az esetek 80%-ban csalódással telve jöttem el. Abban maradtam, hogy a munkadíjból megvettem a célszerszámokat, és szépen lassan megjavítgattam mindent.

Emellett felénk eléggé szeretik a kerékpárokat kölcsönvenni vadidegenek.

2 ellopott jármű után most egy kettler daxi alurad-ot hajtok (illetve egy nagyon régi csepelt újítottam fel), de ezzel a súllyal nem én vagyok a legjobb gazdája.

Kitaláltam, hogy kellene egy új gép. Ha veszek egy újat a boltban, akkor kapásból cserélni kell a két kereket meg ki tudja mit, és kívánatos lesz a tranzit kerékpármanagerek körében.

Ha veszek egy használtat (a korábban említettek miatt van a környéken kínálat), akkor a lutri miatt megint jöhetnek a folyamatos szerelések és alapesetben otthagyok 30-40e Ft-ot a gépért.

Az motoszkál bennem, hogy veszek egy használt vázat, és nulláról felépítem.

Az első kérdésem, hogy szerintetek a fentiek ismeretében van-e ennek értelme?

Tudtok esetleg olyan forrást, ahol használt masszív gépet tudok venni?

Ha marad az építés, akkor mire kell nagyon figyelnem?

Saját kútfőből egy duplafalú felni vastagabb küllőkkel, masszívabb első és hátsó tengely/agy a kritikus pont. Közepesen érzékenynek érzem a monoblokkot.

Hol lehet még buktató?

Nem szeretném a legolcsóbb alkatrészeket megvenni, de nem is a profi alkatrészekre vágyom.

Lényegében szerintetek van-e értelme nekikezdeni az építésnek vagy válasszak más utat?

Szeretnék egy olyan gépet, amit csak karbantartani kell és nem folyamatosan szervizelni.

Előre is köszönöm! Tibi

Elküldve: 2017.06.10. 10:12 Rogue fit 

  • Rogue fit avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Tom77: köszönöm a válaszokat! Hasznukat vettem. Ki gondolom majd mi legyen :)

Elküldve: 2017.06.09. 23:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1021

Szerintem csak használd egy-másfél évig úgy ahogy van, hidd el tudni fogod majd hogy mit cserélj le rajta egy idő után. Addig felesleges megbolygatni amíg nem tudod mik a te fizikai határaid és mik a bringa határai. Ha mégis nagyon váltani akarsz valamit akkor a hajtóművet egy cserélhető lánctányérosra megérné első körben. Az integráltra váltás jó ötlet, én is megléptem pár hónapja és tetszik, de nem olyan ég és föld a különbség a négyszögeshez képest ahogy sokan mesélik. Sokkal több múlik azon aki ül a bringán.

Elküldve: 2017.06.09. 14:01 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 163

@Rogue fit: Szia! Könnyebb nem sokkal leszel, de sokkal gyorsabb, ha kidobod a négyszögtengelyes hajtóműdet és lecseréled egy integráltra! Shimano Deore FC-M590 a legolcsóbban újonnan 25 ezerért beszerezhető, alap az integrált hajtóműk világában, de felesleges megvenned, ha nem teszel fel rá patent pedált, mert ha visszarakod rá a mostani taposódat, mert akkor a húzóenergia ugyanúgy nem hasznosul majd, patent pedált rá és hozzá egy patentcipőt! Shimano PD M520-> nyolcezerért megkapod /patentpedál/és kábé húszezerrel kell számolj, ha vadi új hozzávaló normális cipőt akarsz.. Ha nem így csinálod, kitekerheted a beled, akkor sem leszel gyorsabb semmivel a mostaninál.. (a fogak tekintetében az eredetitől csak a legnagyobb tányér esetében fog eltérni 2 fogszámmal, 42 volt, és 44 lesz->majd, az első átdobódon állítani kell emiatt, de ezt egy szakember a hajtóműcserekor beállítja neked.. A suntour villa felejtős, nekem egy két és félkilós volt rajta gyárilag és állítani sem lehetett! Túlságosan lelassítja aszfalton a gépet, amikor hirtelen gyorsulni akarsz betonon vele.. Én egy Rock Shox 100 TK Gold-ra cseréltem, amit újonnan szereztem be, magnézium becsúszószáras és nem krómkiviteles, mert az majdnem ugyanannyiba kerül és szerintem elég béna is, ötven és hatvanezer között mozog most az ára, használtat meg nem érdemes venni, újonnan pedig ennyibe van, plusz a lock-kar még külön nyolcezer legalábbis nekem ennyi volt, de megéri ennek a súlya 1600gramm kompletten, szóval kis híján, egy kilóval lesz a bringa eleje könnyebb, terepről aszfaltra és vissza egy pillanat alatt kioldod vagy zárod a villa mozgását, ezért a lock-kart is érdemes hozzá beszerezni, de nekem nem járt hozzá, persze én 40 ezerért vettem vadi-újba, szóval nem is vártam el ennyiért az üzlettől ahonnan vettem..

A váltásába felesleges belenyúlni, mert hátul a legkisebb fogszám a fogaskoszorúnál, monti esetén 11->tehát ha a nyolcas rendszered kilences vagy tízesre váltod, csak a terepfokozatok lehetőségét növelted, mert lesz egy vagy két tányérral több fent, de lent már nincs kisebb, emiatt az áttétel csak a hegymenet funkciónál változik.. A CUBE gyári kerekeinél is van ezerszer hatékonyabb, de itt max élettartamot növelhetsz csere esetén, eltérés olyan 100 ezer /darab per kerékig nem nagyon van.. Vannak olyan felnik, aminek a gördülési ellenállása rohadt jó, mavic XM319 vagy XM719>től felfele, illetve mivel ezek már mind UST rendszerűek, ami azt jelenti, hogy megy egy spéci szeleppel, a belső nélküli használat, de sokkal könnyebbek akkor sem lesznek a gyárinál max tartósabbak.. Innen ennyi volt, illetve mé annyi, hogy nekem az Akkor és Most albumban van az, hogy ano én milyen gyári kerékpárt vettem, és hogy abból nagyjából két év alatt, mit sikerült összehozni.. Én elértem vele amit lehetett, hozzáteszem nekem ez majdnem 300 ezer pluszba került ami a gyári bringa vételárán kívüli összeg volt, az megint más kérdés, hogy én mindent amit amit anno lebontottam, itt a testbike-on el is tudtam adni, ami nagyjából 70 ezerrel csökkentette a költségeimet, de ettől még zsebbenyúlós sztori volt.. Mára viszont elég jól megyegetek vele, ezt értsd úgy, hogy a mostani melóhelyem 18km>re van az otthonomtól, amit miután felszállok a gépre, nagyjából 35-36 perc alatt teszek meg forgalomban, és ha ugyanezt a távot mondjuk, forgalomtól elzárt területen tenném, akkor valszeg a mostaninál pluszban még egy-két perccel "rövidebb" lehetnék, szóval nem mondanám, hogy nem érte meg, de ennyiért már autót is kapni, amit én eddig beleöltem, szóval nincs mindenkinek egyformán megfelelő recept, és nem is mondom, hogy tedd ezt vagy azt, én csupán a saját sztorimat mondtam most itt el.. És ha segítettem, akkor már megérte..

Elküldve: 2017.06.09. 13:00 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Rogue fit: Először is a padált cserélném valamilyen "becsatolós" fajtára. Tudom, hogy nem mindenkinek szimpatikus, de én már mással nem is vagyok hajlandó tekerni :). Persze ha kiderül, hogy nem kényelmes a nyereg vagy a markolat, akkor ott is érdemes körülnézni a piacon. Egyébként elég kiegyensúlyozott felszereltségű a bringa. Amíg nem romlik el rajta semmi és elégedett vagy mindennel, addig szerintem ne nyúlj hozzá (hiszen még új :). A váltásrendszer és a teleszkóp fejlesztése elég sokba tud kerülni. Ráadásul a jobb minőségű alkatrészekkel kompatibilitási problémákba fogsz ütközni.

Elküldve: 2017.06.09. 10:09 Rogue fit 

  • Rogue fit avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

Sziasztok! Vásároltam egy cube aim race 29 2017es modellt. Teljesen gyári, túrázni, edzeni, terepezni vettem. Na meg hogy Apumnak legyen bringás társa :D egy hét alatt mentem is 150km-et. Nagyon nagy élvezet, mivel versenysportolok, ennek is rögtön a rabjává váltam. Még csak 2hetes a bringa de már nézegetem a komolyabb bicókat, alkatrészeket. Egyelőre viszont maradna az építés. Ti mint tapasztaltabbak mit cserélnétek rajta?

Váz anyaga: Aluminium Lite ötvözet Villa: SR Suntour XCM RL – 100mm Váltókar: Shimano Altus SL-M310 (3x8) Hátsó váltó: Shimano Acera RD-M360-SGS Első váltó: Shimano Altus FD-M310 Hajtómű: Shimano Tourney TX FC-TX801 170mm 42/32/22T Hajtóműcsapágy: n/a Fogaskoszorú: Shimano CS-HG200-8 12-32T Lánc: KMC Z7 Kerékagy: Cube Disc QR Felni: Cube SX20 Disc Fék: Shimano BR-M315 160mm Fékkar: Shimano BL-M315 Külső gumi: Schwalbe Smart Sam Active 29x2.10 Stucni: Cube Performance /31.8mm Kormány: Cube Rise Trail Bar 660mm/31.8mm Nyeregcső: Cube Performance Post /27.2mm Nyereg: Cube Active 1.1 Markolat: Cube Performance Grip Pedál: Cube plastic MTB Ezek az adatok. Válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve: 2016.11.03. 10:41 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

plusz egy lopás ellen: kerékpár regisztráció, meg a távolságtartás a kellemetlen alakoktól. Ha megyek boltba és odajön egy csavargó kéregetni mikor megállok, akkor fogom magam és elhajtok arrébb vagy másik boltba vagy lezárom a bringát tök más helyen, nehogy bosszúból ellopják (és mivel nem fog menni, szétbarmolják)

a DH gépemmel meg csak akkor mentem boltba amikor a másik bici felújítás alatt volt.

Még valami: tárcsaféket nem ajánlok városba, a tárolóba betolva elgörbülhet a tárcsa. egy jóféle V-fékkel nincs ilyen baj, és általában elég.

Elküldve: 2016.11.03. 10:36 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia!

Mindenképpen az építésre fogadnék. Igen, drága lesz. úgy értem, hogy rákölthetsz vagy 200-300 ezret is. A minőségi alkatrészeknek ára van, de örülj, hogy egyáltalán már lehet kapni jó alkatrészt is, nem csak gagyi vackot, mint a webshopok előtti időkben az ország szélén. (a városi bicim albumában mesélek dolgokat erről is)

kerekek: defekt védett gumi kötelező jelleggel, ha a te súlyoddal rámész egy éles üvegdarabra normál vékony gumival, baj lesz.

A dupla falú + szegecselt (vagy dupla szegecselt) felniket ajánlom, DT vagy Sapim küllőkkel (ezek nem rohadnak össze, évek után is lehet centrírozni a kereket)

Tengelyek: Hátul alap a kazettás agy, az erősebb mint a menetes. (7 vagy 8 fokozat és felette mind ilyen) Én csak bő 110 kiló vagyok bringástól, engem elbír a normál Deore agy is városi használatnál.

Esetleg ha nagyon vad vagy, léteznek átütőtengelyes ipari csapágyas megoldások, azokat nem lehet tönkretenni (kivétel a benzinkúti magasnyomású mosó és a rozsda, ha közelről mosod)

Átütőtengelyes első villa az elterjedt dolog, a 15 mm-es az XC felhasználásra, 20 mm-es a Downhill Freeride és őrültködésekre. (ezek a tengelyek amúgy vastag falú cső jellegűek, nem teljesen tömörek)

Átütőtengelyes hátsó agyhoz olyan váz is kell, a tengely a váz része ilyenkor. a DH gépemen 150x12 tengely van, de szerintem bőven van még több féle méret. ebike.hu szerint 135 / 142 / 150 / 165 mm hosszak is vannak, és ha jól értem mindegyik 12 mm vastag. Az én gépemen tömör a tengely. Egy ilyen tengellyel drop-olni is lehet, kibírja.

Váz: mindenképpen olyat vegyél, amiben "van anyag", karbon nyilván nem játszik (ha eltörik javíthatatlan), sörös doboz vékonyságú alu vázak szintén nem. (behorpadhat ha odaütöd a tárolóhoz) Nekem a városi bici egy 1997-es vastagfalú 7 kilós acélvázra épül, a DH gépem váza rugóstaggal szintén olyan 7 kiló volt mikor lemértem. Ha keményen használsz valamit akkor a gramm-mániát felejtsd el. Talán Freeride vagy masszív MTB vázak között nézelődj.

Ellopás ellen: Abus Bordo ÉS egy U-lakat. Kereket a vázhoz zárni, vázat egy mozdíthatatlan tereptárgyhoz. Nem otthagyni szokáig, csak esetleg bekamerázott zárt tárolóban. Gyors záras agyak felejtősek, de például az első átütőtengely is gyors záras, kertészeti boltból vehetsz csőbilincset amivel a villa szárra fixálod a gyorszár karját, akkor csavarhúzó nélkül nem lopják ki a kereket. (normál tengelyeknél van erre gyári megoldás is, egy imbusz végű tengely-belső csavar)

Elküldve: 2016.10.27. 11:40 tebee 

  • tebee avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Köszönöm! Épp ezért dobtam fel a témát, mert nem vagyok se profi bringás se profi építő. Csak szeretnék egy olyan járgányt, ami kiszolgál.És sajnos eljutottam arra szintre, hogy csak az van precízen megcsinálva (mégha sokkal több munkaórába kerül is) amit én megcsinálok.

Kezdek úgy érezni, hogy az én utam az lesz, hogy veszek egy használt, de jó állapotúnak tűnő gépet. (biztos helyről) és ha nem jó ami rajta van, akkor kerékcserével kezdek, hogy elbírjon.

Köszönöm a pro-t és a kontrát.

Tibi

Elküldve: 2016.10.26. 23:29 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 163

Építeni fájdalmasan drága mulatság, talán pont amiatt, hogy csak a képzeleted szabja a határokat, na meg a pénztárcád.. De el kell keserítselek, mert mint általában semmire sincs univerzálisan mindenki számára elfogadható "kész recept"->úgy itt sincs, én például anno "kész">bringát vettem, komplett bicót és nagyjából úgy voltam vele, hogy megvettem aztán gyerünk, csak tekernem kell.. De egy szezon után rájöttem, hogy talán többet is tudna, és mivel sokat jártam vele, elkezdtem "építgetni" költeni rá, na onnantól az történt, hogy idén egész évben> amikor nem mentem épp vele, akkor vettem ezt, vettem azt, na most még csere ez is, de legyen már másik abból is, ozt ott tartok ma, hogy van egy váz még ami gyári, a két váltó + a karok, a fék és annyi.. Na így nem szabad! Bármennyire is szereti az ember a bringáját, kell, hogy legyen egy határ ahol már azt mondja, hogy akkor bemegyek a boltba ha összejött a pénzem és veszek egy felsőkategóriás tuti gépet, ráülök szépen és annyi.. Nemhogy többe nem lesz ha így csinálod, hanem sokkal kevesebből megúszod és kimaradsz egy csomó vesződésből, kompatibilitási problémákból, felesleges szerelgetésekből, hiszen akinek nem ez az élete, hanem csak épp tekerne valamit, annak--> ATTÓL MÉG, HOGY SZERET BRINGÁZNI NEM KELL BETÉVE KITANULNI A SZAKMÁT.. Hidd el, csak a saját tapasztalataimat írom le, nekem volt annyi eszem, hogy egy bolti bringát amivel majdnem semmi bajom nem volt, elkezdtem idén februárban építgetni, és most járok ott vele, hogy százért vettem->még háromszázezer azóta belement, lejött kábé ötvenezerért> amit el tudtam adni róla és most már nem is akarom tudni, hogy mennyinél áll majd meg, mert majdnem mindegy, hogy mennyibe van, csak legyen már végre vége.. Ettől független nem azt mondom, hogy nem jó érzés, hisz az egyediség mellett, ad nem kevés sikerélményt is, ha egyszer elkészül, ami csak->rajtad múlik, aztán ott lesznek az eredmények is, a leadható teljesítményre, a megjelenésre, és elsősorban a kényelemre gondolok, de hogy nem költséghatékony az építés, pláne akkor ha kész bringát pofozol át, az szinte biztos.. Legyek a rossz példa inkább azt mondom, mert ma már lehet én sem pont ugyanígy csinálnám, megint más kérdés, hogy az ember mit vall be magának utólag és persze az is igaz, hogy mivel én csak egy bizti őr vagyok, nekem apránként lett mindig valamennyi pénzem, illetve amit eddig beleöltem, annyit egybe még nem sokszor láttam, de ha apránként összegyűjtöm ugyanezt az összeget, az is biztos, hogy ma sok mindenre elég volna..

Nem mondtam meg gondolom a tutit, de hidd csak el, nekem sem mondták anno meg, ez egy olyan sport, hogy a végén már saját magadtól sem fogadsz el majd tanácsot, minden esetre, a következő bringás szezon még messze van, lesz időd átgondolni, ja és üdv a klubban.. :-)

Elküldve: 2016.10.26. 22:18 Papicsek 

  • Papicsek avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 23

Helló! Én építéspárti vagyok. (Kezeltetni is kéne:-) Csak saját (nejem meg a gyerekeké is) 16 db bringánk van. Mind én építettem. És még vannak terveim. Ha építesz, sokkal kevesebb a kompromisszum... E helyt szeretnék eloszlatni egy tévképzetet.: A gyári kerékpár konfiguráció nem az optimális teljesítmény, hanem a gazdasági megfontolás végeredménye. Ezzel azt akarom mondani, hogy egy "gyári" felszereltségű kerékpár nem feltétlenül képvisel akkora értéket, mint egy átépített. (Példa erre az én Specialized Sirrusom. Az átépítésnek az a kellemetlensége, hogy ott marad a (sokszor) vacak bontási anyag. Tehát: ha építesz, mindenképpen kompromisszum-mentesebb lesz a végeredmény, mint ha komplett bringát vennél. De! Szeretném kihangsúlyozni: Ezt egy olyan raplis ember mondja, aki nem viseli el a két különböző felnit (még színben sem) a biciklijén:-)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!