Sziasztok!
Motoszkál a fejemben egy gondolat, és szeretnék véleményt/segítséget/eltanácsolást kérni.
Adott vagyok én egy elég nagy darab hapek (150 kilogramm csomagokkal). Városban rohangálok évközben, és évi 1-2 hét Balaton északi parti túra.
Na most a súlyom miatt és a dinamizmusom miatt (amit hajtok az meg van hajtva) a bicikliknek elég nagy terhelést kell kibírnia.
Az utóbbi években elég sokszor kellett szervízbe vinnem a család kerékpárjait. Az esetek 80%-ban csalódással telve jöttem el. Abban maradtam, hogy a munkadíjból megvettem a célszerszámokat, és szépen lassan megjavítgattam mindent.
Emellett felénk eléggé szeretik a kerékpárokat kölcsönvenni vadidegenek.
2 ellopott jármű után most egy kettler daxi alurad-ot hajtok (illetve egy nagyon régi csepelt újítottam fel), de ezzel a súllyal nem én vagyok a legjobb gazdája.
Kitaláltam, hogy kellene egy új gép. Ha veszek egy újat a boltban, akkor kapásból cserélni kell a két kereket meg ki tudja mit, és kívánatos lesz a tranzit kerékpármanagerek körében.
Ha veszek egy használtat (a korábban említettek miatt van a környéken kínálat), akkor a lutri miatt megint jöhetnek a folyamatos szerelések és alapesetben otthagyok 30-40e Ft-ot a gépért.
Az motoszkál bennem, hogy veszek egy használt vázat, és nulláról felépítem.
Az első kérdésem, hogy szerintetek a fentiek ismeretében van-e ennek értelme?
Tudtok esetleg olyan forrást, ahol használt masszív gépet tudok venni?
Ha marad az építés, akkor mire kell nagyon figyelnem?
Saját kútfőből egy duplafalú felni vastagabb küllőkkel, masszívabb első és hátsó tengely/agy a kritikus pont. Közepesen érzékenynek érzem a monoblokkot.
Hol lehet még buktató?
Nem szeretném a legolcsóbb alkatrészeket megvenni, de nem is a profi alkatrészekre vágyom.
Lényegében szerintetek van-e értelme nekikezdeni az építésnek vagy válasszak más utat?
Szeretnék egy olyan gépet, amit csak karbantartani kell és nem folyamatosan szervizelni.
Előre is köszönöm! Tibi