@Nitronaut: az elmúlt években csináltam pár Ghetto tubeless-esítést is, segítettem ismerősöknek, illetve 2 kerékszetten magamnak. Próbáltam a Joe's NoFlats és a Stan's NoTubes rendszerét, előbbit a gumiszalaggal, utóbbit Yellow Tape-pel. A BMX-belső feltesz, szétvág módszert is meg akartam próbálni, csak a legtöbb felni esetén teljesen felesleges, mikor elég a Stans NoTubes yellow tape-je, ami átalakítás nemcsak gyorsabban végezhető el és kevesebb macera, szeleppel együtt kb. 100 grammal még könnyebb is. A gumiszalagos megoldás olyan felnikre kell, melyeken nagyon lötyög a külső. Ahol szorosabb a felni - külső kapcsolat, elég a yellow tape + tubeless szelepek.
Volt pár olyan kerékszett, amivel meggyűlt a bajunk, de végül mindegyiket sikerült átalakítani. A Ghetto esetén sajnos előfordulhat, hogy kompresszorra is szükség lesz (legrosszabb esetben benzinkúton lesz olyan). Nekem eddig műhelypumpával is ment minden, szerencsére. Hozzá kell tennem, egy ToPeak JoeBlow Mountain pumpám van, ami óriásit tol, 17 fújással bárral lehet fújni vele egy gumit. (A JoeBlow olyannyira nagyot tol, hogy Tubeless-esítés esetén a szelep magját ki szoktam venni, mert különben csak kínlódok a pumpával, nem bírja áttolni a nyomást. 3-4 fújás és már be is ül a külső pereme a felniperem alá, még 8-10 pumpálás és a helyére pattan a külső. Kerék leereszt, lötyi a szelepen keresztül betölt, szelepmag visszatesz és felfúj. Ennyi. Van pár extra és hasznos lépés, amiről nem írtam - igény esetén kifejtem szívesen.)
A mai napig furcsa nekem, mennyire megosztja a bringás társadalmat, valóban jó-e, van-e értelme, komoly disputák szoktak kialakulni ismerőseim közt is ennek kapcsán. Aztán mikor 10-15 perceket állunk, várunk egy-egy defekt szerelésénél, és évek alatt nekünk, belső nélkülis, tubeless-el "különcködőknek" meg soha nincs defektje, láthatóan mindig elgondolkoztatta, elgondolkoztatja ismerősőket. Nálunk a tucatnyi bringás ismerős, "csapattárs" közül lassan már mindenki belső nélkül, azaz tubeless rendszerrel megy.
Stans: http://www.notubes.com/
Még valami. Ghetto tubeless-esített rendszer esetén azért pár keményebb tesztkört menjetek ezekkel, mert a tubeless rendszereknél a felni profilja meghatározó lehet, hogy valóban működhet-e rendesen egy átalakított felni tubeless-ként. A referencia a ZTR-féle felnik, íme: http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx
ZTR Arch EX 29er felnikkel fűzött az egyik kerékszettem. Nem véletlenül ennyire népszerűek. A külsőket kézzel szedem le szerszám nélkül, kézzel teszem fel verseny előtt a grammozós Rocket Ron-t, Racing Ralph-ot, korábban fent lévő külsőből csak átöntöm a defektgátlót, egy kis szappanos víz a gumik peremére és simán felfújom. Nem tart sokkal tovább, mint egy külső csere belsős rendszernél.