Mavic Crossmax SX és a tubelles megoldás

Linkelt termék: Mavic Crossmax SL Disc
1-19 (19 válasz)

Elküldve: 2013.09.26. 21:26 BalageUMF 

  • BalageUMF avatar
  • dirt/street gyerek
  • -----DSG----- csapat
  • -----DSG----- csapat
  • hozzászólások: 347
Témaindító kérdés:

A kérdés annyi lenne, hogy az UST megoldás pontosan, hogy is működik? Annyit tudok, hogy belső nélkül és kell bele egy szelep. De mi van akkor ha defektet kapok mit lehet tenni? Mi van ha a külsőt átszúrja valami, hogy lehet javítani? Ha belsővel használom kell e tömlővédő szalag? stb... Bárki bármit tud, bármi tapasztalata van írja meg.

Elküldve: 2015.11.27. 21:06 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

@jogi9: a cikk annyiban kiegészítendő, hogy a defektgátló folyadék tömege - sarkítva "kissé", de - tehetetlen tömeg, mivel folyamatosan áramlik a külsőben, így nem kell úgy felpörgetni, mint egy belsőt. Így a kerék perdületénél mozdítandó tömeghez gyakorlatilag alig ad hozzá valamit. A tényleges tömegcsökkenés nagyobb, mint ahogy sokan gondolnák.

Elküldve: 2015.11.22. 18:11 jogi9 

  • jogi9 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Nem tudom még mennyire él ez a topic, de itt egy egész jó összefoglaló a tubeless átalakításról Stans cuccokkal: http://tubeless.hu/tubeless-konverzio/

Elküldve: 2013.12.13. 09:31 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

@Nitronaut: az elmúlt években csináltam pár Ghetto tubeless-esítést is, segítettem ismerősöknek, illetve 2 kerékszetten magamnak. Próbáltam a Joe's NoFlats és a Stan's NoTubes rendszerét, előbbit a gumiszalaggal, utóbbit Yellow Tape-pel. A BMX-belső feltesz, szétvág módszert is meg akartam próbálni, csak a legtöbb felni esetén teljesen felesleges, mikor elég a Stans NoTubes yellow tape-je, ami átalakítás nemcsak gyorsabban végezhető el és kevesebb macera, szeleppel együtt kb. 100 grammal még könnyebb is. A gumiszalagos megoldás olyan felnikre kell, melyeken nagyon lötyög a külső. Ahol szorosabb a felni - külső kapcsolat, elég a yellow tape + tubeless szelepek. Volt pár olyan kerékszett, amivel meggyűlt a bajunk, de végül mindegyiket sikerült átalakítani. A Ghetto esetén sajnos előfordulhat, hogy kompresszorra is szükség lesz (legrosszabb esetben benzinkúton lesz olyan). Nekem eddig műhelypumpával is ment minden, szerencsére. Hozzá kell tennem, egy ToPeak JoeBlow Mountain pumpám van, ami óriásit tol, 17 fújással bárral lehet fújni vele egy gumit. (A JoeBlow olyannyira nagyot tol, hogy Tubeless-esítés esetén a szelep magját ki szoktam venni, mert különben csak kínlódok a pumpával, nem bírja áttolni a nyomást. 3-4 fújás és már be is ül a külső pereme a felniperem alá, még 8-10 pumpálás és a helyére pattan a külső. Kerék leereszt, lötyi a szelepen keresztül betölt, szelepmag visszatesz és felfúj. Ennyi. Van pár extra és hasznos lépés, amiről nem írtam - igény esetén kifejtem szívesen.)

A mai napig furcsa nekem, mennyire megosztja a bringás társadalmat, valóban jó-e, van-e értelme, komoly disputák szoktak kialakulni ismerőseim közt is ennek kapcsán. Aztán mikor 10-15 perceket állunk, várunk egy-egy defekt szerelésénél, és évek alatt nekünk, belső nélkülis, tubeless-el "különcködőknek" meg soha nincs defektje, láthatóan mindig elgondolkoztatta, elgondolkoztatja ismerősőket. Nálunk a tucatnyi bringás ismerős, "csapattárs" közül lassan már mindenki belső nélkül, azaz tubeless rendszerrel megy.

Stans: http://www.notubes.com/

Még valami. Ghetto tubeless-esített rendszer esetén azért pár keményebb tesztkört menjetek ezekkel, mert a tubeless rendszereknél a felni profilja meghatározó lehet, hogy valóban működhet-e rendesen egy átalakított felni tubeless-ként. A referencia a ZTR-féle felnik, íme: http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx ZTR Arch EX 29er felnikkel fűzött az egyik kerékszettem. Nem véletlenül ennyire népszerűek. A külsőket kézzel szedem le szerszám nélkül, kézzel teszem fel verseny előtt a grammozós Rocket Ron-t, Racing Ralph-ot, korábban fent lévő külsőből csak átöntöm a defektgátlót, egy kis szappanos víz a gumik peremére és simán felfújom. Nem tart sokkal tovább, mint egy külső csere belsős rendszernél.

Elküldve: 2013.12.12. 07:12 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@illesbbs: Stan-nek a tubeles rendszere.

Elküldve: 2013.12.11. 19:32 illesbbs 

  • illesbbs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 15

@semmiho: és mi az a NoTubes? (bocsi, csak úgy éreztem, hogy ez is ide kapcsolódik)

Elküldve: 2013.12.11. 19:02 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Bocs, az előzőnél lemaradt hogy a videó kókánytuning/mókolt UST felni+szalag megoldás. Tehát hivatalosan nem UST felni+külső hanem hagyományos felni + hagyományos külső + tej. Ghetto-UST keresésre még több youtube videó jön elő ebben a témában.

Véleményem szerint ez a jövő, a videóban a legvégén egy brutál csavarhúzót vág bele a kerékbe az ember, még azt is megfogja a kispriccelő tej. (bár ott talán 0.4 bar levegő lehet hogy kiszökik). De utána vissza lehet pumpálni és menni tovább.

Elküldve: 2013.12.11. 18:30 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

@semmiho: http://www.youtube.com/watch?v=VKLB8ah0v3Y

Tubeless gumiknál nincs belső, de van benne kb 0.5 dl fehér folyadék ami kiscpriccel és azonnal lezárja a keletkezett lyukakat. Eléggé meggyőző amit a videón látni szerintem...

Elküldve: 2013.12.10. 08:18 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

@BalageUMF: egy nagyon jó kerékszetted van, felejtsd el a belsőt! Először is, az utóbbi 2-3 évben annyit fejlődtek az "UST-ready" külsők, hogy nem igazán lesz szükséged a nehéz UST külsőkre. Elég egy erősített oldalfalú tubeless-ready külsőt vásárolnod és 60-90 ml defektjavító folyadékot tölteni mindegyik kerékbe. A kerékszettedhez pedig kellett, hogy kapj tubeless szelepeket, ha nem, keresd meg az eladót, hogy adja oda őket, mert jár hozzá. (Ha nem adja, 6-7 EUR/db az áruk, de csak egyszeri beruházás.) Először is, miért is jó az a tubeless? Most már lassan 4. éve használok belső nélküli rendszert és el kell mondanom, nagyon idegenkedtem tőle kezdetben. Macerásnak tűnt a szerelés, a defekt-gátló folyadékkal való bíbelődés, nem tudtam, mi lesz, ha defektet kapok, hogyan oldom meg a problémát és számos kérdés keringett még a fejemben. Nos, mióta tubeless rendszerrel megyek, volt már defektem ugyan, de a legtöbb, amit tennem kellett, hogy ráfújok a külsőre kézi pumpával és mentem tovább, szerelnem nem kellett soha. Számtalan tüskét, drótot kaptam a külsőkbe, általában észre sem vettem, hogy „defektem van”, csak otthon kihúztam az idegen tárgyat a külsőből, a defektgátló folyadék 1-2 másodperc alatt befoltozta a lyukat, pumpával kicsit igazítottam a nyomáson és kész. Életem egyik leghasznosabb lépése és legjobb beruházása volt egy UST-s kerékszett beszerzése és az áttérés a tubeless rendszerre. Az egyedüli dolog, amire figyelni kell, hogy pumpa legyen mindig nálad, ha valami nagyobb lyukat ütne a külsőre, vissza lehessen fújni olyan nyomásra, hogy hazaérj. A defekt-gátló folyadékon sokat fejlődtek, 3-4-5 mm-es lyukat is képesek befoltozni. Versenyen van nálam egy plusz belső, ha véletlenül kivágná valami a külsőt, vagy néha csak defektjavító hab – de még soha nem volt rá szükségem eddig. Másodszor, a külsőkről. A lényeg, hogy az erősített oldalfalú külsőket keresd, mint a Schwalbe-nál a "SnakeSkin". Ha jól sejtem, a keményebb stílusokban mozogsz; szóval, a 2.35-ös Hans Dampf-okhoz volt már szerencsém, alapból SnakeSkin és UST külsőként is működik (így próbáltam), kitűnő külső, elöl-hátul más-más gumikeverékkel, bár sajnos méregdrága. Olcsóbb megoldás a szintén Tubeless Ready On-One Smorgasbord 2.25-ös Trail Extreme. A szélessége inkább 2.3-as, agresszív mintázat és 23 font/db áron akciózzák éppen. http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOSM26X225/on_one_smorgasbord_26x225_tyre Csak egy apróság még. Több, nem UST-s felnit alakítottam már át saját magamnak UST rendszerűre, Stan’s Yellow Tape-pel és 2 db Stan’s UST szeleppel. A felni belső profilja ezeknél a felniknél nem peremes, mint az UST/UST-ready felnik esetén, de ettől függetlenül jól működnek. De neked még ezzel sem kell foglalkoznod, "rendes" UST kerékszetted van. ;)

Elküldve: 2013.10.09. 07:06 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@BalageUMF: Érdekes.

Elküldve: 2013.10.08. 22:32 BalageUMF 

  • BalageUMF avatar
  • dirt/street gyerek
  • -----DSG----- csapat
  • -----DSG----- csapat
  • hozzászólások: 347

Elküldve: 2013.09.29. 08:07 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@BalageUMF: Simán Csak akkor ne vegyél UST-ést gumit, mert sárnehéz!

Elküldve: 2013.09.28. 23:27 BalageUMF 

  • BalageUMF avatar
  • dirt/street gyerek
  • -----DSG----- csapat
  • -----DSG----- csapat
  • hozzászólások: 347

@Gege: köszi a választ. akkor belsővel fogom használni ha majd oda jutok.

Elküldve: 2013.09.28. 08:08 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@BalageUMF: Ha belsővel használod nem kell tömlővédő szalag, mert nincsenek benne furatok.

Elküldve: 2013.09.28. 08:05 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@BalageUMF: Az UST rendszer a Mavic szabadalma. Lényege h egy szelep kell, egy UST felni, és egy UST gumi, semmi más. Defekt ellen szoktak különböző "tejeket" belerakni. Ezek után vannak már az olyan rendszerek, amikhez speciális felniszalagok kellenek, és h működő képes legyen a rendszer, pedig "tej" (WTB-TCS, Continental, Swalbe...) Lényege a rendszernek h nagyon alacsony nyomáson tud használni a kerekeket, a jobb tapadás végett. És baromira nem a súly csökkentés!!! Ha defektet kapsz egy ilyen kerékkel, akkor legtöbb esetben a "tej" megfogja, max dobsz bele egy belsőt és had szóljon.

Elküldve: 2013.09.27. 22:27 savo 

  • savo avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 44

@BalageUMF: a gombát a lyukba húzzák bele.

Elküldve: 2013.09.27. 22:21 BalageUMF 

  • BalageUMF avatar
  • dirt/street gyerek
  • -----DSG----- csapat
  • -----DSG----- csapat
  • hozzászólások: 347

@savo: milyen gomba? mi az?

Elküldve: 2013.09.27. 22:09 savo 

  • savo avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 44

@BalageUMF: ebbe is gombát lehet húzni, mint a kocsikerékbe természetesen csak egy bizonyos nagyságig és ezt te is meg tudod csinálni.

Elküldve: 2013.09.27. 19:51 BalageUMF 

  • BalageUMF avatar
  • dirt/street gyerek
  • -----DSG----- csapat
  • -----DSG----- csapat
  • hozzászólások: 347

senki? :/

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!