Mechanikus tárcsafék

1-4 (4 hozzászólás)

Elküldve: 2017.07.30. 21:26 Wegajager 

  • Wegajager avatar
  • hozzászólások: 4
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Van a menyasszonyomnak egy trekking kerékpárja, mechanikus tárcsafékes és eszeveszettül visít. Van rá esély, hogy valahogy mwgjavítsuk vagy kuka az egész? Esetleg fékbetét és tárcsa cserével megoldódna? Választ előre is köszönöm!

Elküldve: 2017.08.03. 23:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1021

A műgyantás betétekre szokták azt mondani hogy nagyon erősek és halkan fékeznek, amíg nem kapnak vizet vagy túl nem melegednek, de az is csak múló állapot. Semmiképpen ne kukázz egy féket azért mert visít. Fémfelület súrlódik egy másik feltehetően fémes összetételű felületen. Természetes hogy ennek hangja is van.

Elküldve: 2017.08.03. 13:51 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 163

Nem árt tudni, hogy milyen fékkel és betéttel van szerelve a bringa, mert nem mind1. Hatékonyan tanácsot adni neten látatlanba nehezebb, főként ha nem ismertek a részletek. Nekem tektro hayes mx5 fékem és hozzá gyantás fékbetétem van, ez is volt a bringán, ezért cserekor is ugyanaz ment fel, de amennyiben új fékbetétről beszélünk, teljesen normális a nyikorgó hang, mert be kell kopnia a betétnek, nálam épp ez van most hátul, igaz elöl most cseréltem, mégis a hátsó fékezésekor "nyikorgunk", pedig ott már lassan három hónapja fent van az új, de nem tétel, idővel elmúlik a nyikorgás (súrlódásból keletkező hang). Nem írtad, hogy elöl vagy hátul tapasztaltad ezt a hangot, esetleg mindkét keréknél van a nyikorgó hang fékezéskor(?) Hátul a terhelés miatt egész más az erőhatás más mint elöl, ez is egy ok egyébként.. Ha új betéted van, a bekopás eltarthat 1 darabig, az első egy-két 100km>ig biztosan. A visító hang, az gondolom egy éles nyikorgás akart lenni, Más: én 3%-os hidrogén peroxidos oldattal szoktam a tárcsákat időnként letisztítani, persze mindenkinek saját bevált módszere van, nálam ez hatékonyan leszedi a szennyeződést a féktárcsáról, anélkül hogy bármi kárt vagy karcot hagyna.. A féktárcsán sokszor szabad szemmel alig vagy egyáltalán nem látható piszok és egyéb szennyeződés van, ez is adhat nyikorgásos hangot, mivel fékezéskor igen komoly súrlódásról beszélünk, hátul ez minimum kétszer akkora, mint ami az első keréknél van. A fékeket amúgy bármilyen tempónál, egyszerre és fokozatosan használjuk, pont azért, hogy a zakó esélyét és a súrlódás mértékét is egyszerre minimalizáljuk, bár ez gondolom mindenkinek okés.. Lehet még nyikorgás akkor is, ha a fékbetét felülete nem egyenletesen érintkezik a tárcsával fékezéskor, bár ez általában akkor van, ha már elkopott a betét vagy ha görbe a tárcsa.. Olyan is van, hogy megpörrented a kereket és még be sem húztad a féket, már van valamilyen hang, ilyenkor egész biztosan "rossz" pozícióban van a fékbetét, ekkor biztosan állítani kell majd a fékbetétet szabályzó csavaron.. A fékbetétet állító csavar, a fékbetétet mozgatja előre illetve hátra, kell egy természetes ráfutást engedni a betétnek, illetve hagyni "időt" a fékkarnak benyomáskor, mert az sem jó, ha a betét túl hamar fogja párba a tárcsát, illetve az sem okés, ha túl későn "harapja" össze, nyikorgást megjegyzem ilyenkor max akkor produkálhat, ha túl hamar ér oda betét a tárcsára, itt sanszos, hogy már a fékkar behúzása előtt is valamennyire hozzáért.. Egydugattyús mechás féknél általában középen vagy másutt, van egy csavar ami a betétet mozgatja, kifelé vagy befelé, ha a bringát fejre állítanád és úgy nézed meg a fékbetét pozícióját, rögtön ki tudod zárni azt is, hogy görbe a tárcsa vagy nem, mert ha görbe a tárcsa vagy sérült, netán van rajta valamilyen felületi eltérés, az is produkálhat fékezéskor nyikorgásos hangot.. Ha betét csak simán sz@rul van berakva, netán szorul, mert láttam már olyat is, az is adhat szintén valamilyen hangot, meg még vagy öt-hat tippem minimum maradt, hogy mi okozhatja a nyikorgást, de én ezeket ellenőrizném elsőnek..

Elküldve: 2017.07.31. 13:03 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

Feltételezve, hogy csak fékezéskor visít, a következő tippjeim vannak: Először is vedd ki a betétet, és nézd meg, nem kopott-e. Ha jónak tűnik, durva csiszolópapírral csiszold meg, a tárcsát pedig takarítsd le alkohollal, brigéciollal, vagy féktisztítóval. Ha ez sem segít, cseréld ki a betétet (gyantásra).

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!