Megéri megvenni egy 0 km-es 2004-es Giant XTC vázat?Nem fáradt el?

Linkelt termék: Giant XTC
1-6 (6 válasz)

Elküldve: 2013.01.13. 17:42 Johny77 

  • Johny77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 2
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Kicsit felújítanám régi gépemet és tanácsot szeretnék kérni tőletek. Ki akarom cserélni a Caprine Boomer vázamat, mivel tele van hajszálrepedésekkel. Kinéztem egy teljesen új 2004-es gyártású Giant XTC-t. Nagyon jó áron hozzá tudnék jutni, de felmerült bennem a kérdés, hogy van-e kockázata ilyen régit vásárolni. Nem fárad el az alumínium "állásában"? Kompatibilis lenne az új szabványokkal? Gondolok olyanra, hogy be akarok szerezni a későbbiekben új hajtóművet, tárcsaféket stb. Ha nem tartjátok jó választásnak, tudnátok ajánlani olyan vázat 40e ft magasságában ami fogadja a már meglévő alkatrészeimet? Deore szett, Lx Octalink-es hajtómű, Avid bowdenes tárcsa elöl-hátul, Marzocchi Mx Pro a főbb paraméterek. Természetesen minden 2002-2003 körüli évjárat. Köszi előre is a segítséget!

Elküldve: 2013.02.03. 17:39 Johny77 

  • Johny77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 2

@Johny77: Köszönöm a segítséget mindenkinek! Megvettem a vázat, de idő közben kiderült, hogy jó néhány alkatrészt ki kell cserélni. Annyit tudok, hogy felül húzós első váltót kell hozzá választani, de tudnátok kicsit pontosítani, hogy milyet? Top swing, down swing? Alsó vagy felső bilincses? A kormánycsapágy ha jól tudom félintegrált. Ritchey Press Fit-es csapágyat ajánlottak hozzá. Kizárólag a Press Fit rendszerű építhető be, vagy akármilyen félintegrált (természetesen ami méretben jó)? Köszi még egyszer a türelmet :)

Elküldve: 2013.01.18. 12:51 outlaw512 

Elküldve: 2013.01.18. 10:12 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Krupcheck: * a rugóstagrögzítést is írtam, de azt hittem ez egy össztelós váz (a neve alapján ez rémlett).

Nos így már megfontolandóbb, hogy ér-e 40ropit, de alapjába véve félni nem kell tőle, sem a szabványok, sem az anyagminőség terén.

Elküldve: 2013.01.17. 19:51 chubby2o6 

  • chubby2o6 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@Johny77: Szia! Nekem is egy 2004-es Giant Iguana vázam van,és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Használtan vettem, itt az oldalon, a srác, akié volt, két éve nem használta, mert kinőtte. A legtöbb villanyak 1 1/8-os, úgyhogy a fejcsővel nem lehet gondod, valószínűleg félintegrált csapágy kell bele, azt is találsz bőven. Tárcsafékkel használom, IS felfogatású, de a fékhez általában adapter is jár, így ez sem probléma. Az integrált tengelyes hajtómű is jól elvan benne, előtte egy négyszögtengelyes monoblokkom volt, de az octalink is jó bele. Azért 2004 nem volt olyan régen, a lényeges dolgok ebben a kategóriában nem sokat változtak. Az állásban biztos nem ment tönkre, és még mindig jobb, mintha nonstop ugrabugráltak volna vele. Az árához nem tudok hozzászólni, nem ismerem az XTC-t, így nem tudom, reális-e, de ha szerinted megérné, csak a használatlansága és az élemedett kora miatt vannak aggályaid, hát emiatt szerintem ne hagyd ki.

Elküldve: 2013.01.14. 11:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Szia!

Én biztatnálak a vásárlásra. Nyilván eltelt 9 év 2004 óta, így egy új váz teljesítményével, tömegével, megjelenésével nem tud versenyezni egy ilyen váz, de nyilván árban meg nagyon is.

A szabványok sokat nem változtak az elmúlt években. Jelentek meg újak (tapered/ 1,5" fejcső, különféle integrált középrészek -pressfit, BB30-, elterjedtebb lett a PM fékrögzítés, konzolos, csavarozott elsőváltó rögzítés újabban mtb-ken is), de alapjába véve sok minden nem változott az elmúlt kb. 20 évben.

1 1/8" fejcső: ebbe a mai napig rengeteg villát fogsz találni. Szabvány középcsapágy ház: az alapból mellékelt integrált shimano középrészek pont ilyenbe valóak. IS tárcsfékrögzítés: úgyis adapterezni kell, az IS-PM adapter egy elterjedt, gyakran használt cucc, evvel sem lesz baj. A váltórögzítés, rugóstagtagrögzítés, fejcsapágy (ebből régóta létezik integrált, félintegrált és normál, a megfelelőt kell beletenni) sokéve változatlan.

Egy-két még ma is csúcskategóriás és mocsok drága alkatrészen kívül tehát minden kompatibilis lesz vele, még sok-sok éven át.

Az anyag álltában meg nem nagyon kéne, hogy fáradjon. A szövetszerkezet inkább a terhelések hatására szeret átrendeződni, ha nem savban áztatták, a szobában állás annyira nem hatja meg.

Ha 40 ezer tájékán elkapod ezt a vázat, akkor nagyon hajrá. Ha mégsem veszed meg, írj nekem privátban, hogy hol árulják :P

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!