Sziasztok!
Cross kerékpárnál városi és túra (földút - hegyek) használatnál mekkora különbség van egy 3x9-es, 48-36-26, 11-36 hajtósor és egy 3x10 44-32-24, 11-36 hajtósor között. Nagyon érezni a különbséget?
Sziasztok!
Cross kerékpárnál városi és túra (földút - hegyek) használatnál mekkora különbség van egy 3x9-es, 48-36-26, 11-36 hajtósor és egy 3x10 44-32-24, 11-36 hajtósor között. Nagyon érezni a különbséget?
@visanyi: Kb. 1 fokozatnyi lehet a különbség... Átlag felhasználásra szerintem mind 2 megfelel! Ha nagyon jó erőben vagy, és/vagy aszfalton, keskeny gumikkal, bolyban szeretnél tekerni (35-40-es tempó), szerintem akkor van értelme a 48/11-es áttételnek; 30-35-höz a rövidebb áttétel is elég, (de még azt is igencsak taposni kell)... Lefelé hasznosabbnak tűnik az áttétel bővítése, különösen meredek, és hosszú emelkedőnél; nagy csomagos túrán; vagy nagyon laza, homokos, mély saras terepen, vagy gyengébb kondi esetén néha jól jöhet egy + fokozat... Egyébként izomból nyomva, meredeken 26/36-os áttételnél is igencsak emelgeti az elejét, illetve elkapar a háta...; Hosszú emelkedőn nagyon belassulva meg már úgy is gazdaságosabb tolni.
Nem igazán. Ha nagy és keskenykerekű gépet akarsz, akkor inkább a trekking, tehát 48-38-28, 48-36-26-ot részesítsd előnyben. A 26-36-ban kényelmes a mászás, míg a 48-11 eszement végsebességet garantál.