Mélyhornyú golyóscsapágy vagy tűgörgős csapágy?

1-13 (13 hozzászólás)

Elküldve: 2015.10.20. 20:35 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71
Témaindító hozzászólás:

Üdv!

Megnézegettem, hogy milyen csapágyak vannak a vázamban, hogy a ha esetleg csereérettek lesznek, milyen csapágyakat nézzek. A monoblokk mögötti forgáspontnál lévő csapágy [6903-2RS] típusú. Rákerestem az interneten, és kaptam egy találatot, hogy létezik belőle tűgörgős változat. Érdemes lenne a tűgörgőset venni bele, merevebb lesz tőle a hátsó háromszög? Kíváncsi vagyok.. Köszi

Elküldve: 2015.10.23. 21:27 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71

mindent úgy fogok csinálni, hogy se a váz, se az új csapágy ne sérüljön.. :D de ez még csak egy érdeklődés, hisz elviekben semmi bajuk a vázban lévő csapágyaknak, csak érdekelt, hogy ezeket Ti hogyan csináljátok :) Egyébként egy Merida Trans-Mission Trail TFS 300-D vázról van szó, csak a testbike vélemények között nincs fent, ezért tettem fel a kérdést csak így általánosként.. :)

Elküldve: 2015.10.23. 12:12 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ja, és vigyázz, be ne horpaszd a váz oldalát közben, már ha valami nem harckocsi kategóriájú 7 kilós vastag DH/FR vázról van szó...

Elküldve: 2015.10.23. 12:10 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ja, csapágy szerelés az kicsit rémálom...sajna a csapágyakat préselni szokták, pedig egy csavarozós, szerelhetőbb megoldás sokkal javíthatóbb lenne ha létezne... Kihúzni úgy lehet, hogy egy hosszú csavarral meg egy megtámasztott lyukas deszkával, néhány alátéttel kitekered. ekkor persze még kukább lesz az amúgy is kuka csapágy. Befelé: megfelelő szélességű dolgot keress, ami akkora hogy passzol a külső gyűrűre, de nem ér a belsőhöz. utána lehet préselni satuval, vagy óvatosan gumikalapácsozni esetleg.

Elküldve: 2015.10.22. 17:44 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@colew: És azért legyen stabilan megtámasztva! Még jobb, ha frankón felfekszik valami kemény, nem fém felületen. (Pölö danamid.)

Elküldve: 2015.10.22. 17:42 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71

@Zero-X: Persze, csak vicc volt, de akkor gondolom az is be van préselve oda az is, mint a többi.

Elküldve: 2015.10.22. 17:33 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@colew: ( + egy kisebb kalapáccsal...) :)

Elküldve: 2015.10.22. 17:31 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@colew: Azért annál jobban illeszkedik, semhogy kézzel ki tudd venni, de ellenkező oldalról biztos ki tudod kocogtatni egy dornival.

Elküldve: 2015.10.22. 17:20 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71

@JPeti86: rendben! a kivételnél úgyis mindegy, mert a csapágy kuka (nyilván azért cserélem) csak beütésnél kell vigyázni. Satuval lehet trükközni? Illetve azt figyeltem, hogy a lánc és a támvilla közti forgáspontnál nekem zégergyűrűvel (is?) van bezárva a csapágy. Lehetséges, hogy csak azt kell kivenni, és "puszta kézzel" cserélhető a csapágy?

Elküldve: 2015.10.22. 17:01 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@colew: semmivel nem változna meg. nyugodtan lehet gumi porvédős is, ezek csak kézzel mozgatva mozognak nehezebben (a súrlódó porvédő miatt), valójában beépítve ugyanolyan.

de a cserénél vigyázz: nem szabad a csapágy közepét ütni, ha a szélének kell szorulni a fészekbe! csak a külső gyűrűnél fogva kell be ütni vagy préselni a helyére. Ellenkező esetben a golyó felpontozza a futópályát, és be lesz rágódva a csapágy, azaz rögtön a beszereléskor vacakká válik, ha nem vagy ovatos, és kezdheted előlről.

Elküldve: 2015.10.21. 17:20 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71

Jaaa, értem. Akkor marad a golyós. Viszont azt figyeltem meg, hogy a váz többi forgáspontjában 608-Z típusú csapágy van, tehát fém porvédős. Mennyiben változna a váz mozgása, ha ezeket a későbbiekben gumi porvédősre cserélném?

Elküldve: 2015.10.21. 17:05 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Viszont rozsdamentes verzió is létezik belőle, ugyebár a bringa kültéren elég sok mocskot kap, ajánlom. Enyémben is részben rozsdamentes SKF csapágyak vannak. Csúnya ára van, ilyen 4-5 ezer Ft per darab is símán lehet, de ez a legjobb márka.

Esetleg azt tudom elképzelni, hogy ha a tűgörgős csapágyban egy kúppalást mentén vannak a görgők, akkor kettő ilyen csapágy szembefordítva kibír oldalirányú erőket is.de szabvány csapágy sorozatban nem találok. Annak idején én is utána néztem a kérdésnek.

Elméletben egy tűgörgős csapágy az jobban bírja a terhelést, ami radiális irányú, de kell mellé egy golyós, ami a tengely hosszanti irányába ható erőt felfogja. Ilyen kombináció létezik is (egyben a kettő, gyárilag) de az nem fér bele a forgáspontba vastagságban.

Elküldve: 2015.10.21. 15:14 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! Erről van szó. http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/single-row-deep-groove-ball-bearings/single-row/index.html?prodid=1010281903&imperial=false (Az SKF-nél nem pont azonosak a kódszámok, de ez az) és ebből nincs tűgörgős szerintem. De ha lenne, akkor is, az nem bír oldalirányú erőket! csakis mélhornyos golyósat tegyél bele!

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!