Üdv! A napokban tervezem venni első o.úti bringám. Hagyományos acélvázas a terv. A kerékpárt kikapcsolodás, életforma változtatás miatt veszem. 184 magas 120 kg vagyok. Van e vmi félni valóm az alkatrészek és a váz teherbírása miatt?
Üdv! A napokban tervezem venni első o.úti bringám. Hagyományos acélvázas a terv. A kerékpárt kikapcsolodás, életforma változtatás miatt veszem. 184 magas 120 kg vagyok. Van e vmi félni valóm az alkatrészek és a váz teherbírása miatt?
@milankov:
Szerintem a váz teherbírás a legkisebb gond, ha nem mész neki valaminek, bírnia kellene, főleg ha acél.
Olvasd át a véleményeket az alkatrészekről, és jó minőséget vegyél. A vacak olcsó dolgokkal (amiket az ország szélén a kisebb boltok tartanak néha) csak baj van.
-Lánc: shimano vagy sram, ne noname legyen mert hamar elszakad, tönkremegy.
-vegyél láncnyúlásmérőt, mert a nyúlt lánc tönkreteszi a fogaskereket is aztán tripla költség....
-fék: vigyázz, a tárcsafék nem kompatibilis a bringatárolók nagy részével, elgörbülhet a tárcsa. javaslom inkább a normál felniféket a városi rohangálásra. De ebből is inkább a jóféléket mert meg kell tudj állni ha pl valami bamba gyalogos kilép eléd a bringaútra a fagyizóból. (tapasztalat, első keréken egykerekezve kerültem el...)
-váltó: jól be kell állítani, és figyelni rá, meg ne olcsó alsókategóriás legyen, mert nekem sikerült már küllők közé váltani a forgalomban, kishíján balesetveszélyes volt.
-gumik: Schwalbe-nek van jó defektvédelme. Városban reflexcsík is hasznos ha van.
@Makky: köszönöm a választ! Ha meg lesz a bringa ezekre figyelek akkor!
@milankov: Vázzal és alkatrészekkel kapcsolatban szerintem nincs mitől félned. Esetleg a kerék lehet gyenge pont, ha nem elég erős, akkor abba azért könnyebben mehet nyolcas, ha kátyút kapsz vele. Meg a fék fogjon rendesen, mert azt a tömeget lefelé meg is kell tudni állítani! :)