merev MTB -> országúti?

1-5 (5 hozzászólás)

Elküldve: 2015.01.05. 15:30 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71
Témaindító hozzászólás:

Üdv!

Lenne egy kérdésem, mégpedig az, hogy faternak van egy régi acél vázas, teleszkóptalan bringája, gumik nélkül. Azon gondolkoztam, hogy át lehetne alakítani valami országútihoz bringához hasonlító valamire. Arra gondoltam, hogy a kormányt egy koskormányra, rejtett bowdenezésű fékkarral, úgy, hogy a régi, hagyományos váltókarokat csak szimplán felteszem a kormányra, a gumikat pedig 1,5" szélesekre cserélem. Lenne valami értelme, vagy csak pénzkidobás? Az egészet kb 15 ezerből meg tudnám csinálni.

Köszi.

Elküldve: 2015.04.14. 21:10 jerryking77 

  • jerryking77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

Üdv! Hogy áll a projekted?

Én is hasonló hibrid projekten gondolkodom. Adott egy tizensok éves Scott váz, 26-os kerekekkel, és van egy kiflivé csavart merida trekking váz. A trekking kerekeket átraknám a scott vázba, csakhogy akkor a fékpofák nem a felnire fognak rá, mivel azok 28-as felnik. Létezik olyan V-fék, aminek hosszabb úton állítható a fékpofa befogatása?

Elküldve: 2015.01.05. 21:17 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@colew: A koskormány szerintem fölösleges, viszont a másfelesnél vékonyabb gumát tehetsz rá, 1,25-öset, vagy még vékonyabbat (ha van egyáltalán). Ezen kívül az áttételeken érdemes lehet variálni, esetleg megszűntetni a kistányért, aszfalton - szerintem - úgy sincs rá szükség. Aztán ha jól működik, kitapasztaltad a cuccot, akkor - megintcsak mondom, szerintem - egy könyöklővel is próbálkozhatsz. De ha úgy gondolod, h mégis átalakítod koskormányosra, azt csak a hajtómű rendbetétele és a gép kitapsztalása után tedd rá, hisz kvázi prototípust építesz :)

Elküldve: 2015.01.05. 20:32 colew 

  • colew avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 71

Nem, nem egy nagyáruházi bringa, eszembe se jutna ilyeneket fejleszteni, időt/pénzt pazarolni rá. Kb 15 éves gép, a jó öreg 3x6 Shimano SIS váltószettel, canti fékkel.

Elküldve: 2015.01.05. 19:00 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

Ilyen átalakításban nincsen tapasztalatom, de ha ez a monti valami olcsó nagyáruházi fajta, akkor szerintem nem érdemes rá pazarolni az időt meg a forrásokat, mert egy hosszabb túrán a légellenállás lesz a legkisebb problémád :). Én annak idején elég sok pénzt költöttem a Praktikeres bringámra, de ma már tudom, hogy hülyeség volt.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!