Mi a különbség nyeregcső és nyeregcső közt? 2E vs 40E?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2015.08.04. 09:24 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24
Témaindító hozzászólás:

Mi a különbség nyeregcső és nyeregcső közt egy monti esetében? Miért jó ha a gyári alu csövet cserélem Bontrager Rhythm Elite-re (csak példa)?

A példával csak azt akarom érzékeltetni hogy lehet kapni 2-3.000-ért no name csövet aluból és 20.000-ért meg még többért szintén alu csövet pl Ritchey WCS One-Bolt alu

MI a különbség? Vagy inkább úgy kérdezem: ha én a gyári csövet cserélem egy ilyen prémium csőre akkor mit érzek majd? Mert most kértem kölcsön egy Ritchey WCS One-Bolt alu csövet a gyári helyett-vesszek meg ha bármit is észleltem mint különbség. Miben jobb?

Könnyebb oké. És még?

Elküldve: 2015.08.05. 11:16 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Az idézethez nem írtam oda, hogy Sheldon Brown-tól származik, aki valami váz építő guru.

Elküldve: 2015.08.05. 10:30 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja igen! Anonimusnál a Magellánra gondoltam.

Elküldve: 2015.08.05. 10:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Attól függ menyit "lóg" ki a váz csőből. Hogy idézzem: "Egyébirányt a külső gumi a legjelentősebb tényező az út okozta regések csillapításában. A második a nyereg. Ha már itt tartunk, akkor megállapíthatjuk, hogy akinek hosszan kiáll a vázból a nyeregcső, az mind torzionálisan, mind vertikálisan sokkal kevésbé merev kerékpáron ül, mint az akinek csak egy néhány centi látszik ki". Bizony anonimus biciklije ilyen: http://www.testbike.hu/usr.php?p=mybike&uid=6529 Szerintem elképzelhető, hogy közel 2 cm-t mozog a nyeregpálca magasságában. Ehhez persze ilyen téren megfelelő nyeregcsőre van szükség. Az enyém sajnos ilyen: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15116&id=12&pp=mygl így valószínűleg kevésbé számítana a hajlékonyabb nyeregcső. Bár annyira nem is hiányzik. :-)

Elküldve: 2015.08.05. 09:32 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@dr.anonimus: Jaj, 2 centit rugózik (azaz meghajlik) a nyeregcső? Lehet én vagyok lökött vaskalapos, de azonnal hajítanám kifele az ilyet, mint "túl gyenge a súlyomhoz".

Elküldve: 2015.08.05. 07:39 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Hogy mivel tud többet egy 25ezer ft-os KCNC Ti Pro Lite szkandium cső, mint egy Zoogie alumínium kb kétezerért? A válasz rendkívül egyszerű, a lényegesen különböző alapanyag miatt könnyebb és rugalmasabb. Számottevően. Rendesen ki van húzva a cső a vázamból az igaz, de kb 2 centi(!!!) rugózása van, még úgy is hogy tubeless miatt baromi alacsony nyomással és ez által megnövekedett komforttal megyek. Ha csak a tömeg nem fontos akkor nem érdemes ekkora összeget rászánni, de egy jobbféle nyeregcső igenis számottevő mértékben tudja csillapítani az út felől érkező rezgéseket. Meg kell találni az arany középutat.

Elküldve: 2015.08.04. 22:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@voga34: Ez egy öröké visszatérő és érdekes kérdés. Vajon mennyit számít, az alkatrészek alapanyaga tágabban a komfort, szűkebben a rezgés elnyelés vagy bizonyos irányú rugalmasság terén? Milyen a viszonyuk más összetevők hatásához, mint például a gumi szélessége és nyomása? Erről eszembe jut a nyolcvanas évek vége, amikor az Hi-Fi rendszerek igazi virágzása elkezdődött nálunk. Vajon a bakelit lemez nyújt-e igazi hangélményt? Már azalatt a két-háromszáz lejátszás alatt, amíg a lemez még minősíthető hangot produkál a legyártás után. Vagy a kompakt kazetták (tudja-e mindenki mi az? :-))? Esetleg az újabb CD technika? A metál vagy krómdioxidos kazetta változatok? Az AKAI, Aiwa, Sony (fúj, a kommersz mindenit), Marantz? Esetleg a Nakamichi audiofil termékei? Volt aki határozottan halottat a különbséget, volt aki egyáltalán nem. No de térjünk vissza a biciklihez. Keith Bontrager elég jól megírja véleményét a kényelemről, a vázak anyagáról, stb. http://www.yasec.hu/muhely/vazmerevseg.htm Nem hiszem, hogy én bármiben is tudnék olyan szakszerű és megalapozott okfejtésekbe bocsátkozni. Így az Ő véleményével egybecsengve, színtisztán logikai alapon és néhány hasonló okfejtés elolvasása után a következő eszmefuttatásba kezdenék. Ha a kényelmet leszűkítjük az "út" felől érkező (kicsi-nagy) rezgések elnyelésének képességére, akkor a váz, a nyeregcső, a kormány elégé hátul helyezkedne el a sorban a hatékonyság terén. Gumi, ahogy fent már említettem. Kerék és főleg annak fűzése. Valamint a nyereg. Ezek bizony elöl. Ha nem országútiról és rokonairól beszélünk, akkor meg a különböző rugós tagok állnak az első helyen. Talán nem véletlen, hogy a terepen senki sem egy karbon nyeregcsőtől vár csodát. Az sem, hogy ott széles gumit 2-3 Bar nyomáson szoktak használni. Másrészt! Nem egy-két ember állítja, hogy igenis van különbség oúti és oúti között. Nem csak olyanok, mint én aki a kirakat előtt folyatja a nyálát, hanem olyanok is akik naponta több kerékpárt is kipróbáltnak esetleg sok-sok kilométert megtéve. Vajon csak tömegpszichózissal van dolgunk? Sajnos csak egyetlen biztos módja van, hogy megtudjuk az igazságot, ha veszünk valamilyen más jellegű alkatrészt a fent nevezettek közül és lecseréljük az előzőt a biciklinken. Aztán megyünk vele egy keveset, majd megint visszatesszük a régit. És így tovább, napokig, amíg kikristályosodik a saját véleményünk. No, most én sajnálok kiadni bő 20 000 forintot, hogy lecseréljem a Spyral Analogue nyeregcsövemet (4 800 Ft) ami már így is egy upgrade alkatrész a gyenge Gepida helyet, aminek a nyeregpálca rögzítése nem az én súlyomhoz lett kitalálva. :-)

Elküldve: 2015.08.04. 14:42 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@voga34: Szia! Szerintem leginkább a gramm-mániások érezhetnek különbséget (erősebb alu ötvözetből kevesebb is elég) szerintem, meg lehet hogy egyes nyeregcsöveknél jobb a nyereg rögzítése. Nekem a vàrosi bicin pl nem elég erős a rögzítés és folyton hátra mászik az ülés idővel. Ez ellen beraktam egy bilincset az ülés aljára pluszban, kókány de beválik.

Elküldve: 2015.08.04. 12:01 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24

Én csak azt nem értem amikor fórumokon (itt is) azt írják hogy "lecseréltem a nyeregcsövet ég és föld sokkal jobb" hogy ez valami viccelődés? Mi lehet ég és föld két alu de akár alu-karbon cső között? Már azt is megkérdőjelezem hogy egyáltalán bármit is észre lehet venni, de hogy sokkal kényelmesebb azt senkinek se hiszem el.

Elküldve: 2015.08.04. 10:58 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ha már bő 20 000 forintot terveznék költeni, elgondolkoznék egy olcsóbb karbon változaton is. Igaz, nem lesz könnyebb, mint a drágább alu változatok. Egy példa, de nem akarom a boltokat reklámozni: http://zedbike.hu/termek/nev/XLC-karbon-SL-nyeregcso/id/4929 Máshol is lehet jó vétel. Sajnos a legtöbb olcsó karbon, csak félig karbon. Belül van egy alu cső "alap". Ennek több hátránya, de egy előnye is van. Bátrabban rögzíthető a bilinccsel. Egy vélemény a "hibrid" nyeregcső jobb képviselőjéről: http://www.bikeradar.com/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-bontrager-race-x-lite-acc-11-42829/

Elküldve: 2015.08.04. 10:39 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Egyébként a beállítása nem jobb, mint egy olcsóbb (pl. Spyral Analogue) nyeregcsőnek. Viszont a nyeregpálca (ahogy a Bontrager honlapon is írják) szélesebben fekszik fel, ami előny. Ha már nyeregpálca rögzitési mechanizmus, akkor ezek a fajták jobbak. http://www.bontrager.com/model/00286 http://ritcheylogic.com/road/seatposts/wcs-1-bolt-0mm-bb-black-seatpost.html http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_de,854,4600,detail.html stb. Legalábbis a könnyebb rögzítés szempontjából.

Elküldve: 2015.08.04. 10:30 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

7075-ös alu. Nem tudom ez mennyit számít valójában, de Castor véleménye alapján (akinek 7050-es alu nyeregcsöve van) kényelmesebb, mint a 6061-es amit az olcsóbbakhoz használnak. http://www.testbike.hu/velemeny/nyeregcso/ritchey-wcs-link?rvid=56250

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!