@voga34: Ez egy öröké visszatérő és érdekes kérdés. Vajon mennyit számít, az alkatrészek alapanyaga tágabban a komfort, szűkebben a rezgés elnyelés vagy bizonyos irányú rugalmasság terén? Milyen a viszonyuk más összetevők hatásához, mint például a gumi szélessége és nyomása? Erről eszembe jut a nyolcvanas évek vége, amikor az Hi-Fi rendszerek igazi virágzása elkezdődött nálunk. Vajon a bakelit lemez nyújt-e igazi hangélményt? Már azalatt a két-háromszáz lejátszás alatt, amíg a lemez még minősíthető hangot produkál a legyártás után. Vagy a kompakt kazetták (tudja-e mindenki mi az? :-))? Esetleg az újabb CD technika? A metál vagy krómdioxidos kazetta változatok? Az AKAI, Aiwa, Sony (fúj, a kommersz mindenit), Marantz? Esetleg a Nakamichi audiofil termékei? Volt aki határozottan halottat a különbséget, volt aki egyáltalán nem.
No de térjünk vissza a biciklihez. Keith Bontrager elég jól megírja véleményét a kényelemről, a vázak anyagáról, stb.
http://www.yasec.hu/muhely/vazmerevseg.htm
Nem hiszem, hogy én bármiben is tudnék olyan szakszerű és megalapozott okfejtésekbe bocsátkozni. Így az Ő véleményével egybecsengve, színtisztán logikai alapon és néhány hasonló okfejtés elolvasása után a következő eszmefuttatásba kezdenék.
Ha a kényelmet leszűkítjük az "út" felől érkező (kicsi-nagy) rezgések elnyelésének képességére, akkor a váz, a nyeregcső, a kormány elégé hátul helyezkedne el a sorban a hatékonyság terén. Gumi, ahogy fent már említettem. Kerék és főleg annak fűzése. Valamint a nyereg. Ezek bizony elöl. Ha nem országútiról és rokonairól beszélünk, akkor meg a különböző rugós tagok állnak az első helyen. Talán nem véletlen, hogy a terepen senki sem egy karbon nyeregcsőtől vár csodát. Az sem, hogy ott széles gumit 2-3 Bar nyomáson szoktak használni.
Másrészt! Nem egy-két ember állítja, hogy igenis van különbség oúti és oúti között. Nem csak olyanok, mint én aki a kirakat előtt folyatja a nyálát, hanem olyanok is akik naponta több kerékpárt is kipróbáltnak esetleg sok-sok kilométert megtéve. Vajon csak tömegpszichózissal van dolgunk?
Sajnos csak egyetlen biztos módja van, hogy megtudjuk az igazságot, ha veszünk valamilyen más jellegű alkatrészt a fent nevezettek közül és lecseréljük az előzőt a biciklinken. Aztán megyünk vele egy keveset, majd megint visszatesszük a régit. És így tovább, napokig, amíg kikristályosodik a saját véleményünk.
No, most én sajnálok kiadni bő 20 000 forintot, hogy lecseréljem a Spyral Analogue nyeregcsövemet (4 800 Ft) ami már így is egy upgrade alkatrész a gyenge Gepida helyet, aminek a nyeregpálca rögzítése nem az én súlyomhoz lett kitalálva. :-)