Más lesz a kerék merevsége vagy vmilyen tulajdonsága vagy csak máshogy néz ki a kerék?
Más lesz a kerék merevsége vagy vmilyen tulajdonsága vagy csak máshogy néz ki a kerék?
Talán nem annyira offtopic:
http://chomabicycles.com/szolgaltatas/kerekfuzes/
Itt 16 féle kerékfűzés található ha végigkattingatjátok. Leírás és ábra is van hozzá. (részemről a hópehely csavart 3 keresztre fűzés ledobta az agyamról az ékszíjat).
@Csokimánia: köszi a választ az első linket már láttam a msáodikat meg sztem el mentem:)
Egy "kis" olvasnivaló: http://bikemag.hu/tech/utazas-a-kerek-korul-avagy-a-kerekek-felepiteserol-es-kerekfuzesrol-mindenkinek
Az eBIKE kalkulátorán kívül van még egy arra érdemes,ezt is sokan kedvelik: http://www.sapim.be/kullo-kalkulator
Remélem tudtam segíteni valamit.
@pocokdirt: ebike-n van küllő számító program valahol azzal csináltam.
@spank309: Az valószínűleg azért volt, mert fűzés után 'helyre rázódnak' a küllők és sokat lazultak a folyamat során. Nekem valamennyi kerekem esetén egy-két hét használat után át kellett futni a küllőkön, mondhatni természetes : )
@spank309:és te hogyan állapítod meg v számolod ki h mekkora küllők kellenek a 4 v 3 keresztes füzéshez mert azt tudom h az agy átmérője és a felni belső átmérője kell de mi szerint kell kiszámolni h milyen hosszú legyen a küllő
Nálam a 4 jobban bizonyított mint a 3, amit én fűztem 4 keresztel csináltam, 1 évig nem nyúltam hozzá, de amikor lusta voltam elvittem boltba és befűzettem ott 3-al csinálták, hát 1 hónapot se bírt és már 8-as volt benne.
@Teos: köszi az infokat és akk szted street-re v parkra mind1 milyen fűzésű a kerék v a 3 keresztes jobb?
Ja és azt kifelejtettem, hogy annyival mondjuk nem érezhetően merevebb, de nem is érezhetően nehezebb a kerék (mint a legtöbb grammmániás szerint), mint amennyivel több kereszt van a kerékben. Komoly indok kell ahhoz, hogy valaki direkt ilyet csináltasson magának.
Igazából a négy keresztes fűzés alig merevebb, mint a sima három keresztes. De hajtás és fékezési erők átadása szempontjából jobb, mivel így a kerékagy radiálisan, vagyis sugárirányba adja át az erőket a felninek. így jobb a hajtáshatékonyság és tárcsafék (vagy bármilyen agyfék) esetén a fékezés hatékonysága. Viszont ha oldalmerevségre jobb kereket akarsz, akkor inkább fűzz csavart küllős kereket, mint néhány "elvetemült" fixis.