Sziasztok. Valószínűleg elég hülye kérdést fogok feltenni, de sajnos nem igazán értek hozzá. Szóval a kérdés az lenne, hogy hogyan tudom megállapítani az interneten egy hajtóműről hogy az jó-e országúti biciklihez??? Köszönöm előre is. Norbi
Sziasztok. Valószínűleg elég hülye kérdést fogok feltenni, de sajnos nem igazán értek hozzá. Szóval a kérdés az lenne, hogy hogyan tudom megállapítani az interneten egy hajtóműről hogy az jó-e országúti biciklihez??? Köszönöm előre is. Norbi
@Pistike90: A trekking váltó úgy-ahogy el fogja vinni. Nincs akkora fogszám különbség közöttük. Állítnani azért kell majd rajta. Persze nem lesz tökéletes, de kezdésnek elég csak a hajtóművet cserélni. Ha már váltót cserélsz, akkor már váltókart is érdemes, ami elég drága móka lesz. (Az egyenes kormányos országúti kar nem olcsó.) Esetleg még nézd meg az Altrix-ot is. A négyszöges olcsóbb, mint amiket linkeltél (igaz lehet hogy nehezebb is), az ISIS-es is olcsóbb és jobb is, de akkor középcsapágyat is kell már cserélni.
Trekkingre lehet felszerelni országúti hajtóművet? Illetve milyen egyéb átalakítás kell hozzá? Gondolom váltó... http://www.probike.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=31102&category_id=1051&option=com_virtuemart&Itemid=71 http://www.probike.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=31452&category_id=1051&option=com_virtuemart&Itemid=71
Ebben a kettőben gondolkoznék, ha rátudnám rakni.
Hagyományos hajtás esetén a nagytányér lehet: 60,56,55,54,53,52fogas, kistányér lehet: 42,39,38fogas, compact hajtásnál nagytányér lehet: 52,50,48,46fogas, kistányér: 42,38,36,34 Tripla hajtásnál a jellemző: 53-42-30, 52-42-30, 52-39-30, 50-39-30....ezek csak a legelterjedtebbek, de számtalan kombináció szóba jöhet.... És valóban az outi hajtások 5karosak (pl campánál 4kar+az 5.kar a hajtókar:), a MTB régiek 5, mostaniak 4, (vagy akár 3 pl: FSA) Lyukkör: Shimano/Sram: 130mm, campagnolo: 135mm, Compact: 110mm, Tripla hajtás: 130 és 74mm, Pálya hajtás: általában 144mm.......
Az FC-M131 az Tourney:( elvileg MTB, de arra se ajánlanám nyugodt szívvel:(
@norbert92: Az valóban nem országúti, de még csak MTB sem. Talán rekreációs, vagy hogy hívják ezt a Shimanonál.
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. Akkor ez nem országúti pl ha jól sejtem: SHIMANO FC-M131??
@norbert92: A tipikus országúti hajtókarhossz 172,5 mm, míg MTB-n ugyanez 175 mm. Illetve a lyukkörök is másak. Régi MTB is 5 karos volt. Mivel sokféle lyukkör van (most nem sorolnám föl az összeset), így az a legjobb, ha megkérdezed, hogy a kiszemelt példánynak milyen és utánanézel/megkérdezed, hogy az akkor mi. Egyébként láncvonalban is van még eltérés.
még annyit tennék hozzá az előttem szólókhoz hogy a modernebb mtb karok 4karúak, az országútik pedig 5karúak
Ahogy "1" is említette általában 2 tányérosak,legalábbis a régebbiek, és ezek ilyen 42-52 tányérosak,de nem mind,meg négyszögtengelyesek.
Országúti hajtómű is lehet három tányéros.
Leginkább talán az áttételezésről lehet felismerni. Az MTB/trekking bicajokra a legnagyobb tányéron max 48 fog van. Tehát ha a kiszemelt hajtómű nagytányérja 48 fogas, vagy annál kevesebb, akkor ilyen jelelgű bringára való, ha pedig ennél több, akkor Outi, hiszen azoknál jóval erősebb áttételeket használnak. Persze kivételek akadhatnak :)
Országúti hajtómüvek leginkább 2 tányérosak.Meg a monoblokkodnak kell hogy jó legyen.ne legyen túl hosszú.nekem is ez volt a bajom.