Miért ereszt állandóan a hátsó kerék?

1-8 (8 hozzászólás)

Elküldve: 2012.09.19. 18:44 dominator86 

  • dominator86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A következő a probléma a biciklivel: egyszer menet közben a hátsó kerék (decathlonos olcsó belső + valamilyen 3 betűs cseh külső) egy pillanat alatt leeresztett. Kerestem a lyukat, nem találtam, vettem másik belsőt bele, 890-ért 2db, szintén decathlon. Ez a következő felfújáskor adta meg magát, szóval vettem 2000/darab-ért előre és hátra is Schwalbe belsőt, gondoltam, ezzel nem lehet baj. Most a helyzet az, hogy ha a kereket felfújom 3-3,5 bar-ra, lehet vele menni, kb. 1 óra alatt 2 bar-ra csökken benne a nyomás de rejtély, hogy miért. Utána eltesszük a biciklit másnapig, esetleg harmadnapig és teljesen leereszt, miközben nincs használva. Lyuk nyilván nincs benne, különben fel sem tudnám fújni, jól gondolom? Akkor meg mi lehet a baja? (Ugyanezen a biciklin az első kerék is leereszt szép lassan, de nem teljesen, pár nap alatt a 3,5 bar-ról mondjuk 2-re, de menet közben ezt észre sem venni.)

Elküldve: 2013.02.17. 17:50 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Szedd le a külsőt és a belsőt is! Szedd le a felniszalagot is! Ujjal menj végig a felnin, keress fémszilánkot (sojra), és közben nézd hogy a küllőanyák hátha esetleg kiállnak.

A sorja és a küllőanya kiállás a legnagyobb belsőgumi gyilkos.

Utána nézd meg a külsőgumi belsejét végig lassan hátha egy tüske.

Amit leírsz az tipikusan felni probléma és nem a belső gumival van baj.

Elküldve: 2012.09.20. 01:07 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

Szedd le a külsőt , fogj egy finom rongyot és húzd végig a külső gumi belső falán. Ahol megakad ott lesz benne a tüske! Leginkább egy tűvel fogod tudni kibányászni belőle. Ha nem akarod javítani a belsőd akkor vegyél bele egy CST 2.2-2.4 DH belsőt , vastagabb a fala mint a normál belsőknek , ezáltal a tüskék is kevésbé szúrják át.

Defektvédelemre nincs tökéletes megoldás , de van amivel a lúzer defektek kivédhetőek.

  • A felnid belső peremét szigszalaggal tekerd körbe , így nem jut be fémspén , kosz , víz , semmi. Erre a már szigetelt rétegre tedd a felniszalagot (a magas keréknyomás miatt ez nélkülözhetetlen).
  • A szelepszárra egy darab előzőleg eldefektelt belső darabját érdemes ráhúzni , így nincs esélye a magas nyomásnak annyira kivágnia a szelepszár tövét a felni szelep-pereménél.
  • A Continental monti külsők hajlamosak elfordulni , egy ilyen elfordulás azonnali szelepszár szakadást tud okozni (kivéve a conti belsőknél amik fémházas szelepekkel vannak szerelve) ami az út szélén nem javítható! Ezt elkerülheted 2 réteg szigszalaggal amit a szelepszárra tekersz , így elfordulás esetén csak a szigszalagot gyűri fel. Hátránya , hogy nehezebb pontosabb behelyezni a belsőt.
  • Tekerés után érdemes átnézni a kereket a kisebb tüskék miatt amik belenyomódhattak bármikor a gumiba.
  • Megfelelő nyomás mellett nagyon nehéz annyira felütni a kereket , hogy kígyóharapásos defektet kapj!
  • Minden defekt után (kivéve szelepszár szakadásos és kígyóharapás esetén) érdemes átnézni a külső gumi belső felét , hátha még mindig benne van a tüske , szilánk , bármi.

Ezeket betartva is lehet defekted , de nem kell elhasználnod rá egy tucat belsőt mire rájössz hol a hiba.

Elküldve: 2012.09.19. 22:58 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Leírás alapján tuti a külsőben maradt valami, ami vidáman szétszúrkálja az összes csere belsődet. Elég drága és bosszantó játszadozás.

Elküldve: 2012.09.19. 20:34 pakesz75 

  • pakesz75 avatar
  • sima XC-s
  • Nagyonodamondók társasága csapat
  • Nagyonodamondók társasága csapat
  • hozzászólások: 120

Vannak olyan ritka sz@r anyagú belsők, ami nem lyukas , csak annyira ritka a szerkezete, hogy azért ereszti el a nyomást. Ez melegben jobban előjön.Hidegben kevésbé jellemző...

Elküldve: 2012.09.19. 19:10 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@dominator86: Ilyen velem is előfordult már.Nézd meg víz alatt ereszt-e a szelep mert ilyen is lehet.Sőt ha esetleg már javított gumiról van szó akkor meg nézd meg alaposan a foltnál is,mert olyan is fordult már elő velem hogy a folt mentén eresztett nagyon minimálisan de eresztett.

Elküldve: 2012.09.19. 19:02 BluElefantino 

  • BluElefantino avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

vedd ki a belsőt és nézd meg vízben hogy bugyborékol-e valahol.

Elküldve: 2012.09.19. 18:56 László97 

  • László97 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 32

Lehetséges, hogy olyan kis lyuk legyen a belsőn, ami nagyon lassan enged le. Egy ismerősöm tavaly 23km-t tekert lyukas belsővel, mert olyan lassan engedett le neki. Én mindenekelőtt azt tanácsolom, hogy ellenőrizd a külsődet kívülről és belülről is. Ezt úgy a legegyszerűbb ha ujjadat végighúzod rajta (belülről). Lehet van a külsőben valami apró tüske amit nem vettél eddig észre és csak nagyon apró lyukat csinál. Vannak ún. lassú defektek...Valamint felnit is nézd meg, helyén e van a szalag vagy ha esetleg érzed, hogy az egyik küllő böki a kezed ha végighúzod a felnin akkor az is lehet az oka a gumi leeresztésének.

Kiszedett belsőket megnézted, hogy hol eresztenek esetleg nincs e rajtuk defekt?

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!