Hogy lehet ezen segíteni? Új teló, tiszták a becsúszók és meg is vannak olajozva. Álló helyben picit megragad, nem puhán indul meg befelé a szár. Kössz az ötleteket.
Hogy lehet ezen segíteni? Új teló, tiszták a becsúszók és meg is vannak olajozva. Álló helyben picit megragad, nem puhán indul meg befelé a szár. Kössz az ötleteket.
@houchin: ezennel ünnepélyes keretek között búcsúzom a topictól, az okoskodó faszságokra nem vagyok kíváncsi.
@Suhanc_T3700:Kijavítottam a posztomat. Az meg h nagyon "vékony" olajat tesz az ember a teló lábába kenés gyanánt, nagyon nem mindegy! Ugyanis ha nagyon híg akkor kb semmit sem fog kenni, mivel azonnal lefolyik a láb aljába. Ha túl sűrű akkor meg fel sem fogja venni rendesen a becsúszó, és szintén a láb aljában marad, ha még is feljut a perselyekhez, akkor meg "ragadni" fog a teló, mivel nagyon nagy lesz az ellenállása.
Ergó, még mindig nem hülyeségből rakják a 10W olajat a lábak kenésére.
Az meg h csillapítási részbe milyen viszkozitású olaj megy, megint már kérdés.
@Gege: Rosszul tudod... a W előtti szám a hideg olaj viszkozitását jelöli, és minél kisebb a szám, annál kisebb az olaj hidegen mérhető viszkozitása. Magyarra lefordítva a 10W-s olaj "szobahőmérsékleten" sűrűbb, mint az 5W-s olaj. A lehető "legvékonyabb" olaj, vagyis a leghígabb a 0W-s lenne, de az hogy jó-e vagy sem, azt eltudja ő is dönteni a teló mozgásából, nem olyan biztos, hogy hülyeséget csinált.
Elírtam bocsának! Az 5W jelenti a szobahőmérsékletet, míg a 40 a motor üzemi hőmérsékletét. De akkor sem lesz jó, mert az 5W kevés hozzá. Nem hiába használ minden cég minimum 10w olajat a lábak kenésére.
@houchin: Eszednél vagy te? Ezek szerint fingod sincsen h mit jelent a 5W40..... ez multiviszkozitású motor olaj, ami azt jelenti h alap állapotban (szobahőmérsékleten) 40W, míg a motor üzemi hőfokán pedig 5W. Ergo ezzel már most sokkal szarabbul fog mozogni, mint eddig. Söt szinte semmi kenést sem fog adni, mivel olyan sűrű, h csak a láb alján fog maradni!
Na ez engem is érdekel, idáig csak "városi legendák" szóltak róle de igaz!
Itt is találsz: http://www.youtube.com/watch?v=b2kjQXOgoGI
Én is megcsinálom biztosan :)
Sziasztok! Nekem is ilyen villám van. Karbantartás céljából leírná- e valaki, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni lépésről lépésre? Mert még én soha nem csináltam ilyet! Nem merem elkezdeni,nem akarok elrontani semmit! Viszont szervízbe sem akarom cipelni a bicót minden kisebb-nagyobb beállítgatásokért! Előbb-utóbb úgy is meg kell tanulni! Írtátok, hogy nem nagy dolog, de igazából még nagyon kezdő montis vagyok! Felületes még a tudásom! Szóval, hogy kezdjek neki? Mire figyeljek? A zsirozás, olajozás, hogyan, miként? Stb. Az angol nyelvü leírással sajna semmire nem megyek! Emiatt nem akartam új topikot nyitni! Nem tudom, hogy jól tettem e!
@meridásgaluska: na végül 5w40es olajat löttyintettem bele, az volt kéznél. hidegben legalább nem lesz kőkemény. 10 perces történet, vágjon bele bátran bárki. ja, a gyárban nem tettek bele olajat, kb egy csepp ha kikönnyezett belőle. ehh...
@houchin: nem azt mondtam h gyári olaj kell bele hanem a sűrűségére értettem bocs ha félreérthetően fogalmaztam
csak okulásképp, autósboltban a benzinkúti ár akár negyedéért megkapod ugyanazt az olajat :DDD
amit a lábba töltesz annak szinte mind1 h milyen, benzinkúton veszel egy nem túl olcsót és beletöltöd a lábba 10ml 15w-s van a gyárinak megadva ha olyat töltesz bele vagy mást akkor sem lehet baj a csillapításban lévőt meg újonnan nem kell piszkálni szétszedés:az alján lévő csavarokat kitekered de úgy hogy még benne legyen a telóba (a csillapításállítót szedd ki előtte simán kihúzod) megütögeted és bentebb mennek a csavarok. kicsavarod és szétjön
@houchin: Engem is érdekel,nekem is nehezen indúl.Szét szedhető saját kezűleg is?
@MattsMerida: akkor elvileg ATF olaj is jó bele? nincs valahol infó arról, hogy a gyári olajoknak mik a paraméterei?
Én annó a dart 3-ba, Mol benzinkúton vettem olajat, mégpedig hidraulikaolajat. Ezt használtam a dart3-ba. Az olaj neve: Hidro HME, szürke flakonban van, 1300 Ft körül, bevált a cucc! Minden jót!
@meridásgaluska: milyen olajat töltsek bele? meg van adva a gyári RS olaj hozzá, de ennyire nem akarom túlbonyolítani. motorolaj? hajtóműolaj? hajtóműolaj munkagépekbe? ebben a sorrendben egyre vastagabb.
át kell zsírozni+olaj a lábakba mert nincs elég kenése gyárilag