Miért jó szinte feküdni a bringán?

1-10 (10 hozzászólás)

Elküldve: 2013.07.24. 10:12 tib82 

  • tib82 avatar
  • sima XC-s
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • hozzászólások: 37
Témaindító hozzászólás:

A kérdésem csak annyi, hogy miért van az, hogy a nyeregcső az egekbe ki van húzva a kormány pedig a felső cső alatt, még a stucni is lefelé áll és most MTB-ről van szó. Szerintem ez rohadt kényelmetlen testpozíció, ha felfelé tekersz nyílván kicsit könnyebb, hogy nem esel hátra olyan könnyen, de egyenes úton, vagy lefelé iszonyat kényelmetlen lehet. Rengeteg bringa fotót látok ilyen paraméterekkel, vagy mindenki nyakigláb? :)Hogy lehet így akár 10-20 Km-t megtenni, leszakadna a derekam. Láttam már 1-2 MTB XC futamot, de ott a versenyzők nem ilyen pozícióban tekernek, nincs a stucni megfordítva, nem értem, talán jobban néz ki így?

Elküldve: 2013.11.11. 16:01 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@gentile: hiába nevetségesek, a versenysportban ez csak 2. szempont! Próbálj meg leengedett nyereggel feltekerni valami komolyabb emelkedőre (nem is kell nagy hegy) mert már ennyi után is érezni fogod a saját lábaidon hogy miért :) A hosszúra kihúzott nyeregcső, pedig nagyon viszonyítás kérdése. Amit már itt korábban olvastam valakinél az is teljesen jogos, hogy a versenyzők gyakran az optimálisnál eggyel kisebb vázmérettel mennek, mert az jobban irányítható és könnyebb is, és így már nagyon hosszúnak kell lennie a nyeregcsőnek, hogy ideális magasságban legyen a tekeréshez.

Visszatérve a topic fő kérdéséhez, hogy miért van lefelé fordítva a stucni: ezt főként 29"-os bringákon alkalmazzák, mert ezzel lejjeb tudják vinnia kormányt, és kemény mászások alkalmával ez rengeteget jelent! Hogy a profiknál ilyet miért nem látni, arra pedig az egyből tudja a választ aki egy kicsit is követi a mai profi MTB sportot: egy ELIT versenyzőnek (nem nálunk, Mo.-n) minimum van 3-4 verseny MTB-ja amit csak versenyeken használ, persze mindegyik más beállításokkal, más áttételekkel, sőt valakinek még össztelós is van a tarsolyába (főleg maratonozóknak), így nincs szüksége lefordított stucnira, mert minden pályához az arra pont ideálisan összeállított gépet választja :)

Elküldve: 2013.11.11. 14:30 pranksta 

  • pranksta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 86

azt hittem, valami rekus topik lesz :D ne zargassuk a halottat! nem véletlen lett az..

Elküldve: 2013.11.11. 13:24 gentile 

  • gentile avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Nevetségesek ezek a 60 cm-re kihúzott nyeregcsövek. Úgy néznek ki rajta, mint majom a köszörűkövön.

Elküldve: 2013.07.24. 12:00 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@tib82: Nem tudom, ki hogy szokta, de én úgy csinálom, hogy amikor rajta ülök a biciklin, a kormány pont kitakarja az első tengelyt, ebből egy elég előredőlt testhelyzet jön ki, de én ezt szeretem, ezt szoktam meg az évek alatt. Így nekem az oútin olyan 6-8 centivel van lentebb a kormány.

Elküldve: 2013.07.24. 11:49 Hankó Dávid 

  • Hankó Dávid avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 33

Ez adódhat abból, hogy nem jó vázméretet választanak, de egy versenyző jobban kedveli a kisebb vázat, mivel az jobban kezelhető. Máshova kerül a súlypont, jobban a középrész felett tud ülni, ez eredményezi a jobb és hatékonyabb tekerést is (nem hiába van megszabva pl.: triatlon versenyen, hogy mennyivel hátrébb kell ülni mint a középrész). Igaz kényelmetlenebb valamivel mint ha szinte egyenes derékkal ülne rajta az ember de minden edzettség kérdése, ilyen esetben rendelkezni kell megfelelő törzsizomzattal. Személy szerint nekem kényelmesebb ha a nyereg magasabban van mint a kormány, pl.: kb 12-14 cm magasabban ülök mint a kormányom legalacsonyabb pontja. De ez adódhat abból is mivel rengeteget outizom és hozzá szoktam az ilyen beállításokhoz.

Elküldve: 2013.07.24. 11:33 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

29-es gépeken divat lefelé fordítani a stucnit, különben az egekben lenne a kormány, és inkább nézne ki tanyabikenak, mint sportgépnek.

A mászás fizikáját gondolom értitek. Na, pontosan azért van ennyire leültetve az orra a gépeknek.

Elküldve: 2013.07.24. 10:21 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@tib82: ja, tt mtb. :D

Elküldve: 2013.07.24. 10:17 tib82 

  • tib82 avatar
  • sima XC-s
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • Mecseki Hegyi Menők csapat
  • hozzászólások: 37

Én csak mindig röhögök az ilyen képeken és nem értem :)

Elküldve: 2013.07.24. 10:16 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Józan parasztival: Ilyet azok csinálhatnak, akik aszfalton mennek mtb-vel, és visszafújja őket szél. A bringacsere lehetne az üdvözítőbb szerintem.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!