Miért lett ilyen drága a Rock Shox?

1-28 (28 hozzászólás)

Elküldve: 2011.12.29. 13:42 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381
Témaindító hozzászólás:

nézegettem a 2012-es telókat és azt vettem észre, hogy ugye dart és tora nincs hanem a dart helyett bejött az XC. Az xc meg 30/32mm-es becsúszókkal jött és lock nélkül ha viszont lockal veszed a 32mm-t akkor 50e forint és meg a dart 3-t 27ezerért vettem lock outtal igaz az 28mm-es. Miért van ez? ja és még 1 gondolat- autókhoz 1 fék annyi mint keróhoz 1 fék és sokkal nagyobb és erősebb, meg általánosan is van aki 1millióért vesz autót (ami jó is ésa többség ezt az árkategóriát veszi) viszont keró is van ennyiért amibe kevesebb anyag van kisebb stb. én azt érzem hogy minden alkatrész, keró ára egy átverés és sokkal olcsóbban is eladhatnák csak mi veszzük meg

Elküldve: 2011.12.31. 00:08 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@csepregi: De akkor is ki lehet fogni olcsóbbat,akcióst!

Elküldve: 2011.12.30. 18:57 Kraslan 

  • Kraslan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 96

@csepregi: Hiába sok, még mindig olcsóbb kint és nagyon sok az akció.

Elküldve: 2011.12.30. 17:22 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@csepregi: Hát van benne valami!

Elküldve: 2011.12.30. 02:12 csepregi 

  • csepregi avatar
  • DH/Freeride arc
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • leszaromcsakbiciklizzünk csapat
  • hozzászólások: 62

külföldi vásárlások? januárban 308ft volt egy font, most 369 szóval én inkább kihagyom... mondjuk lehet egy év mulva 400 fölött lesz, és ennél is csak szarabb lesz a forint

Elküldve: 2011.12.29. 23:46 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Kraslan: Az biztos külföldi vásárlással jobban jövünk ki!

Elküldve: 2011.12.29. 19:07 Kraslan 

  • Kraslan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 96

@Krupcheck: És mennyire igaz. Asszonkámnak most rakunk össze egy Jó kis merevfarút, SLX-XT szinten, kb. 150-ből megáll a cucc úgy, hogy nem kommersz váz, úgy néz ki a telón lesz csak kicsit spórolva, az is Rock Shox Recon szintet jelent :D Figyelni kell, nézni külföldön is az árakat és jól lehet kijönni. Németben pl. a komplett SLX szett 75 ezer Ft környéke, fék nélkül.

Elküldve: 2011.12.29. 18:59 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@Zeke: hát akkor az is közbejátszott

Elküldve: 2011.12.29. 18:52 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@meridásgaluska: 180 Forintos U$D mellett. nem 240 Forintos áron.

Elküldve: 2011.12.29. 18:41 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@Dane95: 46 úrristen és 27ért vettem 2éve

Elküldve: 2011.12.29. 18:26 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@meridásgaluska: Most néztem meg, a legtöbb webshopban akció nélkül a dart 3 46 ezer forint, tehát nem olyan sok az a 50 ezer!

Elküldve: 2011.12.29. 18:21 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Krupcheck: "ami lássuk be már nem 40-50%, abból még befizeti a számlákat, meg enni ad a gyerekeinek". Én a leadózással együtt értettem a 40-50%-ot az meg, hogy mire költi a hasznát (például arra, hogy enni ad a gyerekeinek) az nem nagyon érdekel engem, attól az még neki haszon. @BF2 hungarolada: Én is ezen a véleményen vagyok.

Elküldve: 2011.12.29. 17:32 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

úgy, hogy még 3 helyre megy a pénz a gyártó után, úgy nehezebb olcsón összerakni bringát :( faterom bringája kb annyiba került mintha csak a hajtókart, váltót, fékváltókarokat, meg a láncot vettem volna meg normál áron

Elküldve: 2011.12.29. 17:29 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Dane95: a komplett bringák meg azért olcsóbbak, mintha összeraknád, mert a gyártók nem ilyen árakon kapják nagy tételben a cuccokat, mint te. Ők a lentebb említett negyed (vagy még annyi se) áron kapják nagy tételben (OEM). Ez az alkatrész és a kerékpárgyártónak is megéri.

De azért ha megnézitek, a komplett bringákon mindig van valami spórolás... egy egyszerűbb hajtókar (de azért ott virít egy XT hátsó váltó parasztvakításnak), egy "szérián kívüli" kerékagy, amiket ha kicserélsz, már ráfizetésben vagy ahhoz képest, ha magadnak rakod össze, és szétnézel hol mi olcsó (webshop, akció, stb), akár új cumókból is.

Elküldve: 2011.12.29. 17:25 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Dane95: "a viszonteladóknak egy jó 40-50%-os hasznuk van egy-egy bringán"

Ha olvastad, lentebb írtam, hogy előfordul még 300%-os árnövekedés is a nagyker ár és az eladási ár közt, de eleve a nagykerárra is rájön még egy áfa, aztán ha eladja a cuccot, akkor a "haszon"-ból leadózik, a maradékból, ami lássuk be már nem 40-50%, abból még befizeti a számlákat, meg enni ad a gyerekeinek.

Van valamennyi rálátásom egy bringaüzletben ezekre a dolgokra. Én is néztem nagyokat az árakon, de így összerakva már érthető. Tehát ha egy webshop vagy akárki olcsóbban ad valami cuccot, akkor az azért van, mert a fentiek közül valami kiesik (vagy behozza papír nélkül, vagy szimplán webshop és már nem kerül pénzbe az üzlet fenntartása+kevesebb ember is elég).

@Supernova: az hogy a jót kell-e megfizetni, az más kérdés. Tény, hogy ebben a sportágban az olcsó nagyon ritkán jó, de az is tény, hogy a drágább nem mindig jobb (pl. a RockShox akármilyen jó, az ára borzalmasan sok, olcsóbban is megkapható ugyanaz a minőség.)

Elküldve: 2011.12.29. 17:12 Peetii 

  • Peetii avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 21

@Dane95: nyugi, nem állt szándékomban a tescoban teleszkópot venni.:D a lényeg viszont érthető. Az új alkatrész drágább, mint a komplett bringában levő értéke. Persze nem azt mondom, hogy mindenki szaladjon a használt cuccokhoz, ott is lehet bukni. De ezt a témát kicsit elhúztam más irányba.

Elküldve: 2011.12.29. 16:55 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

Hopp az első mondat lényegét két féleképpen fogalmaztam meg bocs. :)

Elküldve: 2011.12.29. 16:55 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Peetii: Hát ez igaz,a multik kinyírják a kiskereskedőket,de szerintem olcsó,gagyi minden a Tesco-ban,bonbont vettem minőségit és le volt járva 3 hónapja-és még nekik állt feljebb,úgyhogy inkább mindent a maga helyén kell vásárolni-szerintem,de ti tudjátok!

Elküldve: 2011.12.29. 16:53 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Peetii: Nem biztos, hogy így van, de én ezt így gondolom. Nem értek a bmx-ekhez, de szerintem ez így van. De, hogy a témához is hozzá szóljak: Biztos, hogy a viszonteladóknak egy jó 40-50%-os hasznuk van egy-egy bringán, az alkatrészeket meg még több, hiszen ha egy kész bringát veszel és összeadod a bringán lévő alkatrészek értékét (a boltok áraival számolva akkor jóval többe jön ki a bicaj ára akár 40-50-ezerrel. Ezért is mondják mindig a hozzáértők, hogy nem éri meg ÚJ alkatrészekből bicajt építeni.

Elküldve: 2011.12.29. 16:34 Peetii 

  • Peetii avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 21

@Dane95: köszönöm a kis felvilágosítást. Végülis belegondolva van benne logika. De ha így nézzük, akkor pocsékolás a gyerekek részéről. Viszont ha a kerékpárépítők rájönnek, hogy a dart1 nem éri meg, akkor másfélét keresnek hasonló árban.. egy idő után csak kiüti magát a dolog és lejjebb megy az ára, hogy jobban vigyék. (gondolom én) Tanítási órán kicsit eltértünk a témától, kedves osztályfőnököm mondta, hogy a termék eljut a kiskereskedőkhöz, de ezekből szereznek a nagyobb boltok is, pl Tesco. (tudom, nem bringabolt, de üzlet mindkettő.) És a Tesco néha már azért is megy le a nagykereskedelmi ár alá, hogy többen vásároljanak ott. A kiskereskedők viszont nem tudnak annyira lemenni, hiszen nekik az nem érné már meg.

Elküldve: 2011.12.29. 16:10 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Krupcheck: Ez így van,a jót meg kell fizetni,és ahogy elnézem csak drágább fog lenní,ami meg kifutó az lesz olcsóbb!

Elküldve: 2011.12.29. 15:52 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

amit leírtatok azok mind igazak én nekem amit leírtam először, azt nevelőapám mondta. igaza van valamilyen mértékben. sok minden túl van árazva és az előbb mondta h szerinte a nagykereseknél még olcsó a termék és a kiskereskedők árazzák fel nagyon

Elküldve: 2011.12.29. 15:44 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Peetii: Pont te válaszoltál a kérdésedre. Hiszen a legtöbb DIVAT (és nem a komolyan vevős) 14 éves bmx-es gyerek rögtön első bringának megkapja a legprofibb cuccokkal szerelt vázat vagy komplett bringát. Na ugyebár ezek a profi vázak már úgy vannak kitalálva, hogy a gyártó feltételezi azt a felhasználóról, hogy már van tapasztalata és normálisan meg tud csinálni egy trükköt, éppen ezért nem rak bele annyi "felesleges" merevítést és így még súlyt is spórol vele(ami egy profi váznál ugye nem másodlagos) Tehát, ha a gyerek szarul ugorja meg a pl 180-at akkor máshol fog kapni terhelést a váz és valószínű, hogy olyan helyen ahol nincsen agyonmerevítve. Ez az én Szubjektív véleményem. :)

Elküldve: 2011.12.29. 15:05 Peetii 

  • Peetii avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 21

Ilyen téren én inkább a BMX-ekről nyilatkoznék, hisz látszik, a sok eloxált, csilli-villi cuccokért mennyi pénzt elkérnek. Egy komplett bringa itt 150-350 000körül mozog. Vegyük ezt fékrendszer nélkül. Teleszkóp, váltó, tehát az apróságok szintén nincsenek benne. Sokan adnak is értük ennyit. De az miért van, hogy 14 évesek (elnézést, nem fikázok senkit) sorra törik el a 60-70 ezres profi vázakat? Millió képeket lehet látni törött vázakról, hajtókarokról, miegymás. Én csak ebből indulok ki, hiszen még mindig elég sok DH bringát látni akár 2004-ből, szép állapotban. Azok igaz, nehezebbek, de nagyobbak is. Viszont a törött teleszkópokból sem látni annyit, mint mondjuk bmxből. Ha azt mondják, hogy egy DH, freeride bringa drága.. 700 ezer, akár több, arra azt mondom, hogy korrekt. Hiszen rendes fékrendszer, teleszkóp, a hátsó részben több csapágy, nagyobb mennyiségű anyag. Ezért gondolom, hogy ez a kategória, ha mondhatok ilyet "korrekten drága". A két kategória teljesen külön áll egymástól, de egy 60 kilós srácnak a 9kilós bringa kb annyi, mint egy 90kilós dh-s srácnak egy 23kilós bicaj. Igaz, néha az én fülem is hatfelé áll, mikor egy webshopban 2db csapágy 3alátéttel czirka 6ezer Ft, holott csapágyboltban 300Ft darabja.. és szerintem semmivel nem jobb a zöld porvédős (általában japán) csapágy, mint a helyi boltban, ahol német csapágyakat árulnak.. így ebben is van némi.. furcsaság. Teleszkópokhoz annyira nem értek még sajnos, de ezzel kapcsolatban gondoltam megosztom az észrevételeimet. Ha valaki nem ért vele egyet, én kérek elnézést.

Elküldve: 2011.12.29. 14:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Az én bringám ca. 300ezer. Rengetegszer megkaptam, hogy ennyiért kocsit is lehet venni. Én erre mindig azt szoktam mondani, hogy lehet, de megnézlek hogy mikor mész fel-jössz le avval egy hegyről, vagy egyáltalán mikor teszel meg vele karbantartás nélkül több ezer km-t.

Kraslan okfejtése helyénvaló.

Viszont jogos, hogy túl vannak árazva a cumók. Példának okáért CsepelRoyal 4* (cro-mo), ami elvileg itt készül, tehát nincs posta, vám stb (de a fene tudja).

Bolti ár: 60-70e. Közvetlenül gyártótól hozta egy csóka 30ezerért. És a zacskót ott figyelt egy 15-6 ezres gyártói eladási ár. Magyarul a boltban 4szer annyit adsz érte, mint amennyit a gyártó kap érte. És már ő is keresett rajta...

De ha belegondolsz, egy üzlethelységet meg kell venni/bérelni kell, fűteni kell, az ott dolgozóknak meg kell élni valamiből, és akkor még nem tettem hozzá hogy mennyi az adó, amit állambácsi benyel.

Nomeg magát a cuccot is elhozták valahogy ide Mo-ra, mert a legtöbb dolog nem itt készül (még a magyar márkák sem! gepida, magellan, mali és társai), vám, szállítás, és a gyártó is él valamiből.

A Rock-Shox (ha jól tudom) fix árakat ad, azaz nem engedi a kereskedőit nagyon akciózni. Evvel nyilván pont őket is védi a webshopok ellen (nekik sem lehet), meg a saját nevét is védi, hisz senki nem fog egy újonnan megjelent terméket megvenni, ha fél év múlva a feléért is megkapja.

Ezért drágák a cuccok. Hogy ez lehúzás-e vagy sem, az másik kérdés.

Elküldve: 2011.12.29. 14:37 Kraslan 

  • Kraslan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 96

@meridásgaluska: Egy topp verseny bringa legyen mondjuk 4 millió Ft. Egy ilyen szintű versenymotor 40. Egy profi rally autó, egy gyári WRC meg cirka 200. Arányos ez, csak nem a mi pénztárcánkkal.

Elküldve: 2011.12.29. 14:22 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Zeke: Ezzel én is teljesen egyetértek,de vannak rendes kereskedők is még!

Elküldve: 2011.12.29. 14:04 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

használt autó árát ne új luxusbringáéhoz hasonlítsd. autó fékhez kapsz fékkart és kábelezést is?

mindennek megvan a miértje. drága hobbi a bringázás , ezt ki is használják a gyártók és kereskedők , de még mindig nem ilyen szélsőségesen mint ahogy te látod.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!