Miért nem tudok fékezni felni fékkel esőben vagy nedves időben?

1-39 (39 hozzászólás)

Elküldve: 2023.12.02. 21:56 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72
Témaindító hozzászólás:

Van egy 25 éves KTM Life Sport Trekking kerékpárom Shimano Deore LX 570 szettel (kivéve a hajtókar az 571-s) és Ritchey Rock Comp felni pár. Azt vettem észre az utóbbi időben hogy megszokotthoz képest esős nedves időben hosszabb a féktávom mint amit megszoktam ilyenkor pl. kb. 2-t fordult a kerék mire elkezdet fogni a fék ha vizes/nedves volt a felni most legalább a duplája.Eddig egy alsó polcos fekete testű piros belsőjű bikefun fékpofát használtam gondom nem volt vele (azt hittem a probléma jelentkezésekor hogy elkopott a fékpofa és azért van ez szét szereléskor láttam még hogy még egy kicsi van még benne a kopás jelzőig) de ennek elllenére váltottam Ashima fékbetét V-fékhez - 2 komponensű a probléma megmaradt. Lemostam féktisztíval a felni oldalát és addig töröltem míg a rongy/papír tiszta nem maradt. a fékpofákat is felcsiszoltam de a probléma megmaradt. Szervízt is megjártam vele ők is értetlenül álltak a probléma előtt felninek semmi hiábaja nincsen szerintük száraz időben "harapnak" a fékek bowdenek és a bowdenházak is újak Jagwire Basics Sram/Shimano Road/MTB fék bowdenszett van fent. Felnicserét javasoltam mert már másra nem bírok/tudok gondolni ő szerintük ez nem feltétlenül fogja ez megoldani és BBB 7.000FT-s elektromos kerékpárhoz való fékpofákat javasoltak.

Szerintetek mi lehet a gond mire nem gondoltam vagy gondolt a szervíz? Előre is köszönöm a segítséget

Elküldve: 2023.12.05. 08:31 zalcsi 

  • zalcsi avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

@bl4ckv0id: Én hegyekben sokat járok v-fékes kerékpárral is. Ha jól van beállítva és a jók a fékpofák meg lehet állni vizes felnikkel is.

Elküldve: 2023.12.04. 21:07 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

@bl4ckv0id: öszvért is lehet építeni, hátra amúgy sem kell túl nagy fékerő, 100% hogy elég lenne a V-fék. Elöl egy tárcsa és rendben is van. Úgyis az első fék viszi az össz fékerő 80%-át bringán.

Elküldve: 2023.12.04. 20:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Cadre Allage: Így van, 29 és 27,5-re nincs V-fék. Igaz ezeket már "új kor szülte".

opp: Attól függ milyen régi a gép. A kérdező gépe régi így nyilván nem éri meg. Egy "utolsó generációs" V-fékes gépnél simán megérheti. Sőt írók jobbat. Asszonynak szeretnék építeni gépet és tökéletes lenne a RockRider 100-as váza, csak az a fránya tárcsafék felfogatás hiánya. Erre simán megérné az adapter, villát úgyis kéne venni, abból meg van tércsafékes.

Elküldve: 2023.12.04. 10:54 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@Csatári1: köszönöm mindenkinek a segítséget tényleg így ennek tükrében féktest cserét eszközölök,helyi szervíz tud szerezni deore br-t610-t így az fog kapni a kerékpár remélhetőleg a probléma így mérséklődni fog

Elküldve: 2023.12.04. 10:31 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@Cadre Allage: 2008/2010környékén kezdték a versenysportban idehaza a tárcsafékeket használni a 29es gépek "előfutárai"is akkor jöttek akkorra tehető(ami ugye köztudott legalábbis szerintem h 29es gépen nem volt vfék-de talán 27.5on sem..)

Elküldve: 2023.12.04. 10:29 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@opp: lassan már"varrógép műszer " a v-fék

Elküldve: 2023.12.04. 10:14 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@bl4ckv0id: a fékadapteres témában látom megválaszoltad magadnak, hogy többek között miért marhaság. És igen, miért kell egy fék problámánál egy komplett rendszer lecserélését javasolni? 2023-ban ha van egy v fékes régebbi bicód, soha nem fogja megérniátalakítgatni, max ha az építgetés a hobbid. Illetve nem tudom, hogy ti városban 40-50 km/h-val tekertek, télen, esőben is? Nem tudom, hogy nem lehet megállni egy rendes v fékkel az időjárási körülményeknek megfelelően kerékpározva... Hidd el, hogy vannak minőségben az általad ismertnél jobb alkatrészek is. És nem az a lényeg hogy régen bármi jobb volt, de itt egy régi kerékpár megjavítására kértek ötletet. Ennyi.

Elküldve: 2023.12.04. 08:58 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@opp: Az utolsó bekezdést is olvastad? Írtam, hogy nem érné meg. Az adapterrel semmi gond nincs, nézz meg pár videót a témában. Egyedül villára nincs normális megoldás, vázra teljesen jó az A2Z megoldása.

Miért jövünk ezzel? Azért mert talán 2023-ban már senki sem fog V-féket ajánlani, amikor egy alap mechanikus megeszi reggelire a régi technikát, egy low budget MT200 meg többszörösen lekörözi. Igen egy városban, heti egyszer használt libakergetőre elég a V-fék (csak legyen száraz idő). Bár már ezt se írom alá, asszony városi bicikljén is csak nyűg a V-fék, a fékbetét sem sokáig bírja.

Ne jöjjön senki azzal, hogy régen mi volt, nem véletlenül szorul ki a felnifék. Egy korhű, retro biciklin van helye, nyilván nem alakítja át az ember, de pont csak a mindennapi használatra is jobb egy sokkal hatékonyabb fék. Amúgy is alul van becsülve a fék, sokkal fontosabb, hogy biztonságosan meg lehessen állni (minden körülmények között!), mint hogy a hátsó váltó XT legyen (lásd apróhirdetések vakításai). Megdöbbentő mennyire leszarja mindenki milyen állapotú fékkel közlekedik. Csak vészfékezni ne kelljen egy hirtelen felbukkanó, szabálytalan autós miatt. Akkor a kutyát nem fogja érdekelni miért szart be a V-fék. Pedig semmi különös nem kell hozzá, csak ilyen nyirkos, esős idő. Azt is hozzáteszem, hogy régen a biciklizés szezonális közlekedés volt, rossz időben csak aki fanatikus az biciklizett, így a csodálatos V-fék hátránya sem jött ki annyira.

Elküldve: 2023.12.04. 08:27 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@bl4ckv0id: miért jöttök álandóan ezzel az átépítés marhasággal? Egy városi bringán egy tisztességes vfék, jól beállítva fog annyit érni mint egy hulladék alsópolcos tárcsafék. Főleg azzal az adapterrel remek ötlet a tárcsafék "upgrade" :D Használtál már olyat? Ipari hulladék az egész. Meg amúgyis teljesen racionális rádobni minimum 50ezret fékátalakításra, egy 70 ezret esetleg érő kerékpárra. Nem offenzíven, de kicsit átgondoltabb tanácsot is lehetne adni, a kevesebb pedig néha több ;)

Elküldve: 2023.12.03. 23:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Csatári1: Az a baj ezzel a nyirkos és hideg, esős idővel, hogy drasztikusan csökken a felnifék hatásfoka. Átmenetileg használtam a jelenlegi biciklimen V-féket és száraz időben még fogott a fék, esőben csak visított, de nem volt valami nagy fékerő. Ekkor untam meg a dolgot és vettem meg először a mechanikus Shimano tárcsafékeket, majd pár hónap múlva jött a hidraulikus tárcsafék szett. Azóta mentem már komoly felhőszakadás alatt is vele, fékez ahogy kell.

Én elgondolkodnék a tárcsafékre átállásra. Adaptert lehet kapni olyan vázhoz, amin nincs gyárilag (a2z) csak az a baj, hogy nem olcsó és ehhez jönne plusz az agycsere is, mert gondolom a kerekek sem támogatják. Így nem már nem érné meg egy ilyen koros biciklire költeni vagy bolhán nézni mindent hozzá.

Elküldve: 2023.12.03. 21:28 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@Cadre Allage: én mindig azt használom az elsőt kontrás-patkófékes kerékpáron tanultam meg kerékpározni így maradt meg ez a szokás a hátsót akkor szoktam mikor hirtelen kell megállni és egyszerre szoktam használni az első fékkel ilyenkor vagy ha nagyon fel vagyok pakolva és nem akarok orra esni így a lassú ereszkedéshez hosszabb biztonságos féktávhoz szoktam használni

Elküldve: 2023.12.03. 21:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@sandorp9: nálunk is az Edzésen azt "tanították" hogy inkább csak az első féket húzzuk...Makky sd ultimate vfékeket horror áron adják az ebayon...!!!(de lehetséges h elgondolkodom hogy a mostani bringára azt cseréljem/szereljem csak kell hozzá fékkar pár ugye a testpár ésa(gésa) felnis abroncspár

Elküldve: 2023.12.03. 20:04 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@Csatári1: volt egy elég híres dh-s Srác, aki azt mondta, hogy a fék a buziknak való… Poént félre téve a Ritchey vagy BBB tere stop fékbetétei egész jók vizes időkben is

Elküldve: 2023.12.03. 18:55 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@Cadre Allage: SD Ultimate! Az A fék! :) Persze a hozzá való fékkarral! Ipari műremek! Egyik bringámon még az van, csak kár hogy a sarokban porosodik csak... Vizes időre a legjobban fogó betét nekem a kék Ritchey volt. De a felnit is olyan sebességgel koptatta, hogy "öröm" volt nézni! A piros kevésbé ette, de még az is fogott azért elég jól. Amúgy meg menni kell, nem fékezni! :)))

Elküldve: 2023.12.03. 17:59 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Csatári1: figyelj, én nem távgyógyítok, csak megosztottam egy tapasztalatot. Vitázni, hogy "mikor mi volt és az miért és most meg miért nem..." főleg nincs értelme. Ha tudsz tegyél fel egy másik féket, azzal sok mindent ki fogsz tudni zárni. Ha nem boldogulsz keress fel egy tisztességes szervizt ahol egy v-fék szervizelése nem haladja meg a képességüket :D A Cadre Allage nevű felhasználó hozzászólásai nem mindig értelmezhetőek. Régen azt hittem külföldi, azután azt, hogy egy chat bot, de valószínűleg csak nincs jól. De kedves személyiség, nem bánt senkit :)

Elküldve: 2023.12.03. 17:38 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@opp: de ha azzal lett volna gond akkor szárazon sem kellet volna fognia mint szokott nem?

Elküldve: 2023.12.03. 17:38 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@Cadre Allage: ?

Elküldve: 2023.12.03. 17:26 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@opp: nem rémlik hogy az lötyögöt volna mikor utóljára babráltam rajta szépen mozgot nem volt lötyögés és kotyogás vagy lógás. Szépen tartotta magát.

Elküldve: 2023.12.03. 17:19 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@Csatári1: "szabad almát venni?";)

Elküldve: 2023.12.03. 16:45 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Csatári1: mondom, nem féktüske. De ez tipikusan nem távgyógyítás kategória. Ahogy előző (releváns) kommentben is tanácsolták, próbálj meg egy másik fékszerkezetet. Ha tudsz valahonnan kölcsönözz egyet. Ha a fék pázhuzamosító kezdett el "lötyögni" se új felni se új 7000 forintos ebike fékpofa nem fogja megoldani csak egy fékcsere. Ami jó, hogy v-féknél egy új, közép kat. is megáll kompletten 10 ezernél és egy 10 perces szerelésnél.

Elküldve: 2023.12.03. 15:03 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@Csatári1: utoljára a vfék amit használtam avid sd ultimate volt de az a korosztály legjobbja!

Elküldve: 2023.12.03. 15:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

@Csatári1: a mai korban a "jó öreg"v-fék olyan alkalmatosság mint valami varrógép alkatrész-csak "festékköpésre"jó;)

Elküldve: 2023.12.03. 12:26 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Próbálj meg felrakni egy akármilyen egy darabból álló V-féket. Kellys vagy akármi. A lényeg hogy ne legyen hajlékony. Lehet hogy megoldja. Attól egyébként sosem fogsz előre bukni ha a hátsó féket behúzod, fizikailag lehetetlen... az elsővel már annál inkább. :)

Elküldve: 2023.12.03. 12:23 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@opp: korábban említettem itt hogy a hátsó fék test mozog "csattan,koppan" mikor fékezem ezt a vázon keresztül is lehet érezni hiába húzom meg a rögzítő csavarokat a féktüskékre de annak ellenére fogott normálisan a fék. De ha jól emlékszem akkor azt mondták is vagy hézagoljam ki vagy csiszoljak le belőle

Elküldve: 2023.12.03. 12:18 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@rcs2003: mióta az eszemet tudom kerékpározom bármilyen időjárási körülmények között megfordult a kezeim között jópár kerékpár kontrás-patkófékes,cantilever fékes és V-Fékes egyik esetén sem tapasztaltam ilyen fék hatást vagy fékezési érzetet. A bowdenek azért ilyen hosszúak mert a kormány állítható dőlés szögű és nem akarom azt hogy ha feljebb kell állítani a kormányt akkor komplett fék bowden csere legyen az egész kerékpáron. Ezzel a bowden beállítással használtam 3-4 hónapot esőben és melegben az első defektemig ilyen nem volt ami szeptemberben volt azóta ilyen pocsék a fék elől hátul. Rommá használt neuzer nelsonon komolyabban fog a fékem mint ezen. Pedig azon már a felni is rohad oxidálódik az illesztésnél és azon tényleg mindenből a legalja van rajta olyat húz a hátsófék is hogy előre bukok tőle a legkisebb fékkar állástól is

Elküldve: 2023.12.03. 11:59 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Annyi látszik még a kerékpárod fotóján hogy irgalmatlan hosszúak a bowdenházak, tele felesleges kanyarokkal. Simán le lehetne belőlük vágni legalább 10 centit. Ez is rontja ám a hatásfokot rendesen.

Elküldve: 2023.12.03. 11:55 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Továbbra sem értem hogy miért csodálkozol azon hogy esőben, sárban és hidegben nem fog úgy a felnifék. Persze hogy nem fog. Hiszen olyankor VIZES és hideg! :)

Elküldve: 2023.12.03. 11:54 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Csatári1: nem érted. Nem a féktüskékről beszélek. Nem is a fékpofa fékfekület távolságáról. A fékednek van egy központosító szerkezete. Ez a kiegészítő mechanika a fékpofákat kis mértékben torzítja a fék működése közben, hogy párhuzamosan érintkezzenek a felni fékfelülettel. Ez a mechanika szokott elkopni. Ez a jelenség biztosan okoz fék erő romlást, ha ez a bajod...

Elküldve: 2023.12.03. 10:41 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@opp: elől hátul ugynaz érzés, a féktüske biztosan nincsen elkopva mivel elől a teleszkóp még egyéves sincsen. most cseréltem pofákat benne a még szervíz megjegyezte hogy a hézagok jó pedig szemre és ellenásra állítottam be hogy mennyire surlódik a felnihez mivel enyhe "8"-s van benne

Elküldve: 2023.12.03. 10:19 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Csatári1: biztos nem a tulsúlyod lesz a gond... :) Mondom, érdemes megnézni a fékek állapotát. Emlékszem, hogy a beállítás is nehéz egy fokú lógás felett, mivel fékpofák milikkel másznak el a kontakt ponttól. Úgy tudod megnézni, hogy megfogod a féktestet és a kerékkel páruzamosan megmozgatod. Ha az első és hátsó féktest között érezhető a különbség, akkor ott jelentős a kopás. A baj hogy ezt nem oldja meg a féktüske cseréje. Ez a párhuzamosító szerkezet kopása.

Elküldve: 2023.12.03. 07:18 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@rcs2003: azt elfejtettem írni hogy ez sebességtől független ez a probléma megvan csak annyiból jó a menj lassabban hogy lábbal is megbírom állítani akkor a kerékpárt

Elküldve: 2023.12.03. 07:15 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@Cadre Allage: én olyankor jobban bele húzok mert nem akarok bőrig ázni

Elküldve: 2023.12.03. 07:12 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@opp: 65kg vagyok, de ez nem csak 0C° körül jött elő, szeptember kerül volt egy első defektem azóta kínlódok ezzel elől és hátul. Fékek jól vannak felszerelve és a hézagok is megfelelőek a felni és fékpofák között. Senkinek sem akarom a hírnevét rontani, teljesen segítőkészek voltak próbáltak tényleg segíteni bár az is igaz próbáltak a felni cseréről le beszélni mivel rajongtak az ötletért mert náluk már nagyon kevesen jönnek be ilyennel mivel a mai világban vedd meg az újat és dobd el a régit elvet vallják a fogyasztók illetve a tárcsa fék körül forog minden és szerintük ez nem valószínű hogy megoldás lenne.

Elküldve: 2023.12.03. 07:00 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@rcs2003: kerékpár nem alkalmas tárcsafék felfogatásra nincs rajta olyan pont.

Elküldve: 2023.12.03. 01:00 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 744

esős időben sztem mindenki "félénkebben" fogja a féket....és többet "vár"vele

Elküldve: 2023.12.02. 22:58 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 450

A szex sem működik súrlódás nélküli világban. ????

Elküldve: 2023.12.02. 22:57 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Csatári1: szia, Abban segíthetnél, hogy melyik szervizbe voltál, hogy más biztos ne menjen ilyen "szakemberekhez" :) Most, hogy 0 fok körül van, lehet nem ideális a fékpofádnak, okozhat a nedves körülménnyel együtt ilyen hatás romlást. Azt azért kétlem, hogy egy 7000 forintos fékpofa tudja csak megoldani a problémád. Ha a féked a párhuzamosítós széria, ott ennyi idő után jelentkezhet kopás, ami okozhat további teljesítmény csökkenést. Egyébként mennyire vagy nehéz?

Elküldve: 2023.12.02. 22:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Ez ilyen. A víz kiválóan síkosít, drasztikusan csökkenti súrlódást. Menj lassabban ha tartasz a nagyobb féktávtól. A fizikát nem fogod tudni meghazudtolni semmilyen csodabetéttel, azt javaslom ha már mindenképpen költeni akarsz a jobb sáros-esős fékhatás kedvéért akkor inkább tárcsafékben gondolkodj.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!