Épp a napokban volt ez a 100-ból 2 arány. Oké, "világításszezon" eleje van...
Az a baj, hogy a dolgozó a felelős, mert tuti úgy van megírva a szerződésük, hogy az ő felelőssége a karbantartás. Apám trolis, nyilván nekik karbantartani nem kell a gépet, de a gépátvételkor át kell vizsgálniuk, hogy minden oké-e. Bár ha gubanc van, legalább a rejtett hibáknál vissza tudják passzolni a felelősséget (sajnos volt már rá példa).
A villogó ára-fizetés viszonylatról annyit, hogy az előző munkahelyemen, ahová ingáztam, én sem kerestem agyon magam (nem panaszkodom, de a sok fizetés nem annyi), a bejárásra kapott pénz már a benzint is deficittel futotta, de azért a 2 szett jó állapotú gumit csak kigazdálkodtam az autóra, mert 3-4 kolléga, a saját, meg a többi közlekedő életéért voltam felelősséggel minden reggel és késő délután.
Csak sajnos ezt sokan nem fogják fel.
Szomorú aktualitás: a héten halálra gázoltak egy 61 éves Simsonost Szeged közelében. Épp előző nap jöttem azon a szakaszon sötétben. 3 szimóssal találkoztam, mindhármat csak azért vettem észre, mert számítottam rá, hogy járhatnak arra is (az előtte lévő szakaszról tudni kell, hogy kb. 40 kilométeren javítják, másfél sáv van a szűk kettő helyett, és bazinagy forgalom). Rajtuk még lámpa is volt, csak gyengébb, mint az útszéli fényvisszaverő...
Nekik, tudtommal, a kukásmellény sem kötelező. De kb. 500 Ft-ért vehetnének egyet, és nem 30, hanem legalább 300 méterről láthatóak lennének (hogy a lámpa letakarításáról, neadjisten a szétmattult búra lecseréléséről ne beszéljünk).
Komolyan nem ér ennyit?