@dr.anonimus: Azt aláírom, hogy hajtókarból inkább Shimano, mint Sram, mert abból a Sram aranyárban van. Mondjuk egy Truvativ Fire XC-t még azért merek ajánlani, mert elég jó árban van, baromi merev, az egyetlen hátránya, hogy azért a tányérok rendesen kopnak.(eddig 2 szezon van benne, de sztem max még 1 aztán cserés lesz)
Viszont én váltóból és váltókarból sosem vennék használtat (hajtókart még inkább ). A váltó talán a legaprólékosabb, legérzékenyebb pontja a bringának, és ha ott valami nem oké, akkor bukta a verseny, vagy a túra... Persze ki lehet fogni nagyon jó darabokat jó állapotba olcsón, de azért bőven akad az olyan is, aminek valami rejtett baja van (pl megnyúlt a rugó) és azért adják el.
Én nagyon sokat vaciláltam ezen a használt váltó dolgon, és lehet, hogy az új X.7-em árából egy használt XT is kijött volna, de én azt mondtam, hogy egyszer kell megvenni, és utána nem lesz vele gond, és egy használtnál ez már nem biztos, hogy így van. Pl:elég egy esés, és nem is kell nagy ütés, hogy a hátsó váltó olyan mértékben deformálódjon, amit szabad szemmel nem veszel észre, de a fenéért sem tudod beállítani jól:...
Visszatérve, ha megteheted, akkor inkább 3*10-es rendszert vegyél, mert egyre inkább átveszi a 9-esek helyét, és az új Sram láncokról már nem mondható el, hogy azért mert 10-es és vékony ezért 2 hónap az élettartama... (pár éve még így volt, amikor bejött a 10-es rendszer)
http://www.sram.com/sram/mountain/family/x5
Amit linkeltem az a 2013-as Sram X5-ös szett. Szerintem meggondolandó, mert árban elég jó, és mára már a csúcstechnika simán lecsorgott az olcsóbb rétegekbe is, így 2013-tól az X5-ös Sram már csak 10-es váltóval lesz kapható.
Ja és nem mellékesen szerintem a dizájn is pofásra sikerült:)