Milyen előnye hátránya van egy hidraulikus abroncsféknek egy V-fékhez képest?
Hova érdemes ezt inkább felszerelni? Előre? Hátra? Mert a teljes fékrendszert nem cserélném le ha nem muszáj.
Milyen előnye hátránya van egy hidraulikus abroncsféknek egy V-fékhez képest?
Hova érdemes ezt inkább felszerelni? Előre? Hátra? Mert a teljes fékrendszert nem cserélném le ha nem muszáj.
@GM_Flash: Azon kívül, hogy nem ez volt a kérdés, még lehetne pontosítani a felsoroltakon. Pl. nekem simán nyikorog a tárcsafék is esőben :). Azzal sem értek egyet, hogy csak mindkét kerékre szabad szerelni. Miért ne lehetne csak elől tárcsafék, hátul meg egy jó v-fék? Persze nem a legideálisabb, de életveszélyesnek nem mondanám. Hogy a témához is hozzászóljak: Nehezen tudom elképzelni, hogy a hidraulikus felnifék előnyei arányban legyenek az árkülönbséggel. Egy jó minőségű, megfelelően beállított és karbantartott v-fék ár-érték arányával nem nagyon lehet versenyezni.
Hegyről lefelé 110-zel, LOL! TdF-en mennek max. 80-at, a kisujj vastag slickeken. :)
hát ez nem sűrűn fordul elő nálam (sem).
mondjuk itthon Mo-n hegyről nem tudok se le se fel jönni, mert egy árva hegy sincs itthon (Kékes< 2000m)
ha hegyről mondjuk 110-el jössz lefelé. @GM_Flash:
Tárcsafék előnye: a fékerő intenzívebb és gyorsabban kifejthető; időjárás kisebb szerepet játszik, nem nyikorog esőben
Tárcsafék hátránya: versenyen ha elromlik, akkor finoman szólva b@szhatod; a karbantartása idő- és szaktudásigényesebb; könnyen elállítódhat a fékbetét, az olajnyomás; drága; nem megfelelő használata veszélyesebb, mint a V-brake
A tárcsafék nagyon szuper dolog. DE türelmet, szakértelmet és pénzt igényel. Ha országúti versenyeken csapatod, akkor nem szerelném fel semmiképp, mert ha bedöglik, akkor sok időt veszíthetsz nagyon gyorsan. MTB-zni már ezerszer jobb móka, mert villámgyorsan ki tudod vele a fékerőt fejteni és itt egyből ráfékez. Ha felszereled, akkor csak mind a kettőre egyszerre, mert amúgy is két fékkel fékezünk egyszerre és nagyon veszélyes, ha beáll a tárcsa és a V-brake még csak akkor szorít rá. Ilyen tizedmásodperceken életek múlhatnak, ha hegyről mondjuk 110-el jössz lefelé.
@buch7: Számos dolgozat foglalkozik a tárggyal, például: mezei kerékpárosnak matematikusnak
@buch7: mivel nagy fékezésnél az első kereket terheled inkább a tömegeddel, ezért ide kell nagyobb fékerő. A hátsót könnyű blokkolni, az elsőt nehéz (normál körülményekről beszélünk). Ha nekünk nem hiszel, akkor nézz körbe, hogy gépjárműveken miként tervezik a fékrendszert - elől nagyobb tárcsa, mint hátul. Vagy elől tárcsa, hátul dob.
ezt sose értettem. miért? az első féket csak kisegítőnek használom, merős fékezés a hátsóval és amikor már a hátsó elvégezte a munka javát és lassultam kisegítésnek az első is húzom. de külön azt soha. vagyis, 75%-ban csak a hátsó van használatban. épphogy úgy gondolnám, hogy az első elég ha "fog ahogy fog" éles szituban úgyis a hátsó kell. ha épp csak gurulok na akkor jó az első.
Nagyobb fékerőt előlre érdemes tenni minden esetben. @johnny336:
Ami előnye van egy hidrós tárcsaféknek egy bovdenessel szemben. Hidraulika nem nyúlik, jobban adagolható.
Nagyobb fékerőt előlre érdemes tenni minden esetben.
Sokkal jobban adagolható, talán ennyi. Nekem van eladó Magura, ha kell, írj.