@Pettersson: Szerintem símán. Legalábbis ami a terepet illeti, biztos hogy egy ilyen géppel végig bírsz menni elég sok helyen.
Ami a verseny részét illeti,azt nem ismerem, nem versenyzek, de tekerek elég hosszú túrákat időnként,és azt javaslom, hogyha gyorsan akarsz menni, akkor jól válaszd ki és fújd fel a gumikat, meg olyat tegyél fel, aminek futóéle van középen (pl Schwalbe Smart Sam vagy ilyesmi) és jó kicsi a gördülési ellenállása. A pontosan beállított (nem súrlódó) fékek, verseny előtt rendbe tett járgány fontos, meg legyen egy könnyű műanyag sárvédőd, ivótasakos hátizsák pár szerszámmal és pótbelső, a telefonon működjön a GPS és legyen offline térképed (Maps.Me app a kedvencem) meg némi ennivaló. A sós lehetőleg teljes kiörlésű keksz nekem bevált, 3 csomag elég volt 126 km-es egynapos kényelmes tekergésre úgy hogy indulás előtt is ettem egy kicsit. Nem romlandó, van benne lassan felszívódó kalória, meg só mert úgyis kiizzadod. Ja, jó ha tudod merre vannak az ivókutak, én legalábbis olyan 5-6 litert fogyasztok százon, plusz a mosakodás. Naptejjel kend be a karod és arcod, nyakad, mert csúnyán le lehet égni több óra tűző napon akkor is ha nem a hasad sütteted.(tapasztalat) Plusz legyen egy jól szellőző sisakod,gyorsan száradó technikai ruházatod (sportboltban kapható minőségi műszálas póló, stb) mert meleged lesz.nagyon. A láthatósági mellényt se felejtsd el, városon kívül.
Valószínű az általad választott gép egy könnyű aluvázas bici, szóval ne nagyon verd oda a sziklákhoz és ne őrültködj olyan nagyon. Arra inkább a nehéz acélvázas monti vagy a nehéz vastag aluvázas DH gépek valók.