Milyen középcsapágyat vegyek?

1-4 (4 hozzászólás)

Elküldve: 2019.01.26. 14:18 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 68
Témaindító hozzászólás:

Az alany egy Truvativ Firex GXP MTB integrált hajtómű. Időszerű a középcsapágy csere. -Csak eredeti gyári truvativ (sram)középcsapágyat szabad? -Zoggie, BBB és tárasai??

Egyszer vettem egy 6ezer forintos Kinai GXP csapágyat, csak mert jókat írtak róla, 100km után kilazult a jobb oldali csapágy a csapágy házból, így ezeket hanyagolnám. A Zoggie pld mennyire ez a kategória?

B: (opció) Esetleg cseréljem a rendszert egy telhessen új hajtóműre csapágyastul? Ez csak azért merült fel, mert lassan lánctányér csere is esedékes lesz és lehet, hogy ár/érték arányban jobban megérné valami shimano 3x9es integrált hajtóműre váltani.

Elküldve: 2019.05.14. 21:45 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 68

@GeoMan:

A tél folyamán Eredeti sramp GXP került be és egy kevés csapágyrögzítő teljesen megszüntette a kotyogást. (bringabolt szervizes ajánlásával) Azóta 800km tettem bele és kotyogás mentes :-))

Elküldve: 2019.04.29. 11:59 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 43

@azaki71: Mindegy, mit veszel, az a lényeg, hogy simán csak GXP legyen, és ne "Press-Fit GXP". A Press-Fit-es a bepréselős a menetmentes vázakba, általában 89,5/92 mm-es vázszélességhez, a Tied pedig, feltételezem: 68/73 mm széles. Egyébként más szempont nincs, ergo szabad, persze. Sőt, érdemes is, mert a SRAM sokszor túlárazza a saját cuccait, de Zoggie/BBB ugyanolyan jó lehet. Sőt, még akár a kínai is, és az, hogy kilazult a csapágyházból, az azért furcsa, mert ezek úgy vannak megcsinálva, hogy amikor tekersz, az ellentétes irányba ébredő ellenerő pont ráhúzza az adott csapágyat. Ezért jobbmenetes a jobboldali pedál és balmenetes a jobboldali hajtókarod (nagyrészt, persze vannak azért kivételek). A B opciót szerintem ne erőltesd, mert a Truvativ nagyon jó cucc, starpabíró, robusztus és olcsóbb a kb 10k HUF-ért 3 db lánckereket cserélni, mint 30-40k HUF-ért egy azonos szintű komplett hajtóművet venni, főleg, hogy 3x9-es rendszer inkább ALivio-nál kezdődik. A kotyogás sajnos GXP adottság, Nekem is volt, mondjuk Nekem belül kitört egy kis darab a csészéből, de együtt lehet vele élni...

Elküldve: 2019.01.26. 15:17 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 68

Még egy kiegészítő kérdés.

Mi van olyankor amikor az integrált hajtómű tengelye kotyog (összhúzott állapotában kis mértékben lötyög) az új jobb oldali csapágyházban? (amiben a műanyag persely is van) Lehet az valahogy hézagolni?(bár talán mikronokról lehet szó)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!