Sziasztok!Az érdekelne elsősorban, hogy milyen szempontokat tartotok szem előtt mikor kerékpárt szeretnétek vásárolni?Ár, felépítés,szoktatok esetleg az interneten vásárolni?
Sziasztok!Az érdekelne elsősorban, hogy milyen szempontokat tartotok szem előtt mikor kerékpárt szeretnétek vásárolni?Ár, felépítés,szoktatok esetleg az interneten vásárolni?
@sandorp9: Jómagam is így vagyok vele. Kényelmesebb a szivattyú, de a vödör akkor is működik, ha nincs benzin vagy áram.
@XCode: az agyváltó szerelése/javítása elég bonyolult, nem is minden szerelő kezd neki erre fele. Haverom is frászt kap, amikor ilyennel visznek hozzá be egy bringát (elvileg minél több sebességes, annál bonyolultabb/nehezebb). Így én nem is fárasztom magam ennek a művészetnek az elsajátításával :D Úgyhogy szerintem ez el is lett döntve. Csak a lustaságomnak akartam teret engedni azzal, hogy megspórolom magamnak az Asszony bringájának bajlódását :D Nem beszélve arról, hogy frankó lenne km-eket gyalogolni, ha beszarna az agyváltó, főleg úgy, hogy a két kis ördögfióka végig nyafogná az utat. Tárcsafék sincs pont ezért még a gondolatok játékai közt sem! A legegyszerűbb a legjobb (nekem) ;)
@sandorp9: Az agyváltóval talán kevesebb baj van. Amíg jó. Ha meg makacskodik, esetleg elromlik, helyre lehet billenteni, meg lehet javítani, ki lehet cserélni. A különbség talán csak ennyi: ha makacskodik, vagy elromlik az agyváltó, többe kerül, időigényesebb a javítása, cseréje, és alighanem külső erőt kell igénybe venni. Természetesen magad is kiművelődhetsz műszaki tudományokból, s akkor nem kell szerelő. Ha meg otthonodtól távol romlana el a szerkezet, s nem lehetne vele mit kezdeni, akkor vonatra szállhatsz, hívhatsz segítséget stb. Egyszóval: okoskodni kell, mi esik nagyobb súllyal a latba.
@XCode: az agyváltó a róla elterjedt hírek miatt esett a látóterünkbe, mi szerint igénytelenebb, és gondozás mentesebb, de ahhoz valóban én se értek. A Hercules ezért is esett ki, de ha valakinek lett volna/lenne jobb véleménye, ötlete az agyváltóról, és meg tudott volna/tudna győzni, akkor még esetleg... A Kenzel után érdeklődünk, a Csepel (szerintem az lesz a befutó) meg át lesz alakíttatva (keskenyebb/jobb gumi, kazettás agy, Altus/Alivio váltó, esetleg Acera a fékváltókar miatt) ha az lesz a befutó. Köszi a hozzászólást! :)
@sandorp9: A láncváltó-agyváltó kérdéshez még hozzászólnék. Előre kell bocsátanom, agyváltóval még nem volt dolgom.
Negyven év kerékpáros tapasztalatával azonban a következőket mondhatom. A láncváltó egyszerűbb szerkezet, következésképpen olcsóbb, könnyebben javítható, szerelhető, pótolható. Ennek az ellenkezője igaz az agyváltóra. Nem tudom elképzelni, hogy egy igazán jó, megbízható agyváltó beleférne a költségvetésedbe.
Jómagam (többek között) azért nem veszek tárcsafékes, agyváltós stb. csodajárgányokat, mert nem bízok meg bennük, és sérülékenyebbnek tartom őket a hagyományos kecskéknél. Még ha nem sajnálom is az aranyakat, mit teszek a semmi közepén, ha bedöglik az agyváltó, elgörbül a féktárcsa, eltörik az eszkúder? Egy fapadossal kevesebb baj van, kisebb hibáit Tikmanyosfalván is orvosolhatom és így tovább, és így tovább.
@XCode: Elöször is köszi a reakciót! Igen, olvastam, hogy a Kenzelt adják a legjobb ár-érték arányban mostanság, majd megnézzük, hogy melyik gyulai bringabolt tudja nekünk beszálítani. Meg persze nem én döntök, csak próbálok segíteni... :)
Sziasztok,
Asszonykámnak vennénk új bringát mindennapos használatra (95%ban) és kisebb (remélhetőleg később nagyobb) túrákra (maradék 5%ban). 28as kerék adott, ezért trekking és agyváltós városi paripák között nézelődtünk. Itt lenne is egy kérdésem; agyváltós vagy láncváltós a jobb (ezen igények tudatában)? Az árkategória a mindennapos használat miatt (illetve a sokszor nem törődöm emberek miatt is)max. 140E Ft. A 4 megmaradt bringa: Csepel Traktion, Gepida Alboin 200, Caprine Voyage Plus, Hercules Uno (7sebességes) ár szerinti felsorolásban. Mindegyikben van valami, amit javítani/cserélni kellene... A 2 kedvenc az 1es és a 3as. Ez a 2 már próbaülésen esett át. A 2es szerintem ki esik a pikszisből, a 4es meg drága is és nehezen beszerezhető is. A 2maradó bringát úgy hasonlítsátok össze, hogy a Csepelen cseréltetném a hátsó váltót Alivio-ra ( és szerintem 3x8as lesz így) viszont így az ára már nem 75E lenne... Illetve a vázak mérete is kérdéses, mert Asszonykám méretei miatt 17/43 váz kellene Neki, és a Traktion mégis kényelmes volt neki(!?)... Előre is köszi a segítségeket!
Üdv mindenkinek!
@sanya0604: Szia,hát ez fogós kérdés,szerintem ne spóroljál az árán mert később megbosszúlja magát,illetve balesethez is vezethet,szerintem itt nézzél körbe-itt bontott illetve kiállítási bringák is vannak: http://bolthely.hu/kerekparoutlet/ És itt is: http://apro.bikemag.hu/
Üdv srácok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mtb kerékpár vásárláshoz... Amit tudni érdemes, semmi extrém használat nincs tervben. Aszfalton, földúton vegyesen használnám, ritkán hegyi kerékpározáshoz is. Ami egy kicsit meghatározó lehet, hogy kb 120kg vagyok és olyan 195 cm. Milyen bringát javasolnátok elérhető áron!!! ha lehet 100eFt alatt. Nézelődtem a neten és sokat gondolkodtam milyen lenne a jó de kellene olyan emberek tapasztalata akik nem ma kezdték a tekerést. Összteleszkóposra gondoltam, szerintetek jó választás lenne? elbírna engem? Köszi előre is a válaszokat!
@crx16: Én legalábbis ezek szerint vettem-meg vennék: -Felhasználási Terület -Márka -Minőség -Felszereltség -Megbízhatóság -Az Adott Márka Múltja Az internetes vásárlás is jó dolog,de élőben jobb mivel ki lehet próbálni,és ezzel el lehet kerűlni a méretproblémákat és az azzal járó hercehurcákat szerintem!
Szerintem, aki nem tudja milyen biciklit is akar, az több félét is próbáljon ki vásárlás előtt. Ez inkább a felnőtt korban elkezdett biciklizőkre vonatkozik, mert a fiatalok jobban tudják milyen bringa is kell nekik. nem mindegy milyen testtartásban akar valaki bringázni, mennyre bírja a csuklója a terhelést, és mennyire akar bámészkodni bringázás közben. Fel kell ülni a biciklikre és menni kell vele. Szerintem se a márka győzzön, amin biztonságban érezzük magunkat.
Szintén elsősorban a felhasználás számít nálam is, bár komplett bringát már nagyon régen vettem, de az építés is hasonló ebből a szempontból.
Mire kell? Ha ez megvan, mi az a minimum konfiguráció, ami ezt kiszolgálja? Van-e reálisan szükségem többre, ha igen, az mennyi plusz költséget jelent?
Utána megnézem az adott cuccról a véleményeket, elvégre aki használja, az tud róla a legtöbbet. A márka engem sem izgat annyira, bár van, ami egyszer már bevált, és nem váltanék másra, de általában az ár/érték dönt.
Szoktam neten vásárolni, sőt, drágább cuccot szinte csakis onnan, mert sokat lehet spórolni. Ha lövésed nincs, mi is kéne neked, jobb a bolt, neten neccesebb megoldani egy cserét, illetve nincs kipróbálási lehetőség. Ha pontosan tudod, mi kell, akkor viszont a net az abszolút nyerő.
@crx16: nekem először is van egy elképzelésem mire/hol akarom majd használni az adott brintát. Ezt az elvárást kiszolgálja egy pár alkatrészcsalád. Olyanokat keresek, amely megfelelő árú és ilyen felszereltségű.
A váz/kerékpár márka annyira nem érdekel.