Üdv.
Lehet, hogy ez most egy hülye kérdés lesz de sajnos nem tudom, hogy mit jelent a rugóstagnál a szemtávolság és, hogy mi szerint kell választani a kerékpárba rugóstagot?
Üdv.
Lehet, hogy ez most egy hülye kérdés lesz de sajnos nem tudom, hogy mit jelent a rugóstagnál a szemtávolság és, hogy mi szerint kell választani a kerékpárba rugóstagot?
Üdv... Van egy 4 forgáspontos Merida am 800-as vázam, a 190-es tagom cseréjén gondolkodom. A kérdésem az lenne ha 190-es tag helyett egy 200-as tagot építenék be, mennyiben rontaná el a geometriát, illetve a használhatóságot? Van-e értelme egyáltalán?
@mematyi: vitába szállnék veled mert a rugóstagokat könnyebb állítani. mert a levegőst csak pumpával lehet állítani fújsz bele leereszted stb... a rugóson meg csak tekerned kell és kész.
a szemtáv. a rugóstag két végén lévő két lyuk távolsága, természetesen a furatok közepei között. Vagyis megmondja, hogy milyen "hosszú" maga a tag teljesen kirufózott állapotban. Helyesebben a felfogató furatok milyen távol vannak, de ezek a rugóstag két végén szoktak lenni
Rugóstagnál(szerintem) az első és legfontosabb a szemtávolság után, hogy levegős vagy rugós legyen. Úgy tudom, a levegős könnyebb, könnyebb állítani, viszont a sok tömítés miatt nem indul meg olyan finoman a mozgása, mint a rugósoké. A rugós értelem szerűen nehezebb, de strapabírobb, és szerintem lineárisabb a mozgása, míg a levegősé progresszív valamennyire mindenképp.