Sziasztok!
Sok helyen kutakodtam már ezután, de igazándiból nem találtam rá kielégítő választ, hogy mi is az hogy egy váltó Shadow-s.
Előre is köszi a válaszokat.
Sziasztok!
Sok helyen kutakodtam már ezután, de igazándiból nem találtam rá kielégítő választ, hogy mi is az hogy egy váltó Shadow-s.
Előre is köszi a válaszokat.
@kovacstibor79: ajánlom a figyelmedbe:http://www.youtube.com/watch?v=NYKvCLC23ww
@kovacstibor79: Én ezt ajánlanám: http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=131699 A maradékból meg vennék hozzá bontott váltókart(x5)és ott vagy ahol az SLX,de jobb lenne az tuti mert azt is próbáltam. De azért hallgasd meg mások véleményét is.
Milyen váltót ajánlanátok egyébként az alvio helyett? Esetleg ami jobban viseli a terhelés alatti váltást, de nem horror áron van... (az előbb említett SLX csak egy elképzelés)
@mirage: Teljes mértékben igazad van!Egy évig használtam XT Shadow-ot semmivel sem jobb mint a régi.De hála már a múlté és cseréltem X9-re.Nem erősebb de sokkal pontosabb a váltás!
@kovacstibor79: nem tudom de én azt is hallottam a shadow rendszerű váltókról hogy jobban feszítik a láncot is. Sztem nem hiába kerülnek annyiba amennyik ha nem volna valami lényeges különbség a sima és e között.
@kovacstibor79: biztos hogy jobb,mert a csavarodása is kisebb.pontosabb váltás,kisebb súly.
Csak azért kérdeztem mert gondolkozok az Alvio váltómat egy SLX-re lecserélni és annál láttom olyat ami shadow-os. de ugy látszik nincs tul nagy jelentősége, sőtt lehet nem is lenne jobb???
ha a sramnak jo a hagyományos rögzités, akkor a shimano miért játszik ezzel a shadow marhasággal... persze a bowdenbevezetés ugyanaz:D, vagyis nagyon hasonló:D
@mirage: Tőlem biztosan nem. :) Nem használtam csak hagyományosat eddig. Ha Én esek, akkor ott szakad mindenestől ...nem számít hogy shadow vagy sem :DD
shadow=szar váltásteljesitmény, parasztvakitás marketingfogás, vagyis hogy lehet egy müszakilag kiforrott konstrukciót elb@szni, a váltásteljesitményt visszafejleszteni 20évvel ezelötti szinvonalra...bocsi de sajna elfogult vagyok, szerintem és mások szerint is egy sz@r.... najo, a lényeg hogy a váltórögzitésben a titok alapból 45, shadownál 33mm-en áll ki oldarla a váltótest, vagyis shadownál hátulról nézve a fogsor alá van zsúfolva a váltótest...elméletileg igy kevesebb az esélye hogy valami leszakitja, de gyakorlatilag erre nem sok esély van még a hagyományos esetében sem, másrészt ha kipróbálsz egy hagyományos és egy shadow xt-t, ég és föld a különbség...persze a hagyományos javára..na, ugyérzem ezért halálra kövezést kapok:D
hagyományos:
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/20699.jpg
shadow:
http://media.thehubsa.co.za/forum/uploads/monthly_09_2012/post-615-0-93163100-1347604954.jpg
@kovacstibor79: nem csinál nagy kunkort a váltóbowden hanem direktbe megy bele.
@kovacstibor79: nekem is most lett tiszta, de szerintem ez elég "nagy dolog". :)
Ahha, így már tiszta. Elsőre azt hittem valami nagyobb dolgot rejt... :)
A váz síkjához képest beljebb van a váltó.Tehát védettebb pl. bukáskor, eldőléskor. Ja és ideálisabb a bowden bekötése is.