Mit jelentenek a hajtókarnál levő számok? Pl. 42x34x24?

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2014.04.05. 14:48 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24
Témaindító hozzászólás:

Mit jelentenek a hajtókarnál levő számok? És mi számít jobbnak? Pl. 42x34x24?

Tehát van két kerékpárom. Az egyiknél ez szerepel: hajtókar

42x34x24

A másiknál: 48-36-26

És mindkettő azonos zsánerű bicikli: cross trekking.

Melyik a jobb és miért?

Elküldve: 2014.07.08. 22:33 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@dr.anonimus: Hát, valami nem stimmol az egyenlettel (vagy én szúrok el valamit). 622-es kerékkel, 90-es pedálfordulattal, 52/14-el 39-es tempó jön ki, ami tuti nem így van a gyakorlatban...

Elküldve: 2014.04.05. 19:03 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@voga34: Mint mondtam edzettség kérdése. Itt annyi hegy van hogy nem nagy dolog ötvennel menni. No viccen kívül a 42-es nagytányérral és 622-es kerék kombinációjával is lehet egész jó tempót menni 42t/11t áttétellel, 2.1m kerékkerülettel és 90/perc-es pedálfordulattal számolva kb 43 km/h kitekerhető. Az egyenlet:

Sebesség = kerékkerület * pedálfordulat * 60 * elöl a nagytányér fogszáma / hátul a legkisebb lánckerék fogszáma / 1000

Ezzel magad is tudsz már dolgozni. A kerékkerületre a neten kismillió adatot találsz.

Elküldve: 2014.04.05. 18:06 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Fogszám. Ahogy a többiek is írták. Általában a nagyobb fogszámú tányérokhoz a hátsó agyon a menetes racsnikat használják, aminek a legkisebb fogszáma 14. A kisebb első tányérok esetében pedig a hátsó agy kazettás, amin kisebb fogszámot tudnak kivitelezni, tehát itt a legkisebb fogszám a 11. Lehet keverni a kettőt edzettségnek megfelelően, főleg trekkingeken. Tehát lehet tenni 48-38-28-at hátsó 11-el, és így lesz egy combos áttétel.

Elküldve: 2014.04.05. 17:51 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24

hogyne. lejtőn viharral a hátam mögött.

simán ki lehet hajtani az 50 km/h-t @dr.anonimus:

Elküldve: 2014.04.05. 15:09 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Azért annyit elmondok hogy 42 fogas első tányérral hátul 11 fogas legkisebb lánckerékkel is simán ki lehet hajtani az 50 km/h-t Ha menetes racsni van hátul (6-7 sebesség) akkor a legkisebb hátul 14 fog ez esetben valóban célszerűbb a 48-36-26 fogast venni

Elküldve: 2014.04.05. 14:57 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24

kondival nagy gond nincs.

szóval summa summarum, minél nagyobbak a számok annál jobb?

engem főleg a sík terepen való max elérhető sebesség szmpontjából érdekel a dolog. ha több fog= nagyobb tányér = nagyobb sebesség?

ha mi a jobb az edzettség kérdése ha nincs probléma a kondival akkor nagyobb lánctányérokkal is @dr.anonimus:

Elküldve: 2014.04.05. 14:53 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

ha mi a jobb az edzettség kérdése ha nincs probléma a kondival akkor nagyobb lánctányérokkal is elleszel a kisebb az "elfogyhat" lejtőn lefele

Elküldve: 2014.04.05. 14:52 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

hajtókaron lévő lánctányérok fogszáma

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!