Mit jelentenek a hajtókarnál levő számok? És mi számít jobbnak? Pl. 42x34x24?
Tehát van két kerékpárom. Az egyiknél ez szerepel: hajtókar
42x34x24
A másiknál: 48-36-26
És mindkettő azonos zsánerű bicikli: cross trekking.
Melyik a jobb és miért?
Mit jelentenek a hajtókarnál levő számok? És mi számít jobbnak? Pl. 42x34x24?
Tehát van két kerékpárom. Az egyiknél ez szerepel: hajtókar
42x34x24
A másiknál: 48-36-26
És mindkettő azonos zsánerű bicikli: cross trekking.
Melyik a jobb és miért?
@dr.anonimus: Hát, valami nem stimmol az egyenlettel (vagy én szúrok el valamit). 622-es kerékkel, 90-es pedálfordulattal, 52/14-el 39-es tempó jön ki, ami tuti nem így van a gyakorlatban...
@voga34: Mint mondtam edzettség kérdése. Itt annyi hegy van hogy nem nagy dolog ötvennel menni. No viccen kívül a 42-es nagytányérral és 622-es kerék kombinációjával is lehet egész jó tempót menni 42t/11t áttétellel, 2.1m kerékkerülettel és 90/perc-es pedálfordulattal számolva kb 43 km/h kitekerhető. Az egyenlet:
Sebesség = kerékkerület * pedálfordulat * 60 * elöl a nagytányér fogszáma / hátul a legkisebb lánckerék fogszáma / 1000
Ezzel magad is tudsz már dolgozni. A kerékkerületre a neten kismillió adatot találsz.
Fogszám. Ahogy a többiek is írták. Általában a nagyobb fogszámú tányérokhoz a hátsó agyon a menetes racsnikat használják, aminek a legkisebb fogszáma 14. A kisebb első tányérok esetében pedig a hátsó agy kazettás, amin kisebb fogszámot tudnak kivitelezni, tehát itt a legkisebb fogszám a 11. Lehet keverni a kettőt edzettségnek megfelelően, főleg trekkingeken. Tehát lehet tenni 48-38-28-at hátsó 11-el, és így lesz egy combos áttétel.
hogyne. lejtőn viharral a hátam mögött.
simán ki lehet hajtani az 50 km/h-t @dr.anonimus:
Azért annyit elmondok hogy 42 fogas első tányérral hátul 11 fogas legkisebb lánckerékkel is simán ki lehet hajtani az 50 km/h-t Ha menetes racsni van hátul (6-7 sebesség) akkor a legkisebb hátul 14 fog ez esetben valóban célszerűbb a 48-36-26 fogast venni
kondival nagy gond nincs.
szóval summa summarum, minél nagyobbak a számok annál jobb?
engem főleg a sík terepen való max elérhető sebesség szmpontjából érdekel a dolog. ha több fog= nagyobb tányér = nagyobb sebesség?
ha mi a jobb az edzettség kérdése ha nincs probléma a kondival akkor nagyobb lánctányérokkal is @dr.anonimus:
ha mi a jobb az edzettség kérdése ha nincs probléma a kondival akkor nagyobb lánctányérokkal is elleszel a kisebb az "elfogyhat" lejtőn lefele