SS bicajt építenék truvativ holzfeller dh hajtőművel.
SS bicajt építenék truvativ holzfeller dh hajtőművel.
@johnny336: Azért Magyarországon vagyunk ne felejtsd el, nem az alpesi dh pályákon fogok száguldozni vele 60-al, a többi helyre meg jó lesz:D @Nitronaut: Sajnos átütős, de így is nagyon erős teleszkóp, elcsavarni nem fogom a 60kg-mal. Nagyon erős bicaj lesz, szerintem egy olcsóbb dh bicajjal is felveszi majd a versenyt strapabíróságba:)
@Nitronaut: nem strapabíróságra gondoltam, hanem vázgeora. Mennyire jó az oda. Fene tudja, nem értek hozzá.
@johnny336: dirt bicóval egész jól lehet lejtőzni, szerintem nem lesz az gond. Főleg ha átütőtengelyes ahogy az szokott lenni akkor eléggé brutális mit kibír egy dirt gép.
@sipi88: dirtre jó a 34-16 áttétel, jól be tudsz majd gyorsítani vele ugragtók előtt.
@Nitronaut: Igen pályán is mennék főleg nyáron amikor apumnál lennék, ott 3 pályáról tudok, és az egyik 5-10 percre van tőlem:D De amikor itthon vagyok letörések, dh-s pályák, meg ugratók.
Köszönöm a szép hosszú válaszokat. Elől 34, hátul pedig 16 fogaskerék lenne.
"Az alap ajánlott SS áttétel 2:1-hez ami a kiindulópont kezdő egysebességes tulajoknál. Mi a 2:1-hez? Az hogy elöl kétszer annyi fog van mint hátul, pld 32-16 fog. Elöl 2-szer teljes kört pedálozol akkor éppen egyszer fordul meg a hátsó kereked."
Ha elől 2x annyi fog van, akkor egy pedálfordulattal a kerék kettőt fordul.
Én terepezős össztelóst építettem egysebességesre és 2 éve hajtom is.
Az áttétel annyit jelent hogy hány fogú tányér van elöl és hátul, ezek aránya befolyásolja hogy pörgetősebb vagy lassú pedálozással tudsz haladni.
Az alap ajánlott SS áttétel 2:1-hez ami a kiindulópont kezdő egysebességes tulajoknál. Mi a 2:1-hez? Az hogy elöl kétszer annyi fog van mint hátul, pld 32-16 fog. Elöl 2-szer teljes kört pedálozol akkor éppen egyszer fordul meg a hátsó kereked.
A 2:1 bütykösgumis mtb esetében terepen sok, túl nagy izomerőt kell kifejteni hogy álló helyzetből megindulj és hosszú felfeléken még kiállva tekerve is izomszaggató az áttétel.
Én elöl 32 (középső hagyományos tányér) hátul 19-et használok. Ez egy olyan áttétel ami sík terepen is azonnali megugrásra képes kis pedálozással. Emelkedőn pedig pont jó nekem.
Viszont a végsebességem 32-19-nél elég lassú sík terepen. Lefelé zúzáskor pedig 18 km/h sebesség felett értelmetlen a beletekerés mert az nem gyorsít semmit sem.
Mit kell még tudni az SS áttételekről? Elöl 32 fog alá és hátul 16 fog alá ne menj az alkatrészek megóvása érdekében. Az elöl 32 hátul 16 fog esetén a lánc csak félig öleli át a fogaskerekeket, tehát egy fogra nagyobb terhelés jut egy 38-19-hez képest (ami szintén 2:1-hez)
Mivel egysebességesről van szó, elképesztően brutális terhelést kap az a pár apró fog ami éppen a láncszemek között van, mert sokat tekersz a nyeregből kiállva. Legyen minél több fogad elöl-hátul annál kisebb terhelés esik az egyes fogakra.
Az egysebességes valójában két sebességes. Nyeregben ülve tekersz vagy nyeregből kiállva lépcsőmászó mozdulatokkal zúzol.
A holzfeller hajtóműre vegyél funn/truvativ/dartmoor egysebességes DH lánctányért a kívánt fogszámmal (min 32) és hátul variálj az agyon a kisebb/nagyobb lánckerekekkel.
Jó zúzást.