MTB, MTB29 vagy Trekking..?

1-32 (32 hozzászólás)

Elküldve: 2014.05.20. 20:31 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Pár napja olvasgatok fórumokat,de egy nekem való,összefogó témát nem igazán találtam,ezért gyorsan leírnám az elképzeléseimet. Abszolút amatőr vagyok a profi kerékpározásban, évekkel ezelőtt többletpigmentes élősködők egy csoportja elvitte az akkori bringámat és mivel nem hozták vissza, évek óta nem tekertem. Most viszont szeretnék venni egy bicajt,de olyan sok mindenre kell figyelni, hogy bajban vagyok. Szeretnék vele letekerni a Balatonra de inkább az Adriára, szóval aszfalton is gurulnék napi 100km-eket is.Viszont ha már ott vagyok, kalandoznék picit a dombok között, de akár itthon hétvégente a földutakon túrákat is tennék. Tudom hogy az almát a körtével nem érdemes összehasonlítani,de ha egyszer én mindkettőt szeretném....milyen bringát vegyek? Egyáltalán V-fékes vagy tárcsafékes lenne nekem megfelelőbb? A túrák miatt majd vennék hozzá csomagtartó táskát is meg pár felszerelést, mindenre együtt szánnék max 200e-t. Mondjuk a bringára 130-at kb és a maradékot a felszerelésre, de ez csak az én amatőr gondolatom. 183/83 vagyok, a fent említett tényezőket is figyelembe véve....ki mit javasolna...? A válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve: 2014.08.31. 18:08 GM_Flash 

  • GM_Flash avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 20

@hasy87: Te a trekking kategória vagy és az elképzeléseidet is az elégítené ki. Féket nagy utakra a V-t ajánlom, mert az esetleges meghibásodásokat könnyebben tudod kezelni. Ha a tárcsaféked bedöglik és nem vagy profi a szerelésében, az nagyon nagy szívás.

Elküldve: 2014.06.03. 11:24 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Nem olvastam végig az előző hsz-eket, így biztos lesz átfedés.

Személyes vélemény: én trekkinget vennék. Rá valami közepesen széles, sima futófelületű, de oldalsó bütykökkel azért megáldott gumit, és hajrá.

Ezeken jobb esetben van elegendő, és stabil csomagtartó, sárvédő, stb. felszerelési pont. Kényelmesen, hatékonyan tudsz velük aszfalton tekerni, vissza tudsz váltani az emelkedőkön, de egy lazább földes szakaszon, dűlőúton sem jönnek zavarba.

Fékből mindenképpen V féket vennék. A tárcsa csábító (de nem csak neked...), és tényleg egy jó dolog, de egyrészt ebben az árban még nem garantált, hogy normálissal van szerelve, másrészt ha 100 km-eket akarsz tekerni, akkor nem árt arra is gondolni, hogy egy világvégi lerohadás, neadjisten esés esetén egy zsebkészlettel generálozható legyen a bringa. Ha megütöd a tárcsát, és meggörbül, ráfog, akkor azt szívod egy ideig. Egy V-féket meg bárhol beállítasz, akár bowdent cserélsz, csak egy 5-ös imbusz kell hozzá. Harmadrészt amire használnád, arra felesleges a tárcsafék.

Az említett árért ilyen gépeket már újonnan is fogsz jókat találni, nem kizárt, hogy agydinamóval, gyárilag sárvédővel, csomagtartóval, és hasonló jókkal felszerelve is. Javaslom a Gepida gépeit, asszonykám ilyent vett, ettől kevesebből, és elégedett. Meg én is, mert én végzem a karbantartást. És nem kell sűrűn piszkálni.

Elküldve: 2014.06.03. 09:42 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@szellemkutya: Így van!

Elküldve: 2014.06.03. 09:38 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

OKdoki-nál az igazság! :) Tekerni kell vadul, 5-6000 kilcsi után meg esetleg jobb motyókra cseréled a kopó alkatrészeket! Te esetedben én is így gondolkodnék! :) Olyat kell venni a mi a pénztárca/felhasználás/tetszetősség függvénye! Ahhoz, hogy pontosabban tudjál dönteni, legalább egy egy hétig kellene tesztelgetni a kinézett bicajokat! Ajánlgathat bárki bármit, meg kell venni amit gondolsz, aztán úgy is menet közben jönnek majd a tapasztalatok! Arra figyelj, hogy a váz, kerekek jobb minőségűek legyenek, Szerintem ezek a lelkei egy jó paripának! Egy a lényeg toljad neki!!! Békét

Elküldve: 2014.06.03. 09:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@hasy87: Szerintem jó bicikli, jó vázzal. Hidrós tárcsafékkel. A hajtása gyengébb, de majd az aktuális cserénél jobbra váltasz. Később, ha igényeid is nőnek, akkor szépen építgeted.

Elküldve: 2014.06.02. 19:30 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@szellemkutya: :) döntés még továbbra sincs....de jelenleg ezzel szemezgetek: http://ebike.hu/termekek/kerekpar/mtb/29er/106862_merida-14-bignine-20-d-29-es-mtb-kerekpar/ vélemény..?

Elküldve: 2014.06.02. 09:07 szellemkutya 

Elküldve: 2014.06.02. 09:06 szellemkutya 

Elküldve: 2014.05.31. 09:10 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

@OKdoki: most nézem csak a linket! ennyi, pl erre gondoltam! békét!

Elküldve: 2014.05.31. 09:07 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

@OKdoki: valóban nem árt némi hozzá értés, de nem kell feltétlenül agyon bonyolítani! valóban ha építesz mindig drágább mint kompletten egyben egy gyári! legyen akkor inkább átépítés. veszünk egy nem lepukkant outit, legyen 100ezer, azért már elég jókat lehet kapni, lecseréljük a kormányt, fékváltókarokat, esetleg stucnit, nyerget, gumikat! súlyra megáll 10-12 kiló körül. klasszisokkal jobb paripát kapunk mint egy 17 kilós trekking. a legtöbb csak paraszt vakítás 130-170ért acerával!

Elküldve: 2014.05.31. 00:27 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@OKdoki: kifejezetten tetszik a bringa:)

Elküldve: 2014.05.30. 20:06 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@johnny336: megmutatnám mire gondoltam aztán tessék nyugodtan véleményekkel bombázni. Annyiban már szinte biztos vagyok hogy 29-es MTB lesz az amit veszek. Próbálgattam pár bicajt itt helyben, mindenféle méretben,márkában,felszereltségben stb... Ami még szintén fontos, a szakértők biztos lehurrognak...csakis hófehér és/vagy matt fekete színű érdekel.Lehet hogy ez sokaknak baromság, de a nőhöz is a külseje alapján megyek oda hogy megnézzem milyen belsőleg. Lehet a csaj belül Teréz anya, agyilag meg Marie Curie, de ha nem jó nő, engem nem tud megfogni. Én a bringákkal is így vagyok. Megmutatnám mire gondoltam, hiába olvasgatok most már egyre többet, érteni nem értek hozzá annyira amennyire szeretném....szóval:

http://ebike.hu/termekek/kerekpar/mtb/29er/106862_merida-14-bignine-20-d-29-es-mtb-kerekpar/

Elküldve: 2014.05.30. 18:43 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@szellemkutya: Az építtetés általában nem olcsóbb. Nagy előnye, hogy magadra szabhatod a bicajt, kevesebb kompromisszumot kell kötni, sokkal jobban összeválogathatod az alkatrészeket. Olcsóbbá teheted, ha teljesen magad csinálod, de ehhez némi szakértelem nem árthat. Igaz, kérdezni lehet. Lassú lesz. Főleg, ha akciókra vár és vadászik az ember. Vehet használt alkatrészeket, de ebben van némi kockázat. Mondjuk nem a nyeregre, vagy egy merev villára gondolok. Itt egy jó leírás egyik aktívabb fórumtársunktól. Megjegyzem, nekem is szimpatikus, hogy így megépítették az álombiciklijét. http://www.testbike.hu/velemeny/orszaguti-vaz/merida-race-903

Elküldve: 2014.05.30. 18:25 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

http://www.bringaboard.hu/product/info/gt-transeo-30 Nos, ahogy látható, nekem bejőn a GT. ;-) A fenti bicaj adatlapja nagyszerű, az árához képest. Az sem számít, hogy nem akciós, ilyet keveset találsz. Ha valaki ismeri a konkrét alkatrészeket, hátha akkor mondhat róla valamit. Viszont, gyanús. Kérdez rá, hogy valóban ez e a felszereltsége! Nem ennél a honlapnál, de egy GT fitnesz bringát nézegettem, karbon első villával, hollowtech II hajtóművel nagyon jó áron. Emiles érdeklődésre kiderült, hogy a Tachyon 1 adatlapja szerepelt a 3-as alatt. Úgy már nem volt olyan jó ár/érték arányú. A Bottacchia csak poén volt. Nekem bejön ez az olaszos design. Már ha létezik olyan? Valahogy egyszerre modern és klasszikus, bár lehet, hogy ezt csak a festéssel érik el. Mindenesetre a 326-os egy álom. Karbonvillás cross-trekking!

Elküldve: 2014.05.30. 18:01 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

@hasy87: 130ból már építhetsz is egy jó trekkinget!

Elküldve: 2014.05.30. 17:06 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Bottecchia 320 cross. Igaz, 208 000 forint, de már semmivel nem kell felszerelned. :-) http://www.bringaspar.hu/bottecchia/cross--trekking

Elküldve: 2014.05.30. 16:57 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@hasy87: :-) Köszönöm a bizalmat! Sajnos csak egy amatőr kibic vagyok! Ha, Johnny azt mondja, hogy a fenti kettő nem jó akkor az úgy van. Csak hát ugye az van, hogy egy adott keretbe a gyártok is beakarnak férni, így egy jobb alkatreszhez egy vacakabbat is párositanak. Próbálom kitalálni melyik bicikliken gondolkozol. Mert lehet, hogy a GT feltesz egy mechanikus tárcsaféket, de esetleg hozzá ad egy octalinkes Schimano hajtóművet. Ami meg kevésbé nyaklik. A mechanikus tárcsát jobban zavarja minden szenyezödés, főleg a sár. Johnny, a fenti kettő rövid élettartamú? Gyenge? Nem jól adagolható? Cseréje drágább, mint a hajtóműnek? Szóval sok kérdésen lehet morfondirozni. Szerencsére azért vannak akciók, hátha találsz egy jobb alapot. Ami tény, egy hidraulikus tárcsás MTB-t próbáltam, és az fantasztikusan adagolható volt, no meg erős. Tíz perc eső egy kicsit sem zavarta. Persze abból sem mindegyik egyforma.

Elküldve: 2014.05.30. 10:58 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@hasy87: egyik sem. Gyász! NE! Menekülj! Komolyan mondom... Van még más bovdenes opció, vagy belépőszintű hidrós.

Ezeket felejtsd el!

Elküldve: 2014.05.29. 21:08 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@OKdoki: Egyre jobban körvonalazódik hogy mit is szeretnék és most megint tanácstalan vagyok. Promax DSK vagy Tektro Novela fék...? Én hajlok az egyik felé, de nem akarom ezzel is befolyásolni az esetleges véleményt, kíváncsi lennék a tiédre.

Elküldve: 2014.05.24. 23:22 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2014.05.24. 18:23 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@OKdoki: Először is köszi a segítséget. Ez elég jónak tűnik, tetszik is, az ára lehetne kevesebb, de az S az tényleg kicsi lenne. Ha jól látom a tanácsaitok alapján...-leegyszerűsítve- vagy Cross vagy egy MTB29-es kéne 2 garnitúra gumival és talán azt kapom amit szeretnék?

Elküldve: 2014.05.24. 18:17 hasy87 

  • hasy87 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@WAUZZZJ: köszi szépen,megnéztem a bringádat! mondom, én laikus vagyok....de terepet nem vagyok benne biztos hogy bírná....jól sejtem?

Elküldve: 2014.05.21. 14:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Knight_: :-) Igaz, azt nem figyeltem, hogy már nincs választék!

Elküldve: 2014.05.21. 14:19 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@OKdoki: Az S-méretű Scott váz valószínűleg kicsi egy 183cm magas embernek. Pedig tényleg jó árban van.

Elküldve: 2014.05.21. 11:41 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@hasy87: Nézd meg az adatlapomat. A sajátommal most is el mernék indulni bármerre. Persze kemény terepre nem jó. Árban pont ott van, amennyit szánsz rá.

Ilyen hosszú távon egy jó hátizsák is komoly beruházás. Arra is tegyél félre.

Elküldve: 2014.05.21. 11:34 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2014.05.21. 11:27 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Superior RX 570-et 136, vagy az RX 580-at 144 ezerért komolyan megfontolnám. Ennél jobbat is kaphatsz ilyen áron, csak inkább ősszel.

Elküldve: 2014.05.21. 10:14 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2014.05.21. 10:12 OKdoki 

Elküldve: 2014.05.21. 10:02 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Egyébként, ha jó kereső szavakkal kutakodsz, nagyon sok ezzel foglalkozó cikket találhatsz az interneten. Az egyszerűbbtől: http://www.meteoline.hu/?m=412 a szofisztikáltig : http://cyrex.hu/2010/06/07/milyen-bringat-vegyek/ http://bikemag.hu/magazin/hirek/mountain-bike-kerekparral-cyclocross-versenyen-hogy-is-van-ez http://bikemag.hu/magazin/szabadonfuto/az-idealis-bicaj

Elküldve: 2014.05.21. 09:48 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

http://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/hirek/a-meret-a-lenyeg http://bikemag.hu/kerekparteszt/osszehasonlito-mountain-bike-teszt-a-merida-uj-275-es-es-29-es-team-kerekparjai https://www.youtube.com/watch?v=hf4prJL0fQ4 Igazság szerint, ha napi 100 km-t aszfalton is gurulnál, akkor én a helyedben ezt választanám. http://www.sportoutlet.hu/shop/kerekpar/trek-kerekpar/trek-crossrip-kerekpar Ez egy nagyon jó árban lévő cyclocross bicaj. A hajtómű háromtányéros, ami kedvezőbb egy kezdőnek. Gondolom a terepet is jól bírja. Nem arra való amire egy enduro bicaj, de hogy ne jön zavarba az átlagos hegyi ösvénytől az biztos. Igaz, ez inkább kényelmesebb geometriának tűnik, mint verseny cyclocrossnak, viszont ezért is passzol jobban egy hobbi felhasználónak. De sajnos, ez kilóg a keretedből. Sőt, új hasonló bicajt nem kapsz valószínűleg ennél olcsóbban. Döntened kell, hogy mennyire akarsz "durvább" terepre menni. Finomabb tereppel, könnyen megbirkózik egy cross bicaj is. Jártam erdei ösvényeken, ahol kb. 40-en "száguldottam" lefele, és jött vízmosás "vályú", olyan 10-20 cm mély és hasonló széles, de nem volt éles pereme. nagyon jól megbirkózott vele a Merida Crossway is. Nem csak hogy nem estem el, hanem még nagyon is jól éreztem magam. Viszont, szélesebb gumik voltak rajta a megszokottnál. Nem 700-35 vagy 38C, hanem bő 45 környéke. Ez rögtön rávilágít az egyik nagy problémára a kérdéseddel kapcsolatban. Több bicaj is megfelelhet a Te igényeidnek, de egyik sem lesz ideális gumival felszerelve. vagy az aszfalton lesz jobb, mivel alig mintás, vagy a terepen, mivel nagyon az. Az igazság az, hogy a cross bicajt tartják olyan átlagosnak ami mindenhol hoz egy megfelelőt, de ez csak elvárások középpontjában igaz. Ha te erősebb terepen is ki akarod próbálni, nem fér kétség az MTB-hez. Azzal is letekerhetsz 100 kilométert aszfalton, legfeljebb lassabban. A baj az árkategória, 130-ért aligha találsz olyan MTB-t amivel a Te (feltételezett) súlyod mellett nyugodtan mehetnél kemény terepre. Amúgy is a magasságodhoz (szerintem) a 27,5 vagy a 29-es kerékméret a jobb. 130 kilőve. Inkább egy cross bicaj. Elég jót kapsz 150 alatt is. CTM, Kross, RockMachine, Superior (épp 20% kedvezmény van itt-ott)stb.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!