Sziasztok!
Jó megoldásokat/tapasztalatokat szeretnék kérni a témában. Van egy Merida Dakar Cr-Mo vázam erre építek. Hátul már van új sram 7sebességes 11-32 sorom, sram 850 láncom (8seb), ezeket szeretném megtartani, többi megy a levesbe. (90 kg/190cm vagyok, szóval ezt kell hosszútávon bírnia. Most 42-es a nagy lánckerekem, ebben semmi tartalék sincs, síkon is gyakran kipörgetem. Nem vagyok versenyző, nálam a tartósság, minőség, ésszerűség az első, a súly nem igazán szempont) Terv: aszfalt gumis 26-os kerekű mtb/outi hibridet létrehozni. Hajtómű: 48-as nagy fogaskerék lenne optimális szerintem. Ilyet 2 tányérosban gyárilag nem is találtam, egyetlen megoldás egy trekking hajtómű átalakítása? Esetleg érdemes-e 2 tányéros outi hajtóművet használnom? Szintén probléma, hogy az általam fellelt outi hajtóművek 9 sebességes lánchoz vannak tervezve, ez azt jelenti hogy nem használhatom sram 850-es 8 sebességes láncal? Első váltó: 2 fokozatú első váltót, hozzá való !egyenes kormányos! pozícióváltó-karral. Gyáriból szintén nem találok ilyet. Megoldás lehet a 3 sebességes montis váltók átalakítása? Esetleg van ötlet gyári cuccra?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!