Nos én most váltottam, kíváncsi lennék a ti véleményetekre is, ki mit gondol erről a tömörgumi "csodáról"? :)
Nos én most váltottam, kíváncsi lennék a ti véleményetekre is, ki mit gondol erről a tömörgumi "csodáról"? :)
@Csööpi: És azt a 3500-öt mennyi idő alatt raktad bele? Hosszútávon megérte árban?
@Csööpi: Az a 3500 km nem olyan sok. Az árához képest főleg nem :(
@Andy908: Küllőcseréhez nem kell leszedni a gumit. Oldaltartásával nincsen gond. Én 3500km-t tettem bele az enyémbe, leginkább futárkodással mire elkopott. Szó szerint lekopott a gumi kb 70%a a semmibe :D
@JPeti86:Szervízben szereltettem fel. Abszolút stabilan a helyén marad, nem mozog kicsit sem a felnin. Keménységre ên 7-8 barral azonosnak tippelem, de ha teleszkópos elől a bringád az bőven elég. De mint külön is írtam, az oldaltartással vigyázni kell!
Most cseréltem én is tömör gumira, miután több defektet is kaptam egy hónap alatt. 200 kilométer után vegyesek a tapasztalataim. Városban használom, munkába járáshoz egy trekingen. Mentem vele hidegben, melegben, száraz időben és esős időben is. Menet közben egyetlen negatív tapasztalatom van, nincs oldaltartása! Ez akkor probléma, amikor a menetiránnyal párhuzamos úthibán tekerek, pl. buszok által "kialakított" aszfalt hupliról lecsúszik! Hozzá lehet szokni, de eleinte óvatosan kellett tekernem, míg hozzá szoktam, hogy ficánkol a bringa hátsőja. Egyébként a keménysége nem probléma, az első teleszkóp csillapít annyit, hogy nem ráz. Viszont a másik bringámon, amin normál gumi van, elpattant egy küllőm. És ez elgondolkoztatott! Tömör gumi tudtommal nem garantáltan szerelhető le, úgy, hogy ne sérüljön. Tehát mi van akkor ha küllőt kell cserélni vagy megsérül a felni és azt kell cserélni? Ettől függetlenül valóban megnyugtató, hogy nem kapok defektet, egész másképpen közlekedek a két bringával. Szerintem van még fejlesztendő a megoldáson, pl. mintázat, különböző keménység, és persze nem olcsó a darabonként közel húsz ezres ár sem.
@JPeti86: Ugyan, gurulni a legnagyobb marha is képes 56al, csak megfelelő lejtő kell hozzá! :D Ez minden, csak nem ügyesség kérdése.
@Csööpi: 56-tal mentél outival lejtőn, meg 30-as utazósebesség? Ez más nagyságrend mint amihez hozzá vagyok szokva. Én csak kényelmesen 15-20 al tekerek, nem sietek sehova.
A témához szólva: Tegnap végül lecseréltem a városi bicim gumijait CST Salvo-ra. Ez is majdnem felér egy tömörgumival szerintem, a futófelülete iszonyat vastag, de az oldalfala is. Csak hát kicsit soványul néz ki a biciklim, a régebbi gumik után majdnem virsligumi jellegű.
Na az első 100km utáni véleményeim következnek. Nagyon ragaszkodik az úthoz! Életveszélyesen belehet dönteni a gépet, nem lesz gond vele.
Azonban ez a legnagyobb hátránya is. Tudtam, h lassulni fogok picit, de erre nem számítottam. Ahol eddig 30 volt a kényelmes utazósebesség ott most csak 25, és a 30hoz tényleg oda kell lépnem. Ahol eddig csapás nélkül gurultam le 56al, ott most csak 47...
Aztán még egy előny amire rájöttem. Eddig nem mertem végig hajtani a kaviccsal felszórt részeken. Tudom, egy jó continentál sok mindent kibír, azonban én még is paráztam. Ezzel viszont kb 10km-t tettem meg ma egy ilyen úton. http://kepfeltoltes.hu/150805/CAM01507_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Felhívom a figyelmet, h még mindig a Continental Grand Prix 3000/4000hez van hasonlítva a Tannus!!
Szóval.. Őszinte leszek, csöppet csalódtam. 2-3km/h lassulásra számítottam, de ez durva. EDDIG(!!!) úgy tűnik, h nem outira való... hozzá kell erősödnöm az biztos...
@Csööpi: én is agyaltam rajta,de elég drága, és éppen ezért az ár-érték aránya nagyon érdekel, és ezzel együtt pedig a többi tulajdonsága is (kopás, mennyire stabil, stb.)...
@JPeti86: Ja és tudom, jönnek majd azok a kommentek, hogy a levegővel fújt gumi a legnagyobb találmány, satöbbi. Ezeknek a személyeknek javaslom hasonlítsák már össze egy autógumi vastagságát a kerékpáréval. (az autó gumi elég erős ahhoz hogy áthajtson egy üveg palackon defekt nélkül, magam láttam többször is) Tehát:a mindennapi munkába járós kerékpárokhoz mindenképpen kell jobb megoldás. Igen, van defektvédett külső, nekem is az van most is, de nem véd mindentől, meg a napokban durrdefektem is volt 2szer, a küllők felől, pedig volt védőszalagom.nem értem. Igen van Slime, de az arra elég, hogy haza tekerj gond nélkül, és nem is veszed észre a defektet, amíg a kerékpár fel nem borul hajnalban és puffanásra ébredsz.(a kitámasztó ugyebár felfújt gumikkal volt beállítva)
Engem az érdekelne, hogy mennyire marad középen a felniben,nem csúszik e le kanyarban, illetve ha jól értem a gumihoz kell milliméterre pontosan felni szélességet választani, ami kicsit izé, mivel montihoz egyetlen méret van.
Amúgy régóta érdekelne városi biciklire tömörgumi, mivel Szegeden sok a duhaj ember, aki földhöz vágja a sörös üveget. A gördülési ellenállás nem izgat, pár km/h mínusz amíg hozzá nem edződök.Rázni biztos fog, de az 5 bárra fújt kerék is ráz.
Szóval várom a tesztet!
Elsősorban a te véleményedre vagyok(vagyunk) kíváncsiak, mivel neked van/lesz vele tapasztalatod. Amitől én félek, hogy visszafogja a bringát, nagy a gördülési ellenállása. A másik nagy kérdés, hogy mennyire kopik.