Nehéz váltás országúti fékváltókaron

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2023.01.05. 10:03 Soma47 

  • Soma47 avatar
  • hozzászólások: 3
Témaindító hozzászólás:

Mi az oka annak, hogy a lánc akadálytalanul végigmegy a hátsó soron, tehát valószínű ideális a bowdenfeszesség és mégis van, hogy az első fokozatnál hátul nem akar felváltalni? + Az első pár fokozatnál sokszor nem reagál simán egy pöccintésre, hanem picit be kell nyomni utána meg előre, ezt pedig csak két ujjal tudom megtenni és így nem is sikerül mindig elsőre váltani. Nagyobb fokozatoknál már teszi a dolgát. Ez előfordult az első váltóval is lefelé váltásnál.

Valaki tudna erre megoldást mondani vagy vigyem el szervízbe?

Elküldve: 2023.01.17. 06:54 Soma47 

  • Soma47 avatar
  • hozzászólások: 3

@rcs2003: Igen, így tudtam meg, hogy mi a hiba. Mindenesetre nem fontos egész csak akkor nagyobb hibára számítottam, de ha már szántatok rá időt, gondoltam megírom.

Elküldve: 2023.01.14. 09:58 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Elvitted már szervízbe?

Elküldve: 2023.01.14. 09:42 Soma47 

  • Soma47 avatar
  • hozzászólások: 3

@Makky: 1. Shimano Ultegra Sl 6600 2. Legnagyobb lánckerékről nem váltott kisebbre hátul, illetve elől is. 3. Váltani csak meg pontosan úgy tudtam, ahogy leírtam, egyébként üresjárat. Végállás csavarok és indexelés oké volt szerintem. A bovdenház állapotáról egyelőre nem tudok nyilatkozni. Fékváltókarokban kellett a rugót kipucolni, valószínű sokáig állt a bicikli, mielőtt hozzám került. (Szervízbe szétszedték) Erről utólag nem igazán találtam magyarul bármit is, angolul viszont sok videó van.

Ui.: Bocsi, hogy ilyen soká írtam és hogy zavarosra sikeredett, még amatőr vagyok a biciklizés terén. Köszönöm a válaszokat!

Elküldve: 2023.01.05. 15:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Végállás csavarok + indexelés. Ezt csináld meg és jó lesz. Ha nem, akkor bovden + ház csere és az előző három folyamat újra. Ha így sem jó vagy nem tudod megugrani magadtól a feladatokat, akkor irány a szervíz. Olyan nincs hogy ideális bowdenfeszesség. Vagy lóg, vagy nem. Ne lógjon. :)

Elküldve: 2023.01.05. 11:28 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Hát ez a leírás elég zavarosra sikerült. Nem teljesen értem, hogy mikor jelentkezik a probléma. Azt is elfelejtetted írni, hogy milyen karról van szó pontosan! Shimano, Sram, Campa, Microshift, egyéb. Pontos típusa? Nem mindegy! A fel/le és kicsi/nagy fokozat nem mindenkinél ugyanazt jelenti. Inkább azt írd, hogy kicsi, vagy nagy lánckerék, mert az egyértelmű! Illetve azt se értem, hogy miért kell egy ujj helyett kettő a mozdulathoz. "Picit be kell nyomni utána meg előre". Mi az, hogy "előre"? A fékváltókaron a karokat csak egy irányba lehet nyomni: befele. Elsőre amúgy arra tippelnék, hogy szorul a bowden (rossz a vezetése, bekötése, hossza, vagy koszos), bár az első váltónál nem szokott ilyen tüneteket produkálni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!