Nektek mi a bevált taktikátok a "kicentizés" megakadályozására?

1-16 (16 hozzászólás)

Elküldve: 2016.05.08. 19:23 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57
Témaindító hozzászólás:

Átlagban naponta 3-4x túrnak le, vagy centiznek ki előzés közben, autós barátaim. Szeretném ezt a számot 0- ra redukálni, de mindig van egy, aki túljár az eszemen... Kezdő bringás vagyok!

Elsősorban az alábbi 2 esett érdekelne, de minden tippre nyitott vagyok. :)

  1. Én a buszsávban békésen tekerek (lehet nem kéne?), a busz átlagosan 8 percenként jár (mindig pont nem jön). A szakasz kb. egy sarok. Ennek ellenére mindig van valaki, akinek annyira sietős, hogy a buszsávon keresztül előzi meg a többi autóst. Engem természetesen majdnem elsodorva... Mit kell tenni ilyenkor? (beljebb nem mehetek, parkoló autók!!!)

  2. Egysávos egyirányú út, a szélén parkoló kocsikkal. Autós haverunk mögöttem jön: dudál, anyázik, mindent csinál. Nem érti meg, hogy nem fér át. :) Aztán csak lehuzódok már... erre megelőz úgy, hogy majdnem elsodor! Ne engedjem át, foglaljak sávot? Vagy bunkó vagyok, ha nem húzodok le?

Előre is köszönöm a tippeket. :)

Elküldve: 2016.05.21. 00:44 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Engem meg csütörtökön egy busz ütött el majdnem! Nekem zebra és zöld lámpa, ő meg kanyarodott. Ilyenkor mindig lassítok, hogy lássam a szándékokat. ;) Megállt, hogy menjek, majd amikor elindultam bele taposott a gázba, lefékezett fél méterre tőlem és rám dudált! Ki érti ezeket... Ha nagydarabb férfi lennék, megálítottam volna a buszt és kapott volna egy jó nagy sallert. :D

Elküldve: 2016.05.19. 13:41 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

Általában a kerékpárosnak van előnye. Ha netán otthagyja a fogát, fel is vésik a sírkövére: "Neki volt elsőbbsége".

Városi környezetben, ha a négykerekűek amúgy sem tudnak nagy sebességgel haladni, többnyire beválik, ha nem húzódunk egészen az út szélére. Az autósok többsége nem húz el mellettünk karnyújtásnyira. Néhányan persze emlegetik felmenőinket. (Finom lelkűek nem mondják, csak mutatják.) Ennyit azonban a biztonság megér.

Ha a négykerekűek nagyobb sebességgel haladhatnak (városban és országúton egyaránt előfordul), tapasztalatom szerint a fenti módszer nemigen működik. Az autósok többsége nem lassít senki kedvéért. Elhúznak mellettem akkor is, ha szembe jön másik jármű, és nincsen elegendő hely, hogy biztonságos távolságot tartva kikerüljenek. Olykor még dudálnak és mutogatnak is. Gondolom, nem üdvözlésképpen.

Elküldve: 2016.05.19. 12:27 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ja, valóban a járdaszegélyről beszéltem :-)

Egy kicentizős eset fordult elő velem tegnap este. Az volt hogy a munkások festették az útburkolati jeleket, terület körbepakolva azokkal a "háromdimenziós VLC Media Player emblémákkal", nekem jobb oldalt kerékpársáv sárga záróvonallal, a szembe jövő oldal egysávos egyirányú utca, de ugye a festés miatt nincs egy autónyi hely. Szóval a szembejövő autó egyik fele az én sávomon kellett kerüljön, emiatt olyan 5-10 km/h val ment csak, éppen elfértünk egymás mellett, de majdnem rátenyereltem a légkürtre, mert kevés helyet hagyott. (sötét volt de városban, de rajtam volt láthatósági, meg lámpa is)

Ilyenkor kinek lett volna elsőbbsége?

Elküldve: 2016.05.18. 13:58 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@Estván: Hát, én se tudhatok mindent. ;)

Elküldve: 2016.05.10. 01:23 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Gliss: Amiről ti beszéltek, az a járdaszegély :)

A padka az jellemzően lakott területen kívül található meg, az út szélétől kifelé eső, burkolatlan rész, amely vagy egy síkban van az úttesttel, vagy lejjebb, ill. kifelé lejt. Így felugratni rá maximum az árokból lehet. :)

Elküldve: 2016.05.09. 17:45 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@Gliss: igen, az ultrakönnyű bringások akiknek patentpedálja van, azok fel bírják emelni a biciklit és felugratnak. De ha a kerék nem eléggé merőleges a padkára, akkor annak elesés a vége egyébként.

Elküldve: 2016.05.09. 17:28 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Ja, akkor megnyugodtam. Azt hittem én vagyok a béna, hogy nem tudok pár centis patkán magasabra felmenni, mert neki megyek és eldőlök... :D Bár, láttam már olyan, hogy egy bringás nem teljesen oldalról, kicsit sréhen szinte repülve (?) ugratott fel a patkára... Én meg csak néztem! Megkérdezhettem volna mi a titka, hogy csinálta, ha utol értem volna. De inkább meg sem próbáltam "elkapni".

Elküldve: 2016.05.09. 16:07 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

"@JPeti86: Én is tudok ugra-bugrálni a 20kg-os "tanyabájkommal" a patkákon? Vagy ez csak a Alluminium és Carbon váz, teleszkóp, BMX kiváltsága?"

Nyugi, az én biciklim vagy 23 kiló lakattal mindennel együtt, én meg 95 kiló... nem ezen múlik. Elég nyomás kell a kerékben hogy ne üsd fel a gumit.

Általában nem biciklin ülve megyek neki a patkának, hanem van az út legszélén parkoló autók közt annyi hely, hogy leálljak, vagy leszállok, és úgy tolom fel a járdára. (oldalról amúgy se lehet felugratni patkára, ha le vagy szállva akkor fel tudod emelni.)

Városba amúgy sem való az ultrakönnyű alu meg karbon bringák valók, hanem a nehéz masszív bringák amiket nehéz tönkretenni. A városi bringám vastag acélvázas, a DH gépem alu de annak is 7-8 kiló a váza rugóstaggal együtt, lemértem annak idején.

Elküldve: 2016.05.09. 14:28 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Én is tudok ugra-bugrálni a 20kg-os "tanyabájkommal" a patkákon? Vagy ez csak a Alluminium és Carbon váz, teleszkóp, BMX kiváltsága?

Elküldve: 2016.05.09. 14:22 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@therealvita: Enyém csak másfél kg. De indul esetleg olyan tanfolyam: "Hogyan védjünk meg magunkat a bicikli lakatunkkal, technikák és trükök". Tuti beiratkozom. :D :D

Elküldve: 2016.05.09. 14:19 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@Estván: Köszi. :) A parkoló autókra figyelek, pláne ha világít a lámpálya... :) Nem megyek nagyon a szélén pontosan-e miatt, másrészt meg mindig az út széle a legkátyúsabb, én viszont a sima aszfaltot szeretem, ami általában kicsit beljebb van. ;)

Elküldve: 2016.05.09. 14:15 Gliss 

  • Gliss avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@JPeti86: Ja, nincs tábla, de igazából abban sem vagyok biztos, hogy az ott buszsáv, csak azt tudom, hogy ott lennék a legkevésbé "zavaró tényező". (Ha meg jön a busz majd felmegyek a járdára...) De nem! Némelyiknek csak ott kell menniük, ahol nekem. :D Ott van nekik kettő "gyors" sáv. Mi az istenért jön oda ahol én megyek? :) Bár én is meggondolom a dolgot mindig, mert olyan kátyús út, hogy lehet inkább jobb lenne nekem a járda...

Elküldve: 2016.05.09. 13:59 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

busz sávban tilos menni, ha csak külön nincs megengedve táblával. kicentizéstől én pont a buszok trolik teherautók esetén félek, autók általában jól elférnek mellettem a legtöbb helyen. Ha meg hallom/látom hogy valami idióta vagy előbb említett széles nagy jármű jön mögöttem, megállok és felugrok a járdára, hagyom elmenni. sok tízezer km bringázással hátam mögött ez beválik.

Elküldve: 2016.05.09. 01:53 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

Azt könnyebb leszorítani, aki eleve nagyon az út szélén megy. Úgy válaszd meg a nyomvonaladat, hogy a szabályos előzés végrehajtásához mindenképp sávot kelljen váltani! Ha záróvonal van, vagy szűk egyirányú az utca, akkor (ha bukóságnak érzi is...) így járt, fél percet tud várni, majd előz ott, ahol szabályos lehetőség van rá.

Ha nem tapadsz az út jobb szélére, akkor ráadásul könnyebben észrevehető is vagy, illetve biztonságos távolságra mész a parkoló autóktól, amelyeknek az ajtaja bármikor kinyílhat, mert kiszállás előtt a tükörbe/hátra nézés még nem nagyon jött divatba...

Elküldve: 2016.05.08. 21:25 therealvita 

  • therealvita avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 5

Az egyirányúnál én keresni szoktam egy helyet, ahol le tudok húzódni. A centizésre meg valami frappáns kiáltás kell :D Ha épp a pirosnál a sor végére siet, akkor pedig a melléállós, szemmel verős, szugerálós nézésem veszem elő. Egy "bocseszt" elszoktam vele érni. Ha viszont tényleg véglény, akkor a 3 kilós láncos záram lebeszéli őket :)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!